Miten maamme talous oikein saadaan kuriin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Miten maamme talous saadaan kuriin?

Meta description: Ketju Suomen talouden tasapainottamisesta: menoleikkaukset, verotus, velka, rakenneuudistukset, poliittiset linjat ja omat ratkaisuideat.

Kenen elämän tavoite on saada just-just paska kämppä ja makaronia.
Kenen elämäntavoite on tulla varakkaaksi, omistaa talo Suomessa, Espanjassa, Lapissa ja purjevene, tavallinen vene, moottoripyörä, pari autoa ja arvostettu asema.

Ryhmää kaksi on ~99% ihmisistä
Ryhmää yksi on ~ ei juuri kukaan %:a ihmisistä.

Ja eihän kukaan joka haluaa olla joku ole tyytyväinen jos se on orjakuliluuseri.
Sillä ei kukaan katso köyhää ylöspäin oli se sitten köyhä koska se on apurahatutkija, juoppo, sossutapaus, paskassa työssä, ei-koulutettu, juu neim it.

Ei se ole pelkästään rahaa(puutetta) se arvostuksen puute.

Vaan yleisesti sitä että jotkut on aina hierarkiassa nokkimisjärjestyksen pohjalla
Eri ihmiset arvostavat eri asioita. Listasi kuvannee eniten sinun arvomaailmaa. Omasta puolestani voin sanoa, että itse en arvosta omistamista pätkän vertaa, enkä myöskään arvosta ketään tittelin vuoksi. Jos arvostuksia mietitään työn kautta, niin minulle olennaista on se, miten työtä tehdää eikä se, mitä työtä tehdään.

Olen asunut ja elänyt vaatimattomasti ja laveammin, eikä se ole vaikuttanut kaveripiiriini tai omakuvaani.

Edit: ehkä vähän kärkästä ilmaisua näissä mutta en nyt ole ainoa, kyllä aika kärkkäästi kirjoittaa muutkin. Ja aika kärkkäästi kirjoitti mm. Nhb näistä kuinka laiskoja ja huonoja duunareita on jossain varastohommissa.

Nyt olet kyllä ymmärtänyt jotain väärin. Sanomani ei ole kyllä ollut missään vaiheessa tuo. Nimenomaan urakkapalkalla laatikoiden nostelu karsii laiskimmat työntekijät heti alkuun. Se on kuitenkin fakta, että noissa hommissa erot työtehossa ovat hyvin selviä.

Olen itsekin DI ja katselin tässä, että DI:tä on työttömänä kohta sama määrä kuin humanististen tieteiden maistereita, en nyt tosin tiedä mitä määriä kaikenkaikkiaan ko. tutkintoja on koulutettu, mutta glory days näyttäisi olevan takanapäin.

Johtuisko maailman maallistumisesta?

Miten maamme talous oikein saadaan kuriin......
Yle TV1 ja Sipilä (Puheenjohtajatentti) .....hohhoijaa.... ihanko todella jotkut äänestävät kepuja??
Kiero-ku-korkkiruuvi .... toimittajat ei saa mitään selkokielistä irti Sipilän ketkusta ...
Äijä ei ota kantaa mihinkään,,,, jonka toteavat myös toimittajat XD
Toimittajien mukaan muut puolueet ovat jo vastanneet annetuihin kysymyksiin..... mutta Sipilä ei nää asiaa ongelmana...
ottanee kantaa työpaikkojen luontiin sitten myöhemmin XD

Niinpä, mä tässä mietin että mikä se työtön DI sitten on?

Vituttaa muutenkin tuo CV hössötys, ei voi tehdä ns paskaduuneja koska CV.

Jos nyt olet akateeminen ja cv:ssä pidempi väli jossain siivouspalveluxxx:ssä palveluohjaajana saa uralle heittää hellät hyvästit ja siinä on elämä kyllä sitten aika lailla ohi:(

Vituttais itseäni.

Tein vaalikoneen, jonka jälkeen luin tämän ketjun. Vaalikone ehdotti Kokoomusta tai persuja. Kauimpana aatteistani olivat SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät. Ketjun lukeminen tuki teoriaa. En muista milloin on vituttanut niin paljon kuin luettuani näitä Rinteen, Arhinmäen ja kumppanien visioita tulevaisuudesta, kyllä tuolla eduskunnassa pelataan niin oman perseen hyvinvoinnin kautta ettei mitään rajaa.

Jos nyt olet akateeminen ja cv:ssä pidempi väli jossain siivouspalveluxxx:ssä palveluohjaajana saa uralle heittää hellät hyvästit ja siinä on elämä kyllä sitten aika lailla ohi:(

Vituttais itseäni.

Sanoinkin että vittumitäpaskaa.

Jos nyt olet akateeminen ja cv:ssä pidempi väli jossain siivouspalveluxxx:ssä palveluohjaajana saa uralle heittää hellät hyvästit ja siinä on elämä kyllä sitten aika lailla ohi.
Ei tilanne eroa millään tavalla siitä että CV:ssä on vastaavanmittainen aukko tyhjää. IT-puolella on vähän eri homma, kun korvausten juostessa voi vaikka tehdä appseja tai kontribuoida johonkin vapaan lähdekoodin projektiin (mitä yllättävän harva kyllä tekee). Melkein millä tahansa muulla tutkinnolla olisi minusta parempi että on tehnyt jotain duunia, kuin ettei ole tehnyt mitään.

Sellaisiakin rekryfirmojen ja headhunttereiden kavereita olen kuullut jotka ovat lausuneet mielipiteenään että 6-12kk pois töistä niin ei ole enää työntekijäksi.
Jotain entisiä kapiaisia jotka ovat onnistuneet vakuuttamaan jonkun siitä että heillä olisi jotain hr-osaamista.

Tiedän itse henkilöitä jotka ovat ihan tahallaan välillä jopa vuoden pois työelämästä, keränneet ensin reissuhommilla ja ylitöillä rahaa, ja se puikkohitsausosaaminen ei mitenkään pääse vanhenemaan siinä vuoden aikana. Onneksi näitä tyyppejä ei headhuntterit jahtaa, eivät pääsisi enää koskaan takaisin töihin jos ne niistä pelleistä olisi yhtään kiinni.

MUN mielestä ihmiset ei jätä menemättä siivoamaan pelkästään laiskuuttaan, vaan alan yleisen arvostuksen vuoksi & mitä se tekee cv:lle pitkällä tähtäimellä

Mä luulen että kyse on enemmänkin siitä että niitä vituttaa siivoaminen, siis se itse työ. Kaikkein vähiten joku pitkäaikaistyötön välittää seeveestä. :lol2:

Miten maamme talous oikein saadaan kuriin......
Yle TV1 ja Sipilä (Puheenjohtajatentti) .....hohhoijaa.... ihanko todella jotkut äänestävät kepuja??
Kiero-ku-korkkiruuvi .... toimittajat ei saa mitään selkokielistä irti Sipilän ketkusta ...
Äijä ei ota kantaa mihinkään,,,, jonka toteavat myös toimittajat XD
Toimittajien mukaan muut puolueet ovat jo vastanneet annetuihin kysymyksiin..... mutta Sipilä ei nää asiaa ongelmana...
ottanee kantaa työpaikkojen luontiin sitten myöhemmin XD

Niin homma toimii politiikassa. Ei ole sattumaa, että todella monet huippupoliitikot eivät ota kantaa yhtään mihinkään. Kun ei ota kantaa mihinkään, niin ei ole kenenkään kanssa eri mieltä. Ihmiset lokeroivat toiset ihmiset "meihin" ja "heihin". Miellttävän oloisten ihmisten ajatellaan automaattisesti olevan samaa mieltä kuin itse on (tätä on myös tutkittu aika paljon).

Otetaanpa esimerkiksi istuva presidentti. Puhdas arvaus, mutta veikkaan, että Sauli nauttii melko suurta arvostusta pakkislaisten keskuudessa. Mutta milloin Sauli on ottanut kantaa johonkin? Hän tekee asian mielestäni paremmin kuin vaikkapa Sipilä (ja siksi varmaan onkin presidentti), mutta mitäänsanomatonta korulauseiden sanahelinää kaikki hänen puheensa ovat. Mitään sisältöä niissä ei ole. "Nyt tarvitaan vastuunkantoa ja yhteen hiileen puhaltamista", "Vastakkainasettelun aika on ohi", "Natoon liittymistä tulee ehdottomasti harkita", "Työllisyyden parantaminen on tärkeää", jne.

Just tänään kehuin Niinistöä kollegalle koulussa. Istuva presidenttimme ei onneksi ole mikään twitterpelle vaan naamasta ja olemuksesta kyllä näkyy että valtion asiat on mielessä yötäpäivää. En odotakaan, että presidentti ottaisi kantaa joka asiaan, siihen on ministerit ja kanisterit niin kuin Lipponen sanoi. Lipposen arvostus romahti siinä kohtaa kun paljastui että ajeli kesälomareissut eduskunnan tila-autolla, ja ryhtyi ryssäfirman konsultiksi. Jumalauta Suomen entinen pääministeri, eikö mitään muuta hommaa tullut mieleen.

Just tänään kehuin Niinistöä kollegalle koulussa. Istuva presidenttimme ei onneksi ole mikään twitterpelle vaan naamasta ja olemuksesta kyllä näkyy että valtion asiat on mielessä yötäpäivää. En odotakaan, että presidentti ottaisi kantaa joka asiaan, siihen on ministerit ja kanisterit niin kuin Lipponen sanoi. Lipposen arvostus romahti siinä kohtaa kun paljastui että ajeli kesälomareissut eduskunnan tila-autolla, ja ryhtyi ryssäfirman konsultiksi. Jumalauta Suomen entinen pääministeri, eikö mitään muuta hommaa tullut mieleen.

Joka asiaan ei välttämättä tarvitse ottaa kantaa, mutta kun ei ota yhteenkään asiaan kantaa. Mutta siinähän se tuli. Naamasta näkee, että hyvä presidentti. Ei siinä minusta mitään väärää ole. Jokainen valitsee ehdokkaansa miten haluaa tai muodostaa mielipiteensä vaikka heittämällä tikkaa tauluun, jossa on kohdat "mulkku" ja "ei mulkku". Kunhan vain väänsin rautalangasta, miksi kärkipoliitikot eivät ota käytännössä ikinä kantaa yhtään mihinkään tai miksi he sanovat niin harvoin mitään, mikä tarkottaisi jotain.

Joka asiaan ei välttämättä tarvitse ottaa kantaa, mutta kun ei ota yhteenkään asiaan kantaa. Mutta siinähän se tuli. Naamasta näkee, että hyvä presidentti. Ei siinä minusta mitään väärää ole. Jokainen valitsee ehdokkaansa miten haluaa tai muodostaa mielipiteensä vaikka heittämällä tikkaa tauluun, jossa on kohdat "mulkku" ja "ei mulkku". Kunhan vain väänsin rautalangasta, miksi kärkipoliitikot eivät ota käytännössä ikinä kantaa yhtään mihinkään tai miksi he sanovat niin harvoin mitään, mikä tarkottaisi jotain.

Satuin kerran telkkarista näkemään että otti kantaa johonkin, kyseessä oli Ruotsi-Usa-Suomi lentosotaharjoitukset ja ryssien kimpaantuminen siitä. Ainakin minä lasken tämän kannan ottamiseksi.

Niinistö: Suomen, Ruotsin ja USA:n ilmavoimat harjoittelevat maaliskuussa yhdessä - Ilmavoimat - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Satuin kerran telkkarista näkemään että otti kantaa johonkin, kyseessä oli Ruotsi-Usa-Suomi lentosotaharjoitukset ja ryssien kimpaantuminen siitä. Ainakin minä lasken tämän kannan ottamiseksi.

Niinistö: Suomen, Ruotsin ja USA:n ilmavoimat harjoittelevat maaliskuussa yhdessä - Ilmavoimat - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Pahoittelen, että menee nyt hieman jankkaamiseksi, mutta mihin Niinistö tuossa tarkkaanottaen otti mielestäsi kantaa? Kysehän oli siitä, että Suomi kouluttaa hävittäjälentäjiä yhdessä Ruotsalaisten kanssa samalla, kun Yhdysvallat käyvät vahvistamassa luottamusta Natomaa-Virossa. Eli sotilaallisen suurvallan asevoimat ovat pyörimässä naapurissa, niin käydään kouluttamassa lentäjiä, kun se onnistuu sillä hetkellä halvemmalla kuin mennä kauemmas ulkomaille harjoittelemaan. Natojäsenyyteen tuossa ei ainakaan oteta minkäänlaista kantaa. Ja kun kyseessä ei ole edes presidentin päätös, vaan puolustusvoimien, niin linkkaamassasi jutussahan Niinistö ei tee mitään muuta kuin kertoo, miten asia on. Ja siis asia, joka ei ole hänen päätöksensä ollut.

Pahoittelen, että menee nyt hieman jankkaamiseksi, mutta mihin Niinistö tuossa tarkkaanottaen otti mielestäsi kantaa? Kysehän oli siitä, että Suomi kouluttaa hävittäjälentäjiä yhdessä Ruotsalaisten kanssa samalla, kun Yhdysvallat käyvät vahvistamassa luottamusta Natomaa-Virossa. Eli sotilaallisen suurvallan asevoimat ovat pyörimässä naapurissa, niin käydään kouluttamassa lentäjiä, kun se onnistuu sillä hetkellä halvemmalla kuin mennä kauemmas ulkomaille harjoittelemaan. Natojäsenyyteen tuossa ei ainakaan oteta minkäänlaista kantaa. Ja kun kyseessä ei ole edes presidentin päätös, vaan puolustusvoimien, niin linkkaamassasi jutussahan Niinistö ei tee mitään muuta kuin kertoo, miten asia on. Ja siis asia, joka ei ole hänen päätöksensä ollut.

Se on jo sinällään kannanotto, että presidentti antaa haastattelun/lausuntoja koko asiasta. Lisäksi otti kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tajuan kyllä mitä tarkoitat, siksi kirjoitinkin että "Ainakin minä lasken tämän kannan ottamiseksi." ja tämä ikään kuin pitää sisällään sen että joku muu voi olla eri mieltä, jonkun muun mielestä tuota ei ehkä lasketa vielä kannan ottamiseksi.

Sanoinkin että vittumitäpaskaa.

Sori mä ny ymmärsin (taas) ihan väärin.

My fault.

Opiskellut norjaa: ei kai jos ei ole kielipäätä.. Luulisi kyllä Norjassa olevan sellaisiakin töitä ettei norjaa tarvitse osata sanaakaan. Eiköhän useampi suomalainenkin joka sinne on mennyt ole saanut töitä siitä huolimatta että norjantaidot on tasoa tusen takk, therese johaug, langrennsløper og røykeforbud.

Back
Ylös Bottom