Miten käy dietillä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kohta alkaa olla siinä tilanteessa että pitää alkaa keventää ruokavaliota.
Paino on noussut mukavasti treenin ohessa, mutta ylimääräisistä pitäisi päästä eroon.

Aloinkin tässä pohtimaan että miten ukon käy jos yritän pudottaa rasvaprosenttia. Tavoitteena saada kropaan vähän erottelevuutta, joten en tiedä mikä rasvaprosentti on se mihin kannattaa tähdätä.

Paino oli tänä aamuna 94 kg (pituus 187). Rasvaprosentti pihdeillä mitattuna 15-16 %.

Jos tähtään siihen n. 0,5 kg per viikko tahtiin, niin miten pitkälle ajalle kannattaa dietti suunnitella?

Mihinköhän veikkaatte että paino putoaa jos pääsen tavoitteeseen, ja paljon sitä lihasta lähtee samalla?
Vaikeahan noita on ennustaa mutta kun saisi vähän suuntaa antavaa tietoa.
Mietin että jos paino on alle 80 kun pääsen tavoitteeseen, niin eipä taas ollut järkeä koko hommassa.

Voimat varmasti katoaa osaksi, mutta millasta luokkaa pudotus voimatasoissa on porukalla ollut?

Vaikeata tähän todellakin on vastata, mutta yritetään nyt jotakin laittaa.

Itse en kauheasti alle 10% rasvohin lähtisi, kympin rasvoissa pitäisi sen kuuluisan sikspäkinkin näkyä jo ihan mukavasti ja muutenkin erottua että sitä lihasta on. Tuon alle kun natuna menään, niin alkaa sitä lihaskatoa olemaankin jo reilusti enemmän.

Jos sulla nyt on rasvat 16% luokkaa, niin ehkä joku 8-9 kg vois olla se määrä joka pitää tiputella ja sehän vie tolla 0,5 kg / vko vauhdilla reilut 4 kk. Ja jonkun tollasen 3-5 kk ottaisin itse tavoitteekseni. Itseasiassa tilanteeni ei tosta kaukana ole. Nyt rasvat on ehkä 17-18 paikkeilla ja toukokuun loppuun ois haaveena ne 10% rasvat saavuttaa. Lihanmenetystä kiloissa ei kukaan pysty sanomaan. Se riippuu ihan miten osaat ravinnosta huoletia ja jaksatko treenata kovaa myös dietillä. Ja toki varmasti geeneilläkin on sanansa tässä sanottavanaan.

Voimat ei mulla hirveästi dietillä ole tippuneet. Rintaliikkeissä sen jostainsyystä huomaan ensin, mutta edellisellä dietillä selässä ja jaloissa voimatasot jopa kasvoivat jonkin verran. Eli kovaa kun treenaa ja huolehtii levosta, riittävästä proteiinista ja riittävästä lihashuollosta, niin ei kauhen huolissaan tartte voimatasoista olla. Tosin en edellisessä dietissä tiputellut kun 21 % --> 14%. Nyt oil siis lähtökohta sama ja tavoitteena 10%, mielenkiinosta seurailla miten nyt käy.

Samaa hommaa olen itsekkin pohtinut, että miten paljon pitäs kiloissa lähteä. Omalla kohdalla on mennyt niin, että tammikuun alussa alkoi dietti jolloin paino oli about 87kg. Tammikuun 14. pvä kävin mittaamassa rasvat ja ne oli 18,5%. Eilen kävin tekemässä uudestaan rasvamittauksen (pihdeillä ja sama kaveri mittasi kuin ensimmäiselläkin kerralla) niin oli 3vkon aikana tippunu 2,1% eli nyt oli 16,4% ja paino on 81kg. Tosin tuosta painosta joka on lähtenyt on suurin osa nesteitä. Sinne 12% olis tavotteena kesään mennessä päästä ja toivottavasti paino ei menis alle 75kg. Ja pituuttahan mulla on huikeat 175cm. Tuo rasvaprosentin putoaminen toki hidastuu mitä alemmas mennään, joten saa nähdä miten käy ja kauan menee.

4 kuukautta jos tästä laskee eteenpäin niin ollaan jo kesäkuun alussa :eek:
Täytyy alkaa tosissaan suunnitella tuota ja melkeinpä parin viikon sisällä aloittaa dietti.
82-83 kiloa voisi olla hyvä tavoite, ja katsoa sitten miten on rasvaa ja lihasta lähtenyt.
Se on sama paino mistä lähdin kun aloitin salilla käynnin, joten olisi ainakin helppo nähdä onko kehitystä tullut. Silloinkaan rasvaprosentti ei mikään alhainen kyllä ollut :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom