En tiedä miksi Matti sinulle on tärkeää väittää että olen demari, mutta en ole äänestänyt demaria kunta-, EU- tai eduskuntavaaleissa ikinä.
En tiedä miksi sinulle Ville on tärkeää väittää että olen persu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä miksi Matti sinulle on tärkeää väittää että olen demari, mutta en ole äänestänyt demaria kunta-, EU- tai eduskuntavaaleissa ikinä.
On aika helvetin absurdia, että tällainen säälittävä ja talousvaikeuksissa painiva maa haluaa olla koko maailman sosiaalitoimisto. En ole ikinä ymmärtänyt tuota Vihreiden ja vasemmiston politiikantekotapaa, jossa pelkkä köykäinen ideologia ajaa järkiperusteista ja taloudellisista seikoista ohi oikealta ja vasemmalta....[/url]
Kattokaa huvikseen A-studiota. Katoin kymmenen sekunttia ja rupes jo keittämään kun vasemmiston nainen puhuu jostain (romanian) kerjäläisten rekisteristä ja siitä miten sen kautta ne vois kenties päästä aikanaan sosiaaliturvan piiriin.. :wall: voi vittu mitä paskaa.
Viisi miljardia ? keneltä hallitus on leikannut ja korottanut veroja? | Yle Uutiset | yle.fi
Tässä veronkorotukset ja leikkaukset eriteltynä kun täällä niistä ollut puhetta.
Eri mieltä johtopäätöksestä, mutta samaa mieltä analyysista: Leikatako vai eikö leikata, siinäpä vasta pulma : Soininvaara
Äänestäisin Osmoa vaikka mies olisi Kristillisten ehdokas, jos vain olisin vielä Hesassa kirjoilla. Tuntuu välillä siltä, ettei ketään toista Arkadianmäellä kiinnosta ottaa kantaa monimutkaisiin kysymyksiin, kun se oma tai puolueen mielipide pitää saada mahtumaan Hesarin tai Iltiksen otsikkoon.
Elvyttämisellä olisi tilaa ja tilausta, jos voitaisiin tehdä koordinoitua talouspolitiikkaa euroalueen sisällä, mutta ei voida, kun Saksa tekee niin kuin haluaa. Yhteisvaluutan hintaa maksetaan nyt. Jos meillä olisi oma valuutta, voisimme elvyttää riskeeraten inflaatiotavoitteen ja valuutan arvon, mutta nyt elvytys johtaisi vain kotimaisen kustannustason nousuun, koska Saksa puskee euron arvoa yläspäin.
Näinköhän case Finnprotein päättyy :face:
Perisuomalainen kateus tuntuu vievän viimeisetkin järjen rippeet.
10 ihmistä koskevat YT:t. Paikallista sopimista haluttiin ja sitä myös saatiin. Nyt lakotkin ovat paikallisia.
Aikoinaan oli keskitetty sopimus mikä ajoi siihen että siivooja paperitehtaassa sai paperityöläisen palkkaa.
Kunhan saadaan vielä laittomien lakkojen sanktiot paikalliseksi ja vastaamaan vahinkoa niin ihan ok.
Kunhan saadaan vielä laittomien lakkojen sanktiot paikalliseksi ja vastaamaan vahinkoa niin ihan ok.
Mikäs estää AY-yhdistystä maksamasta paikallisosaston/tehtaan edustajien sakkoja? Sitä paitsi mielummin duunarien hyvät palkat kuin nälkäpalkat ja 100 miljoonan optiot ja ties mitkä hatusta vedetyt johdon palkat. Sen viivan alle jäävän rahan voi joko jakaa johdon palkkoina tai sitten maksaa duunareille palkkoina.
Hyväksyn laittomien lakkojen raskaatkin sakot, jopa linnatuomiotkin kunhan a) työnantajan rötöksistä aina ehdotonta linnaa b) voittoa tuottavien firmojen yt kielletään.
Ihan oikeasti täytyy ihmetellä, että mistä voi tällainen katkeruus työnantajaosapuolta kohtaan kummuta? Suomessa on asiat aivan helvetin hyvin työelämässä Euroopan mittakaavassa ja käsittämättömän hyvin koko maailman mittakaavassa. Olen itse ollut töissä 16-vuotiaasta asti joka ikisen kesän ja 15 ikävuoden jälkeen en ole päivääkään pitänyt kesälomaa. Viimeiseen vuoteen en ole pitänyt ainuttakaan arkipäivää lomana, eikä silti vituta työnteko. Kyllä on työnantaja minunkin kohdalla toisinaan jättänyt pyhä- tai iltalisät maksamatta, mutta olen silti ollut kiitollinen siitä että olen saanut töitä tehdä enkä ole niistä jaksanut edes valittaa, koska tietyissä sesonkitöissä valittamisesta saisi varmasti kenkää. En kertakaikkiaan voi ymmärtää sellaista ajatusmaailmaa, jossa työnantaja on kaiken pahan alku ja juuri, koska työnantaja kuitenkin tarjoaa jokaiselle leveämmän leivän kuin sossu, turvallisen rutiinin arkeen ja mahdollisuuden pysyä kiinni yhteiskunnassa.Mikäs estää AY-yhdistystä maksamasta paikallisosaston/tehtaan edustajien sakkoja? Sitä paitsi mielummin duunarien hyvät palkat kuin nälkäpalkat ja 100 miljoonan optiot ja ties mitkä hatusta vedetyt johdon palkat. Sen viivan alle jäävän rahan voi joko jakaa johdon palkkoina tai sitten maksaa duunareille palkkoina.
Hyväksyn laittomien lakkojen raskaatkin sakot, jopa linnatuomiotkin kunhan a) työnantajan rötöksistä aina ehdotonta linnaa b) voittoa tuottavien firmojen yt kielletään.
Optiot on keino sitouttaa ja niiden realisoituminen rahaksi vaatii johdolta myös ponnisteluja.
Voittoa tuottavien firmojen yt kielletään? Tiesitkö, että yritykset voivat koostua useista yksiköistä, joista läheskään kaikki ei tuota voittoa (nyt tai tulevaisuudessa) vaikka viivan alla kokonaisuudessaan olisi plussa.
Edit. ja pitäisikö samalla logiikalla työntekijöiden palkkojen joustaa myös alaspäin, jos firma tekee tappiota?
Ihan oikeasti täytyy ihmetellä, että mistä voi tällainen katkeruus työnantajaosapuolta kohtaan kummuta? Suomessa on asiat aivan helvetin hyvin työelämässä Euroopan mittakaavassa ja käsittämättömän hyvin koko maailman mittakaavassa. Olen itse ollut töissä 16-vuotiaasta asti joka ikisen kesän ja 15 ikävuoden jälkeen en ole päivääkään pitänyt kesälomaa. Viimeiseen vuoteen en ole pitänyt ainuttakaan arkipäivää lomana, eikä silti vituta työnteko. Kyllä on työnantaja minunkin kohdalla toisinaan jättänyt pyhä- tai iltalisät maksamatta, mutta olen silti ollut kiitollinen siitä että olen saanut töitä tehdä enkä ole niistä jaksanut edes valittaa, koska tietyissä sesonkitöissä valittamisesta saisi varmasti kenkää. En kertakaikkiaan voi ymmärtää sellaista ajatusmaailmaa, jossa työnantaja on kaiken pahan alku ja juuri, koska työnantaja kuitenkin tarjoaa jokaiselle leveämmän leivän kuin sossu, turvallisen rutiinin arkeen ja mahdollisuuden pysyä kiinni yhteiskunnassa.
Finnproteinin juttuun täytyy todeta, että työnantaja näköjään otti käyttöön sen keinon, jota nykyään muutenkin yleensä yt-neuvotteluissa käytetään. Yt-neuvottelujen lopuksi siis potkitaan nuo 10 pahinta ay-änkyrää pois, koska heitä ei työnteko tunnu kiinnostavan. Jäljelle jääneillä todennäköisesti on luontaisesti kiinnostusta tehdä työtä sopimallaan palkalla ja myöhemmin sitten otetaan potkittujen tilalle takaisin soveltuvammat henkilöt mikäli tarvetta on. Tässä ainakin saa ammattiliike täysin ansionsa mukaan.