Miten makuhermot lomautetaan?

Oon tässä suunnitellut ruokavalion uudistamista. eli 2vk bulkkia + 1vk ketogeenistä ja homma alusta.

Homma on muuten hyvällä raiteilla. Eli oon suunnitellut jo ruoat joita syön ja laskenu kaiken tarkasti, mutta sitten tulikin yllättävä ongelma.
Tähän mennessä oon maustanut protskujuomat kaakaolla. Ketodietillä se ei onnistu.
Mitä vaihtoehtoja tähän on?

Entä sitten rahkapolitiikka. Siihen oon entivanhaan lykänny mustikkaa, maitoa ja sokeria ja tuloksena yllättävän hyvä pirtelö.

Miten maustan rahkan ilman hiilareita?

Äsken testasin laittaa 40g heraa, 2.5dl rahkaa ja liraus funlitea (n. 10g hiilareita ja 65g proteiineja) Maku oli ihan hirvittävä.
Sori että iteken ku pikkupoika, mut oikiasti en pysty syömään tuollasta.

Onko muuten tuommonen 10g hiilarisatsi liian kova ketodietille?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Opettele syömään rahka pelkästään maito tai vesi lorauksen kanssa:thumbs:
ei tarvii ajatella, et mitäköhän nyt sekottelis joukkoon ja voi voi eihän mulla ole sitä eikä tätä.
Noi funlight lotraamiset on ihan akkojen touhuja (sori) jos sitä laitetaan vain maun vuoksi.

ja jos toi hera tekee siitä pahan makusen niin ota hera veden kanssa ennen tai jälkeen.

ps. ainakin minä pidän rahkan kirpeästä mausta.:kippis1:

Originally posted by saarnamies
Onko muuten tuommonen 10g hiilarisatsi liian kova ketodietille?

Itselläni raja meni suunnilleen 30 grammassa, eli kyllä siihen saa kaakotakin laittaa.
Lyle McDonald puhuu 100 grammasta, eli glukoosimäärästä, jonka aivot keskimäärin käyttävät vuorokaudessa. Mitä alhaisempi hiilarimäärä sen syvempi ketoosi. Ja mitä pidemmän aikaa ollaan ketoosissa, sen alhaisempi määrä hiilaria riittää keskeyttämään ketoosin.

Re: Re: Miten makuhermot lomautetaan?

Originally posted by Tahvo Tohveli

Lyle McDonald puhuu 100 grammasta, eli glukoosimäärästä, jonka aivot keskimäärin käyttävät vuorokaudessa.

Eli sais syödä noin paljo päivässä?
Lueskelin jostain 30g/päivä hommelista ja siihen aattelin tähdätä. Vois kyllä opiskella tarkemmin, jos saa syödä noinki paljo hiilareita. Ois huomattavasti helpompi tehdä sellanen ruokavalio.

Nyt mulla kaikki hiilarit kertyy lähinnä hera protskusta, kananmunasta ja rahkasta.
Entivanhaan söin proteiineja pitelemällä nokasta kiinni. Ajattelin olevani tosi mies, ku pystyin syömään uskomattoman makusia litkuja. Enää se ei houkuttele. Mut vissiin sitte pitää lähtä taas nokastakiinni -linjalle jos ei muu auta.

Vai löytyykö jostain joku karju joka kehtaa myöntää, että maustaa herat ja rahkat jollakin hiilarittomalla?

Itsellä sama tilanne, eli huomenna aloitan 2/2 sydeemin ketogeenisellä. Hiilarit jää 8-9g / pvä. Mitenkä ihmeessä saarnamies saat mielestäsi kananmunista paljoa hiilareita? Mulla menee herajuoma (6-7dl) ihan vajaalla ruokalusikallisella kaakaota helposti. Tämäkin siis vielä treenin yhteydessä niin ei luulisi olevan liian vakavaa? On kai niitä jotain makeuttajia tai muita sydeemeitä eikö vaan?

Jep. Ehkä harhaanjohtavasti ilmaisin asiani. eli kananmunista tulee n. 0.3g/muna hiilaria. Ja jos noita vetelee lähemmäs kymmenen ni niistä tulee jo muutama gramma.

Rahkastahan tulee 10g/purkki g, herasta 2.5g/juoma.

Ja ku yritän tähdätä tuohon 30g/päivä, niin jokainen gramma ratkaisee.

muffy, miten aiot pärjätä 8-9g hiilarilla päivä vaikka vedät heraa ja kaakaota?
jo yks vajaa ruokalusikka kaakaota tuo hiilareita 4g (luulisin) ?
Taitaa mennä lihalinjalle aikalailla. Kun kaikesta muuta tulee väkisinkin tuo 8g hiilaria täyteen.

Et pystyisi käyttämään sokeritonta kaakaojauhetta ja keinotekoisia makeutusaineita? Esim. aspartaamia myydään vissiin tavallisissakin ruokakaupoissa.

Normaali 100% kaakaojauhe pitäisi kyllä toimia. Siinä on vain 13% hiilihydraatteja, joten eihän niitä monta grammaa per drinkki tule.

Mä sanon ainakin suoraan, että vaikka monenlaista sapuskaa syön niin maitorahkaa sellasenaan en saa syötyä kuin yhden lusikallisen ja sitten on pala kurkussa, se on _kamalaa_.

Vaan kun lorautan siihen pikkasen fun lightia ja sekotan niin kyllä on niin hyvää että täytyy tehdä perään toinen satsi! Yksi purkki rahkaa ja muutama miehekäs liraus fun lightia sekasin kulhossa ja muutama lusikallinen niin se onkin jo mahassa sulamassa ja ai kun oli hyvää. :)

Ja mukavaa kun fun lightia on niin monen makuista, niin niitä on tuollainen rivi tuossa jääkaapin ovessa josta aina iltapalan maustan, joka koostuu aina purkista rahkaa ja 2rkl rypsiöljyä.

Originally posted by saarnamies
muffy, miten aiot pärjätä 8-9g hiilarilla päivä vaikka vedät heraa ja kaakaota?
jo yks vajaa ruokalusikka kaakaota tuo hiilareita 4g (luulisin) ?
Taitaa mennä lihalinjalle aikalailla. Kun kaikesta muuta tulee väkisinkin tuo 8g hiilaria täyteen.

No se hera ja kaakao lähinnä onkin ainoot hiilarit päivän aikana. Laskin että 1dl heraa ois 3,6g hh ja siihen muutama siitä pienenpienestä kaakaonripauksesta. Lisäksi lounaalla on suunnitelmissa mm. puol purkkia (100g) raejuustoa josta ei tule kuin pari grammaa (toki lounaaksi on muutakin ruokaa). Valitsin aika lailla sellaiset ruoat missä on hh 0.0-0.09 g/100g hh. Taitaa mennä kai johonkin kymmeneen grammaan ehkä hh. Lihalinjaa en pistänyt kehiin kun ajattelin nipistää n. 1650kcal/pvä, niin korvasin lihan vanhalla kunnon seitipaketilla.

Tottumiskysymyksiä...soijakin menee nykyään lähes maustamatta...vaikka aluks meinas :urjo: lentää ihan väkisin...pikkuhiljaa vähentelee niitä makeuttajia niin yllättävän hyvin tottuu...ainakin melkein kaikkeen....rahkaan en oo kyllä tottunu vieläkään...en tiiä mikä on mutta se ei uppoa...

Tosta rahkasta... Mä laitan kulhoon purkin rahkaa, ja pari desiä vähäkalorista mansikkakeittoo,ja joskus protskua. Sen jälkeen tehosekottimella tasaseks, ja se on siinä. On muuten mun mielestä oikeesti jopa hyvää. :kuola:

Originally posted by timba79
Tottumiskysymyksiä...soijakin menee nykyään lähes maustamatta...vaikka aluks meinas :urjo: lentää ihan väkisin...pikkuhiljaa vähentelee niitä makeuttajia niin yllättävän hyvin tottuu...ainakin melkein kaikkeen....rahkaan en oo kyllä tottunu vieläkään...en tiiä mikä on mutta se ei uppoa...

Kokeilepa vetästä 20 viikon dietti jossa pahimmillas käyt ennen tyhjennyksiä 1300 kcal/vrk teet aamu aerobisen, treenaat selän ja poljet lopuks kuntopyörää..Iltapalalla rahka maistuu jäätelölle ja alat itkemään ku se loppuu niin äkkiä ja sit yrität ährätä nukkua "täydellä mahallasi"..

Originally posted by Mike
Ostakaa hyvänmakuista protskua, pitääkö sitä oksennus kurkussa vetää pahanmakuista.
Jos on aloittelemassa punttiharrastusta, niin pahan makuisten juomien juominen tuo miehekkään olon. Kun lihakset ovat vielä pienet ja pippuriset, ni ei oo miehekäs olo, ei.

Siis tuo voi olla jonku kokemus, ei mun, en myönnä.

En oo koskaan syönyt maustettuja proteiineja. Onko ne oikiasti syötävän makusia?

Just kohta lähden kauppaan. Pitää katella tuota Sakkeuksen mainitsemaa Makosta.
Yhdessä noista linkeissä oli myös mielenkiintoinen resepti. 6 munan valkuaista + 1 dl Leijonaa (ala Brutal)
Tuommosta vois mielenkiinnosta joskus testata.

Olin muuten tänään muutenki tosi mies. Vedin aamulla rahkat sen kummempia maustelematta. Oli muuten yllättävän hyvää. Varsinki ku oli nälkä ku pienellä armeijalla.
Testasin myös 100% kaakaojauhetta heraprotskun sekaan. Se oli pahaa. todella pahaa. Mutta nokasta ei tarttenu vielä pitää kiinni.

Mut saanko kysyy vielä jotain?

Eli te kokeneemmat ketoilijat, miten laitatte lihat? siis kunnon pihvit ja muut sälät.
Oisko hyviä reseptejä takataskussa?

Suolalla ja pippurilla maustamalla moni liha maistuu jo pirun hyvälle. Esim. lohi, naudan sisäfile ja broilerin rintafile.. nam!

Kaakaojuomajauheen tilalle Van Houten kaakaota ja makeutusainetta. Itse en muutenkaan käytä muuta kaakaota.
Eikös rahkassa ole aika paljon hiilareita ketogeeniselle??
En kyllä usko että viikossa kummoseen ketoosiin pääsetkään joten tuskin tuolla väliä.

Originally posted by Phat
Kaakaojuomajauheen tilalle Van Houten kaakaota ja makeutusainetta. Itse en muutenkaan käytä muuta kaakaota.
Eikös rahkassa ole aika paljon hiilareita ketogeeniselle??
En kyllä usko että viikossa kummoseen ketoosiin pääsetkään joten tuskin tuolla väliä.

Eikö ketoosiin pitäs päästä jo ekalla kerralla 48 tunnissa ja tankkauspäivän jälkeen 24 tunnissa?

Vai surkeus. pitääkö tässä oikiasti ruveta opiskeleen ennenku saa tehtyä etes jotain oikein?

Rahkassa on 10g/purkki, ja purkillisen voi huoletta vetää aamupalaksi tai iltapalaksi. kunhan muuten laskeskelee tarkkaan.
Esim. tänään on hiilareita kertyny 22g ja ne on tullu vain rahkasta ja proteiiniuomasta. Muut aineet joita syön (liha) ei hiilaria pidä sisällään

Originally posted by Little boy
Iltapalalla rahka maistuu jäätelölle ja alat itkemään ku se loppuu niin äkkiä ja sit yrität ährätä nukkua "täydellä mahallasi"..

LOL. Niin totta. Ehrmann maistuu _niin_ hyvälle, ja säästät sen syömisen illaksi ihan ennen nukkumaanmenoa, jotta saat unen päästä kiinni ennenkuin vatsasi tajuaa että ruokailu loppuikin ennen kuin ehti kunnolla alkaa :)

Eli te kokeneemmat ketoilijat, miten laitatte lihat? siis kunnon pihvit ja muut sälät.

Luulisi että on itsestäänselvää, mutta homejuusto sulatettuna pihvin päälle on aika namia. Kannattaa ottaa ketosta kaikki irti ja nauttia kermakastikkeista ja mausteöljyistä.

Eikö ketoosiin pitäs päästä jo ekalla kerralla 48 tunnissa ja tankkauspäivän jälkeen 24 tunnissa?

Riippuu. Atkinsin kirja sanoo että voi mennä viikkokin. Oletus tässä varmaan on liikkumaton sohvaperuna.

Itse en ketostickien kanssa koskaan ole pelannut, mutta on tiettyjä merkkejä joista tuntee että ketoosi on kevyesti päällä. Niistä päätellen huomasin että salitreenin ja matalahiilarisen safkan (yli 20g mutta alle 70 g) kanssa ketoosiin kyllä putoaa paljonkin aikaisemmin. (~kolme päivää) Varsinkin HST-tyyppiset koko kropan treenit kuluttavat glykogeenivarastot melko nopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom