miten nautitte soijaprotskun

Mihin sekoitatte soija protskun. erehdyin ostamaan Fastin maustamatonta soijaprotskua ja se on aivan järkyttävän makuista. miten te nautitte sen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuuskajaskari sanoi:
Mihin sekoitatte soija protskun. erehdyin ostamaan Fastin maustamatonta soijaprotskua ja se on aivan järkyttävän makuista. miten te nautitte sen?

itsellä on sama homma ton maito90 kanssa. laitan sitä pari t-lusikallista aamupuuron sekaan ja sitten proteiini drinkit teen seuraavasti: puolet maito90 ja puolet hera80 (vanilija) sekoitan noi maitoon ja laitan joukkoon vielä pari t-lusikallista kaakaojauhetta ja maku on mielestäni erinomainen.

eli eipä tota yksinään oikeen saa hyväksi että kannattaa ottaa se jonkun muun muassa. tietty voit kokeilla laittaa sitä esim maitoon ja laittaa kaakao jauhetta sekaan. niin ja joskus on tullut vielä heitettyä banaania sekaan (sitten tietty pyörittää koko soppaa esim. teho tai sauva sekottimella.

Omasta mielestä fastin hera on vielä pahempaa. No, soijakaan ei mitään herkkua ole. Sekoitan soijan heraan, puolet ja puolet. Funlightin kanssa alas ja ihan on hyvää. Kumma homma, sillä jompikumpi erikseen mehun seassa ei oikein mulle maistu.

Eihän ne maistu miltään... Suu kiinni ja ääntä kohti:) No kaakao on varmaan helpoin tapa maustaa sitä mautonta soijaa, mutta helpoimmalla pääsee kun jättää ostamatta soijaa:lol2: (huono)

Fastin perushera on aika neutraalin makuista, se on heran makuista. ;) Ei siitä mitään herkkua saa kuin maustamalla, oli valmistaja sitten mikä tahansa. Soija nyt on mun suussa pahaa aina, menee toki vaikka jonkun maustetun protun kanssa esim. 1:1 suhteessa sekoitettuna, esim. Protein XL voisi olla tällainen jauho.

Yhden fastin 5kg säkin olen naatiskellut. Alkuun meinas pariin kertaan tulla pukla, mutta äkkiä siihen tottui ja oppi jopa pitämäänkin. Sekoitin maitoon kaakaon tai mehutiivisteen kera. Maito-soija-kaakao-rypsäri on aika kova yhdistelmä, sellainen suklaan pähkinäinen. Enää tuskin ostan soijaa, ei se niin hyvää ollut.

Tietty sit jos jaksaa nähdä vaivaa niin tekee niistä vähän semmoisia maukkaampia sheikkejä,laittaa tehosekoittimeen banaania,marjoja yms.,ja jos ei lisäkalorit haittaa niin vaikka jäätelöä joukkoon.Mutta ei oo kyllä ite tullu pitkään aikaan soijaa ostettua,saa heraakin suht halvalla niin mieluummin sitä.Myös leivonnassa voi käyttää tota soijaprotua,esim lättytaikinaan.

Laitan 100ml funlightii ja 1dl soijaa ja 1dl maltoo...Mehutiiviste 500ml asti...Ei se hyvältä maistu, mut ei pahaltakaan:) :rock:

kuuskajaskari sanoi:

Pane vettä kulhoon, sekoita vispilällä kohtuullinen määrä soijaproteiinia veteen (niin että jää notkeaksi), kaada kattilaan, lisää kaurahiutaleita ja keitä puuroksi. Tulee todella pehmeää ja hyvää puuroa, paljon parempaa kun ilman soijaa. Mausta kevyesti suolalla ja vedä huiviin raejuuston ja hillon kera.

Tyhmä jos jätät tän kokeilematta. :D

Kaksi vaihtoehtoa:

1) Protujuomana, jolloin pistän yleensä noin desin jauhoa ja vettä ehkä noin puoli litraa, sheikkerin ritilään asti kumminkin. Sheikataan ja juodaan, siinä se. En käytä makusteita, mitä nyt joskus teen juoman kylmään maitoon. :kuola:

2) Leivonnassa. Soijaprotujauho passaa hienosti sämpylä- ja pitsataikinaan pullajauhon korvikkeeksi. On varauduttava siihen, että soijaprotujauho sitoo nestettä rajusti, muuten ei mitään ongelmia.

Heikki722:n vinkki menee pikimmiten kokeiluun, tod.näk. jo huomenaamuna. Aiemmin olen yrittänyt sotkea mm. soijaprotujauhoa valmiiseen puuroon, pahaa tulee.

Heikin vinkki vaikuttaa hyvältä.

Itse nautin ensimmäisen ja viimeisen soijapussini heittämällä yli puolet kylmästi roskikseen

Kertaakaan en oo soijaa saanut alas menemään (äiskä sitä vetää suurella antaumuksella). Fastin soija on kuulemma parasta kaikista.

Se sekoittaa sen soijan pieneen määrään vettä (jugurttimaiseksi mössöksi) ja lusikoi sen. Kyllä kai siihen sitten tottuu kunhan pääse alun oksetuksesta eroon.

3dl vettä, 1dl fastin soijaa, 1dl maltoa -> sheikkeriin ja kurkusta alas. Menee ilman kummempia takkuamisia kunhan vain muistaa sekoittaa kunnolla, paakut palkkarissa opettaa ravistamaan sheikkeriä kunnolla.

Leaderin soija ja jotain pieruheraa puolet ja puolet. On ihan hyvääkin ku tottuu. Mä oon alkanu tulee siihen lopputulokseen, et helpointa on vetää pulverit ihan au naturelle, paskalta ne maistuu joka tapauksessa. Maustettuna tai ilman. Se ykärefleksi on perseestä, mut helpoimmalla pääsee jatkossa ku tottuu vaan nielemään. Oon mä iteki pari kertaa meinannu laattaa drinksut ulos ku samalla on esim. magnesium tarttunu kurkkuun, mut aina sit hetken hengähdettyä oon saanu tavarat nieltyä.

Toi maustaminenki on niin loputon suo, et jos siihen ittensä sotkee, ni pois on vaikee päästä. Aina pitää saada parempaa ja parempaa ja niihin tekomakuihin kuitenki kyllästyy tosi nopeesti. Mut paskaan makuun vaan tottuu.

Ainoo poikkeus on palautusjuoma, jossa mulla on puolet herasta fastin 80-mansikkaa. Malton maku jotenki tasottaa sitä. Treenin jälkeen maistuu kyllä hyvälle. Yksinään toi sama pulveri on kyl imo ihan kauheeta.

Kokeilin Heikki722:n puurovinkkiä lauantaiaamuna. Hyvää tuli, mutta noin tehtynä palaa erittäin helposti pohjaan näköjään. Kannattaa kytätä siinä vieressä ja hämmennellä koko ajan pikkuisen, että sen välttää.

Jaa..
Mun mielestäni soija oli yllättävän hyvää... Ei kannata maustella, kun se rupeaa ajan myötä tökkimään vielä pahemmin. Kylmää maitoa vaan riittävästi joukkoon! Tosin se soija raakana kuulemma käy mahan päälle. Mutta ainakin fastin soija oli muistaakseni vatsaystävällistä isolaattia, ja en siitä huomannut mitään sivuvaikutuksia.

iivili sanoi:
Kokeilin Heikki722:n puurovinkkiä lauantaiaamuna. Hyvää tuli, mutta noin tehtynä palaa erittäin helposti pohjaan näköjään. Kannattaa kytätä siinä vieressä ja hämmennellä koko ajan pikkuisen, että sen välttää.

Joo iivili, perhana, unohin mainita, että hämmentää pitää koko ajan, tarraa muuten pohjaan kuin tauti!

Nii ja tuo soija on ainaski ihan edullista proteenia. Ja mahaystävällistä...:D

Suositut

Back
Ylös Bottom