No tästähän ollaan miltei kaikki yhtä mieltä, että suhdanteessa (lyhyellä tähtäimellä) kysynnän lisäys velalla voi olla käypä ratkaisu. Mutta tilanne pitkällä tähtäimellä näyttää nyt pahasti siltä, että Suomen teollisuuden kulmakivet ovat rapautumassa, kun jengi suosii omenapuhelimia ja paperia käytetään enää perseen pyyhkimiseen. Kyllä ne yritykset tarkastelee toiminnan järkevyyttä aina pidemmällä horisontilla kuin seuraavat 1-5 vuotta. Sitä minä ainakin tarkoitin ilmaisulle, ettei kannettu vesi kaivossa pysy.
Olen kaiken aikaa vaatinut elvyytystä suhdanteen takia! Vai miksi luulet, että korostan perusteluina heikkoa yksityisen sektorin luottamusta ja kysynnän puutetta? Ovatko nämä tyypillisiä nousukauden merkkejä? En ole mitään yksityisen tuotantojärjestelmän sosialisointia vaatinut.
Jaahas, sinäkin.Jotenkin on ällistyttävää, että fiksun oloinen S-kolmonen kerta toisensa jälkeen missaa tämän ilmeisen tärkein pointin. Jengi kirjoittaa aivan muusta ja S-kolmonen palaa aina tuohon suosikkiaiheeseensa, vaikka esimerkiksi minä en ole edes kiistämässä tuota periaatetta.

Kyllä pidän. Tarkennetaan vielä, että akateemiset tutkijat, koska voihan vaikka Kangasharjua tai Karhistakin pitää tutkijoina. Näkemykset voivat olla ''valtavirtaekonomistien'' kanssa samoja, mutta perustelut voivat erota usein. Silti Suomessa opetus yliopistotasolla on melko homogeenistä näkemysten suhteen, joten suosittelen tähyilemään rajojen ylikin.Tuosta ylläolevasta en ainakaan minä saa selville, pidätkö Kanniaista tutkijana vai et. Tämän perusteella häntä kai voi sellaisena pitää.