Mit vit? Waretuksesta megasakot!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Natu79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mulla on sellainen kuva, että nykysenkin lain puitteissa voit ripata minkä levyn vain omaan käyttöön, jos kopiosuojausta ei tarvitse purkaa (esim. kirjaston levy). Sitähän varten ne teostomaksut on olemassa. Itse kuuntelen lähes ainoastaan vanhempaa musaa, joten näissä levyissä harvemmin mitään suojauksia.

matrix sanoi:
Kai se näyttövelvollisuus on sinulla, jos pystyt osoittamaan, että näin on eli sinulla on nuo levyt niin ei siitä voi rangaista ellet ole kiertänyt kopiosuojausta .
Eiköhän se näyttövelvollisuus ole kuitenkin poliisilla/syyttäjällä näin oikeusvaltion perusperiaatteiden mukaisesti. Lisäksi olethan saattanut imuttaa kaikki nuo biisit ennen lakimuutosta tai jossain vapaammassa valtiossa joten turha alkaa niitä kovalvyjä formatoimaan.
Vaikka koneeltasi löytyisi 50000 biisiä niin se ei itsessään ole mitenkään rikollista eikä sen vuoksi voida syyttää mistään.

kuljetusala sanoi:
Eiköhän se näyttövelvollisuus ole kuitenkin poliisilla/syyttäjällä näin oikeusvaltion perusperiaatteiden mukaisesti. Lisäksi olethan saattanut imuttaa kaikki nuo biisit ennen lakimuutosta tai jossain vapaammassa valtiossa joten turha alkaa niitä kovalvyjä formatoimaan.
Vaikka koneeltasi löytyisi 50000 biisiä niin se ei itsessään ole mitenkään rikollista eikä sen vuoksi voida syyttää mistään.

Joo oikeassa olet poliisin/syyttäjän pitää esittää näyttö, mutta jos heidän näyttönsä on se, että on syytä epäillä että on waretettu urakalla(kun on noin paljon tavaraa ja tiedostonjakoohjelmia on ja datamäärää liikkuu tod. paljon) ja sen haluaa oikaista niin kyllä se tieto ihan itse pitää kertoa, että nää on levyiltä kopioitu. Eri asia on että miten poliisi yleensä pystyy hankkimaan pätevää näyttöä tavallisen käyttäjän warettamiesta jne.. pitää olla melko laajaa toimintaa ja tehdä sitä ansainta tarkoituksessa, että ne oikeasti kiinnostuu mm. tuon näytön hankkimisen vaikeuden vuoksi, varsinkin, kun tuomiot ovat melko pieniä ja poliisilla on parempaakin tekemistä....

matrix sanoi:
Joo oikeassa olet poliisin/syyttäjän pitää esittää näyttö, mutta jos heidän näyttönsä on se, että on syytä epäillä että on waretettu urakalla(kun on noin paljon tavaraa ja tiedostonjakoohjelmia on ja datamäärää liikkuu tod. paljon) ja sen haluaa oikaista niin kyllä se tieto ihan itse pitää kertoa, että nää on levyiltä kopioitu. Eri asia on että miten poliisi yleensä pystyy hankkimaan pätevää näyttöä tavallisen käyttäjän warettamiesta jne.. pitää olla melko laajaa toimintaa ja tehdä sitä ansainta tarkoituksessa, että ne oikeasti kiinnostuu mm. tuon näytön hankkimisen vaikeuden vuoksi, varsinkin, kun tuomiot ovat melko pieniä ja poliisilla on parempaakin tekemistä....

Aika hatara on näyttö.. Olen samaa mieltä kuljetusalan kanssa siitä mitä aiemmin sanoi että vaikka löytyy ne 50000 biisiä (löytyy:D , no ei ihan...) koneelta niin ei voida syyttää mistään. Jos poliisi hyökkää kämppään ja löytää koppuraisia wc-papereita lattialta niin onhan siinä syytä epäillä että koneella saattapi olla vaikka waretettua aikuisviihdettä mutta ei se vielä mitään todista..:D Mutta samaa mieltä siinä että eiköhän poliisilla ole parempaakin tekemistä..

Vähä offtopic ehkä, mut kuulin tässä et yhelle kaverille oli tuosta puhelinyhtiöstä soitettu, että oli Ruotsista poliisit soitelleet, että joku warettaa aika raakasti.
Olivat vaa puhelinyhtiön äijät sanonu et "jatka vaan" :D

Näi meilläpäi

Jos Simolla on 1 000 000 musiikkikappaletta imuroituna, levy-yhtiöt sun muut teostot sanoo, että Simo on nyt taas vienyt vaikka 300 000e levy-yhtiöiden tuotoista. Musta kuitenkin tuntuu, ettei Simo olisi ostanut näitä levyjä jos hän olisi jättänyt ne warettamatta.

Kyllä moni opiskelija joutuisi velkavankeuteen, mikäli nuo sakot suhteutettaisiin tiedostojen määrään ja valvonta alkaisi toimia. Itse muuttaisin kai suomesta tuollaisen osuessa kohdalle. Periköön sakkojaan ugandasta käsin ;)

Suolesta koko laki.

Joku tossa Joensuun tapauksessa ihmetyttää. Miksi juuri 3 eri ikäistä kaveria sieltä? Miksei ympäri suomea sitten?

Ripe sanoi:
Joku tossa Joensuun tapauksessa ihmetyttää. Miksi juuri 3 eri ikäistä kaveria sieltä? Miksei ympäri suomea sitten?
Voihan tuo olla joku pelotteluyritys, kuten niiden "isojen kalojenkin" syytteet. Muutenhan tuo on ihan poliisien resurssien tuhlausta, jos lähdetään jahtaamaan joitain satunnaislataajia. Kyllähän tuo varmaan taas muutaman pelottaa jättämään lataamisen.

Ei pelota tosin mua. Todennäköisyys jäädä kiinni on pieni enkä ole pitkään aikaan ladannut edes musiikkia, koska paska musiikki ei hyväksi muutu, vaikka sen ilmaiseksi hankkisikin. Muutaman pelin olen hankkinut ja nyt aika monta gigaa tv-sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom