Miten saada lihasta rintaan, jos penkkiä ei voi tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petuf
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juuri senhän takia mä kysyin, että miten Hulkki treenaa rintaa, kun kerran penkkiä ei tee?
Jos ton piti olla vitsi niin anteeksi etten tajunnut.

Jos taas oikeasti olet tosissasi niin vuoro-, super- ja triplasarjoilla käyttäen hyvin vaihtelevia määriä eri liikkeitä, joissa erilaiset käsipaino-, lattia- ja vipuvarsipunnerrukset näyttävät esiintyvän useimmin.

Tänään kokeilin tätä vpkp1k (vinopenkki käsipainolla yhdellä kädellä :D), ja täytyy kyllä myöntää, että tuntui olkapääystävällisemmältä kuin kahdella kädellä tehtynä tai tangolla. Kumma juttu.

Erityisesti pahalta kahdella käppärillä tai tangolla tehdessä tuntuu kova venytys olkapään ja rintalihaksen välillä olevalla alueella ala-asennossa. Tämä venytys oli huomattavasti pienempi yhdellä kädellä tehtynä. Siksi ehkä tuntui paremmalta.

Tein toki vielä todella maltillisilla painoilla 4x12, mutta sen verran hyvältä tuntui että tästäköhän sitä saataisiin rintaliike olkapäävammaiselle, saa nähdä.

vpkp1k, hienosti lyhennetty :) Pitääpä melkein koettaa liiketta joskus jos se sitten tuntuis turvallisemmalta olkapäille, mutta eikös tää venytys ole juuri olennainen osa sitä itse liikettä ? Omasta mielestäni tää esim. penkatessa tuleva venytys tuntuu just hyvältä :)

Mä kokeilin myös tänään. Olkapääystävälliseltä tuntui mun mielestä lähinnä sen takia että oli helpompi käsitellä yhtä isoa kässäriä sarjaa aloittaessa ja lopettaessa. Mulla helposti kipeät olkapäät ja vahinkoja yleensä sattuu juuri ensimmäisessä toistossa tai painoja laskiessa. Ei viitsisi aina heitelläkään niitä...

^^ Sivuhuomautuksena 1-k kp penasta,että kannattaa venytellä olkapäät hyvin treenin jälkeen. Itellä tuli jumalaton leposärky kipeeseen olkapäähän töissä yövuorossa. Läträsin vähän kylmägeeliä ja venyttelin,ni jelppas.

Mulla on ainakin ollut sellainen käsitys että nämä yhden käden liikkeet pitäisi suorittaa niin että ei oteta tukea mistään. Ja tällä tavalla ne oikeat lihakset sitten vahvistuu.

Jep, ei löytynyt parempaa videota kiireessä, itse teen viimeisen sarjan tuella ja muut toinen käsi sivulla. Tuestakin voi "vieroittaa" itsensä astettain, alkuun ottaa kunnolla kiinni vaikka rackista ja kun core/tasapaino kehittyy niin enää yhdellä sormella tai vain penkin alareunasta.

Pyrkimys on kuitenkin loppupeleissä treenata rintaa tehokkaasti viallisella olkapäällä, ja isot romut vaativat yleensä tukea ainakin alkuun.

Miksi tää yhdenkäden kp penkki on olkapääystävällisempi kuin jos tekisi molemmilla käsillä yhtäaikaa ? En ole mikään Mr. Anatomia ja pisti vaan mietityttämään..

Itsellä "oli" kumpikin olkapää sökönä, ja aristivat eri kulmissa. Yhtäaikaa tehty kp-penkki eri kulmissa oli varsin haastavaa, varsinkin kun kipuiluaikana myös voimatasot olivat erilaiset.

Toinen tärkeä ja jo täällä mainittu seikka on juuri eka ja vika nosto, auttamalla ekan noston vapaalla kädellä eliminoi sen viiltävän kivun olkapäästä joka tuli yrittämällä hanttelin ylös ilman apua. Vikan noston voi rauhallisesti auttaa syliinsä sen sijaan että rojautta aralla hartialla hanttelin maahan rikkoen painon, olkapään tai molemmat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom