Mitä vaadit kuntosalilta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipsoo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vapaita painoja riittävästi.
penkki, kyykkyteline, prässi, hackki
smitt-kone
käsipainoja min 50kg asti 3,5-5kg välein
Leuanvetoteline
ylä- ja alatalja ja ehkä ristikkäistalja
reisiojennus- ja reisikoukistuskone

Lähes kaikki muu on turhaa, pari peiliä ja jokunen crosstraineri lämittelyyn ja nyrkkeilysäkki olisivat plussaa, mutta radio tv ja kännyköiden käyttö pitäisi kieltää.

Tässä ne aika lailla ovatkin. Hyvän dippitelineen lisäisin tuohon myös. Ja omalta salilta löytyvät(smitt-konetta lukuunottamatta, ilmankin pärjää), maksu koko lukuvuodelta 45 euroa ja sijainti alle 500 metrin päässä asunnostani. En valita, kun aamulla treenatessa ei ole edes suuremmin ruuhkaa. :)

Vaatimukset:

-Monta kappaletta laadukkaita levytankoja
-Niin paljon rautaa ettei ikinä lopu kesken vaikka olis mitä porukkaa salilla
-Tukevat ja hyvät telineet (kyykky, penkki, leuanveto jne.)
-Hyvä vetolava/-alusta
-Kohtuullinen hinta
-Mankku sallittu

Erittäin suositeltavaa:

-Paljon tilaa
-Hyvä ilmastointi
-Monipuolisuus varustelussa, enkä tarkoita sataa erilaista hi-tech-vemputinta, vaan esimerkiksi erilaisia hyödyllisiä tankoja, ketjuja, pukit pukkivetoa varten, lisäpainovyöt yms.
-Käsipainoja kaiken tasoisille
-Pitkät aukioloajat joka päivä, tai mieluiten 24/7 avain jäsenille

Plussaa:

-Puhtaat tilat
-Sauna
-Mukava henkilökunta

Vaatimukset:

-Monta kappaletta laadukkaita levytankoja
-Niin paljon rautaa ettei ikinä lopu kesken vaikka olis mitä porukkaa salilla
-Tukevat ja hyvät telineet (kyykky, penkki, leuanveto jne.)
-Hyvä vetolava/-alusta
-Kohtuullinen hinta
-Mankku sallittu

Erittäin suositeltavaa:

-Paljon tilaa
-Hyvä ilmastointi
-Monipuolisuus varustelussa, enkä tarkoita sataa erilaista hi-tech-vemputinta, vaan esimerkiksi erilaisia hyödyllisiä tankoja, ketjuja, pukit pukkivetoa varten, lisäpainovyöt yms.
-Käsipainoja kaiken tasoisille
-Pitkät aukioloajat joka päivä, tai mieluiten 24/7 avain jäsenille

Plussaa:

-Puhtaat tilat
-Sauna
-Mukava henkilökunta

Ei varmaan kovin mones paikkaa suomee oo tollasia paikkoja mis nuo kaikki olis :D

Ei varmaan kovin mones paikkaa suomee oo tollasia paikkoja mis nuo kaikki olis :D

Höh :confused: Eikös noi oo sellasia perusjuttuja? Vai oliko sarkasmia? Luettelin asioita jotka kaikki kutakuinkin toteutuu omalla salilla tällä hetkellä ja toi ylin ryhmä eli "vaatimukset" ainakin on helppo täyttää. Kyllä mä mielestäni tyydyn aika vähään, kunhan on oikeita asioita. :D

Eniten oon kaivannut vanhalta salilta voimistelurenkaita ja paksukahvaisia kahvakuulia. Siellä oli myös joustava rekkitanko ja kaikkee muuta kivaa.. wrist roller kone. Rope climber, cross trainer, reverse hyper kone, kapteenin tuoli (leg raise), hanging ab straps, puolapuut, jne.. kyllä nykyiselläkin salilla toki pärjää.

Vapaita painoja riittävästi.
penkki, kyykkyteline, prässi, hackki
smitt-kone
käsipainoja min 50kg asti 3,5-5kg välein
Leuanvetoteline
ylä- ja alatalja ja ehkä ristikkäistalja
reisiojennus- ja reisikoukistuskone
.
Komppaan.

Lisänä olisi hyvä olla auki kortilla 24/7 tai ainakin 06:00-24:00.
Tästä olen joutunut joustamaan mutta menee koska sali on niin lähellä, n.100m kotoa.

1. Lähellä(/vieressä) kotia tai työpaikkaa
2. "Kortilla aina sisään" aukioloajat
3. Riittävästi laitteita/painoja
4. Ei ruuhkaa

Nämä kun täyttyy niin muille jutuille ihan sama :O)

-Riittävien perus vapaiden painojen lisäks kyykkyhäkki, leuanvetotanko, dippiteline, smith ja jotain taljalaitteita jos ne pahimmat hilavitkuttimet jättää pois
-Hyvä vatsapenkki, voimapyörä ja jumppapallo vatsoihin
-Vapaata lattiaa että voi vaikka loikkia
-Peilejä
-Lukolliset kaapit
-Kiva henkilökunta
-LAAJAT AUKIOLOAJAT
-Ei ryöstöhintaa
-Joku kiva radio eikä mitään äijäörinä hevimetal-settii vaan esim Nova tai Voice

omalla salilla kaikki kahta lukuunottamatta

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Höh :confused: Eikös noi oo sellasia perusjuttuja? Vai oliko sarkasmia? Luettelin asioita jotka kaikki kutakuinkin toteutuu omalla salilla tällä hetkellä ja toi ylin ryhmä eli "vaatimukset" ainakin on helppo täyttää. Kyllä mä mielestäni tyydyn aika vähään, kunhan on oikeita asioita. :D

Nooh mä on täältä perämettästä ja salit isois kaupungeis mis oon käyny ni on ollu niitä hotellien pikkusaleja... Kyllähän niitä varmaan löytyy jos oikein kunnon saleille menee mutta ne taas maksaa.

Power rack
Muutama tanko
Paljon painolevyjä
Penkki
Käsipainoja tarpeeks isoihin asti
Paksu tanko
Auki silloin kun mua huvittaa

Kaikki muut kohdat ok, paitsi paksun tangon sijasta joudun käyttämään fat gripzejä.

Aika vähällä sitä pärjää, kuhan salilla ei oo paljoa käyttäjiä, kuten mun työpaikan salilla:
- penkki
- kyykkyteline
- leuanvetotanko
- kässäreitä 10-25kg jokaista pari 2,5kg välein (okei, alkais kyllä tarttemaan vähän reilunpia kun 25kg, mutta kyllä noilla vielä pärjää)
- Reidenojennus/koukistus härpäke
- Ylätalja

Noi löytyy ja ihan hyvin riittää, KUNHAN salilla on max. 3 henkilöä samaan aikaan. Yleensä saan treenata rauhassa yksin. Dippitelineen kun vielä sais ni ois jo täydellinen. Tärkeetä on just se et on lähellä kotia/työpaikkaa :)

-Kässärit 1kg-60kg (ainakin)
-Kunnollinen hack ja prässi
-Dippi ja leuanveto mahdollisuus (hammer leuanveto mahdollisuus myös, ilman mitään viritelmiä)
-Tarpeeksi levypainoja
-Aukioloajat magneettikortilla väh. (5-22) 24/7 olisi plussaa
-Ristitalja yksikin riittää mutta pari olisi plussaa
-sali ei saa olla mikään trendipelle-akkasali
-vipuvarsilaitteita esim. yläsoutu (yates-soutulaite), pystypunnerrus, sivuolkapääkone, vinopenkki,jne.
-reiden ojennus ja koukistus koneet, mieluimmin painopakalliset, vipuvarsi-hässäkät myös hyviä.
-liikuteltavia tasapenkkejä ja säädettäviä liikuteltavia vinopenkkejä
-räkki teline
-pohjelaitteet
-aerobisia laitteita

Nykyisen salin puutteita:

-Takareisikone jolla oikeasti pystyy tekemään
-Pohjelaite, itellä ei polvet kestä tehdä Smithissä/prässissä
-Kunnon penkkipunnerruspenkkejä vain 1 kpl, muutama lisää niin ei joutuisi vartomaan niin usein
-Sauna puuttuu
-Lisää ns. jumppatilaa, ärsyttävää kun crossfit-tyylisesti treenaavat lukiopojat tulee tekee supersarjoina vatsoja/kyykkyhyppyjä voimanostopuolen nostopaikalle..
-Kunnollinen prässi
-Hack-kone
-Pystypunnerrus laite, löytyy esim. Keravan Powercenteriltä ja on todella hyvä
-Aukiolo-ajat.. kunnallinen sali sekavine kesäaikoineen ymsyms varattuine tunteineen

Maksan tällä hetkellä kuntosalista 120€ vuodessa, työpaikalta 200m matka, kotoota vajaa 0.5km eli kävelymatka sinne- & takaisin, puoli-ilmainen ja harvemmin mitään ihan mahdotonta ruuhkaa eli näillä mennään toistaiseksi vaikka puutteita löytyy.

Kohtuullisena vaatimuksena olisi, että pesupaikoilla ja vessoissa olis saippuaa.. (sali rovaniemen keskustassa). vituttaa niin saatanasti ku pukuhuoneissa ei ole käsienpesuun saippuaa eikä käsipyyhkeitä. Hyi vittu! Vaihdan salia kun määräaika loppuu. Tätä on muuten kestäny jo kauan, olen miettiny monesti että kävisin jonku 5 litran tonkan köyhälle salille ostamassa...

Kaikki se mikä liittyy ite treenaamiseen. Hyvät vehkeet, ei hirveetä tungosta ja semmoset aukioloajat jotka sopii itelle. Musiikilla nyt ei niin ole väliä, kunhan ei ole mitään mummon tappo meininkiä.

Kohtuullisena vaatimuksena olisi, että pesupaikoilla ja vessoissa olis saippuaa.. (sali rovaniemen keskustassa). vituttaa niin saatanasti ku pukuhuoneissa ei ole käsienpesuun saippuaa eikä käsipyyhkeitä. Hyi vittu! Vaihdan salia kun määräaika loppuu. Tätä on muuten kestäny jo kauan, olen miettiny monesti että kävisin jonku 5 litran tonkan köyhälle salille ostamassa...
Joo muaki harmittaa, kun salilla ei ole käsidesiä, eikä kumihanskoja...

Joo muaki harmittaa, kun salilla ei ole käsidesiä, eikä kumihanskoja...

nokkelaa sarkasmia..urpå! Et siis pese käsiäsi kun käyt paskalla saati kusella? Nää nyt on mun mielestä ihan perus satsauksia. En siis ole mikään bakteerikammoinen, mutta ajatus siitä että salilla käy satoja ihmisiä vessassa tekemässä tarpeitaan ja sit muna piloon takas rehkimään... Ei kaikki varmaan käsiä pese niinku sinä vaikka saippuaa löytyiski, mutta just sen takia haluan ite välillä ne pesasta. Taisit olla ko. Salin pyörittäjä ku noin osu hermoon :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom