Miten saada aikasemmin unta!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timi83
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla ainakin toimii valeriaana, silloin tällöin otettuna. Sitä saa apteekista luontaistuoteosastolta. Dormiplant -niminen valmiste on vahvin. Sopivan mieto vaihtoehto bentsoille.

Mirtatsapiini tekee ihmisen ihan veltoksi ja saamattomaksi ja varsinkin naiset tuntuu lihovan siitä.

Mulla ainakin toimii valeriaana, silloin tällöin otettuna. Sitä saa apteekista luontaistuoteosastolta. Dormiplant -niminen valmiste on vahvin. Sopivan mieto vaihtoehto bentsoille.

Mirtatsapiini tekee ihmisen ihan veltoksi ja saamattomaksi ja varsinkin naiset tuntuu lihovan siitä.

Ehkä parina ekana kertana voi aamulla olla vähän zombie olo. Lihominen taas johtuu lisääntyneestä ruokahalusta, ja siitä mitä sinne kitaansa ahtaa, ei itse lääke tietääkseni lihota.

Mulle tuli valeriaanasta jotenkin vittumainen olo. Sinänsä outoa kun en yleensä ole kovin herkka lääkkeille, niin sitten tälläinen luontaistuote pärähti, ja vääräänsuuntaan.

äänikirja mp3 soittimeen ja nukkumaan. Ei tule ajateltua mitään "omia" juttuja ja kuunteleminen alkaa väsyttämään yleensä nopeasti

Itellä on aina ollu suuria vaikeuksia nukahtaa ja oon kadehtinu ihmisiä, jotka nukahtaa heti ku sänkyyn pääsevät. Äänikirjat on kuitenkin ollu itelläkin 100% toimiva ratkaisu nukahtamiseen. Kun laittaa valot pois ja menee sänkyyn kuuntelemaan äänikirjaa niin ei voi vastustaa unen tuloa. Siinä rentoutuu kyllä niin hyvin, että vaikka mimmonen stressi ois päällä niin uni kyllä tulee! Kirjastosta vaan äänikirjaa lainaamaan! :)

Ittellä ainaki unen tulo tykkääntyy huomattavasti jos punttireeni siirttyy pikkusen liian myöhälle.

Vaikka olis mikä tappotreeni niin silti uni ei tuu jos harijootus on tehty esim. tuola klo 20-21 välillä..jollain lailla tuo "iso pyörä" jää pyörimään.

Juoksulenkillä sitten taas on eri vaikutus,se toimii enemmänkin nollaajana meikäläisellä ja helpottaa tuota unen tuloa.

Mä vedin joskus paljon sokerilimsaa (+1 litra päivässä), kun vaihdoin sen sokerittomaan alkoi uni tulla illalla hyvin! Mulla ainakin ulkohommat pistää väsyttämään.

itellänikin jonkun verran uniongelmia tai pikemminkin nukahtamis. Katsoin joku aika sitten jotain dokumenttia mis käsiteltiin kyseistä asiaa ja siinä joku joogamaster näytti hyvän rentoutumiskeinon, mikä itselläni toimii ainakin kuin junan vessa vaikka kävisin kuinka ylikierroksilla. Eli ensin tietysti nämä normisetit, huone pimeeks ja hiljaseks, sängylle makaamaan selälleen kädet sivulla ja alkuun vähän syvii hengityksii. tämän jälkeen alkaa se varsinainen "harjoitus" eli käydään kropan joka lihas läpi jännittämällä aloittaen jaloista. ensin jännitetään varpaita ihan reippaalla voimalla n.5sek ja sit päästetään rentoutumaan oikeen hitaasti, tämän jälkeen sama pohkeille, reisille, perseelle, rinta, hauis jne... Itse yleensä nukahan noin puoles välissä harjotusta nykyään kun osaa jo tehdä automaattisesti kaikki ja sulkee kaikki ajatukset ym. häiritsevän pois.

itellänikin jonkun verran uniongelmia tai pikemminkin nukahtamis. Katsoin joku aika sitten jotain dokumenttia mis käsiteltiin kyseistä asiaa ja siinä joku joogamaster näytti hyvän rentoutumiskeinon, mikä itselläni toimii ainakin kuin junan vessa vaikka kävisin kuinka ylikierroksilla. Eli ensin tietysti nämä normisetit, huone pimeeks ja hiljaseks, sängylle makaamaan selälleen kädet sivulla ja alkuun vähän syvii hengityksii. tämän jälkeen alkaa se varsinainen "harjoitus" eli käydään kropan joka lihas läpi jännittämällä aloittaen jaloista. ensin jännitetään varpaita ihan reippaalla voimalla n.5sek ja sit päästetään rentoutumaan oikeen hitaasti, tämän jälkeen sama pohkeille, reisille, perseelle, rinta, hauis jne... Itse yleensä nukahan noin puoles välissä harjotusta nykyään kun osaa jo tehdä automaattisesti kaikki ja sulkee kaikki ajatukset ym. häiritsevän pois.

Kuulostaa pirun jännältä! Täytyy pistää kokeiluun.

Aika mielenkiintosen kuulonen. Itsellä ei noita nukahtamisongelmia ole muuta kun alkuviikosta, jolloin on tuo viikonlopun rytmi jääny päälle.

Palataan astialle kun on saatu testattua!

KIITOKSIA VASTAUKSISTA!!!! toi lihasten jännitys/rentoutuminen kuullostaa hyvältä! tämän viikon olen nukkunut tosi sikeesti voi johtua paristakin asiasta todella kovan ohjelman johdosta (kaikki yläropan lihakset 2x viikos läpi) sekä alotin viimeviikolla käyttämään tota sci-mx:n zma:ta unen laatuun uskon sen ainakin auttavan,otetaan ennen reeniä ja nukkumaan menoa!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin tai muutenkaan tuijottele kännykkää etc. elektronista valonlähdettä.

Itsellä toimii tuo piikkimatto selän alla hyvänä rentoutumiskeinona sängyssä. Toinen on lukea anatomiaa/tehdä ristikoita -> uni tulee. :D

Hengitystekniikkaa voi myös soveltaa: Hengitä rauhassa nenän kautta sisään, puhalla nenän kautta ulos, ja keskitä ajatus siihen uloshengitykseen, mahdollisimman pitkä ja rauhallinen puhallus. Joka kerta on toiminut, jos on ressiä ja ei meinaa nukahtaa ensinmainituilla keinoilla.

Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta!

Hmm, kun jengillä noita uniongelmia tuppaa olemaan, niin eikös nuo seksuaaliset aktiviteetit (joko omat tai parin kesken) väsytä? :D Luulis saavan hyvin unta sen jälkeen..

- - varsinainen "harjoitus" eli käydään kropan joka lihas läpi jännittämällä aloittaen jaloista. ensin jännitetään varpaita ihan reippaalla voimalla n.5sek ja sit päästetään rentoutumaan oikeen hitaasti, tämän jälkeen sama pohkeille, reisille, perseelle, rinta, hauis jne... Itse yleensä nukahan noin puoles välissä harjotusta nykyään kun osaa jo tehdä automaattisesti kaikki ja sulkee kaikki ajatukset ym. häiritsevän pois.

Lyhyttä lihaksen jännittämistä en ole kokeillut, hyvä idea.

Mutta muutoin piste tälle. Muinoin ala-asteella kerran opettaja soitti rentoutuskasetin. Siinä toisteltiin "rentouta varpaasi, rentouta varpaasi, nyt tunnet miten nilkkasi ovat rennot, nyt rento hyvä olo siirtyy sääriin...", eli juurikin noin varpaista lähtien. Se palasi mieleeni yli vuosikymmen myöhemmin, ja toimii. Kokeeksi tein tytöllekin tuota joskus, taisi olla seitsenvuotias silloin, ja toimi se niinkin.

Ajatusten keskittämisessä voi auttaa jonkun paikan muistelu. Maataloissa kasvaneet voivat muistella miltä tuntui maata heinäkuorman päällä kun ajeltiin pelloilta kotiinpäin. Siihen liittyy sopivasti ääni, tuoksu ja tuntuma.

vvt84:n kikka toimii ainakin minulla. Muinoin liikuntatunnilla opettaja veti tuon rentoutusharjoituksen ja nukahdin sen alle 10 minuutin setin aikana. Sitä ennen oli ollut reipas liikuntatunti, eikä väsyttänyt niin minkään vertaa. Sitä en tosin osaa sanoa, onko vaikutus yhtä vahva, jos ei kuule mitään rauhoittavaa ääntä, vaan joutuu tyytymään pelkkään liikkeeseen. Käsittääkseni kaupoista kuitenkin löytyy rentoutusharjoituskasetteja, jos homma ei suju omin neuvoin.

Meillä tehtiin joskus noita koulussa oliko psykologian tunnilla. Vetää helvetin rennoks olon. Toi vaatii vaan kärsivällisyyttä ja voi viedä useita minuutteja ja jopa aiheuttaa hikeä pintaan. Mutta se on aika pientä sillä varmana tulee uni paremmin nassuun kuten myös keskittyy vaikka kouluasioihin paremmin. Toimii siis vaikka miten.

Nuo erilaiset rentoutustekniikat ovat toimivia, ainakin itselleni. Tein aikoinaan pahan stressin vallassa juuri tuota, jossa lihakset jännitetään ja rentoutetaan vuorollaan. Lisänä voi ottaa vielä apuun erilaisia mielikuvaharjoitteita. Rentoutusharjoitukset laskevat verenpainetta ja hidastavat sydämenlyöntiä, joten kehon ylikierrokset katoavat ja sitä myötä uni tulee helposti. Näitä tekniikoitahan käytetään paniikkihäiriöiden hoitoon, joten aiheesta löytyy aika paljon kirjallisuutta. Netistäkin olen joitain hyviä ohjeita joskus pongaillut. Kannattaa muuten huomioida, että rentoutustekniikoita voi joutua jonkin verran harjoittelemaan. Kuullostaa ehkä tyhmältä, mutta rentoutuminen ja "mielen sulkeminen" voi olla yllättävänkin vaikeaa. Ei kannata luovuttaa, vaikka ekalla kerralla ei ihan toimisikaan.

Toinen keino varmaan nukahtamiseen itellä on raitis ilma. Urheiluun tuota ei kannata yhdistää, mutta joku pitkä ja todella kevyt kävelylenkki voi olla hyvä keino.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom