Miten Pay Pal toimii? Onko luotettava?

Nyt kuulemma toimii myös Nordean Visa elektronilla tuo paypal systeemi.

Itse kokeilin enkä onnistunut..mutta toisella foorumilla sanovat ostaneensa ebaysta paypalin kautta Nordean Visa Electronilla. Tarvii kait jotain asetuksia muuttaa solo paikasta..

Onko kukaan kokeillu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep sain homman skulaamaan nordean kortila. Verkkopankista pitää vaan muuttaa Päivittäiset asiat-->kortit-->verkkokäyttö päälle.

Sitten pitäs toimia. :)

Nyt on jo jonkin aikaa kulunut tuosta viimeisestä postista, joten nostan tämän keskustelun uudestaan esille.

Lisää kokemuksia?

Onko kenellekään tullut mailia mukamas PayPalilta, jossa ne kehoittaa tarkistamaan omat tiedot ja päivittämään ne ajan tasalle? Viestissä on suora linkki mukamas oikealle PayPal sivulle ja vielä että päivitys pitäisi tehdä 3 päivän sisällä, muuten se tili suljetaan.

Mulle tuli vähän aikaa sitten tollanen, klikkasin linkistä mutta en muuttanut mitään tietoja. Sitten menin toista kautta PayPalin sivuille, joilla kerrottiin niiden käyttämä oikea mailiosoite, josta viestejä voi tulla. Ja kun katoin siellä niitä tietojani, niin olen antanut PayPalille gmail-osoitteen, kun taas toi huijausviesti tuli yahoolle. Samanlainen viesti tuli vähän aiemmin mukamas amazon.comilta. Silloin en edes miettinyt vaan ajattelin, että antaa sulkea vaan tilin. Kas kummaa, se toimii vieläkin.

Noi on niitä samoja viestejä joita tuli Nordean nimissäkin ja oli oikein uutisissa, kun jotkut hoopot meni loggautumaan sinne valesivulle, antaen salasanansa siinä tajuamattaan niille, ja yhteensä Nordean asiakkailta nettosivat kymmeniä tuhansia euroja.

Itsellenikin tuli viesti muka amazon.com osoitteesta, jossa kehotettiin antamaan tietoja tai muuten tili suljetaan. Suodatin oli kuitenkin huomannut viestin ja kertoi että viesti sisältää viruksen.

PayPal on luotettava ja helppokäyttöinen, yritykseni tulot liikkuvat ainoastaan sen kautta.

itekkin olen nyt vasta tutustunut tuohon paypal:iin... kyselisin vaan,että kuinkas sinne paypal tilille siirretään rahaa omalta tililtä? mulla on listattu sinne sampo pankin visa electron,mut en saa laitettua rahaa sinne omalle paypal tililleni millään konstilla...

eikös se niin toimi, et ensin siirretään rahaa sinne omalle paypal tilille ja sitten siltä tilitä voi maksella ostoksiaan ympäri muailmaa?? vai olenko ihan hukassa:(

albertto sanoi:
eikös se niin toimi, et ensin siirretään rahaa sinne omalle paypal tilille ja sitten siltä tilitä voi maksella ostoksiaan ympäri muailmaa?? vai olenko ihan hukassa:(

Paypal tilille rahan siirto ja sieltä maksu on yksi tapa. Itse käytän oikeastaan silloin Paypal rahaa, kun muut on maksaneet sinne, enkä tule siirtäneeksi sitä pois.

Paypalin kautta sun luottokortin käyttäminen toinen (silloin maksun saaja ei näe sun luottokorttia, vaan saa maksun Paypalilta). Tällöin ei tarvitse erikseen siirtää mitään, klikkailee maksutavaksi Paypal ja Paypallissa klikkailee sitten luottokortin.

(Kolmas tapa on tilisiirto suoraan omalta tililtä Paypalin kautta, mutta en usko että toimii suomalaisilla tileillä.)

Jenkeistä tilasin taulun paypalilla joka oli liitetty master card korttiini. Hyvin toimi. Ei ongelmia.

Eli maksu paypalin avulla, ja paypal velotti sitten rahat suoraan mastercardiltani. Ei tarvinnut antaa masterin numeroa myyjälle. Sehän paypalin idea onkin, ettei masterin numeroa anneta myyjälle, vaan sen tietää vain sinä ja paypal.

jalat sanoi:
Jenkeistä tilasin taulun paypalilla joka oli liitetty master card korttiini. Hyvin toimi. Ei ongelmia.

Eli maksu paypalin avulla, ja paypal velotti sitten rahat suoraan mastercardiltani. Ei tarvinnut antaa masterin numeroa myyjälle. Sehän paypalin idea onkin, ettei masterin numeroa anneta myyjälle, vaan sen tietää vain sinä ja paypal.

Jeps samalla tyylillä itse tilasin tavaraa itävallasta Visan avulla. Toimi kun hukkuva hirvi :D

Onko tämä nyt sanottu jo, mutta Sammon Visa Electronilla voi maksaa vaikka nettipankissa/PayPalissa ei erikseen siitä ilmotettaisi. Riittää kun siellä lukee että Visa käy. Se sitten veloitetaan ihan samalla tavalla kuin Electronilla. Huomattavan kätevä kun tilaa jotain Jenkeistä, missä Electron ei juuri käy.

Joo hyviä kokemuksia paypalista, esim. ebayssa ei juuri muulla voi maksaakaan. Ja en todellakaan näe mitään riskejä että joku vetelis välistä pieniä summia, kuten jo mainittua paypalhan on juuri siksi ettei luottokorttinumeroa tarvi julistella mihinkään turhaan. Rekisteröityminen on helppoa, muistaakseni jos haluaa myydä jotain ja saada maksun palilla, se maksaa. Mutta ostajana saat käyttää ilmaiseksi. Ja jos on joku kortti mikä käy niin mun mielestä ei järkeä siirrellä rahaa paypal-tilille.

Miten se puhelinnumero pitää syöttää siihen "liittymislomakkeeseen"? Ei suostu hyväksymään +3589... tai 3589... tai 09... muotoa vaan herjaa jotain että puhelinnumero on väärin syötetty... Kokeilin myös kännykkänumeron kanssa eli +35844 jne. mutta ei vieläkään workiny. Apuja? Help kohdassa ei ollut mitään apuaja ko. ongelmaan eikä mailiin ole vastattu nyt kolmeen päivään.

Miten se puhelinnumero pitää syöttää siihen "liittymislomakkeeseen"? Ei suostu hyväksymään +3589... tai 3589... tai 09... muotoa vaan herjaa jotain että puhelinnumero on väärin syötetty.

En muistele että olisi ollut moisia ongelmia aikanaan. Liekö se nron laitto edes pakollista? Eihän sieltä koskaan kukaan soita enivei. Toivottavasti ei.

Asiakaspalvelu on tosiaan vähän hidasta paypalilla, itsekin avauduin joskus jostain asiasta ja sain replyn n. viikossa.

Monta kertaa oon maksanu PayPalin kautta ja ei ainakaan vielä ole ongelmia tullut

Miten se puhelinnumero pitää syöttää siihen "liittymislomakkeeseen"? Ei suostu hyväksymään +3589... tai 3589... tai 09... muotoa vaan herjaa jotain että puhelinnumero on väärin syötetty... Kokeilin myös kännykkänumeron kanssa eli +35844 jne. mutta ei vieläkään workiny. Apuja? Help kohdassa ei ollut mitään apuaja ko. ongelmaan eikä mailiin ole vastattu nyt kolmeen päivään.
Siis se oikea muoto on 00 358 9... tai kännykkä 00 358 44... Eli korvaa tuo plusmerkki tuplanollalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom