Miten kananmunaa kurkusta sais alas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu
Kipi I sanoi:
Kananmunat ja öljyt laskee mutta mites tonnikala :urjo: Ennen meni sekin mutta eipä mene enää,pizzassa hyvää mutta pelkästään syötynä :urjo:

Sotko se lämpimän riisin kanssa ja sekaan salsakastiketta ja mausteita, tulee todella hyvän makusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tweeek sanoi:
kuten LDL = (huonon) kolesterolin. Itsellä nousi arvot HDL/LDL 1,82 / 1,5 --> 2,0 / 2,3, kun otin munat jokapäiväiseen ruokavalioon. En silti aio jättää munaa pois - vähän vähentää ehkä. :whip:

Miten pitkä väli noissa mittauksissa oli. Ittellä oli pitkän Atkins-dieetin jälkeen mitattuna ihan helvetin hyvät HDL/LDL-suhteet. Söin munia ihan pirusti.

KäveleväRuumis sanoi:
Toivottavasti se kanan muna ei siinä maistu muutenkaan.

Mutta jos kanalla olis muna niin sehän olisi kukko? Tässä on nyt joku hämmentävä ristiriita...

Counani sanoi:
Miten pitkä väli noissa mittauksissa oli. Ittellä oli pitkän Atkins-dieetin jälkeen mitattuna ihan helvetin hyvät HDL/LDL-suhteet. Söin munia ihan pirusti.

Melkein vuosi. Saattaa johtuu osittain geeneistä... mulla on kai matala kolesterolitoleranssi tjsp.

Heikko sanoi:
Mutta jos kanalla olis muna niin sehän olisi kukko? Tässä on nyt joku hämmentävä ristiriita...

Ei ole varmaan helppoo sillä kanallakaan, kun ei tunne oikein kuuluvansa mihinkään ja kaverit syrjii. :nolo:

uusio sanoi:
Eikai se nyt NIIN hyvää ravintoarvoltaan ole että tarvii pakottaa alas kurkusta, kyllähän niitä jouttuu aikapaljon syömään että saa kunnolla esim. protskua. Olisko helpompaa syödä jotain josta tykkäät, eh? :P

Just näin. Kannattaako sitä väkisin niellä jotakin mistä ei pidä muutaman proteinigramman takia, kun sitä saa helpomminkin.

Tweeek sanoi:
Itsellä nousi arvot HDL/LDL 1,82 / 1,5 --> 2,0 / 2,3, kun otin munat jokapäiväiseen ruokavalioon. En silti aio jättää munaa pois - vähän vähentää ehkä.

Kol.herkkyys on geeneissä, joillakin (onnekkailla) ei heilahda arvot mihinkään vaikka mäyräkoiran mitalla munia vetäis joka päivä.

Syö kolesterolia alentavaa leipärasvaa tasapainoksi, toimii ainakin mulla.

KäveleväRuumis sanoi:
Toivottavasti se kanan muna ei siinä maistu muutenkaan.

:nusnus:

:lol2:

mä laitan 2 kananmunaa,2dl maitoa,1dl jugurttia,banaani ja pien ripaus sokeria
purkkiin ja tehosekoittimella pirtelöksi,ei maistu muna yhtään,ja töihin teen juomaksi saman,korvaan vaan jugurtin maidolla enkä laita sokeria ollenkaan...
mukavan raikasta,mmm :worship:

VelttoV sanoi:
Itse koetan paljonko nousee arvot munia syödessä. Halpaa se ainakin on 30kpl kenno maksaa 2 euroa.

Mistäs noin halvalla irtoaa? Meilläpäin maksaa 15 kpl saman verran.

muffy sanoi:
Etkö muka voi esim. keitetyn kananmunan valkuaista syödä? Ripaus vaikka suolaa päälle? Sehän ainakin maistuu niin neutraalilta kun jokin voi vaan maistua. Eihän se maistu miltään, sama kuin vettä joisi. Helpompi se niin on kun alkaa raakana kikkailemaan.

Hyi helvetti :urjo:

- sehän haiseekin jo paskalta! -ennen nielen vaikka rautakankia! :curs:

Toi oli kyllä aika paha, -miten sais "vesijohtovettä kurkusta alas?" :lol2:

Tomi sanoi:
Lol näitä aiheita. "Miten öljyt kurkusta alas?", "Miten kananmuna kurkusta alas?", jne. Mitäköhän seuraavaksi, "miten vesijohtovesi kurkusta alas?" :)

Mä oon huomannu, että nielaiseminen auttaa aika paljon kaikenlaisten asioiden kurkusta alas saamiseen. Toki jos "asia" on kiinteästi kiinni jossain, niin nielaiseminen ei välttämättä saa sitä vielä kurkusta alas.

Myös pureskelu auttaa projektin loppuunviemisessä, saaden nielaistavana olevan kohteen paremmin ruokatorvea pitkin kulkevaan muotoon.

Counani sanoi:
Mistäs noin halvalla irtoaa? Meilläpäin maksaa 15 kpl saman verran.

Tuottajalta suoraan kun hakee 5 kennoa kerralla. 10 egee köyhtyy.

Näin kuluttajia kusetetaan. :) Jos itse jaksaa myllyttää, niin kauraa saisi vähän yli 10 senttiä kilo... Euroopassa on samat hinnat alkutuotannossa, mutta Suomen veropolitiikka ja kohtuullisen kova rahti ja palkkapolitiikka nostaa hintoja kaupassa.

Raakana lasiin, niin monta kuin tarttee, sokeria päälle, sekoitus haarukalla ja KLUNKS!! :kippis1:

VelttoV sanoi:
Tuottajalta suoraan kun hakee 5 kennoa kerralla. 10 egee köyhtyy.

Näin kuluttajia kusetetaan. :) Jos itse jaksaa myllyttää, niin kauraa saisi vähän yli 10 senttiä kilo... Euroopassa on samat hinnat alkutuotannossa, mutta Suomen veropolitiikka ja kohtuullisen kova rahti ja palkkapolitiikka nostaa hintoja kaupassa.

No helvetti. Pitää löytää joku paikallinen tuottaja. Noita munia kun menee aika lailla :)

On vähä :offtopic: , mutta paljo on tonnikalan suositusmäärä viikos, eikös niis oo kaikkia elohopeaa ja muitaraskasmetallia mitä pitäis varoa? Ja mitähän siitä metallipurkista liukenee, joskus meinaa maistuu tonnikala metallille, ja sama juttu ananaksis?

Suositut

Back
Ylös Bottom