Miten kananmunaa kurkusta sais alas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu
Oon pienestä tenavasta asti oksentanu jo melkein pelkkän kananmunan näkemisestäkin mutta raakana vois ehkä olla mahdollista johonkin veteen tai muuhun laimennettu saada menemään... -kerran yritin ja laatta lenti välittömästi ku olin ensimmäisen yököttävän lima-annoksen nielassut tuntu niinkun yrittäis jotain puolimetriä pitkää räkää nielasta jonka joku oli nenästään purskauttanut :urjo: :curs:

Mutta tajuan kuitenki että se vois olla ihan hyvää ravintoarvolta, onhan paskaki hyvää ravintoa pellolle että mitenkähän sitä oikeen saisi nieltyä raakana ja eikös se keltuainen ole se kolesterooli pommi joka pitäis saada siitä pois?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse rikoin 2 munaa lasiin ja vähän maitoa päälle. Maito kait vähän hidastaa imeytymistä, mutta so not. Ainakin menee alas.

Sekoita kananmunan valkuaiset esimerkiksi appelsiinituorehemuun sauvasekoittimella niin hyvä tulee. Olen myös laittanut munanvalkuaisia maitorahkaan ja sekoittanut siihen maitoa ja lusikallisen fun lightiä. On kuin joisi pirtelöä. :kuola:

Eikai se nyt NIIN hyvää ravintoarvoltaan ole että tarvii pakottaa alas kurkusta, kyllähän niitä jouttuu aikapaljon syömään että saa kunnolla esim. protskua. Olisko helpompaa syödä jotain josta tykkäät, eh? :P

Etkö muka voi esim. keitetyn kananmunan valkuaista syödä? Ripaus vaikka suolaa päälle? Sehän ainakin maistuu niin neutraalilta kun jokin voi vaan maistua. Eihän se maistu miltään, sama kuin vettä joisi. Helpompi se niin on kun alkaa raakana kikkailemaan.

Pistät sopivalle pannulla ja käristät munakokkeliks niin johan luulis uppoovan. Vähän pippuria ja suolaa kyytipojaks. Ja maitoa. Yeah.

thymorg sanoi:
Itse rikoin 2 munaa lasiin ja vähän maitoa päälle. Maito kait vähän hidastaa imeytymistä, mutta so not. Ainakin menee alas.

Taitaa enemmän se kananmmuna hidastaa sen maidon imeytymistä. Ja kukapa niistä kananmunista mitään nopeaa imeytymistä hakeekaan. Sheikkeriin vaan teet kunnon kaakaot niin ei maistu kanan muna yhtään. :thumbs:

porrada sanoi:
Taitaa enemmän se kananmmuna hidastaa sen maidon imeytymistä. Ja kukapa niistä kananmunista mitään nopeaa imeytymistä hakeekaan. Sheikkeriin vaan teet kunnon kaakaot niin ei maistu kanan muna yhtään. :thumbs:

Mä oon ainaki käsittäny et kananmuna on melko nopeesti imeytyvää.

Anyway, ruisleivän päällä keitetyt kananmunan valkuaiset menee hyvin!

Jos ei maistu raakana niin keitä se.
..jo hygieniasyistä kannattaa syödä munat kypsänä..

Kanamunassa taitaa keltuaisineen olla jotain n. 10g proteiinia. Valkuaisessa on n.4g. Eli ei niitä väkisin ole ihan pakko vetää.

Rakka kananmuna... :urjo:

Jos joku ei saa sitä kypsennettynäkään alas niin miten hevetissä sitten ees yrittää raakana? Ei voi ymmärtää... :wall:

Osta vaikka maitorahkaa tai raejuustoa jos kananmunat tökkii.

Lol näitä aiheita. "Miten öljyt kurkusta alas?", "Miten kananmuna kurkusta alas?", jne. Mitäköhän seuraavaksi, "miten vesijohtovesi kurkusta alas?" :)

Ei sitä kanamunaa tietty pakko oo kiskoa, mutta se on kuitenkin ihan helvetin hyvä proteiinin ja monen muunkin ravintoaineen lähde (nimenomaan keltuaisineen). Eikös noista valkuaisista tehdä marenkia. Luulisi maistuvan paremmin kun raa'an munan. Lättyihin ja pannukakkuihin saa "kätkettyä" aika hyvin kananmunia. Eivät kyllä niin hirveen terveellisiä muuten. Pannukakku tietenkin rasvattomampi vaihtoehto ja siitä nyt muutenkin saa ihan kohtuullisen terveellisen vaihtoehdon väsättyä. Kakkupohjatkin tehdään kananmunista, noin esimerkkinä. Kyllä sen maun aika hyvin peittoon saa, kun käyttää mielikuvitusta. Tökkiikö tuo kananmuna siis keitettynä ja paistettunakin? Munat ja pekoni kun on meikäläisen herkkua, niin on vaikea ymmärtää.

Counani sanoi:
ja monen muunkin ravintoaineen lähde (nimenomaan keltuaisineen).

kuten LDL = (huonon) kolesterolin. Itsellä nousi arvot HDL/LDL 1,82 / 1,5 --> 2,0 / 2,3, kun otin munat jokapäiväiseen ruokavalioon. En silti aio jättää munaa pois - vähän vähentää ehkä. :whip:

Kananmunat ja öljyt laskee mutta mites tonnikala :urjo: Ennen meni sekin mutta eipä mene enää,pizzassa hyvää mutta pelkästään syötynä :urjo:

Suositut

Back
Ylös Bottom