Mit vit? Waretuksesta megasakot!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu
Wintikka sanoi:
Jeps, jos olis 10 miljoonaa velkaa teostolle, niin itsari olis paikallaan, mutta ennen sitä olisi käynti teoston toimistossa ja silloin ei sinne vietäisi ruusuja vaan kutsu helvettiin..... ;-))

Uhkaa nyt vielä, että lennät seuraavaksi flight simulatorissa päin wtc-torneja :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan Dc++:llakin lyödä jotain laillista tavaraa jakoon niinkuin mulla o 5gigaa, olen ihan tarkotuksella lataillu jotain demo pelejä jakoon ja sun muuta roinaa, ja kaikki on laillisia ettei niissä ole tekijänoikeussuojausta.

Itse sain pari vuotta sitten 2kk bannit Funetin verkkoon jäätyäni kiinni waretuksesta. Idioottimaisinta asiassa oli se, että ilmiantaja oli Paramounth Pictures -botti joka lähetti automaattisen mailin funetin admineille. Kun noiden adminien ei olisi tarvinnut asiaan mitenkään puuttua kun ilmoittaja oli joku botti ja vielä kaiken päälle jenkkiläinen :curs: Mutta asia korjaantui vain vaihtamalla IP-osoitteen :lol2:

En kelannut koko ketjua läpi, mutta sellainen tuli mieleen, että mistä ne tietää mitkä äänitiedostot on imutettu ja mitkä on laillisesti hommattu? Mullakin on koneella albumeja, mutta ne laillisesti ripattu omilta, kavereiden tai kirjaston cd-levyiltä.

SS-Adler sanoi:
Voihan Dc++:llakin lyödä jotain laillista tavaraa jakoon niinkuin mulla o 5gigaa, olen ihan tarkotuksella lataillu jotain demo pelejä jakoon ja sun muuta roinaa, ja kaikki on laillisia ettei niissä ole tekijänoikeussuojausta.

"Musiikin imurointi internetistä ja kappaleiden levittäminen edelleen internetin vertaisverkossa tuli keravalaismiehelle kalliiksi"

Tuon kun muistaa eli ÄLÄ JAA MUITA KIINNOSTAVAA MATERIAALIA! Sillon et tee rikosta josta voisit joutua maksamaan. Näin se vaan menee. Jakajat otetaan kiinni jos joku.
Itse olen DC++:ssa jakanut DVD-aseman jossa on aito elokuva-levy paikoillaan. 7,5G jaossa ja kukaan ei koskaan kiinnostut noista kun ne tiedostonimet ei kerro mitään.
Suosittelen ainakin pelkän musiikin hakijoille.

On se kummaa kun täälläkin moni ihmettelee että eikö ole varaa ostaa niitä levyjä, miksi pitää warettaa? JOS :jahas: minä warettaisin, tekisin sen pelkästään siksi, että minua kiinnostavia kipaleita ei kertakaikkiaan mistään kaupoista meinaa löytyä ja tosiaan jos löytyy, sen yhden hyvän kappaleen mukana pitää ostaa 19 paskaa.
Joku laillinen, kohtuuhintainen mp3 imutuspaikka olisi tosiaan hyvä, jos sieltä sitten löytyisi jotakin muutakin kuin sitä kauheaa tuubaa jota useimmat radiokanavat soittavat. Suorastaan VIHAAN kaikkea nykyaikaista "trendimusaa", hyvä esimerkki: Joensuuhun tuli uusi baari (Giggling marlin) joku aika sitten, ei siellä pysty edes käymään kun soitettava musiikki on kamalaa kidutusta ihmiskorvalle. Trendikästä. V***u! :curs:

Huono ohje olla jakamatta. Kuinkas noi verkot toimis jos kaikki ajattelis noin? Jakoon vaan kaikki mikä löytyy. Jos napsahtaa niin sit napsahtaa. Jos pelkäät kiinnijäämistä niin älä wareta. Muuten sitten jaa sitä tavaraa ja anna letkujen laulaa, tuohan P2P idea on.

Eihän toi waretus kovin vaarallista kuites ole esim jollain Soneran letkulla. Ei ne voi selailla kaistaa, että mitä siellä liikkuu. Ainoastaan kuinka paljon.. ja silloinkin ne soittaa että tsekkaa sun kone ku sulla taitaa olla viirus ku noin iso liikenne :hyper: Ei ne mitään kässää.

Noi jotka jääny kiinni, on ihmisiä jotka laittaa oman serverin pystyyn esim Otaniemen kaltaisissa sisäisissä verkoissa tjsp ja niinku itellä, kun waretin semmoisella verkolla jossa valvotaan minkä IP:n annetaan kellekin. Käyttäjämäärä paljon pienempi kuin Soneran letkuissa joissa on automaattinen IP-haku.

Waretusta vain :thumbs:

sam68 sanoi:
Tuon kun muistaa eli ÄLÄ JAA MUITA KIINNOSTAVAA MATERIAALIA! Sillon et tee rikosta josta voisit joutua maksamaan. Näin se vaan menee. Jakajat otetaan kiinni jos joku.

Kyllä taitaa rapsahtaa kaikesta mitä koneella on, ei siinä auta itku, että mä vaan jaoin noita demo-peljä ja freeware-softaa. Onhan sekin jo rikos, että käyttää laittomasti musiikkia/elokuvia/softaa. eri asia on miten virkavaltaa jaksaa kiinnostaa mitä keskivertokäyttäjän koneella on... että ihan turha kikkailla ja pelätä mitään. Kaikki jakoon vaan.

Mulder sanoi:
Ei ne voi selailla kaistaa, että mitä siellä liikkuu. Ainoastaan kuinka paljon.

Kyllä voivat, ja jotkut operaattorit kuulemma rajoittavat p2p-liikennettä.
Kokeile seurata omaa yhteyttäsi vaikkapa etherealilla.

Tämän vuoden tammikuussa tulleen lakimuutoksen mukaan myös lataaminen laittomasta lähteestä muuttui lainvastaiseksi toiminnaksi.
Eli ei auta, vaikka et jakaisikaan mitään, vaan sakkoon riittää että olet ladannut vaikkapa naapurin Pertiltä kaikki kappaleesi, joka taas on ladannut ne laittomasti jostain.

Snelz sanoi:
Tämän vuoden tammikuussa tulleen lakimuutoksen mukaan myös lataaminen laittomasta lähteestä muuttui lainvastaiseksi toiminnaksi.
Eli ei auta, vaikka et jakaisikaan mitään, vaan sakkoon riittää että olet ladannut vaikkapa naapurin Pertiltä kaikki kappaleesi, joka taas on ladannut ne laittomasti jostain.

Eikös se ollut niin että lataaminen muuttuu "moitittavaksi" tmv., ei kuitenkaan rangaistavaksi. Edelleen pahempi rikollinen olet, kun rippaat koneellesi sen ostamasi kopiosuojatun levyn...

Maso sanoi:
En kelannut koko ketjua läpi, mutta sellainen tuli mieleen, että mistä ne tietää mitkä äänitiedostot on imutettu ja mitkä on laillisesti hommattu? Mullakin on koneella albumeja, mutta ne laillisesti ripattu omilta, kavereiden tai kirjaston cd-levyiltä.

Osaako tähän kukaan vastata?

Maso sanoi:

eiköhän ne ole nykyään kaikki laittomia. Enää ei oikein noita levyjä saisi ripata. Mä en tiedä miten on kopiosuojaamattomien levyjen kanssa, mutta Tanja täti se sai laittomaksi itselle ostetun levyn kopiosuojauksen poistamisen eli niitä levyjä ei mp3 muotoon rippailla.

Imuroiminen netistä on periaatteessa sama asia kuin joskus aikoinaan lainattiin kaverin vhs tai äänite kasettia, katso,kuunteli tai/ja nauhoitti sen. Sitä on aina tapahtunut ja tulee aina tapahtumaan!

Snelz sanoi:

Tuossapa on tuon tekijänoikeuslain muutokset jotka astuivat voimaan 1.1.2006. En tuolta äkkiseltään löytänyt tuohon laittomasta lähteestä lataamiseen vastausta mutta eiköhän siellä jotain asiasta ole...;)

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050821

Jakob sanoi:
eiköhän ne ole nykyään kaikki laittomia. Enää ei oikein noita levyjä saisi ripata. Mä en tiedä miten on kopiosuojaamattomien levyjen kanssa, mutta Tanja täti se sai laittomaksi itselle ostetun levyn kopiosuojauksen poistamisen eli niitä levyjä ei mp3 muotoon rippailla.
Na-aa, tuohon on lex Karpelassa vastaus:
Lex Karpela sanoi:
Tämän lain mukaan suojatun teoksen suojana olevaa tehokasta teknistä toimenpidettä, jonka teoksen tekijä tai joku muu tekijän luvalla teosta yleisön saataviin saattaessaan on teoksen suojaksi asettanut, ei saa kiertää.

Tehokkaalla teknisellä toimenpiteellä tarkoitetaan tekniikkaa, laitetta tai osaa, joka on suunniteltu tavanomaisessa käyttötarkoituksessa estämään tai rajoittamaan teoksiin ilman tekijän tai oikeuksien muun haltijan lupaa kohdistuvia tekoja ja jolla tavoiteltu suoja saavutetaan.

Mitä 1 momentissa säädetään, ei sovelleta, jos tekninen toimenpide kierretään salaustekniikoita koskevan tutkimuksen tai opetuksen yhteydessä taikka jos teoksen kappaleen laillisesti hankkinut tai haltuunsa saanut kiertää teknisen toimenpiteen teoksen saamiseksi kuultavilleen tai nähtävilleen. Teoksesta, jota suojaava tekninen toimenpide on kierretty teoksen saamiseksi kuultaville tai nähtäville, ei saa valmistaa kappaletta.

Mitä 1―3 momentissa säädetään, ei koske tietokoneohjelmaa suojaavaa teknistä toimenpidettä.
eli saat toki ohittaa kopiosuojauksen saadaksesi levyt kuuluviin mutta kuitenkaan et saa tehdä kopioita. Tää on muuten ihan perseestä tää laki.

Haukifile sanoi:
Na-aa, tuohon on lex Karpelassa vastaus:

eli saat toki ohittaa kopiosuojauksen saadaksesi levyt kuuluviin mutta kuitenkaan et saa tehdä kopioita. Tää on muuten ihan perseestä tää laki.

Ok. No ei se paljoa tuota mun vastausta muuta. Kopiosuojauksen voi poistaa, mutta mitään mp3 rippauksia ei kuitenkaan saa tehdä

Maso sanoi:

Kai se näyttövelvollisuus on sinulla, jos pystyt osoittamaan, että näin on eli sinulla on nuo levyt niin ei siitä voi rangaista ellet ole kiertänyt kopiosuojausta .

Poliisi: Sulla on tässä yli 20 000 biisiä ja 200 leffaa ja peliä sun koneella

Mr ware: Kopioin ne vain omilta cd:ltä koneelle.

Poliisi: No missäs ne sun cd:t ja dvd:t sitten on?

Mr ware: Heitin ne pois kun ne vie niin paljon tilaa...

Poliisi: Eiköhän lähretä tuonne kammarille jutustelemaan lisää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom