Mitäs sanotte tästä "lisäravinnekuurista"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shelto
  • Aloitettu Aloitettu
Eräs alan ammattilainen laati minulle tämän. Kommentoikaa tätä lisäravinteen käyttöä. Muistakaa että hinnalla/rahalla ei ole väliä, sillä saan kaiken todella halvalla. eli:

- Aamulla tyhjään vatsaan kreatiinia 5g ja tribulusta 2000mg
- päivällä tribulusta 2000mg ja aminofuel kapseleita 3 kpl
- treenejen jälkeen heramalto ja 2 kpl aminofuel kapseleita ja kreatiinia 5g
- Illalla heramalto ja sinkkiä 50mg, magnesiumia 400mg ja b-vitamiinia

... Näiden lisäksi aamulla kaurapuuroa ja ruisleipää, 5 rkl oliiviöljyä ja päivän aikana kaksi lämmintä ateriaa + kaikki pienet välipalat. Mitä tässä kannattaa muuttaa/lisätä?? JA NYT SIIS OLETETAAN ETTÄ SAAN KAIKEN PUOLI-ILMAISEKSI.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Warheart
Miksi maltoa illalla?

Niin no just siks mä kysyn nyt teiltä muilta, että mitä mieltä? Jos tietäisin en kysyisi, joten kerro sä mulle miksei maltoa illalla heran kaa?

Originally posted by Shelto
Niin no just siks mä kysyn nyt teiltä muilta, että mitä mieltä? Jos tietäisin en kysyisi, joten kerro sä mulle miksei maltoa illalla heran kaa?
Ei niitä hiilihydraatteja illalla tarvitse, läskiä siitä taitaa tulla.

Voipi olla että tuo malton nauttiminen auttaa proteiinin imeytymiseen(näin muistelisin). Mutta nopean hiilihydraatin nauttiminen illalla on mielestäni hiukan arveluttavaa. Syynä juuri se, että kun et kerran yöllä juurikaan kuluta niin se nautittu energia varastoituu läsäksi. Toisaalta jos läskiä ei kerry niin mikä jottei...

Re: Re: Mitäs sanotte tästä "lisäravinnekuurista"?

Originally posted by gotto
Miks sitte kyselet neuvoja internetistä? Usko ammattilaista.

Koska haluan saada selvyyden onko hän sitten niin ammattilainen kuin väittää. JA MIKS EI VOI YSTÄVÄLLISESTI vastata mun kysymykseen? mitä sil on väliä miks mä kysyn täältä??

No joo, anteeksi toi provoilu. Että vois tietää miten hyvin tuo toimii niin laita päivän ruokailu TARKASTI tähän threadiin.
Tuohon tribulukseen nyt en henk. koht. oikeen usko, ja ilman sitä tuo näyttää aikalailla perussetiltä. Heraa, maltoa ja kreaa.
Ja mitä heraa käytät, silläkin saattaa olla merkitystä.

Eli: tuskin tuo nyt mitenkään merkittävästi boostaa kasvua, lisäravinteet ei oo ihmeaineita.

Itse en illalla ottas maltoa enkä heraa, vaan esimerksiksi kaseiinia. Tosin syömällä vaikkapa maitorahkan ajat saman asian. ;)

Ei noi lisäravinteet mitään ihme tavaraa ole, jotka laittaa sut paisuu kuin ilmapallon.

Itse tässä olen kanssa kasailemassa lisäravinne pakettia, mutta ilman ammattilaisen neuvoja.
Lisäisin glutamiinin ja monivitamiinin tohon pakettiin. Tribulukseen en oikein uskoisi.

mun mielestä ihan turha vetää liikaa lisäravinteita. Ei elimistö kestä tollasta, ja maksa kärsii kaikista eniten.

Originally posted by fisu
mun mielestä ihan turha vetää liikaa lisäravinteita. Ei elimistö kestä tollasta, ja maksa kärsii kaikista eniten.

Just joo haloo:wall:

Lisäravinteethan on ruokaa eri muodossa...kärsiikös maksas ruuasta...aika herkkä maksa.:wall:

..

.

Kreatiini imeytyy parhaiten ruuan kanssa, ja tällä minimoi myös vatsaongelmat jos sellaisia olisi yksilöllisesti kreatiinista johtuvana.

Sinkkimäärä on kohtuullisen kova, voip tulla jotain vaivoja siitä johtuen pitkällä aikavälillä. (kuukausissa..) Ja kuulemma kuparin puutosta saattaa tulla tuosta johtuen eli ehkä kannattaa kuparia laittaa lisukkeeksi (eri aikaan otettuna)

Jos viilataan niin illalla mieluumin jotain hitaampa proteinia niin säilyy aminohappotasot korkeammalla yön yli. Joku kiinteä muoto voisi olla paras, liha yms. Jauhoista paras voisi olla maitoproteiini, joka mukavasti sakkautuu vatsassa ja imeytyy hitaammin kuin hera. Malto tuossa ilta-aterialla pois, tilalle ruokaa jos on tarvis painoa nostaa.

Originally posted by fisu

nythän sä jutun repäsit...

itse alkup. kysymykseen...mä lisäisin tohon "kuuriin" glutamiinin, jos nyt välttämättä haluut alkaa lisäravinteilla hifistelemään...pyhä kolminaisuus kondikseen!

Originally posted by arni
mä lisäisin tohon "kuuriin" glutamiinin, jos nyt välttämättä haluut alkaa lisäravinteilla hifistelemään.

Eikö vasta ole tälläkin palstalla ollut asiaa siitä, että siitä glutamiinista ei ole niin suurta hyötyä että sitä kannattaisi popsia?
Kreatiini on ihmeaine natutreenaajalle, glutamiinin normiannostuksilla taas ei hyötyä kerry. Ennemmin söisin glutan tilalta BCAAta, ja kappas: sitä näyttäisi jo löytyvän menusta.¨

:kuvia:

Eikö vasta ole tälläkin palstalla ollut asiaa siitä, että siitä glutamiinista ei ole niin suurta hyötyä että sitä kannattaisi popsia?
:
joo toi gluta juttu tuli hieman mutu-tuntumalta mutta olen kuullut paljon puhuttavan sen puolesta että aattelin lisätä tohon ns. kuuriin...en ole tosin huomannut threadia jossa gluta todettaisiin ei-niin-tarpeelliseksi.

PS. mulle riittää heraproteiini ja malto :thumbs:

Oliiviöljyn vaihtaisin rypsäriin ja jättäisin malton pois illasta. Olisi oikeastaan mukava tietää nämä perustelut tältä 'gurulta' tuohon iltamaltoon? Illalla jotain hitaasti imeytyvää protskua naamariin ja rypsäriä kyytipojaksi. Kalaöljyä voisi harkita myös tuohon lisäksi.

Noista aminofuel + tribulus hommista en osaa sanoa, koska omaa kokemusta en niistä omaa.

Ihan tavalliset multitabsit voisi tehdä myös hyvää. Varsinkin jos ruokavalio on luokkaa poikamiehen kana + riisi kombo.

Kreatiini on ihmeaine natutreenaajalle, glutamiinin normiannostuksilla taas ei hyötyä kerry. Ennemmin söisin glutan tilalta BCAAta, ja kappas: sitä näyttäisi jo löytyvän menusta.¨

:kuvia:

Itselläni kyllä l-glutamiini on antanut aika hyvän suojan tauteja vastaan.En tiedä mistää johtuu kun olen glutamiinia syönyt 2vuotta en ole kärsinyt mistään flunssasta. Mutta kyllä tulen syömään sitä jatkossakin jos en sen avulla sairastu. Tuo voi kyllä johtua jostakin muusta kuka tietää.:rolleyes:

Eräs alan ammattilainen laati minulle tämän. Kommentoikaa tätä lisäravinteen käyttöä. Muistakaa että hinnalla/rahalla ei ole väliä, sillä saan kaiken todella halvalla. eli:

- päivällä tribulusta 2000mg ja aminofuel kapseleita 3 kpl
- treenejen jälkeen heramalto ja 2 kpl aminofuel kapseleita ja kreatiinia 5g

... Näiden lisäksi aamulla kaurapuuroa ja ruisleipää, 5 rkl oliiviöljyä ja päivän aikana kaksi lämmintä ateriaa + kaikki pienet välipalat. Mitä tässä kannattaa muuttaa/lisätä?? JA NYT SIIS OLETETAAN ETTÄ SAAN KAIKEN PUOLI-ILMAISEKSI.

Kreatiinia riittää 5 g päivässä, ylimäärä aiheuttaa vain lihomista.
Tribuluksesta ei tiedetä olevan hyötyä kuin testosteronin vajauksesta kärsivillä, sen sijaan yrttien haitallisuudesta ei ole mitään takuita. Kapselimuotoon laitetuilla tuotteilla tahtoo olla se ongelma, että hinta nousee suhteessa vaikuttavan aineen määrään niin korkeaksi ettei tuotteen käyttö ole enää mitenkään järkevää. Hyvä esimerkki on esim. ternimaitokapselit, positiivisten vaikutusten aikaansaamiseksi niitä pitäisi syödä sellaiset määrät, ettei niitten käyttö olisi mitenkään järkevää. Illalla kannattaa jättää heramalto pois ja satsata hitaasti imeytyvään proteiiniin. Yksittäisten mineraalien ja vitamiinien syönnillä ei saavuteta mitään ergogeenistä hyötyä, joten kannattaa satsata ennemmin laadukkaaseen monivitamiini-mineraaliin.(ei multitabs)
Ravinnon osalta nauttisin aamulla hedelmiä ja marjoja ja panostaisin muutenkin ravintorikkaisiin vihanneksiin.

Re: Re: Mitäs sanotte tästä "lisäravinnekuurista"?

Originally posted by pahvieikka
Kreatiinia riittää 5 g päivässä, ylimäärä aiheuttaa vain lihomista.

:confused: Oon kuullut saman uskomuksen ennekin. Mitä ihmeainetta se kreatiini on kun 5 ylimääräistä grammaa sisältää niin USKOMATTOMAN määrän energiaa että lihoo:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom