Miten pidätte flunssan loitolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Badou
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Kiinnostais tietää jotain hyvii vinkkei flunssan tulon estämiseksi.
Oon melkee joka kuukausi nuhassa muutaman päivän ja sen mitä oon saanu aikaseks siinä muutamassa viikossa, jonka terveenä treenata pystyn,menetän nuhan takia.

Ensimmäisenä tulee mieleen levon, ravinnon ja treenin oikeaoppinen yhdistäminen. Yritä nukkua 8 tuntia yössä, syö monipuolisesti useita aterioita päivässä unohtamatta palautusjuomaa, lisäksi kalaöljyä tai kalanmaksaöljyä nestemäisenä aamuisin ja iltaisin esim. proteiinijuomaan sekoitettuna.

Monivitamiinipillerit on aika huuhaata, kannattaa suosia erillisinä kapseleina B, C- ja E-vitamiinia, iltaisin magnesium 350 mg ja sinkki 30 mg auttaa parantamaan vastustuskykyä. Lisäksi urheilijoille suositellaan mm. kromia, kuparia, mangaania. Eikä kai siitä haittaakaan ole jos ensimmäisten flunssan oireiden tullessa ottaa Echinaforcea tai Echinamaxia vaikka 5 kertaa päivässä muutaman päivän ajan.

Et kerro treenihistoriastasi, mutta ainakin jos olet pidempään eli muutaman vuoden treenannut, kannattaa ottaa treenikiertoon kevyet viikot esim. kolme viikkoa kovaa - yksi kevyt.

Pohja kuntoon (ks.vaikka edellinen posti)

Itsellä on ainakin henkisenä tukena vihreätee uute (siis jauhe muodossa) 1-3g / päivä.

mä tapaan aina juhlallisesti päättää, ettei mulle tule flunssaa. eikä muuten tule!

onhan se tietenkin äärimmäisen fiksusta treenaamisen rytmittämisestä ja hyvästä ravinnostakin sekä vitamiinilisistäkin kiinni... jäätelöö muuten tapaan vedellä aika usein. painokin laskee :) :)

Mullakin oli aina ennen muutaman kuukaden välein flunssaa ja kuumetta. Nyt oon kuitenkin ollut pari vuotta terveenä. Elämäntavat on pysyneet ihan samanlaisina, ainoo mikä on muuttunu on lisäravinteet. Vaihdoin multitabsit Country Lifen Multi 75 -vitamiinitabletteihin, ja aloin käyttämään lisäproteiinina heraprotskua ja glutamiinia.

twinlabin c-vitamiini poretabletit, yhessä tabletissa c-vitamiinia 1000mg

Paljo ne Twinlabin c:t maksoivatkaan?

Originally posted by Maddoxx
Monivitamiinipillerit on aika huuhaata, kannattaa suosia erillisinä kapseleina B, C- ja E-vitamiinia, iltaisin magnesium 350 mg ja sinkki 30 mg auttaa parantamaan vastustuskykyä. Lisäksi urheilijoille suositellaan mm. kromia, kuparia, mangaania. Eikä kai siitä haittaakaan ole jos ensimmäisten flunssan oireiden tullessa ottaa Echinaforcea tai Echinamaxia vaikka 5 kertaa päivässä muutaman päivän ajan.

Kerrrotko mitä tabuja kannattais hommata ja saako esim. paikallisesta apteekista ??

En näköjään sitten mitenkään. 13 päivää jo salilta pois ja poskiontelotulehdus on päällä. Ratkiriemukasta. :mad2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by jto
mä tapaan aina juhlallisesti päättää, ettei mulle tule flunssaa. eikä muuten tule!

Juuri näin! Eläköön placebovaikutus! :D

Edelleen väitän, että valkosipuli tekee ihmiselle todella hyvää, myös lentsujen ehkäisyyn. Vähintään pari kertaa viikko laittaa kunnolla ruokaan valkosipulia, niin jopa pysyy ihmis... siis pöpöt loitolla!

Vaikkei sillä oo flunssan (siis influenssa, viruspohjainen) kanssa mitään tekemistä, niin tupakoinnin lopettaminen tunnetusti avaa röörejä ja vähentää rajusti kaiken maailman "mystisiä" yskiä, nuhia yms. kremppaa, niin ja kohentaa erektiotakin ;) Tuntuu, että tupakoivien kavereiden mielestä on koko ajan "liikkeellä" jotain virusta.

Hitto, muakin yskitti viime yönä enemmän kuin ehtisi yskiä ja vähän tuntuu nenäkin vuotavan. Ei tuon estämiseen taida suuria keinoja olla. :(

Minä ainakin yritän pitää flunssat loitolla syömällä vitamiineja, ihan näitä apteekin perusjuttuja. Ja jos tuntuu että vois olla jotain tulossa niin lisään ceetä muutaman kerran päivässä 500-1000 mg kerrallaan. Placeboa tai ei, mutta en ole juuri flunssaa sairastellut, yleensä kun muilla on karmea räkätauti niin mulla se on mennyt paljon lievempänä nopeasti ohi. Ei siis ole haitannut normaalielämää.

Originally posted by Iivili

Vaikkei sillä oo flunssan (siis influenssa, viruspohjainen) kanssa mitään tekemistä, niin tupakoinnin lopettaminen tunnetusti avaa röörejä ja vähentää rajusti kaiken maailman "mystisiä" yskiä, nuhia yms. kremppaa, niin ja kohentaa erektiotakin ;) Tuntuu, että tupakoivien kavereiden mielestä on koko ajan "liikkeellä" jotain virusta.

Tuo muuten pitää ainakin minun kohdaltani erittäin hyvin paikkansa! Lopetin röökaamisen kaksi kuukautta sitten (takana 11 vuotta) ja tämän kaksi kuukautta olen ollut täysin terve. Asian erikoiseksi tekee just se että polttaessani oli vähintään kerran kuukaudessa jonkinasteisessa flunssassa. Eli rykäskää kerran kunnolla ja lopettakaa se röökaaminen! Treeni kulkee paremmin, mieli on virkeempi sekä 1000 muuta syytä!

Me saadan joka vuosi duunissa flunssarokote ja on tullu otettua se viimeiset neljä vuotta. Sitä en tiedä onko ollut apua vai ei, koska kyllä joka vuosi joku pikku flunssa on ollut kuitenkin.

Originally posted by Zakk
Perusteletko tuota vähän.

Monivitamiinitableteissa on yleensä niin mitättömät määrät vaikuttavia aineita ettei niillä juurikaan ole käyttöä kovaa treenaavalle, ei välttämättä edes tavalliselle kadun tallaajalle. Lisäksi jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin ajoitus noissa on aika oleellinen, ei ole optimaalista ottaa kaikkia kerralla imeytymisen vuoksi.

edit: Noista monivitamiinivalmisteista poikkeuksena ehkä Twinlabin Maxilife, mikä maksaa kyllä hunajaa, n 100 € pönttö, mikä riittää jenkkiannostuksen mukaan kuukaudeksi.

Originally posted by ]abe
Kerrrotko mitä tabuja kannattais hommata ja saako esim. paikallisesta apteekista ??

Apteekista olen hakenut itse B:t, C:t ja E:t, noi loput sitten jostain luontaistuotekaupasta, tosin apteekeissakin usein löytyy nykyään vitamiinien lisäksi ainakin noita Kelasin-sarjan mineraaleja . Merkeillä ei kai sen suurempaa merkitystä ole, vaikka esim. C-vitamiineja löytyy depot-tabuina eli hitaammin imeytyvinä.

Kiitoksia..

Äsken kävin hakemassa perustavaraa tokmannilta... magnesium + b-vitamiini ja auringonkukkauutetta :rolleyes:

Originally posted by Maddoxx
Monivitamiinitableteissa on yleensä niin mitättömät määrät vaikuttavia aineita ettei niillä juurikaan ole käyttöä kovaa treenaavalle, ei välttämättä edes tavalliselle kadun tallaajalle. Lisäksi jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin ajoitus noissa on aika oleellinen, ei ole optimaalista ottaa kaikkia kerralla imeytymisen vuoksi.

edit: Noista monivitamiinivalmisteista poikkeuksena ehkä Twinlabin Maxilife, mikä maksaa kyllä hunajaa, n 100 € pönttö, mikä riittää jenkkiannostuksen mukaan kuukaudeksi.

Tietenkään järkevä monivitamiinin valmistaja EI LAITA sellaisia vehkeitä keskenään samaan soppaan jotka haittaisivat toistensa imeytymisiä. Tsekkaapas Maddoxx sf-proteinin vitamax tuote.

Originally posted by harde20

twinlabin c-vitamiini poretabletit, yhessä tabletissa c-vitamiinia 1000mg

Ja tuosta ei kyllä hyödy juurikaan mitään verrattuna 250mg tabuun. Elimistö anyway pystyy hyväksikäyttämään kerralla 175-250mg c-vitamiinia.

Valkosipuli, sipuli, tomaatti, yrttiteet, c-vitamiini, e-vitamiini, sukat jalassa - eikä imuta jokaista horoa kadun kulmilla, niiltä saa kaikkia ilkeitä treenikehitystä hidastavia tauteja :cool:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom