Miten aloitit salilla käynnin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Broidi raahasi tuohon kamppailulajikeskukselle muistaakseni vuonna 08. Siellä tuli sitten treenattua melkein vuosi, jonka jälkeen oli puolen vuoden tauko ja nyt jatketaan sitten taas treenejä.

Kaveri oli treenaillut jo noin puolisen vuotta punteilla ennen mua ja hänen kutsumana lähdin salille ja siitäpä se sitten lähti :) Kohta 8v treeniä takana (muutamia hetkiä lukuunottamatta...) ja innostus vaan kasvaa! Ei salilta pysty pois pysymään vaikka mikä olisi! :P

Lätkäreeneissä alkoi punttireenit ja sitten kesäsin tuli käytyä ja vuosi sitten keväällä loppui kiekon pelaaminen, koska salilla hikoilu kiinnosti enemmän :)

No kaverihan salille sit raahas, ny joku 10kk salil käyny ja hyvää tekee vaa eikä loppua näy :) kuhan kehitystä tulee nii ei kyl aikomustakaa lopettaa

Isoveljen mukana tuli pienenä kersana aina silloon tällöön oltua punttiksella, sieltä kait se ensimmäinen innostus lähti. Yläasteen alku aikoina olkapää vihoittelija treeni jäi vähä taka-alalle. No tais olla ysiluokan paikkeilla kun molemmat veljet vittuilivat " ei nuolla naruulla eikä nuolla solmuulla". No siitä se sitte lähti. Koko lukio aika tuli treenattua ja nyt lukion jälkeen on tullu lisättyä vielä vähän lisää salitreeniä. Sopivasti on kehitystä tullut ja motivaatiota riittää, toivottavasti motivaatio pysyy yhtä hyvänä jatkossakin.

Alko ärsyttämään olla tälläinen ruipelo (182-183 cm 67 kg) + salilla käyminen on mukavaa ajanvietettä :thumbs:

Olin vähän kyllästynyt kotitreenaamiseen (joka oli käytännössä punnerrusta, hauiskääntöjä sillä yhellä 8kg kässärillä ja jotain vatsalihasliikkeitä) ja mulla ei ollut (tai no ei oo vieläkään muuta ku sali) yhtään mitään tekemistä koskaan ja olin säälittävän kokoinen ruipelo ja salilla käyminen oli ja on aivan parhautta. Täydellinen harrastus ja elämäntapa mulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aikanaan salibandya kun pelasin alkoi 16-vuotiaana ensimmäiset salitreenit muun treenin ohella. Huomasin salireeneissä, että tämähän on ihan mukavaa homma ja kehitystä tuntui tulevan painoissa melko nopeasti alussa. Lopulta lopetin salibandyn 17-vuotiaana kun ei kiinnostanut enään koko homma ja mietin millähän sitä tappaisi aikaa kun oli tottunut melkein joka ilta harjoittelemaan 2-3 tuntia lajin vuoksi. Salille sitten tuli suunnattua tappamaan aikaa ja ylimääräistä energiaa. Kehitystä tuli hyvin heti alusta alkaen ja se motivoi panostamaan hommaan enemmän.

Toinen syy miksi tuli aloitettua punttihommat oli se, että olen aina ollut pienikokoinen (vajaa 50 kg oli painoa ja pituutta noin 170 cm kun aloitin salilla käymisen). Nykyään kun näkee ala-asteen tai ylä-asteen luokkakavereita, joiden kanssa ei ole hirveästi tullut oltua tekemisissä, saa kyllä ekana kuulla kuinka iso olen nykyään ja kasvanut huimasti. Nämä kehut ovat lämmittäneet mukavasti ja pistäneet treenaamaan entistä kovempaa :)

Yläasteella vitutti kaikki pallopelit ja muut joukkuelajit joissa ei pärjänny yhtään. Siitä oli hyvä siirtyä yksin puntille puuhastelemaan.:D

Joskus vuonna ala-aste tuli himassa käänneltyä/väänneltyä kaikenlaisia kotijumppalaitteita.

Kaveri otti paidan pois eräissä juhlissa ja naiset alkoivat kiljumaan. Ei siitä syystä, että olisi treenattu, vaan sen takia, että hänellä oli hirmuiset man boobsit. Pari viikkoa tästä krapulapäissäni katsoin itseäni peilistä ja tuumin "mullakaan ei ole pitkä matka siihen kuntoon". Siitä se sitten lähti.

Yks päivä vaan ajattelin, et vittu en haluu olal enää mikään pakkasen raiskaama pulkannaru.. Siitä se sitten lähti

Tajusin, että jos kerran on yksi elämä elettävänä, niin miksen samantien eläisi sitä terveimpänä, voimakkaimpana ja nopeimpana mahdollisena minänä. Siitä se sitten lähti.

Tulipa joskus pähkäiltyä josko lyöntivoimaa sais punttaamalla "kasvatettua" ja pyytelin kaveria opastamaan saliharjoittelun saloihin. Siitä se sitten alkoi salireeni..:puntti:

Nilkka tuli paskottua (nivelsiteet poikki) BJJ treeneissä, joten jotain ohjelmaa piti sen kuntouttamisen ajaksi keksiä. Lisäksi ihan voimaa ja vähän massaa muutenkin oli tarpeen lähteä hakemaan, että pärjää tälläisenä suht pikkuisena tytön tylleröisenä miehiäkin vastaan paineissa paremmin.

Kaverin innostamana, sittemmin itse hurahtaneena.
1. Uusi liikuntamuoto innosti
2. Kiinnostus kehon muokkaamiseen, Ulkonäköön haetaan siis muutosta, sporttisempaa ilmettä.
3. Haluan olla "esikuva" (kuulostaapa teatraaliselta :D) ohjattavilleni, jumppaaville naisille. Jos olisin löysässä kunnossa, ei ole järkeä ohjata lavalla "tehkää näin niin teistä tulee yhtä plösöjä kun musta".
4. "Kiinteytys" / Timmeys / saliharrastus laihdutuksen ja rasvanpolton tukena
5. Oman itsensä testaaminen ja haastaminen, painoissa ja tekniikan kehityksessä sen etenemisen huomaa
6. Stressaavan arjen vastapaino - keskittyminen yhteen asiaan kerrallaan

Tuossapa noita positiivisia syitä jatkaa edelleenkin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom