miten olla pistämättä rotanmyrykkyä työkaverin kahviin?

Tiedz sanoi:
eli perseestä. :rolleyes:

Niinpä. Pomomme kyllä on hyvin tarkka siitä, että kaikki on LAILLISTA, ainakin omasta mielestään. Mutta hänen mielestään työntekijät ovat vain välttämätön paha, joita täytyy vahtia ja kytätä. Kukaan ei saa tehdä päätöksiä itse, suurin piirtein konttoritarvikkeiden tilaamiseen tarvitaan lupa.

Pahinta tässä kuitenkin on tuon kirjanpitäjän moittiminen ja mustamaalaus: välillä alan itsekin uskoa, että vika on minussa, enkä oikeasti osaa mitään, ja minulla on vain väärä asenne. (jälkimmäinen kyllä pitää yhä enenevässä määrin paikkansakin.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä esimes pystyisi tuon asian ehkä ratkaisemaan, mutta jos se on reinhardtin kuvailema, niin todennäköisesti se vaan antaa potut sille, joka ekana sen puheille menee. Tai sitten sille, ketä se eka ehtii haukkumaan. Tai sitten se ei tee mitään ja alkaa itsekin vittuilemaan.

Mä olen ainakin päättänyt, että mihinkään pikkufirmaan en enää koskaan mene töihin. Enkä mielellään alalle, jossa pitäisi akkoja paimentaa. Sen verran monta kertaa on töitä tullut jo tehtyä firmoissa, joissa suurin osa työntekijöistö on naisia. Elektroniikka-alan kokoonpanotehtävät muun muassa. Aina löytyy joku kamala ämmä, joka sotkee kaikkien työt ja varmaan joidenkin elämänkin omilla ongelmillaan.

Noissa hommissakin, kun on välillä siirtynyt vaikka sieltä kokoonpanopuolelta vaikka varastoon, missä on lähes pelkkiä miehiä, niin tuntuu kuin siirtyisi ihan eri maailmaan. Kaikilla on kivaa ja hommatkin hoituu hyvin, vaikka touhu näyttää välillä helvetin laiskalta tai pelleilyltä.

Mä en ikinä pysty käsittämään sitä minkä takia naiset aina valitsee selän takana vittuilun sen sijaan että hoitaisi asiat suoraan ja kyseenomaisen henkilön kanssa. Aika :arvi: -hommaa se mitä Reinhardtin työkaveri on tehnyt mutta ei mun mielestä ole juurikaan aikuisempaa valittaa ko. henkilöstä pakkiksella. Vanha viisaus kieltää laittamasta kolmea naista samaan työyhteisöön, mutta tässä tapauksessa näyttää riittävän kaksi...

Eli tsemppiä Reinhardt ja koita hoitaa asiat kuntoon siellä työpaikalla äläkä täällä pakkiksella.

VIttu liitot on aivan perseestä. Niistä ei ole mitään hyötyä. Just erosin insinööriliitost ja liityin Iaet-henkilökassaan! Kassasta ne rahat tulee ja liitto saa pitää kalliit jäsenmaksulappunsa!!

Jasba sanoi:
ei mun mielestä ole juurikaan aikuisempaa valittaa ko. henkilöstä pakkiksella.

Aikuista tämä ei varmaankaan ole, mutta terapeuttista kylläkin. Ja mielestäni kuitenkin rakentavampaa valittaa ihmisestä anonyymisti kuin haukkua kaikille työkavereille. Tietysti voisin olla ihan hiljaa, padota kaiken sisääni ja joku päivä ottaa moottorisahan mukaan töihin...

Kipi I sanoi:
VIttu liitot on aivan perseestä. Niistä ei ole mitään hyötyä. Just erosin insinööriliitost ja liityin Iaet-henkilökassaan! Kassasta ne rahat tulee ja liitto saa pitää kalliit jäsenmaksulappunsa!!

Kuka vittu sulle sitten neuvottelee niitä työehtosopimusten etuja?? Jossei liitoista ole mitään hyötyä niin millaisiakohan työnantajat olisivat ilman niitä?????

reinhardt sanoi:
Tietysti voisin olla ihan hiljaa, padota kaiken sisääni ja joku päivä ottaa moottorisahan mukaan töihin...
Ei välttämättä reinhardt huono idea :rock:

Tiedz sanoi:
Kuka vittu sulle sitten neuvottelee niitä työehtosopimusten etuja?? Jossei liitoista ole mitään hyötyä niin millaisiakohan työnantajat olisivat ilman niitä?????
Riippu alasta, mutta eipä esim. ekonomeillakaan Ekonomiliitto paljon sun puolesta neuvottele, joten omillasi olet. Duunaritasolla ne liitot vielä väittää neuvottelevansa, mutta siitäkin voi olla montaa mieltä.

Ja on varmaan parempi, että tästä keskutelusta jätetään ammattiliittojen hyödyllisyys/hyödyttömyys jatkossa pois.

Mutta pääsinpä silti itse vielä sanomaan. :D

Tiedz sanoi:

Mun edellinen työpaikka oli sellainen, että siellä ei noudatettu mitään työehtosopimusta. Ei ollut luottamusmiestä, ei tunnettu pekkasia, ei maksettu pyhäkorvauksia, eikä sairaspäivärahoja kokonaan, ei lomarahoja, työajat 20-50h vko, siellä ei toiminut mikään. Insinööriliitto ei tehnyt paskaakaan. Olisivat voineet yrittää periä niitä muutamia lantteja jos heille olisi lähetetty selvitys kaikista lapuista ja lipuista mitä on jäänyt maksamatta ja mitä olisi pitänyt maksaa. Päätin että en tarvi liittoa yhtään mihinkään, siitä ei ole mihinkään. Asiaa he eivät kuulemma voineet sen enempää selvittää, käskivät soittaa työsuojelupiiriin josta voi saada viranomaisten apua. Soitin ja heillä ei ole "työkaluja" joilla voisivat selvittää tämän firman asioita. Käskivät soittaa liittoon! Piip Piip Piip... :curs: Kiitos!

lej sanoi:
Duunaritasolla ne liitot vielä väittää neuvottelevansa, mutta siitäkin voi olla montaa mieltä.

:D

Pakkohan tähän on vastata. Väittäisin, että jos liittoja ei olisi, työviikot olisi vähintään 60h, ei pekkasia, ei lisiä jne..eli oltaisiin vielä jossain 1900 luvun alkupuolella. Ja jos joku väittää vastaan niin on se mun mielestä täyttä shittiä. Totta hitossa porvari yrittäjät nyhtäisi duunarista kaiken irti kun sääntöjä ei olisi. Paroni/maaherra/kirkkoherra versus duunari meininkiä :)

Kipi I sanoi:
Mun edellinen työpaikka oli sellainen, että siellä ei noudatettu mitään työehtosopimusta. Ei ollut luottamusmiestä, ei tunnettu pekkasia, ei maksettu pyhäkorvauksia, eikä sairaspäivärahoja kokonaan, ei lomarahoja, työajat 20-50h vko, siellä ei toiminut mikään. Insinööriliitto ei tehnyt paskaakaan. Olisivat voineet yrittää periä niitä muutamia lantteja jos heille olisi lähetetty selvitys kaikista lapuista ja lipuista mitä on jäänyt maksamatta ja mitä olisi pitänyt maksaa. Päätin että en tarvi liittoa yhtään mihinkään, siitä ei ole mihinkään. Kiitos :thumbs:
Asia selvä ;)

Kipi I sanoi:
Mun edellinen työpaikka oli sellainen, että siellä ei noudatettu mitään työehtosopimusta. Ei ollut luottamusmiestä, ei tunnettu pekkasia, ei maksettu pyhäkorvauksia, eikä sairaspäivärahoja kokonaan, ei lomarahoja, työajat 20-50h vko, siellä ei toiminut mikään. Insinööriliitto ei tehnyt paskaakaan. Olisivat voineet yrittää periä niitä muutamia lantteja jos heille olisi lähetetty selvitys kaikista lapuista ja lipuista mitä on jäänyt maksamatta ja mitä olisi pitänyt maksaa. Päätin että en tarvi liittoa yhtään mihinkään, siitä ei ole mihinkään. Asiaa he eivät kuulemma voineet sen enempää selvittää, käskivät soittaa työsuojelupiiriin josta voi saada viranomaisten apua. Soitin ja heillä ei ole "työkaluja" joilla voisivat selvittää tämän firman asioita. Käskivät soittaa liittoon! Piip Piip Piip... :curs: Kiitos!

Mulla oli sama ongelma. Erosin liitosta ja palkkasin asianajajan ja vedin jutun oikeúteen. Voitin käräjäoikeudessa ja maanantaina tuli hovin päätös ja ex työnantaja joutui korvaamaan minulle n.7000€+ kulut ja korot. Ota yhteyttä asianajajaan ja tee sama mitä minä.

Tiedz sanoi:
Pakkohan tähän on vastata. Väittäisin, että jos liittoja ei olisi, työviikot olisi vähintään 60h, ei pekkasia, ei lisiä jne..eli oltaisiin vielä jossain 1900 luvun alkupuolella. Ja jos joku väittää vastaan niin on se mun mielestä täyttä shittiä. Totta hitossa porvari yrittäjät nyhtäisi duunarista kaiken irti kun sääntöjä ei olisi. Paroni/maaherra/kirkkoherra versus duunari meininkiä :)

Liittojen hyödyllisyyttä täytyykin ajatella enemmän massojen näkökulmasta, ei yksilön. Koska nykyaikainen yksilö ei osaa ajatella, miten perseestä HÄNELLÄ olisi asiat, ellei sata vuotta sitten olisi ay-aate syntyneet. Tampereellakin suurlakon aikaan ihmiset näkivät nälkää -on aika vavahduttavaa tajuta, että joskus joku on tosiaan taistellut sen eteen, että työpäivät ovat kahdeksantuntisia (pääsääntöisesti), eikä sairasta työntekijää voi irtisanoa. Näkihän sen paperitaistelussakin, että ellei liittoja olisi, kaikki saavutetut edut poistettaisiin justiinsa.

Mutta tämä on minun valitusketjuni, ei liitoista tämän enempää.

Itselläni oli kanssa vittumainen tilanne työmaallaa vähän aikaa sitten. Yks vanhenpi mies valitti joka asiasta mitä tein.Ja vaikka homma sujui hyvin niin se piti muuttaa sen tahdon mukaiseks.Aluksi otin neuvot vastaan mukisematta (en halunnut riitaa) mutta mitä enemmän alistuin sen mulkun tahtoon niin sitä enemmän se määräili. Ja lopulta se vahti mun kahvi taukoja ja soitti johtajille ja valitti musta. No sinne tuli sit pää pomo, ja pyysin siltä tunti kuittauksi. No se sano että hakisin ne siltä kyrvältä. Sanoin suoraan että ennenpää jätän tunnit velottamatta kun otan kuittauksen siltä kusipäältä! Ja että olen yrittänyt tulla toimeen sen kanssa mutta ei ton kyrvän kans voi töitä tehdä. No johtaja alko nauraa ja sano että anna laput niin laitan kuittaukset. Sano että sillä ukolla on joka työmaalla ongelmia jonkun kanssa. No se kävi sen kanssa pienen neuvottelun ja kyllä sillä asenne muuttu. Johtaja kävi viel mun luona ja sano homma hoidettu. Ja jos se vittuilu jatkuu niin ryvetä se lammikossa ei pitäs olla sun kokoselle miehelle mikään temppu :lol2: Mutta kun tarpeeksi sorsitaan niin sitä alkaa kyl epäilee omia taitojaa.

valtaa sanoi:
Mulla oli sama ongelma. Erosin liitosta ja palkkasin asianajajan ja vedin jutun oikeúteen. Voitin käräjäoikeudessa ja maanantaina tuli hovin päätös ja ex työnantaja joutui korvaamaan minulle n.7000€+ kulut ja korot. Ota yhteyttä asianajajaan ja tee sama mitä minä.

Olin 2,5kk töissä. En taida jaksaa :D Sen lisäksi tämän kokoisesta kaupungista loppuisi minulta työt kun sana leviäisi yrityksiin!

Meillä töissä on kanssa muutama nainen tuotannon hommissa ja ne ei kyllä muuta osaa tehdä kun käydä valittamassa pomon kopissa muista työntekijöistä. Pahintahan tässä on se, että se saatanan sama vinkuminen ja kyyläys tarttuu vähitellen muihinkin työntekijöihin ja hullunmylly on valmis. Ikää näillä naissaatanoilla on 40-50 vuotta eli pahimmassa iässä. Onneksi oon ollu ihan muissa hommissa ja eri hallissa jo reilu pari vuotta, ei tollasta sontaa jaksa. Porukkahenki oli joskus siellä hyvä mutta nykyään sitä ei ole paitsi nuorempien jätkien välillä. Välillä saa kyllä kuulla sellasia tarinoita tuolta toisesta hallista, ettei paremmasta väliä.

Kaikkiallahan se on sama juttu. Vanhemmat ämmät terrorisoi työpaikkoja. Lakialoite yli 50-vuotiaiden ämmien laittamisesta eläkkeelle.

reinhardt sanoi:
Kiintoisa näkemys. Mietitäänpä. Minua ärsyttää se, että nainen a) moittii, mutta ei neuvo b) sekaantuu asioihin, c) kyttää minua, d) nuoleskelee ylempiään e) puhuu selän takana. Oikeastaan ainoa, mihin noista syyllistyn, on kohta e. Ja sitäkään en tee työkavereiden aikana, vaan niille kurkkuaan myöten täynnä oleville kavereille. ;)

En usko, että tämä täti on psykopaatti. Se on vain keski-ikäinen pyylevä naisihminen, joka on katkera siitä, että minä on nuori, hemaiseva ja pantava. (yllättäen minusta tuntuu, että miespuolinen pomomme inhoaa minua samasta syystä. Outoa.)

Voiko tuon nuoren, hemaisevan ja pantavan laittaa cv:en?

Miespuolinen pomosi ei itse varmaankaan ole nuori ja pantava ja tietää itsekin sen ja tästä hän päättelee, että et antaisi hänelle -> sinua täytyy siis vihata. :D :D :D

Ja joo voi laittaa seeveeseen tuon, ainakin minä saattaisin nostaa hakemuspinossa alitajuisesti päällimmäiseksi ja ainakin haastatteluun asti pääsee... ;)

Vittu mitä valittajia koko ketju täynnä. Jos ei aikunen ihminen osaa pitää puoliaan edes työpaikalla niin johan on ihme. Eikun asiat pöydälle vaan oikeen kunnolla jos noin paljon asiat vaivaa, ja jos ei muuta niin vittuun vaan siitä sikalasta. Kyllä pätevälle tyäntekijälle, jolla cv kunnossa aina töitä löytyy, ja jokaisella särmällä ihmisellä on yli 25-v useita työpaikkoja takana, jos ei muuta niin kesätöistä. Asennetta nyt. :(

RautaKeisari sanoi:
alkopas panettamaan, kun kirjoitit noin kivan kuvauksen itsestäs.....mielikuvitus..

No ni, katos nyt reinhardt, ydinosaamista vastaavia työtarjouksia senkun satelee! :D

Vai eiku mitäs hommia sä olitkaan etsimässä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom