miten kohdistat treenin tiettyyn lihakseen(vatsalihas)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja clone
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
sori kun tuli epäselvä otsikko.
mut ongelma on tää kun kaikki muut vatsalihakset näkyy suht hyvin mutta itsestä katsottuna oikea alin vatsalihas ei näy yhtähyvin kuin muut.mistä moinen johtuu´ja kuinka asian voisi korjata?
eihän läskiä voi olla toisella puolelle enemmän kuin toisella?! :david:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
clone sanoi:
sori kun tuli epäselvä otsikko.
mut ongelma on tää kun kaikki muut vatsalihakset näkyy suht hyvin mutta itsestä katsottuna oikea alin vatsalihas ei näy yhtähyvin kuin muut.mistä moinen johtuu´ja kuinka asian voisi korjata?
eihän läskiä voi olla toisella puolelle enemmän kuin toisella?! :david:
Kyllä se taitaa olla geeniarvonnassa saatu tulos. Eli tuskin tuota mitenkään reenaamalla saat muutettua.

Nii ja ne kaks alinta 2 vatsalihastahan näkyy yleensäkin huonoiten, rasvan takia joten tuollakin lienee merkitystä.

kun ei varmaan voi enää laihtuu. pituutta on 175 ja painoo noin 60kg.olis tarkotus saada siä massaa...paljos on muuten mahdollista saada massaa kesään mennessä(siis lihasta niin että ei tota laardia tulis)?

uuu sanoi:
Nii ja ne kaks alinta 2 vatsalihastahan näkyy yleensäkin huonoiten, rasvan takia joten tuollakin lienee merkitystä.

2 alinta vatsalihasta... Niin, eli suoran vatsalihaksen alaosa erottuu huonommin, sillä rasva pukkaa kerrostumaan sinne.

Ihmisellä on suora vatsalihas, ulompi vino vatsalihas, sisempi vino vatsalihas ja poikittainen vatsalihas Ns. sixpakki ei muodostu 12 eri palasta vaan yhdestä lihaksesta (suora vatsalihas), josta ulkonee 4 paria "lihaskimppuja". Eli ne eivät ole erillisiä lihaksia vaan yhtä samaa lihasta.

Tulipahan tämäkin väärinkäsitys korjattua.

Siis kyllähän sä massaa saat nopeammin, mutta kun ehtona oli, ettei laardia tule.
Helppoahan se painoa on saada lisää, mutta se riippuu ihan sun aineenvaihdunnasta. Mulla esim tulee verrattaen helposti kilo per kuukausi natuna lihasta, mutta tiedän kavereita joilla kilo per 3kk on maksimi mitä pystyy saamaan... Treenaa kovaa, syö hyvin ja paljon, niin kokeilemallahan se selviää paljonko kesällä painat... :)

vatsalihaksista puheenollen miettisin juuri, että voiko vatsalihaksia treenata myös esim,"massatyyliin" ottamalla painavan painon päälle ja toistoja 10-12 per sarja ?

oma aineenvaihduntani on aika helvetin perseellään kun paino voi pyörähdellä 3kiloa edestakaisin 1 päivän aikana..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sumppi sanoi:
vatsalihaksista puheenollen miettisin juuri, että voiko vatsalihaksia treenata myös esim,"massatyyliin" ottamalla painavan painon päälle ja toistoja 10-12 per sarja ?

No niinhän niitä pitääkin tehdä. Sadan toiston hinkkaamisesta ei ole yhtään mitään hyötyä.

Sumppi sanoi:
oma aineenvaihduntani on aika helvetin perseellään kun paino voi pyörähdellä 3kiloa edestakaisin 1 päivän aikana..

Tuohan nyt on ihan normaalia. Aamupaino on yleensä matala. Päivän aikan syönti ja nesteiden kerääntyminen ym. voi nostaa painoa helposti useita kiloja ylöspäin.

Kyllä siitä sadantoiston hinkkaamisestakin hyötyä on vaikka mitä väitetään (jos siis vatsat haluaa esiin). Olenkin jo jossain threadissa maininnut hulluista nuoruusvuosista. Tein tuolloin 1600 vatsalihasliikettä/viikko. Silloin olikin vatsalihakset ainoat mitä miehestä näkyi.

Se on vaan aika paljon helpompi/järkevämpi tehdä se 2-3 treeniä vatsoille viikossa painojen kanssa. Kyllähän se lähes päivittäinen hinkkaaminen on sitten muusta palautumisesta/energiasta pois.

Näin siis ennen...

Edit. Intissä oli meillä samaanaikaan hiihtäjiä niin ne saatto tehdä sen 200-400 vatsaa putkeenkin.

Mä oon aina ollu sitä mieltä että vatsat on sellanen lihasryhmä minkä treenamiseen ei lisäpainoja tarvita. Rutistuksissa kun löytää sen kunnon jännityksen, tekee hitaasti ja jännittää vaan niin prkleesti niin saa vedettyä vatsat ihan loppuun asti. Ainakin omalla kohalla tää on toiminu aina, 3*15 ja vatsat on ihan finaalissa.

samanlainen lihas se vatsalihas on kun muutkin, reenaamisen kannalta siis. itse teen 12-15 toiston sarjoja painoa lisää aina kun alkaa 15 menemään helpolla.

hmm? mä en ole pahemmin koskaan vatsoja mitään hirveemmin treenannut, sillointällöin.. äsken tein 3*12 6kg painon kanssa, hitusen väsyttää miestä mutta polttoa ei meinaa tulla. muilla samanlaisia oireita ?

Timba79 sanoi:
samanlainen lihas se vatsalihas on kun muutkin, reenaamisen kannalta siis. itse teen 12-15 toiston sarjoja painoa lisää aina kun alkaa 15 menemään helpolla.

Miten sä teet vatsoja? eritoten miten otat lisäpainot "päälle". nyt meni vaikeeks :wall: esim normaalissa vatsarutistus asennossa otatko jonkun kybä kilon levyn niskan taa, vai miten?

Coffee sanoi:
Miten sä teet vatsoja? eritoten miten otat lisäpainot "päälle". nyt meni vaikeeks :wall: esim normaalissa vatsarutistus asennossa otatko jonkun kybä kilon levyn niskan taa, vai miten?

Vaikka kysymys olikin Timballe, niin kommentoin silti.

Vatsoissa olen itse tykännyt ottaa painon kurkun lähelle, rinnan päälle. Siinä ainankin omalla treenillä vähentyy huijauksen mahdollisuus puoleen.

En saa lisäpainojen kanssa "polttoa" saa aikaan. Tuen kanssa kun vielä pitäisi tehdä niin siinä menee vaan jaloille ne tai sitten ei vaan voima riitä vatsassa mutta päkki näkyy kyl. Pari kertaa viikkoon väännän 120 jalannostoa+ lantio ilmaan, 120 kurotusta ja 120 rutistusta. Satunnaisesti lisäpainoilla.

Zone-sarja -42%
Coffee sanoi:

Vaihtoehtoja on varmasti monia, mutta kerronpa nyt sitten oman vatsatreenini ja miten sen suoritan.

Elikkäs toisena päivänä teen vatsarutistuksia 4 sarjaa ja toistot siinä 12-15 välillä ja painoa koitan pitää siinä ikäänkuin pään takana, päässä kiinni. En niskan takana jottein tuu vedettyä siitä levystä kun menee tiukaksi ja ettei täten tulisi niska kipeeksi. Toimii hyvin kun opettelee ensin tekeen ne rutistukset kunnolla. Sitten teen vielä 2-3 sarjaa voimapyörällä päälle.

toisena päivänä teen kylkiä ja vinoja vatsoja, elikkäs 3x15 kylkiliikettä ristikkäistalajan alataljasta molemmille puolille ja painoa niin että sopivasti tuntuu. Ja sitten vielä 3-4 sarjaa vatsapenkissä painolevyn siirtelyä puolelta toiselle, eli kiertoliikettä ja toistot siinä 15 molemmille puolille. Tälleen mulla on toiminut vatsatreeni kuin häkä!!

Back
Ylös Bottom