Miten Pay Pal toimii? Onko luotettava?

Moi!

Tarkoitus olisi tilata tavaraa ulkomailta. Myyjäyritys ehdottaa maksuvälineeksi Pay Palin ja luottokorttinumeron käyttöä. Onko kokemusta Pay Palin käytöstä? Miten se toimii ja onko riskaabelia...?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi ite on ole käyttänyt (mikä tekee tästä aika turhan postauksen) mutta kun harrastelen näitä musahommia nii kaverit tekee aika paljon tuon kautta tilauksia... Siinähän on 3 erilaista tilausjuttua muistaakseni elikkä kuinka nopeasti tuo paketti tulee.. Itse meinasin kanssa tilata mutta se rekkaus siihen hommaan oli aika ihmeellinen :P. Mutta kaverit on saanu kamansa aina mitä on tilannu ja ei ainakaa heitä ole huijattu... Ostot ollut yleensä yli 500e että luulisi aika luotettava oleva... Toivottavasti tämä nyt jotai auttaa että tilaatko vai et :)

Heikki722 sanoi:
Moi!

Tarkoitus olisi tilata tavaraa ulkomailta. Myyjäyritys ehdottaa maksuvälineeksi Pay Palin ja luottokorttinumeron käyttöä. Onko kokemusta Pay Palin käytöstä? Miten se toimii ja onko riskaabelia...?

Mitä olet ostamassa?

Itse en laittaisi numeroa, en missään tapauksessa. Lähipiirissä huonoja kokemuksia paypalista. On tosin sellaisiakin jotka menneet ok.

Yleensä näille voi maksaa myös iban numerolla joka on 100% turvallista.

TheSami sanoi:
Mitä olet ostamassa?

Itse en laittaisi numeroa, en missään tapauksessa. Lähipiirissä huonoja kokemuksia paypalista. On tosin sellaisiakin jotka menneet ok.

Yleensä näille voi maksaa myös iban numerolla joka on 100% turvallista.

Tuolla toisella palstalla oli sukellushommista jo puhettakin, eli olen PADI apukouluttaja (Dive Master) ja olen tilaamassa tuohon toiseen rakkkaaseen harrastukseen liittyviä tarvikkeita (kirjallisuutta, vähän varusteita jne. arvo noin 300 taalaa)

Mikä on iban numero?

Kovasti siellä ovat sitä mieltä, että pay palilla pitäisi maksaa. Mulle tuo koko Pay Pal ja sen toimintaperiaate on ihan uus ja outo juttu.

Heikki722 sanoi:
Tuolla toisella palstalla oli sukellushommista jo puhettakin, eli olen PADI apukouluttaja (Dive Master) ja olen tilaamassa tuohon toiseen rakkkaaseen harrastukseen liittyviä tarvikkeita (kirjallisuutta, vähän varusteita jne. arvo noin 300 taalaa)

Mikä on iban numero?

Kovasti siellä ovat sitä mieltä, että pay palilla pitäisi maksaa. Mulle tuo koko Pay Pal ja sen toimintaperiaate on ihan uus ja outo juttu.

IBAN on sellainen pankin antama numero.

Esim itse tilasin ghostrider movien ruotsista ja maksoin ibanilla. Siinä teet normaalin maksun esim nettipankillasi. Siellä on kohta ulkomaan toimeksiannot ja kun siihen valitsee iban numeron avautuu lisää valikoita joihin vain täytetään tarvittavat kohdat.

Kannattaa kysyä olisiko iban heille mahdollinen.

Ehkä olen ylivarovainen itse mutta äitimuorini on tosiaan pankissa töissä ja kertoo aina kauhustoreja noista luottokortin luovutuksista. Yleensä niissä saadaan kyllä rahat aina takaisin mutta ylimääräistä harmia tulee aina.

iban :thumbs:

Mike sanoi:
Ite maksoin electronilla ja Paypalin kautta, hyvin vorkki.

Tästäpäen tosiaan tiedä. Hyvä pointti, electron voi olla eri asia koska siinä laskutus perustuu siihen ostotapahtumaan. Tosin siinäkin tarvitaan sama numero.

Sama homma kuin joskus aikanaan jossain pitseriassa jossain päin kaverit illalla syöttivät maksupäätteeseen asiakkaiden korttien numeroita (näkyy liikkeeseen jäävässä tositteessa) ja veloittivat joitain pikku summia joista kukaan ei valittaisi?

Esim normaalisti kaupassa jos korttisi ei toimi ja myyjä joutuu näppäilemään numeron pitää kortista silloin ottaa "kasvokuva" käsimankelilla jotta voidaan näyttää toteen että kortti on tosiaan olltu paikalla. Muutoin osto ei periaatteessa ole pätevä.

Maksoin kerran Pay Palilla + Mastercardilla (muistaakseni), toimi ihan ok. Oli aika pieni summa joten uskaltauduin käyttämään vaikka PayPalista huonoakin julkisuutta on esillä.

TheSami sanoi:
IBAN on sellainen pankin antama numero.
IBAN = International Bank Account Number. Eli normaali pankkitilin numero kansainvälisessä muodossa. Oman IBANin löytää esim. tiliotteesta.

Ts. Jos IBANilla maksaa ulkomaille, on kyseessä normaali kv-tilisiirto, josta sitten sekä oma kotimainen pankki että vastaanottajan ulkomaan pankki mahdollisesti omat kulunsa veloittaa.

Jos käyttää visa electronia tilatessa ulkomailta, niin eikös sen pidäkin olla Nordean, vai olikos se sampo-pankin, kortti?

Viikko sitten tilasin Saksasta ISON kasan cd- ja dvd-r -aihioita, maksuvälineenä MasterCard PayPalin kautta. Hyvin toimi ja tavaratkin ovat tulleet perille jo.

Olen maksanut paypalilla noin 20 ostosta Amerikan ja Saksan suuntaan. Käsittääkseni todella turvallista, mutta ainahan on pienoinen riski.

PayPalissa taitaa olla 500$:n takuu (myyjän on täytettävä tietyt ehdot), mutta jos ei uskalla sitä käyttää niin voihan niille ehdottaa UPS:n cash on deliverya.

:eek: Mitä mitä, pystyykö Sammon Electronilla tosiaan maksamaan Pay Pallin kautta?

Oma Sampon Electron-kortti toimii kyllä PayPalin kanssa moitteettomasti (ne 2 kertaa mitä on PayPalia tarvinnut käyttää..). :)

DeSe sanoi:
Oma Sampon Electron-kortti toimii kyllä PayPalin kanssa moitteettomasti (ne 2 kertaa mitä on PayPalia tarvinnut käyttää..). :)

Tarviikos tuossa mitään erityistä säätää sen jälkeen kun on rekisteröitynyt? Vai toimiiko hommat heti.

Mites tuon paypal tilin perustaminen onnistuu suomessa? Paikallisessa sammossa ei kukaan tienny asiasta mitään kun olin myymässä juttuja kauas pois ja ehdotin paypalin perustamista rahaliikenteen turvaamiseksi.

Muistelen joskus lukeneeni jenkkisaitilta että toimii hyvin ja varmasti ainakin siellä päin, mutta pankin tietämättömyys asiasta vähän pani epäilemään asiaa suomen oloissa :rolleyes:

keijo s sanoi:
Mites tuon paypal tilin perustaminen onnistuu suomessa? Paikallisessa sammossa ei kukaan tienny asiasta mitään kun olin myymässä juttuja kauas pois ja ehdotin paypalin perustamista rahaliikenteen turvaamiseksi.

Eihän pankeilla sinänsä ole tuon asian kanssa mitään tekemistä. Rekisteröityminenhän tapahtuu osoitteessa www.paypal.com

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom