Mitä tuloksia saitte kun aloititte?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä vi**ua oikeesti? Porukka mavettaa ilman harjoittelua 160kgx3 ekalla kerralla??? Nyt kyllä vähän epäilen.

Itse käsitin tuon niin että muuta treenitaustaa oli jo takana, noita liikkeitä ei vaan oltu tehty. Kyllä tuollainen tulos silti treenaamattomanakin ihan mahdollinen on, jos on joutunut töissä mitään nostelemaan niin ei edes ihmeellinen mielestäni.

e. Hidas, siinähän se vastaus tulikin.

Siis aikasemmin ku reenasin muita lajeja, nii en puntilla tehny kun penkkiä ja yläropan laitteita. Mutta tää oli sillon 14 kesäsenä ja nyt kaduttaa, kun ei punttireeniä ns. tosissaan ottanu.

e. Siis enkä vielä tämänkää jälkee alkanu noita harjotella. Sitten 16v alotin tosissaan.

tässä alotellut pari viikkoa sitten ja aluksi tosiaan nousi penkistä 45kg maasta 80kg ja kyykyllä muistaakseni 45kg myös. Ikää tosiaan se 14 ^^

tässä alotellut pari viikkoa sitten ja aluksi tosiaan nousi penkistä 45kg maasta 80kg ja kyykyllä muistaakseni 45kg myös. Ikää tosiaan se 14 ^^
:offtopic: Kiva nähä ku on muitaki noin nuoria "eksyny" tänne pakkotoistoo. Hyvältä näyttää noin iha alottelevaks, tsemppiä reeneihin!

Mitä vi**ua oikeesti? Porukka mavettaa ilman harjoittelua 160kgx3 ekalla kerralla??? Nyt kyllä vähän epäilen.

Mave on kyllä sellainen liike jossa joku voi ottaa vaikka 200 kg ekalla kerralla jos on muuta voimatreeniä on takana. Mutta ilmankin mitään treeniä aika paljon voi varsinkin huonolla tekniikalla nostaa. Joku karski raksa-muuttomies kun repäisee niin varmaan nousee paljon.

Itse otin kun toista kertaa kokeilin (välissä leuanvetoja+punnerruksia himassa puolisen vuotta) kaikki painot mitä oli käytössä 142,5kg, ja parin vuoden treenin jälkeen en saanut tuota kyykyssä vielä ylös :) Ei tarvi ihmetellä miten on vieläkin 70 kiloa maven eduksi. Itse en ymmärrä miten terve mies ei nostaisi yli 100 kiloa kylmiltään. Kun nostin penkistä yläasteella 30 kiloa 50 kilosena niin molemmilla käsillä nousi sellaisella kahvalla 50 kilon Leokot samaan aikaan maasta irti, oli itsekkin vähän wtf olo.

Murtomäki otti 140 kiloa ilman treeniä penkistä, ja legendan mukaan Arsi Harju 150 kg.

Ei se lähtötilanne aina välttämättä sitä lahjakkuuta näytä, vaan se kehitys jatkossa. Esim. Kaveri 16v oli kyykänny hikisesti 60kg ja puoli vuotta myöhemmin sarjaa 130 kilolla ja suht helppoja.

Kun 3,5 kuukautta sitten aloin käymään salilla, tuli ekoina tuloksina maastaveto 10x80kg, 1x100kg, penkki 10x60kg, 1x80kg
oman painon ollessa 66kg ilman aikaisempaa urheilutaustaa.

Tää ketju on kyllä roskaa täynnä ihan alusta asti. Pena yli oman painon ilman treeniä :wtf:

Tää ketju on kyllä roskaa täynnä ihan alusta asti. Pena yli oman painon ilman treeniä :wtf:

Kyllä... Ja mavessa vedetään 3 x oma paino kylmilteen ilman mitään treeniä tai urheilutaustaa. Tai sit 13-vuotiaana kyykky kehittyny kahdessa viikossa 60 kg:sta 100 kg:oon kun on "hermotus parantunut" (luin tuolta ketjun alkupuolelta vuoden 2003 juttuja, buahahaha :D).

Haluisinpa nähdä vaikka nämä samat postaukset Youtube-videoiden kera, kun oikeesti yritettäis tommosia painoja kylmilteen ilman mitään urheilutaustaa. Voi tietysti olla, että monella on huono matikkapää tai vähän liioittelun makua kehissä. Tai sit tehään jollain paunoilla ja luullaan että on kiloja tai vaihtoehtoisesti mave tarkoittaa sitä että painot nousee sentin irti lattiasta, kyykyssä 5 sentin korkeusero jne...

Kyllä mä sen uskon, jos joku aikuinen muuttomies vetääkin mavessa kylmilteen 200 kg, mutta että joku vetää 14-vuotiaana ihan sama millä taustalla. 2008 15-vuotiaissa ME vissiin 1x280 kg ja ne ketkä ME:itä tekee tuskin ovat amatöörejä ja ei todellakaan mitään normaalin näköisiä ihmisiä vaan 2-metrisiä itä-eurooppalaisen näköisiä (ihan ku kuulantyöntäjiä) 10 vuotta vanhemman näköisiä.

Ihan muutama pointti koskien näitä tuloksia. Ensinnäkin, ei kai kukaan kuvittele, että tällaisessa ketjussa esitetyt tulokset kertoisivat jotain ihmisten keskiarvoista? Varmasti osa kusettaa ja liioittelee tuloksiaan, mutta se, että täällä näkee poikkeuksellisen kovia tuloksia johtuu siitä, että ne kovempia tuloksia tehneet ihmiset tulevat herkemmin kertomaan tuloksiaan.

Toinen juttu on toi kovien mave-tulosten ihmetteleminen. Monet eivät tunnu tajuavan, että mave on motorisesti helvetisti helpompi liike kuin esim. penkki. Jokainen saa rauhassa olla uskomatta, mutta itse vedin aikanaan ensimmäisellä kerralla 200kg futis- ja penkki-hauis-taustalla, kun taas penkistä nousi muutama vuosi aikaisemmin vain 60 ekalla kerralla. Nykyään penkki on 150 ja mave 240. Vaikka mave ei kuulu vakioliikkeisiin, niin kyykkyä on tullut tehtyä senkin edestä ja varmasti mave-tekniikkakin on kehittynyt.

Silti mave on kehittynyt vain 1,2-kertaiseksi lähtökohdista kun taas penkki on kehittynyt 2,5-kertaiseksi. Pitäisin 80 kilon penkkiä kovempana suorituksena kuin 200 kg mavea ensimmäisellä kerralla.

Edit: pakko tosin mainita, että ekaa kertaa mavettaessa omapaino oli jo reilusti enemmän, mutta eipä se tota pointtiani muuta.

Kyllä se näin on kun [venom] sanoo, lisäksi pitää muistaa että on eria asia onko taustaa pelkästään teeveen katselusta, vai onko tullut urheiltua jossain muussa lajissa. Esim. olen täysin varma että veljeni, joka on urheillut aktiivisesti ikänsä ja tehnyt metsurin hommia viitisen vuotta ja on kaiken lisäksi luontaisesti helvetin vahva, vetäisi maasta 200 kg kuin tyhjää vain vaikka ei ole ikinä salilla käynyt. Tästä voisin lyödä vaikka vetoa, pitäisi vaan saada mies houkuteltua kokeilemaan. Kokoakin on 187/85 kg. Itsekin vedin ensimmäisessä kokeilussani 68 kiloisena 150 kg, hiihtotaustalla ja paljon fyysistä työtä tehneenä ja taatusti ilman minkäänlaista tekniikkaa. Jos on vahva selkä, niin nousee huonollakin tekniikalla. Penkki onkin sitten haastavampi juttu, kyykystä puhumattakaan.

Se on sitten eri asia kun puhutaan henkilöistä, joilla ei ole käytännössä yhtään minkäänlaista liikunta- tai urheilutaustaa tai fyysistä työtä taustalla. Silloin joku 200 kg on kova suoritus ja kertonee kovasta lahjakkuudesta, etenkin jos kysymyksessä on nuori henkilö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun urheilutausta oli 2v World of Warcraftia ja edellinen minkäänlainen urheilusuoritus tehty 16-vuotiaana yläasteen liikuntatunnilla(jollei satunnaista rullaluistelua lasketa). Ikää 24v ku alotin, eli about 8-vuotta mun huimat suoritukset sisälsi pelkästään koulussa istumista/toimistohommia. Ensimmäinen mave-rykäys oli jotain luokkaa 80kg ja penkistä nappasin kunnioitettavat 50kg peräti kaksi kertaa omanpainon ollessa 92kg.

Ei kukaan niitä tuloksia ole pakottanu uskomaan. Ihmetyttää vaan, että jos vaikka mave ei ole se perus 70 kiloo nii heti sanotaan kusettamiseks. :)

IMO turha niitä tuloksia missään on liioitella, kun itteään siinä vaan huijaa.

Minä taisin 14-vuotiaana naperona penkata noin 45 kg. Oma paino oli ehkä vähän suurempi kuin tuo 45 kg ja urheilutaustaa useista joukkuelajeista ja kestävyyslajeista. Maastavetoa kokeilin kokeilin elämäni ensimmäisen kerran kesällä 2011 ja silloin nostin 135 kg. Vedon aikaan painoa oli noin 65 kg ja aktiivista lihasmassa hakuista salilla käymistä urheilu-uran jälkeen noin 3 kuukautta :D

Muistan vielä kun tuli aloiteltua salihommia lukion alussa, siis ykkösen syksyllä. Sain penkistä 57,5kg, kaveri sai 55kg :D Keväällä nousi 92,5kg, ja siitä vuoden päästä keväällä 115kg.

Aloitin salihommat 80-luvulla 17-vuotiaana, maasta nousi 140 kiloa helvetin rumalla tyylillä, penkki 60 kiloa eikä kyykkyä uskaltanut edes kokeilla. Taustalla puolipakolla tehtyä maa-ja metsätyötä. Oma paino noin 60 kiloa. Ensimmäisenä vuotena en kehdannut penkkiä edes treenata, salilla oli muka niin riskejä miehiä. Silti muulla treenillä oli tullut apua, keväällä nousi jo 80 kiloa.

14-vuotiaana itse alotin rinta-hauis treenillä ja parin viikon jälkeen muistaakseni penkistä nousi 40-50kg. Myöhemmin parin kuukauden päästä tuosta penkistä eksyin tälle foorumille ja luin, että tarvisi jalkojakin treenata ja ensinmäiset kyykyt tein 50kg:lla vähän vajaa 15-vuotiaana.

14- vuotiaana kun alotin, ni penkki 35kg, kyykky 40kg ja mave 77kg :D nyt tullut reilu vuoden aikana 20-30kg lisää kaikkiin noihin

Aikanaan kun aloitin oli penkki 45kg oman painon ollessa 60kg. Nyt 68kg penkki 81kg. Kyykkymaksimia en oo koskaan koittanu mutta 45 kilolla tein alussa sarjaa. Nykyisin 70 kilolla, mutta nousee koko ajan. Mave ensimmäisellä yrittämällä 130kg, tosin muuta treenitaustaa oli jo puoli vuotta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom