Simba sanoi:
Siis tuli nöyrä olo siksi, että ne listaamasi kysymykset oli kyllä minulle ihan hepreaa. Ehkä on ihan hyvä, ettei minusta tehtykään talouspäällikköä.
EDIT: ja vielä muutenkin aiheesta:
Meillä ei ole luottamusmiestä. Pitäisi toki olla, tämän kokoisessa talossa, mutta ei vain ole.
Muutenkin tilanne on hankala siksi, että olemme kahdessa eri toimipisteessä. Minun ja kirjanpitäjän keskustelut käydään puhelimitse, eikä kukaan yleensä ole kuulemassa. Sen, että hän mustamaalaa minua, olen kuullut siltä naiselta, joka itsensä irtisanoi (minulla on syytä olettaa, että hän puhui totta, koska vastaavia vihjeitä on kyllä tullut, en vaan niitä aiemmin ymmärtänyt.) Anyway en pysty todistamaan mitään.
Pomolle on turha puhua, tässä talossa on nykyään vain yksi pomo, joka samalla myös omistaa koko firman. Meillä oli kyllä aiemmin ostopäälliköt sun muut, jotka ovat vain hävinneet organisaatiokaavioista, nykyään vain lukee ihmisen nimi ja toimenkuva - ja organisaatio on kaksiportainen Herra Ja Ylhäisyys ja Paariat. (sitten on toki vielä verstaan duunarit, mutta niitä ei koko kaaviossa näy, koska eihän ne tee muuta kuin tuo rahan taloon, ei niistä tarvi välittää.)
Kostolinjalle en lähde, koska en todellakaan halua alentua siihen -en usko, että siitä seuraisi muuta kuin paha olo itselleni. Toki en anna ihan ylitseni kävellä -meilä menee aina pari viikkoa hyvin kun olen "selättänyt" kirjanpitäjän -toistaiseksi se on suhteellisen vähällä jättänyt minut rauhaan -sitä enemmän se tietysti silloin selän takana puhuu. No, siskoni on sanonut, ettei sillä ole väliä, mitä ihmiset puhuvat, niin kauan, kuin puhuvat minusta.
Paras kosto on tietysti löytää joku tosi hyvä työpaikka. Ja ottaa irtisanomisajaksi sairaslomaa. Eikös irtisanomisajaksi saa helposti sairaslomaa?
Toki haaveilen siitä, miten joskus 10 vuoden päästä olen verotarkastaja ja tulen tämän kirjanpitäjän huoneeseen korot kopisten grafiitinharmaassa jakkupuvussa ja julma hymy huulilla...