Miten jaksatte parannella flunssanne ennen kuin meette trenaa?

Tuttua toi tunne ettei millään malttaisi katkaista hyvää treeniputkea! Pakko vain yrittää ajatella että se on pitkällä tähtäimellä hyväksi ja tarttua nöyrästi niihin pikkupainoihin...:)
Tämä pitää opetella. Tavotteena kun kuitenkaan ei ole mikään "nyt äkkiä kesäksi kuntoon" vaan pikemminkin tavote päästä elämän kuntoon ja kasvattaa lihasmassaa hyvällä ruokavaliolla ja treenillä.
Ne on vaan niin hienoja hetkiä kun saavuttaa pitkään haaveillut tavotepainot salilla ja nälkä kasvaa treenatessa :P Onneks tältä palstalta saa hyviä vinkkejä miten treenata oikein. Aina se hullun lailla treenaaminen ei oo paras ratkasu, vaikka aivan uskomaton fiilis kunnon reenin jälkeen onkin :puntti: :rock:

Nyt tarttis henkistä tukea :D
Tässä olis jo kova hinku salille mutta pieni flunssan poikanen on päällä. Oma pää vaan sanoo, että jos ei ole kuumetta eikä edes lämpöä, niin eikös sitä jo melkein voisi mennä tekemään edes jonkinlaisen treenin...? Voisihan..?:rolleyes:
Miten muut yleensä pitää treenivapaata tällaisen "ei ihan kunnollisen flunssan" kanssa? Nenä vuotaa, välillä vähän löysä olo, ei palele, ei lämpöä....käytännössähän mä olen siis terve...;)

Pikkulenssussa voi hyvin tehdä kevyitä kävelylenkkejä ja treenatakin kevyesti. Eli siis kuumessa ei mitään treeniä, kevyessä flunssassa olon mukaan voi jotain pientä tehdä. Olen lueskellut jostain (oisko viime tai edellis HERSissäkin ollut juttu) että pikkulenssussa (ei kuumetta) kevyttä treeniä tehneiden sairastamisaika on keskimäärin sama kuin niiden, jotka eivät tee mitään (=lepäävät). Siis lenssu ei mee nopeemmin ohi, muttei myöskään hitaammin.

Korjatkaa jos tiedätte paremmin :)

Miten muut yleensä pitää treenivapaata tällaisen "ei ihan kunnollisen flunssan" kanssa? Nenä vuotaa, välillä vähän löysä olo, ei palele, ei lämpöä....käytännössähän mä olen siis terve...;)

Itelläkään ei kuumetta, mutta nenä vaan tukossa ja ääni sen mukainen. Kova on pidättely ettei mee salille, mutta pyrin aattelemaan ettei siitä reenistä hyötyä puolkuntosena oo, pikemminkin pitkittää paranemista. Yritän nyt odotella josko tulis ihan terve olo ja uskaltas mennä taas pumppaamaan rautaa. Vaikka hassultahan se nuhan takia tuntuu jättää treenit väliin...:jahas:

Kiitti! Kyllä mä taidan huomenna mennä jo pikkuisen salille. Eipä tänäänkään päässyt "oikeasti" potemaan, kun on pitänyt koiria lenkittää ja tyttöä luisteluttaa. Ja kun ei olo tästä sen huonommaksi ole tullut, niin tulkitsen tämän lähes paranemiseksi :hyvä:

Kuuntelee omaa oloa ja vointia. Itseänsä varten sitä kuitenkin treenaa :) Tsemppiä treeniin hei Stellar, muista kuitenki iisimmin ottaa näin flunssan jälkeen. Ite aattelin vielä jättää tän päivän saunaillan väliin jos sitä ens viikolla olis jo terve ku pukki! :rock:

Kiitti :) Mieli olis jo virkeä ja valmiina treeniin, mutta nenä se vaan on tukossa. Toivottavasti pieni breikki treenistä tekis ees hyvää kropalle... :jahas:

Kokemuksen syvällä rintaäänellä puhutaan täältäkin. Itse tein muutama vuosi sitten pienessä flunssassa kevyttä lenkkeilyä, ja pientä lihaskuntotreeniä kotona. Siitä seurauksena sain jatkuvan kuumeen, ja KAKSI KUUKAUTTA totaalikieltoa liikunnasta. Edes saunassa en saanut käydä, ettei syke kohoa liikaa. Eli kevyestäkin lenkkeilystä pienessä flunssassa voi sydänlihastulehduksen saada. Itselläni tuo sydänlihastulehdus oli lievä, luojan kiitos. Sydänlihastulehduksen voi saada myös silloin, kun flunssa on vasta alkamaisillaan. (Ja tämä ei ole mikään minun keksimä juttu.)

Eräs tuttuni oli lähtenyt toipilaana 30min hölkkälenkille. Tämän jälkeen joutui sairaalahoitoon 3kk ajaksi, sai elinikäisen kortisonilääkityksen ja sydämentahdistimen sydänlihastulehduksen takia.

Malttakaa tyttäret parannella rauhassa, ettette tee elinikäistä haittaa itsellenne. Ei se kunto pariin ylimääräiseen lepopäivään kaadu! :) Ja kipeänä tehty treeni ei ole edes missään nimessä kehittävä.

Ei sitä jaksettukaan :D
Onneksi lähti valkosipalilla ja katsomalla Ultimate Fighteria peiton alla muutama päivä.
Tänään vasta alkoi treenikin sujua vaikka perjaatteessa 2pv ollut terveiden kirjoissa. Vähän kuin pyörällä ajo. Hutera olo mutta kyllä se vähitellen palaa. Nöyrä olo ottaa astetta pienemmät painot :>

Sillon kun mä oon kipee, niin ei kyllä tulis edes mieleen lähteä lenkille tms, edes kevyesti. Siis jos on röörit täynnä räkää/hakkaava yskä/kurkkukipua, vaikka ei kuumetta oliskaan.
Kun taas tuntuu että on terve tai miettii että onko nyt ihan terve, niin silloin voi tehdä kevyen (kävely)lenkin. Yleensä tauti sitten pahenee, jos ei ollutkaan ihan terve.

Mutta nyt neitoset D-vitamiinia kehiin! Ite selätin viime viikolla uhanneen taudin yliannostamalla 2 päivää ihan reilusti. :D

Mä täs kovasti toivon, että jaksaisin huomenna jo sallille.. koko viime viikko meni sairastaessa, ja pikku hiljaa alkais olla jo parempi olo. Tosin voimat vieläki aikas lopussa.. koko viime syksykin meni ihan puolkuntosena, hiukan ärsyttää kun treeni-intoa olis vaikka muille jakaa mut sit ei vaan pysty ku on kipee koko ajan. Taitaa olla kyl ammatinvalintakysymyskin; päiväkodin pienten puolella ei ihan hirveen hyvin bakteereilta välty. :jahas:

Voi että tekisi mieli salille. Ensin mulla oli pari viikkoa sitten kevyt viikko, jolla en uskaltanut tehdä paljon mitään kun oli nuha ja kurkkukipu. Kevyt viikko loppui ja treenasin salilla pari kovaa treeniä kurkkukivusta ja pienestä yskästä huolimatta. Noo, nytpä olen sitten ollut edellisestä treenistä saakka kuumeessa :rolleyes: Tai oikeastaan eilen oli ensimmäinen kunnon lämmötön päivä ja olen ollut tasan viikon nyt treenaamatta :( Suunnittelin kyllä että menisin tänään salille, mutta koska en haista mitään ja joudun käyttämään nenäsumutetta jotta nokka ei ole kokoajan ihan tukossa, on kai pakko yrittää malttaa vielä huomiseen.. Huoh.

Mulla oli viime viikonloppuna parina päivänä kuumetta, ja sen jälkeen koko viikon on jatkunut kurkkukipu, nuha, silmätulehdus ja sellainen äkkinäinen vaihtelu hikoilusta palelemiseen ja toisinpäin. Kuumetta ei kuitenkaan ole (tosin en ole mitannutkaan, mutta en kuulemma tunnu kuumalta). Sais mennä jo ohi tämä puolisairastaminen, en tykkää siitä kun ei oikein uskalla treenata ettei pitkittyisi, mutta ei jaksaisi nyhjöttää kotonakaan. Toivottavasti tää ei jatku koko kevättä... :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom