Miten nostaa luonnollisesti testosteronitasoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkuperäiseen kysymykseen. Vanha hevosmiesten konstihan oli syöttää siitosorille kananmunan keltuaisia. On siinä ihmisellekkin monia kasvuhormoonien tarvitsemia aineita. Mm rasvoja ja kolesterolia (+ proteiinia). Käytännön hyödyistä en sitten niin tiedä. :D

Alkuperäiseen kysymykseen. Vanha hevosmiesten konstihan oli syöttää siitosorille kananmunan keltuaisia. On siinä ihmisellekkin monia kasvuhormoonien tarvitsemia aineita. Mm rasvoja ja kolesterolia (+ proteiinia). Käytännön hyödyistä en sitten niin tiedä. :D

Muuten hyvä, mutta mulle tulee noista keltuaisista sellaiset finnit kuin purkkapalloja puhaltelisi. :eek:

Ainakin iltapalalta kannattaa jättää hiilarit kokonaan pois.

Eikös arginiini (ja glysiini) vaikuta testotasoihin?

-Nyyppä

Näin Crish Aceto kirjoitti Body-lehdessä, eli käytetään argiinia(5-10g) kaksi viikkoa ja sitten vaihdetaan glysiiniin(3-4g) jota taas kaksi viikkoa ja kierto alusta.

Ja tämän nimenomaan pitäisi lisätä kasvuhormonitasoja.

Edit: Olisko jollain tietoa mistä näitä lisäravinteita saa ostettua?

Näin Crish Aceto kirjoitti Body-lehdessä, eli käytetään argiinia(5-10g) kaksi viikkoa ja sitten vaihdetaan glysiiniin(3-4g) jota taas kaksi viikkoa ja kierto alusta.

Ja tämän nimenomaan pitäisi lisätä kasvuhormonitasoja.

Edit: Olisko jollain tietoa mistä näitä lisäravinteita saa ostettua?

Tuolla pakkiksen kaupassa myydään gh stackia. Sisältää arginiinia ja lysiiniä.

Tähän topicciin vois oikeesti koota neuvoja, miten testotasoa voi nostaa luonnollisesti, se kun varmasti monia kiinnostaa. Itsellä tulee ekana mieleen:
1) Hyvät yöunet
2) Alkoholin käytön minimoiminen
3) Stressin vähentäminen
4) Treenaaminen (kunhan muistaa tarvittavan levon)
5) Selibaatti (ei yli 3 päivää)

Tossa nyt jotain. Eniten varmaan vaikuttaa tuo alkoholin käytön minimoiminen. Joku raja oli, että 2 annosta voi illassa vielä suht turvallisin mielin nauttia, mutta siitä jos ottaa lisää, laskevat testotasot seuraavaan aamuun mennessä.
Stressi vähentää testotasoja, senhän kaikki tietää. Treenaaminen nostaa niitä, mutta jos ei huolehdi riittävästä levosta, se laskee niitä. Muut lisätköön sitten, jos tulee mieleen tai korjatkoon jos olen väärässä jossakin kohdassa.

Tämä herätti mielenkiinnon :eek:

Voisitko antaa tuohon jotain perusteluja, linkkiä tms. ?

Tuolla aiemmin sanottiin näin että 3 päivää, en tiedä itse, onko totta. Kuulostaa minusta suht järkevältä. Kun pidättäytyy pari päivää, niin testot nousevat, mutta jos on liian pitkään selibaatissa, niin tuotanto käsittääkseni laantuu (Tiede-lehden artikkeli).
Todellisuudessa tällä tuskin on kehityksen paljonkaan väliä, että vetääkö 3 kertaa päivässä vai kerran 3 päivässä :)

edit:
Pidättäytyminen lisää seksihaluja mutta on ajan mittaan pahasta, koska testosteronituotanto juuttuu pysyvään taantumaan.
Lähde: http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=326&vl=1999

Olen jostain kuullut että vilkas seksielämä nostaisi testotasoja, että nyt sitten naiset kainaloon jokaiselle :lol2:

Tuolla aiemmin sanottiin näin että 3 päivää

Tarkoittanet tätä threadia http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53760

Kyllä, kyllä. Pidättäytyminen lisää seksihaluja. Mutta lisääkö se testosteronin tuotantoa edes pienissä kolmen päivän sykleissä, niin se on jo toinen juttu.

Lisäähän ruoastakin pidättäytyminen ruokahalua ;)

Voisiko ollakin niin, että mitä enemmän laukaisuja (stimulaatiota), sitä enemmän testoa?

P.S. oma(kin) arvio uskomatonta mutuilua :david:

Tosiaan, en tiedä. Tuokin kuulostaa järkeenkäyvältä, että mitä enemmän laukeamisia, sitä vilkkaampana testotuotanto pysyy. Mene ja tiedä. Mutta kuten totesin, en usko, että vaikuttaa paljoakaan suuntaan tai toiseen, joten en itse ainakaan aio vähentää tai lisätä laukeamisiani moisen takia :D

Mutta, lisää vinkkejä testotasojen nostoon luonnollisin keinoin.

Itsekin pyrin kovasti testotuotannon optimoimiseen ;) Ehkä tärkeimpänä asiaan vaikuttavana tekijänä pidän (vaikka se niin epätrendikästä onkin :D ) säännöllistä vuorokausirytmiä.

Jos käy nukkumaan ja herää milloin sattuu, ei unen laatu todennäköisesti ole mitenkään kehuttava (syvän unen määrä tahtoo jäädä riittämättömäksi). Aikaeroväsymys on hyvä esimerkki siitä, että kroppa on "suunniteltu" toimimaan tietyn rytmin mukaisesti. Testosteronieritys on voimakkainta öisin (nukkuessa), ja terveydenhuollossa verikokeet testotasojen mittausta varten pyritäänkin tekemään aamulla/aamupäivällä.
Kun kroppa "tietää", milloin on aika "kytkeytyä päältä" :D , uni on yleensä syvempää ja rauhallisempaa kuin unirytmin ollessa sekaisin.

Käyn iltaisin nukkumaan puoli kahdeksalta ja herään aina kello viisi :D Nyt talviaikaan siirtymisen jälkeen on ollut hankala nukkua enää neljän jälkeen, vaikka herätys on "vasta" viideltä. Tänään heräsin noin viisi minuuttia etuajassa, joten "sisäinen kello" on jo melkein säädetty :) Kun syön ja treenaankin päivittäin puolitahallisesti tiettyihin kellonaikoihin, tuntuu kroppa toimivan selvästi paremmin kuin "vähäisen itsekurin vuosinani" :rolleyes:

Toíseksi tärkeimpänä tekijänä oman testotuotantoni maksimoinnissa pidän absolutismia. Alkoholi laskee testotasoja ja kuulemma vieläpä testoa aromatisoimalla (muuttamalla teston estrogeeniksi :eek: ). Minulla on käytössä muitakin (ravitsemukseen ja treenaamiseen liittyviä) systeemejä "hyviin testoihin", mutta koska tämä menee niin setämäiseksi :arvi: valistamiseksi, lopetan tähän :lol2:

Olen jostain kuullut että vilkas seksielämä nostaisi testotasoja, että nyt sitten naiset kainaloon jokaiselle :lol2:

Eiköhän se nostakin mutta sitten toisaalta aerobisen harjoittelun määrä lisääntyy eikä jaksa vetää reeniä niin täysillä;)

Eikös se seksielämä osaltaan taas laskekin, meinaan ku mulla on semmonen käsitys että orgasmin jälkeen testot tippuu aika hyvin. Pitäis aina varmaan jättää siihen ihan hilkulle :lol2:

Olet siis tosissasi sitä mieltä, että tuo tuote voi nostaa testotasoja 126% niin kuin mainoksessa luvataan? Eli että se on itse asiassa parempi kuin lääkevalmisteet?

Jotenki en usko, että testotasojen 1,23-kertainen nousu peittoais kaikki lääkevalmisteet.
Toi on vaa mainostuskikka heitellä noita prosentteja kehiin, ku ne mieltää jotenki mullistaviks, ku on nollat perässä.

Eikös se seksielämä osaltaan taas laskekin, meinaan ku mulla on semmonen käsitys että orgasmin jälkeen testot tippuu aika hyvin. Pitäis aina varmaan jättää siihen ihan hilkulle :lol2:

Jotenki en usko, että testotasojen 1,23-kertainen nousu peittoais kaikki lääkevalmisteet.
Toi on vaa mainostuskikka heitellä noita prosentteja kehiin, ku ne mieltää jotenki mullistaviks, ku on nollat perässä.

"Mönjä" sisältää yllättävän paljon testosteronia. Luin joskus jostain paikallislehdestä tutkimuksesta (otsikolla "Sperma kohottaa mielialaa" :D ), jonka mukaan mönjän sisältämät androgeenit vaikuttavat naisiin masennusriskiä laskevasti. Se mikä on pois "omasta pussista" :D , on tyttöystävän parhaaksi ;)

Jos haluaa laukaista aseen, mutta säästää luodin... arvaatte varmaan :urjo:

Rajansa testotasojen maksimoinnillakin :rolleyes:

Ylipaino vähentää etenkin ikääntyvien miesten testosteronitasoa eli six pack esiin. Kun ylipainoa ilmaantuu 12-15 kiloa (painoindeksi 30) tai enemmän, se pienentää testosteronipitoisuutta keskimäärin neljä "pykälää", esimerkiksi arvosta 14 arvoon 10 nanomoolia litrassa (nmol/l). Veren testosteroniin vaikuttaa etenkin vyötärölihavuus, joka on miehillä yleistä Lähde: Duodecim...

Lisäksi rakastuminen laskee miehen testosteronitasoja, mutta siitä häiriöstä selviää yleensä parissa vuodessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom