Miten lisää painoo??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _joku_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitenkä minä saisin lisää painoo??? Painan 68 ja oon 181cm.Käyn salilla pari kertaa viikkoon ja syön aika paljo mut silti vaan paino ei nouse.Mitä pitäisi tehdä jotta saisin painoni nousemaan muutamalla kilolla???

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
_joku_ sanoi:
Mitä pitäisi tehdä jotta saisin painoni nousemaan muutamalla kilolla???
Syö enemmän.

Postaa tänne normaalin päivän syömiset niin katotaan mikä mättää.

Yksinkertaisesti ja ytimekkäästi syödä vielä lisää!

Jos on vaikeuksia syödä kiinteää ruokaa vielä lisää mitä olet tähän mennessä tottunut syömään niin ota ehdottomasti jotain massa juomaa, josta saat paljon kaloreita helposti juomalla. Pakkotoiston verkkokauppa on pullollaan edullisia gainereita jotenka sinne valitsemaan!

Juo kyseistä juomaa pari kertaa päivässä ni kyllä se painokin alkaa sieltä nopeasti nousemaan!

Jeps, eli mahdollisimman tukevasti ruokailua säännöllisesti. Vaikka rasva kuulostaa helpota tavalta lisätä massaa, se on väärä tapa. Eli vaikka syöt kuinka paljon, niin silti kannattaa katsoa mitä syö. Toisilla on geenit sellaiset, että painoa ei oikein tule tai jos tulee niin se on rasvaa. Kovasti treeniä ja ruokaa.

Kun aloitin olin vajaa 70kg ja sain painon vajaaseen 80kg:een ihan normaalisti syömällä ja aikaa se otti n.7kk. Kyllä se siitä nousee kun treenaat ja syöt, mutta se vaatii aikansa.

Näissä muiden ehdotuksissa syödä vaan lisää on kuitenkin se ongelma, että kaikki eivät lihoa vaikka söisi kuinka paljon. Itse kuulun juuri siihen ryhmään ja minulla on todennäköisesti nopea ruoansulatus ja aineenvaihdunta tai jotain. Vaikka söisin kuinka paljon, niin läskiä ei keräänny yhtään. Lihasmassaa olen kuitenkin saanut kovalla treenillä kerättyä. Olen saanut 10 kiloa lisää massaa siitä lähtien, kun aloin käymään punttiksella ja se on pelkkää lihasta. Olen tosin käyttänyt lisäravinteita, mutta ilman kovaa treeniä ne lisäravinteet ei tartu ollenkaan, koska ei se lihas niistä proteiineista ja muista aineista itsestään synny. Ehdottaisin siis, että syöt hyvin ja otat ehkä jonkun palautusjuoman treenin jälkeen ja treenaat vaan kovasti! Ei sitä lihasmassaa hetkessä tule, mutta kun jaksat vaan käydä ahkerasti puntilla niin kyllä se siitä!

Jos ei sitä massaa kerry nii todennäkösesti syötte vähemmän kuin luulette syövänne. Kannattaa kokeilla kirjata vaikka viikon ajan kaikki syömiset ylös ja laskea että paljonko siitä oikeasti kertyi. Tosin sitten se ylöskirjaaminen voi helposti vaikuttaa siihen miten tulee syötyä.

elasto sanoi:
Näissä muiden ehdotuksissa syödä vaan lisää on kuitenkin se ongelma, että kaikki eivät lihoa vaikka söisi kuinka paljon. Itse kuulun juuri siihen ryhmään ja minulla on todennäköisesti nopea ruoansulatus ja aineenvaihdunta tai jotain. Vaikka söisin kuinka paljon, niin läskiä ei keräänny yhtään.
Jos paino ei nouse, vaikka söisi "kuinka paljon", ei "kuinka paljon" ole tarpeeksi.

Vaikka toisilla onkin kovempi peruskulutus kuin muilla, pätee kaikkiin ihmisiin universaali sääntö: jos syödään enemmän kuin keho kuluttaa, paino nousee. Jos syödään vähemmän kuin keho kuluttaa, paino laskee.

Eli kovan aineenvaihdunnan omaavat saavat painoa lisää syömällä yli kulutuksen siinä missä muutkin. Ero on vain siinä, että nopeamman aineenvaihdunnan omaavilla peruskulutuksen taso, jonka yli täytyy kalorit nostaa jos halutaan kasvaa, on korkeampi kuin muilla.

Tähän mennessä en ole nähnyt pakkiksella yhtään henkilöä, jonka paino ei olisi noussut, vaikka ruokapuoli olisi kunnossa. Joka kerta, kun joku on valittanut, että paino ei nouse, on loppujen lopuksi jouduttu toteamaan, että kyseisen henkilön ruokailu on päin persettä. Siksi oletan, että tässä on taas kyseessä samanlainen tapaus.

Samat jutut mielessä mitä MKS edellä mainitsi. Ja itelläkin vähän samansuuntasia juttuja ennen pakkiksen löytämistä. Painon nousun kanssa ei ongelmia, mutta kuvittelin muuten syöväni oikein ja tarveellisesti...ja päin persettä oli todellisuus. :nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuules... Sinulla on ikää vasta 15, joten se paino nuosee vielä vaikka kuinka paljon. Pituutta olet kasvanut jo aika mukavasti. Ehkä sitä tulee sentti tai pari lisää ja painosi rupeaa varmasti nousemaan.

Syö terveellisesti ja riittävästi. Treenaile punttia ja harrasta muutakin liikuntaa. Sen verran tarkkailet fläsää, ettei sitä nyt liikaa rupea kertymään, josta nyt kuitenkaan on ennen 18 ikävuotta vaaraa.

Nimimerkillä, 15 vuotiaana 188cm ja 66kg, nyttemmin 190cm ja 110kg.

Ei sitä painoa kannata väkisin rueta nostamaan mahdollisimman nopeasti kun natuna treenataan. Itse olen pari tuollaista pikabulkkia vetänyt ja todennut, että ei se vaan toimi niin. Nyt viimeksi bulkkasin 5 kiloa 8 viikossa ja läskiksihän tuo tuntui suurimmaksi osaksi menevän. Sellasta rauhallista tahtia antaa sen painon tulla, niin tulee siinä halutussa muodossa.

Zone-sarja -42%
Monta kertaa päivässä syöt? Syö useampia ateroita päivässä esim. 2½ - 3 tunnin välein. Muista proteiinin saanti jokaisella aterialla. Heti treenin jälkeen palautumisjuoma. Miten treenaat?

Force sanoi:
Ei sitä painoa kannata väkisin rueta nostamaan mahdollisimman nopeasti kun natuna treenataan. Itse olen pari tuollaista pikabulkkia vetänyt ja todennut, että ei se vaan toimi niin. Nyt viimeksi bulkkasin 5 kiloa 8 viikossa ja läskiksihän tuo tuntui suurimmaksi osaksi menevän. Sellasta rauhallista tahtia antaa sen painon tulla, niin tulee siinä halutussa muodossa.

Totta puhut. Ja tuo dietillä oleminen ei kuitenkaan mitenkään mieltä ylentävää puuhaa ole ja jos ei sitä oikein osaa vetää niin palaa sitä vaivalla hankittua lihastakin ihan turhaan samalla. Maltillista vauhtia vaan. Turhaan yleistetään sitä, että alottelijana 20 kg vuodessa lihasta on helppo juttu. Ehkä jollakin, mutta taas joku toinen saa ehkä olla tyytyväinen jo 5 kg lihasmassan kasvuun vuodessa aloitellessa. Ja ois vaan kiva tietää, että moniko oikeesti tietää montako kiloa oli sitä lihasta ja montako läskiä. Taidetaan kummasti sitä läskin määrää arvioida vähän alakanttiin...

juu no pitää kokeilla vaa että kovaa treenii ja paljo ruokaa nii eiköhän se siitä.jos ei tuu tulosta nii sit pitää palata asiaan.

elasto sanoi:
Lihasmassaa olen kuitenkin saanut kovalla treenillä kerättyä. Olen saanut 10 kiloa lisää massaa siitä lähtien, kun aloin käymään punttiksella ja se on pelkkää lihasta. Olen tosin käyttänyt lisäravinteita, mutta ilman kovaa treeniä ne lisäravinteet ei tartu ollenkaan, koska ei se lihas niistä proteiineista ja muista aineista itsestään synny.

Vai että oikein 10:nen kiloo oot saanu puhasta lihasta, no kauas siinä on menny?

ei tuossa iässä oikein paino nouse vaikka mitä syö muistan kun tuon ikäisenä painoin 45kg ja penkkasin tekemättä juurikaan mitään ja söin ihan mitä sattuu :) tuossa 19 ikävuoden jälkeen piti alkaa katsomaan mitä syö ja painon saa nousemaan todella helposti 100kg:n pintaan se taas sitten on suureksi osaksi läskiäkin.. hiljaa hyvää tulee turha sitä läskiä on liikaa alkaa hommaamaan nimim. dietillä

Ennen minäkin tuskailin, kun ei paino nouse. Mutta KYLLÄ SE VAAN NOUSI vähän liikaakin :kuola: Nyt pitää tuskailla, kun mikä on kun ei paino laske. :wall:

ljm sanoi:
Jos ei sitä massaa kerry nii todennäkösesti syötte vähemmän kuin luulette syövänne. Kannattaa kokeilla kirjata vaikka viikon ajan kaikki syömiset ylös ja laskea että paljonko siitä oikeasti kertyi. Tosin sitten se ylöskirjaaminen voi helposti vaikuttaa siihen miten tulee syötyä.

Joo ja mitä syö, ainakin mulla paino tippu pari kiloa kun en enää mässynny mitää sipsiä, limsaa...jne.
Että pitää sitte vetää sitä hyvää ruokaa senkin edestä että tois lihasmassa rupeis kertymään mullekki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom