Mitä vaadit kuntosalilta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipsoo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Riittävät välineet(vapaat painot, tangot, kässärit, smith)
Tarpeeksi lähellä(tää 30m on aika sopiva)
Aukioloajat hyvät (vois olla paremmat tällä hetkellä, mutta kelpaa)
Opiskelijaystävälliset hinnat
Jotain parempaa musaa kuin voice/iskelmä

Nykyisellä salilla on about kaikki tarvittava, mutta kaksi kohtaa muuttaisin:

1. Aukioloajat ovat vähän kököt (ei siis ole 24/7)

2. Joko kova SS-Upseeri tahi vastaava kovan auktoriteetin omaava herrasmies nurkkaan kyyläämään ettei kukaan jää muhimaan harjoituspaikalle turhaan, jätä painoja tankoihin, sotke, kiusaa muita tai sikaile.

Sen tarkemmin hyviä puolia listaamatta "omalla" salilla oikeastaan aino puute on että toivoisin sinne sitä semmoista pohjelaitetta, jossa se paino otetaan harteille ja liike tehdään seisaaltaan. Nyt siellä on vain semmoinen istualtaan tehtävä, joka on huono.

Nykyinen sali täyttää kaikki 3 suurinta vaatimustani. Eli halpa, lähellä (200m kotiovelta) ja riittävästi vapaita painoja. Sali on todellinen old school sali, suoraan 70-luvulta, mutta kaikki tarpeellinen löytyy: penkki, kyykkypaikka, leuanvetotanko, muutamia erikokoisia tankoja + riittävästi levypainoja, jalkaprässi, taljoja ja käsipainoja. Kaiken oleellisen siis pystyy tekemään, eikä sali ole liian viihtyisä, eli ei ole televisiota yms. eikä salilla käy kuin raavaita miehiä, joten naisten perät eivät vie mielenkiintoa muualle :D
Huono puoli on että sali on noin olohuoneen kokoinen, mutta tätä kompensoi se ettei salilla klo. 19-22 (jolloin itse käyn) välillä ole juurikaan porukkaa.

Kyllähän siinä on aika paljon asioita mitkä merkkaa salia valitessa. Ensinnäkin sijainti: mä käytän julkista liikennettä tai kuljen pyörällä, joten hyvät kulkuyhteydet ja maksimissaan joku 30min bussi/junamatka. Laajat ryhmäliikuntavalikoimat: Les Mills Bodycombatia, bodypumpia, bodyattackia, spinning + muita tunteja mahdollisimman paljon. Tilava kuntosali-puoli missä painot/laitteet on. Tilavat ja hyvät pukuhuoneet. Muutenkin hyvä yleinen tunnelma. Oikeastaan tällä hetkellä käyn salilla mikä on täysin toiveideni kaltainen.

Power rack
Penkki turvaraudoilla
Leuanvetotanko
Vapaita painoja tarpeeksi
Riittävät aukioloajat - riittää esim. 6-21...
Lähellä kotia, mieluiten vieressä...

Tämä ei ole toteutunut missään: käsipainot kilon välein 25 kiloon saakka... ...joo olen tyttö.

Nice to have
runsaasti luonnonvaloa (check Tampereella se Tullintorin yläkerrassa oleva sali :))
sopivan väljät suorituspaikat ja mielellään jonkin verran ihan tyhjääkin tilaa venyttelyitä, askelkyykkyjä ym. varten
hyvä ilmanvaihto
ei pakkoradioo :(
pukkarissa spray-kielto

Lähellä kotia/työpaikkaa.
Useita levytankoja ja käsipainot 5-45kg
Kyykkypaikkoja > 1
Penkkipaikkoja > 1
Power rack
Leuanvetotanko
Kohtuuhintainen (alle 35€/kk)
Auki 7-21

Omalla salilla on nämä kaikki. Harmittaa vuoden päästä muuttaa pois.

Lähellä
Riittävästi irtopainoja ja suorituspaikkoja kyykyn, maven, leuanvedon yms suorittamiseen

EI viherkasveja
EI televisioita
EI mummoja

Nykyisellä duunipaikan salilla on sekä telkkarit että mummoja, vituttaa kun teet treeniä ja taustalla pyörii Kauniit ja Rohkeat volyymit kaakossa ja reidenlähentäjäkoneet täynnä tätejä jotka vahtaa silmä kovana Ridgen edesottamuksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitä, ettei sali ole ahdas! Liian monta paikkaa on pilattu sillä, että suorituspaikat tungetaan ihan vieri viereen, ihan vaan siks että saadaan haalittua mahd. paljon suorituspaikkoja. Mikä tolkku on siinä, että oikeastaan ainoa kulkureitti salin puolelta toisella kulkee mave/rive/...-kohdan halki! Ne on hauskoja hetki kun on tanko nostettu suorille käsille tempauksessa, ja huomaa että joku tosiaan kulkee melkein alta ohi.

Kaikki tätä palstaa lukevat varmaan sanovat liki saman, ja lista alkaa "paljon vapaita painoja". Sama lista pätee minuunkin, en toista sitä tässä.

Olen kovasti tykästynyt HH-Gymiin. Se on asiallinen sikäli, että laitteet ovat uusia, penkit ehjiä jne, ja paikka perussiisti. Samaan aikaan se on omalaatuinen sokkelo, jossa jotenkin huomiota on kiinnitetty vain tarpeellisiin asioihin. Joku vessan ovi voi olla karvan vinossa, mutta taljojen narut aina siistejä. Samaan aikaan voin kuvitella parikin kaveria, joille nimenomaan en suosittelisi paikkaa juurikin noiden hiukan hiomattomien epäolennaisuuksien vuoksi.

Kokemusta toistaiseksi yliopiston sali, Nääshalli, Albatrossi ja tutustumiskäynti Sykkeellä.

oon käynyt yhellä salilla ilmatteeks jossa on vain kyykkyteline, jalkaprässi, penkki ja näiden lisäks neljä levytankoa ja oon saanut aikaan hyvät tulokset! ja mitä hienointa ILMAISEKSI!! ei sen salin tartte olla mikään helevetin hieno kunhan on kaikki kunnon old school välineet :rock:

Salilla pitää olla:
1. Levy- ja käsipainoja riittävästi
2. Usea laadukas raskaiden perusliikkeiden suoritus paikka, ettei esim. niin että maanantaina jää penkki väliin ruuhkan takia.
3. Siisti, varsinkin suihkussa on mukavampi käydä, kun nöyhdät käydään siivoamassa riittävän usein.
4. Salin ilme ei tulisi olla mallia "kiinteyttävä hyvinvointikeskus"
5. Kuitenkin muutama kuntopyörä ja "crossari" lämmittelyyn.
6. Suhteellisen huokea, sillä opiskelijan budjetilla ei makseta vuodesta 500 sataa euroa.

1. Perusvälineet (kyykkypaikka, pari penkkiä, prässi, laajahko valikoima kässäreitä ja levypainoja)
2. Tilaa treenata
3. Aukioloajat voisi olla 24/7, mutta joku 5-23 käy.
4. Lähellä kotiovea.

Olisi muuten helvetin kova, jos sali olisi samassa rakennuksessa missä asuskelee. Ei ikinä tarvis ulos lähtee vesisateesee tai lumeen rämpimään.
Ja siellä sitten käsipainoi, taljoja, perusvälineitä, ja ei sais olla ikinä ruuhkaa laitteissa. Jengiähän saa olla ettei tuu mikään kolkkofiilis, mutta jonoa ei kiitti. Sellane kelpais.

- Levytanko + painoja sen verran että omaan käyttöön riittäisi edes sen 150 verran
- Kyykky- ja penkkiteline
- Leuanvetotanko ja dippiteline
- Nyrkkeilysäkki
Pari palaa tatamia olis myös plussaa mutta eihän tuolta löydy edes tuota nyrkkeilysäkkiä niin turhaan noista haaveilee, ehkä joskus omalla salilla sitten :)

Pari kertaa olen kaivannut mahdollisuutta videoida omat vedot, mutta taitaa mennä aika HC-vaatimukseksi. Vai onko joku törmännyt tällaiseen mahdollisuuteen salin puolesta? (mun) Kännyllä tulee aina sutta ja sekundaa...

Aika pirun monella salilla on tullut pyörittyä, mutta vielä ikinä ei ole tullut vastaan salia missä ei saisi kunnon treeniä tehtyä. Siksi mä nykyään käyn mieluiten jollakin Elixia-tyyppisellä salilla.

Perusteluna:

1. Helvetisti jäätävän hyväperseisiä mirrejä
2. Kaikki liikkuvat siisteissä kuteissa => ei paskanhajua
3. Erittäin siistit pukuhuone-, suihku- ja saunatilat.
4. Ilmastointi => ei tarvi pyöriä jumalattomassa hiessä kesäaikanakaan
5. Sen verran kallis, että pahimpia sosiaalitapauksia ja mamuja ei juuri näe

Oikeastaan ainoat liikkeet, mitä näillä 'fitness-saleilla' ei saa oikein tehtyä on työntö ja tempaus, kun ei kehtaa suorilta käsin heitellä rautoja lattialle. Itselle tuolla ei ole mitään merkitystä.

Suositut

Back
Ylös Bottom