Miten säilytän lihat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommy77
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen kovalla työllä saanut painon n. 85kg. Ongelma on se, että oon kesät töissä todella kuumassa ympäristössä 8-12h/vrk +40c lämmössä ja oon laihtunut 7kg aina edellisinä kesinä vaikka syönkin 5-6 kertaa/vrk:ssa yht: n. 3000kcal/vrk:ssa. Työ ei muuten ole fyysisesti rankkaa, mut kuumuus on kauhee.

Mä aattelin ostaa Bcaa-aminohappoja, HMB:tä, magnesium/kalium tabletteja, vahvaa monivitamiiniä ja heraproteiinia säilyttääkseni lihani. Treenaan kuumasta työstä huolimatta ylläpitotreeniä kolme kertaa viikossa ja teen kolme 12km rullaluistelulenkkiä viikossa. Juon työpäivän aikana 1l maitoa ja 1 1/2l vichyä ja syön tietenkin kolmen tunnin välein. Syön hiilareita n. 400g, proteiinia 150-200g ja rasvaa n.80g

Te joilla on kokemusta, niin antakaa nyt kommentteja ja neuvoja!

KIITOS!

Selkeää ja yksinkertaista mun mielestä: syö enemmän. Vaikka alkuun se 3500Kcal.

Originally posted by tommy77
Olen kovalla työllä saanut painon n. 85kg. Ongelma on se, että oon kesät töissä todella kuumassa ympäristössä 8-12h/vrk +40c lämmössä ja oon laihtunut 7kg aina edellisinä kesinä vaikka syönkin 5-6 kertaa/vrk:ssa yht: n. 3000kcal/vrk:ssa. Työ ei muuten ole fyysisesti rankkaa, mut kuumuus on kauhee.

Mä aattelin ostaa Bcaa-aminohappoja, HMB:tä, magnesium/kalium tabletteja, vahvaa monivitamiiniä ja heraproteiinia säilyttääkseni lihani. Treenaan kuumasta työstä huolimatta ylläpitotreeniä kolme kertaa viikossa ja teen kolme 12km rullaluistelulenkkiä viikossa. Juon työpäivän aikana 1l maitoa ja 1 1/2l vichyä ja syön tietenkin kolmen tunnin välein. Syön hiilareita n. 400g, proteiinia 150-200g ja rasvaa n.80g

Te joilla on kokemusta, niin antakaa nyt kommentteja ja neuvoja!

KIITOS!

Aika kova lämpötila miehellä duunissa:thumbs: , hiilareita saat jo aika tarpeeksi vaikka voin kuvitella että työsi kyllä vaatiikin niitä. Proteiinien määrästä ei kannata tingata ainakaan alle tuon 200g jos tuon 85kg painat, mieluummin vaikka nostat prot. tuonne 250-300g. 40+ Lämpötila ja töitä siihen kaupan päälle vaati kyllä nestettä huomattavasti enemmän ,ainakin 3 kertaisesti tuo vissypullon verran.
Tossa nyt jotain... :kippis1:

Originally posted by tommy77
Mä aattelin ostaa Bcaa-aminohappoja, HMB:tä, magnesium/kalium tabletteja, vahvaa monivitamiiniä ja heraproteiinia säilyttääkseni lihani.
Säästä rahasi, et tarvitse kaikkea tuota säilyttääksesi lihasi. Paljon helpommalla ja halvemmalla pääset, kun ostat ison läjän protskua ja öljyä.

Protsku voi olla vaikka heraa, kaseiinia, ihan sama.
Öljy rypsiä, oliivia, auringonkukkaa, ihan sama.

Heität kaiken muun lisäksi päivän alussa termariin tujun sekoituksen protskua (70-100 g) ja öljyä (50-70 g), päälle vaikka Fun Lightia ja siemailet siitä pitkin päivää safkailujen välissä. Kaloreita tulee mukavasti lisää, verensokeri pysyy tasaisena kuten myös verenkierron aminohappotasot.

Kyseisellä konstilla säilytin intissä alokaskaudella lihani vaikka 20 kiloa kevyemmät tyypit laihtui vieressä 5-10 kiloa samana aikana.

Re: Re: Miten säilytän lihat?

Originally posted by Hulkki
Säästä rahasi, et tarvitse kaikkea tuota säilyttääksesi lihasi. Paljon helpommalla ja halvemmalla pääset, kun ostat ison läjän protskua ja öljyä.

Protsku voi olla vaikka heraa, kaseiinia, ihan sama.

Heität kaiken muun lisäksi päivän alussa termariin tujun sekoituksen protskua (70-100 g) ja öljyä (50-70 g), päälle vaikka Fun Lightia ja siemailet siitä pitkin päivää safkailujen välissä. Kaloreita tulee mukavasti lisää, verensokeri pysyy tasaisena kuten myös verenkierron aminohappotasot.

Kyseisellä konstilla säilytin intissä alokaskaudella lihani vaikka 20 kiloa kevyemmät tyypit laihtui vieressä 5-10 kiloa samana aikana.
Lisään siis kaloreita!
Kiitos neuvoista!

Ja jätä noi rullaluistelut pois tai ainakin vähennä kertoja tai lyhennä & kevennä luistelusessioita.

Re: Re: Miten säilytän lihat?

Originally posted by Hulkki
Ei kannata tuota auringonkukkaöljyä mitenkään ylenmäärin syödä, kuten ei myöskään oliiviöljyä. Omega-6-rasvahappoja kun tuppaa muutenkin tulemaan suomalaisilla ihan liikaa suhteessa omega-3-rasvahappoihin. Reilusti kylmäpuristettua rypsiöljyä ja kylmäpuristettua oliiviöljyä puolet rypsiöljyn määrästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom