Miten jatkatte tauon jälkeen....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turmelo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Eli miten jatkatte, kun teillä on ollut treenitauko, nyt tuli taukoo 3viikkoa ja pitäisi jatkaa. Ennen olen tehnyt niin, että tauon jälkeen treenannut pienillä painoilla ja pitkiä sarjoja, ja aina ollut ekalla viikolla niin tukossa, että joutunut siirtää/jättää treenejä väliin, ja samoihin(ennen taukoa) treenipainoihin ollut vaikea päästä. Nyt jostain oudosta mielijohteesta päätin alottaa tänään isoilla painoilla ja jättänyt sarjat ikään kuin kesken, en tiedä onko tossa nyt mitään järkeä, mutta kohtahan se nähdään. Mites te alatte treenaamaan tauon jälkeen? pidättekö eri ohjelmaa esim. pari viikkoa?

Mä teen sellasilla painoilla ja treenillä kun tuntuu hyvältä enkä ala tempomaan isoja painoja .. alotan pienillä painoilla joista siirryn isompiin sitä mukaa kun jaksan nostella ja n.1-3 viikon päästä alan taas treenaa kovaa!

Itellä just oli 1 viikko taukoa pienen kuumeilun takia ja nyt sitte pääsi takasin rytmiin. Eli vetäsen ekana koko kropan läpi kahesti viikossa kevyesti ja sitten taas täysillä eteenpäin, höyryjunan lailla!

Tai joskus ihan samalla ohjelmalla, mutta ekat kerrat vähän löysemmin

Eihän toi ole mitään. Mulla on ollut taukoa puoltoista vuotta ja nyt olisi tarkoitus aloittaa taas. Olkapää meni penkissä ja ei ole vieläkään ennallaan. Onko normaalia, että paraneminen kestää näin kauan?

Originally posted by Somchai
Eihän toi ole mitään. Mulla on ollut taukoa puoltoista vuotta ja nyt olisi tarkoitus aloittaa taas. Olkapää meni penkissä ja ei ole vieläkään ennallaan. Onko normaalia, että paraneminen kestää näin kauan?

Ole tyytyväinen jos olkapääsi on parantunut niin hyvin että pystyt taas tekemään punnerrusliikkeitä. Yleensä pahan olkapäävamman jälkeen voi unohtaa raskaat raudat lähes kokonaan.

Ja sitten ihan vinkkinä, jos et sattunut tietämään niin tee paljon kuntouttavaa harjoitusta kiertäjäkalvosimille.:kippis1:

Hyvä kysymys! Itse taidan osata vastata tähän paremmin vasta reilun 4 viikon päästä. Eli kuukauden kesäloma alkaa ensi viikolla ja tarkoitus on kierrellä lähes koko aika saaristossa, joten treenitauko on väistämätön. "Kauhulla" tässä odottelen, miltä treeni maistuu moisen tauon jälkeen. Selväähän on, että kukaan voi treenata "varastoon", mutta tällä viikolla on tarkoitus tehdä kroppa kahteen kertaan läpi ja vetää mies niin tukkoon, että palautuminen kestää vähintään pari viikkoa. Puolessa välissä lomaa olisi tarkoitus tulla käymään kotosalla päiväksi tai pariksi ja silloin voisi käydä vähän jumppaamassa.

Tiedänhän minä, että lähes kahden vuoden tauottoman treenin jälkeen tämä paussi on varmaan vain hyväksi sekä kropalle, että päänupille. Vanhasta kokemuksesta arvioisin, että pari treenikiertoa siinä menee totutellessa ennen kuin pääsee taas entiseen vauhtiin. Ja ei ne voimat voi kokonaan kadota näin lyhyessä ajassa tai ainakin näin sitä yrittää koko ajan itselleen vakuutella :)

Originally posted by Lobo
Itellä just oli 1 viikko taukoa pienen kuumeilun takia ja nyt sitte pääsi takasin rytmiin. Eli vetäsen ekana koko kropan läpi kahesti viikossa kevyesti ja sitten taas täysillä eteenpäin, höyryjunan lailla!...

No, ei viikon tauon jälkeen tarvitse mitään paluutreenejä tehdä.
jatkaa vaan normaalia treeni-rundia, niin kuin ei mitään.

mun mielestä yli 3-4 viikon tauko vois "vaatia" hieman rauhallisen paluun, joka sekään ei muuta itse treeeni-rundia muuten kuin vähennetään sarjoja.

Toisaalta 1viikon kuumeilun jälkeen olisi varmasti hyvä alottaa vähän pienemmillä tehoilla, ainakin sen käsityksen oon saanut jos on ollut kipeenä niin ei saisi aloittaa täysiä. Nyt ainakin mitä tein eilistä rinta/ojentaja treeniä, on paikat sopivan "kipeet(ei nyt satu, mutta huomaa treenanneensa)" . Laitan tähän theradiin raportit tämän viikon reeneistä.

Edit: tosta mitä sanoin, että aloitin suurilla painoilla, ne on semmosia, että saisin 4-8 toistoo, mutta teen 2-6 toistoa, ja nuo toistomäärät siis "pääliikkeillä"

Millä liikkeillä kuntoutetaan parhaiten kiertäjäkalvosimia?

Kato täältä ainakin tuo Medial Rotation (Internal Rotation), Lateral Rotation (External Rotation) ja Transverse Abduction. Nuo kiertäjäkalvosinliikkeet(vaikea sana) kannattaa tehdä pienillä painoilla ja pitkiä sarjoja. Eli ei mitään älyttömiä riuhtomisia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitti! On mieletön treenifiilis, mutta olkapää estää oikeastaan koko yläkropan kovan treenin. Nyt kokeilen, josko noilla olisi apua.

Originally posted by Turmelioitsia
Mites te alatte treenaamaan tauon jälkeen? pidättekö eri ohjelmaa esim. pari viikkoa?

Tässä tuli suunnilleen parin kuukauden tauko salitreeneihin muuton ja työn ja muutaman muun tekosyyn takia, ja nyt eilen taas pitkästä aikaa astelin salille. Kovasti tekee mieli vääntää oikein tunteella taas rautaa, mutta ajattelin tässä ensimmäisen viikon ottaa vähän kevyemmin, koko kropan kerralla ja sitten aloittaa taas vanhan kolmijakoisen ohjelman, hissukseen jos siltä tuntuu. Onneksi en ihan hunningolla kahta kuukautta ollut, himassa tuli punnerrettua ehkä pari kertaa viikossa ja säädettyä muutaman kerran jotain käsipainoilla. Nyt on onneks motivaatiot taas kohdallaan, ja uusi sali tuntuu ihan passelilta. :)

Kiitti! On mieletön treenifiilis, mutta olkapää estää oikeastaan koko yläkropan kovan treenin. Nyt kokeilen, josko noilla olisi apua.

Jep jos saat sen olkapään kuntoon niin elä kuitenkaan heti ihan täysillä ala treenaamaan vaan hiljalleen kovennat treenejä. Saattaa mennä helposti uudelleen paskaksi jos heti täysillä alkaa tekeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom