Mitäs sanotte?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
Pikaisella ja hosutulla searchilla ei löytyny sopivaa ohjelmaa :P ite suosin 5 pvn:n ohjelmaa. Ja tiedotukseksi, että mullon semmonen fetissi, että penkki tohon sataseen äkkiä (vajaa 10 kg lisää). Oon nostellu penkkimaksimia ~15kg ylöspäin pelkällä voimareenillä (huom! pelkkästään penkkissä voimareeni), elikkä vähän erilainen reeni vois tehä gutaa. Muuten on aika kehoilutreeniä. Penkkiä vejän 2*vko 5*5 tyylillä ja nopeutta. eli vitonen alkaa pienemmistä hiluista ja loppuu isompiin (yhteensä 5 sarjaa, 5 toistoa). Nopeutta sitten 50% max ja kolmosia*8. Mitäs sanotte?

Ma: Jalat. Penkkiä (nopeus)

Ti: Selkä, Vatsa

Ke: Lepo

To: Ojentajat, Rinta, Penkkiä (5*5)

Pe: Haba, Vatsa

La: Olkapäät, Hartiat

Su: Lepo

Ikää 17 ja hauikset sekä ojentajat palautuu pöljän nopeesti. Elikkä tuon ei pitäs haitata, että selkä ja olkapäätreenissä tulee hiukkasen lisätreeniä. Parempi vaa :P :whip:

:EDIT: ai nii ja vatsat :lol2:

Boheema sanoi:
Ma: Jalat. Penkkiä (nopeus)
Ti: Selkä, Vatsa
Ke: Lepo
To: Ojentajat, Rinta, Penkkiä (5*5)
Pe: Haba, Vatsa
La: Olkapäät, Hartiat
Su: Lepo

Mä tekisin tiistaina ojentajat selän kanssa. Kyllä vatsoille riittää kerran viikossa kuten muillekin lihaksille. Muuten ihan jees mun mielestä.

Todella älytön 5-jakonen. Haius ja vatsat yhtenä päivänä??? Jos 5-jakosella tekee, niin jalat kahteen päivään ja selälle ihan oma päivä, muuten ei IMO ole mitään järkeä 5-jakosella edes tehdä.

Vaikuttaa vähän rinta-hauis pelleilyltä koko treeni... :jahas:

Itse testailen juuri tälläistä 5-jakosta:

1 ojentaja/olkapää
2 selkä
3 lepo
4 takareidet/hauis
5 rinta
6 lepo
7 etureidet/vatsa/pohje

frs sanoi:
Itse testailen juuri tälläistä 5-jakosta:

1 ojentaja/olkapää
2 selkä
3 lepo
4 takareidet/hauis
5 rinta
6 lepo
7 etureidet/vatsa/pohje

Muuten saman näkönen kun minulla, mutta rinta ja hauis on samassa ja teen takareisin kenssa pohkeet toiseen kertaa, kuten myös vatsat.

Timba79 sanoi:
Muuten saman näkönen kun minulla, mutta rinta ja hauis on samassa ja teen takareisin kenssa pohkeet toiseen kertaa, kuten myös vatsat.

Kaikkea on kokeiltu... ei niin hirveän suurta väliä ole mitä milloinkin tekee. Tosin nyt teen itsekin rinnan ja haban samana päivänä, selän ja ojentajat yhtenä.

No jooh jalat vois kyllä jakaa kahdelle päivälle. Ei kyrsi tehä ojentajia juuri ennen rintapäivää ku palautuminen taitas jäähä vähän vähemmälle (perusliikkeet :rock: ) Mutta tuo jalkaidea on jees. Vatta tullee vissiin vejettyä kahessa osassa: kiertäjät ja sitte ne perinteiset mitälie. Nii ja habaa pitää pumppailla jotai 10 sarjaa, että tuntuu. siksi näin :P

Mitä järkeä sitä penkkiä on survoa joka treeniin? :D
Ma: Jalat. Penkkiä (nopeus) | To: Ojentajat, Rinta, Penkkiä
IMO unohda tuo maanantain penkki kokonaan

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
-Rookie- sanoi:
Mitä järkeä sitä penkkiä on survoa joka treeniin? :D

IMO unohda tuo maanantain penkki kokonaan

Nuori mies palautuu nopeasti.... jotkut tekee penaa 3-5 kertaa viikossa. Mulle kertakin riittää liiankin hyvin. Jos kova penatulos on tärkein tavoite niin siitä vaan. On se kuitenkin oikein tehtynä hyvä yleisliike yläkropalle, tuntuu rinnassa, olkapäissä, ojentajissa, selässä ja habassakin.

Massamaster sanoi:
Nuori mies palautuu nopeasti.... jotkut tekee penaa 3-5 kertaa viikossa. Mulle kertakin riittää liiankin hyvin. Jos kova penatulos on tärkein tavoite niin siitä vaan. On se kuitenkin oikein tehtynä hyvä yleisliike yläkropalle, tuntuu rinnassa, olkapäissä, ojentajissa, selässä ja habassakin.

Monta kertaa viikossa penaa tekevät yleensä ovat kilpailijoita tai sitten rinta-hauis pellejä, tämä ihan puhtaana yleistyksenä.

Sitä rasitusta kun tulee rinnalle myös olkapäiden ja ojentajien treenaamisesta, niin ei tollasissa onhelmissa tartte montaa kertaa penkkiä vemputtaa. Se tulos kasvaa varmasti muutenkin. Yleensä ongelmat on siinä, että treenataan liikaa kun liian vähän.

Timba79 sanoi:
Monta kertaa viikossa penaa tekevät yleensä ovat kilpailijoita tai sitten rinta-hauis pellejä...Yleensä ongelmat on siinä, että treenataan liikaa kun liian vähän.

Totta tuokin, balanssia tarvitaan... Toisaalta esim. haba toipuu niin nopeasti että sitä pystyy treenaamaan 2x viikossa, sama on penkinkin kanssa kunhan tekee vaihtelevasti. Laitan alle Ari Pehkosen ohjeet maksimipenkkiin.

Maanantai Normaali penkki (eli selkä kaarella)

(1) Lämmittely tangolla 25 toistoa, sitten 10x50%. "Kovat sarjat": kakkonen 82.5%:lla, ykkönen 92.5%, ykkönen maksimipainolla ja lopuksi ennätysyritys. (2) Penkki ilman kaarta 2x3-5 Yritä tehdä ennätyssarja
(3) Loppuojennus 2x3-5 Yritä tehdä ennätyssarja

Torstai Normaali penkki (eli selkä kaarella)

(1) 8x3x50%. Treenaa 3 eri otteella (40...70 cm). Ota happea ja punnerra kaikki 3 punnerrusta samalla happimäärällä, erittäin nopealla tempolla ja täydellä voimalla keskittyen räjähtävään lähtöön rinnalta. Palautukset vain 45-60 s. ja ote vaihdetaan joka sarjaan. Punnerra täydellä voimalla ja nopeudella, "tanko lentää".

Massamaster sanoi:
Nuori mies palautuu nopeasti.... jotkut tekee penaa 3-5 kertaa viikossa.

Oon vejelly ja pari ryssäreeniä penkille elikkä penkkiä 3 kertaa viikossa. Toimii kuin junan vessa. Omasta mielestä tuosta tuskin tulee liikaa penaa mutta jalkoja pitänee harkita (en taida heittää kahta treenikertaa), nimittäin kunnon treenin jälkeen meikäkäinen nilkuttaa viikon. Ei vaan jalat palaudu yhtä nopeesti mitä esmes ojentajat ja haba. Ei kannata vetää kovin yli, mutta pohkeita vois kyllä enemmänki harrastaa..

Nii ja sitä vielä, että tuona haba, vattapäivänä voi helposti soveltaa muutaki ku *perinteistä treeniä* mm. venyttely kerran viikossa vois olla ihan jees :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom