Mitä tekisin seuraavaksi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin dieetin tuossa jonkun aikaa uudenvuoden jälkeen ja paino tippuikin low-karpilla (100+-2) -> 94. (säälittävää, i know.)
Nyt kumminkin paino on jumiutunut tuohon 94:ään, vaikka otin aamuaerobisetkin mukaan pari viikkoa takaperin. Hiihtämässä kävin puolisen tuntia vauhdilla. Eli mitä minun pitäisi tehdä seuraavaksi, kun tavoitepaino olisi 85-90kg. Pitäisikö ottaa reippaammilla kaloreilla parinviikon bulkki ja vaikka sitten ketoilua pari viikkoa? Vai ottaa heti keto perään vai mitä. Itseltään käy olemaan ajatukset pikkuhiljaa finito.
Ajattelin, että yksi syy painon paikallaan pysymiseen on viikonlopun safkat, jotka ei mene juuri oppikirjan mukaisesti, mutta ei mielestäni sen ylikään. Kun tyttöystävän luona tuppaan hengaamaan, ja siellä on tapana syödä illalla päivän pääateria. Tottakai minä syön sitä vähähiilarisena vaihtoehtona,mutta kumminkin. Omia aamiaisiakin olen käynyt täydentämään rahkalla/tonnikalalla kun heidän aamupalaansa kuuluu lähinnä leipä ja jogurtti.
En minä tiedä edes, että oliko tuosta tieetistäni juuri mitään hyötyä. Mutta kyllä se peilikuva näyttää jotenkin isommalta. En sitten tiedä. Muunmuassa otin maven ensimmäistä kertaa reeni ohjelmaani tän dietin aikana, joten pientä kehitystä voisi tullakin, kun kumminkin varmaan kuukausi ollaan 94:ssä oltu ja proteiinia on saatu hyvin.

Mikä siis neuvoksi? Mitään supertiukkuutta ei ole tarkoitus hakea, vaan näitten vatsamakkaroiden pienennys nakeiksi.

Tällanne on ollu mun lowcarbbi ruokavalio miltein jokapäivä:

aamu: kaurapuuro+250gr maitorahkaa+vitamiinia
koulussa: kouluruokaa, (kaivan kaiken lihan itselleni :F )
välipala: 2 tahi 3 palaa ruisleipää ja päälle paljon leikkeleitä tai sitten tunaa
kotona: kebablihaa+kasviksia tai sitten jotain muuta proteiinia
illalla: purkki tunaa tai maitorahkaa, ja loraus rypsiöljyä.

ja salilla käyn n. 2 krt viikossa, kun kokokroppa ohjelmalla elelen.

paino laskee miinuskaloreilla. se on se peruslähtökohta. illalla syöminen ei ole mitenkään paha asia. kreikkalaiset ei kovin lihavia ole ja siellä syödään kymmenen jälkeen illalla päivällinen. muu ruokailu sitten on hieman vähäisempää napostelua.

ei mitään bulkkeja siis, vaan tiukenna kaloreita, mutta syö edelleen usein. ja ne viikonlopun syömiset tarkemmiksi. syö kerran parissa viikossa paljon, mutta sillonkin pääasiassa hyviä ruokia. siis ravintoarvollisesti. dieeteissäkin tuppaa tulemaan tasanteita, kun nesteen poistumisesta johtunut suurempi painon lasku tasaantuu. jos paino ei laske, syöt liikaa. sopiva vauhti on sellanen ½kg/vko.

Joo, mun on siis pakko käydä tiputtelemaan kaloreita jonkin verran. Esimerkiksi saatan syödä vieläkin liikaa hiilareita. Minun on esimerkiksi vaikea käsittää paljonko lautasellisessa hernekeittoa olisi hiilareita. Edes suunnilleen.
Ja jos ei paino tipu, niin eikö illallisella otettavan oliiviöljy lorauksenkin voi melkein jättää pois, turhia kaloreita vaan... Vai pitäisikö se tiputtaa jostakin muusta sitten...

ei hiilareita liian vähän tarvi olla tyyliin 100g. ketoilut ja low carbit erikseen. äläkä lorauttele sitä öljyä liikaa. ruokalusikallinen tai pari normaalidieetissä per päivä riittää. pyri vaihtamaan runsaskuituisia vaihtoehtoja hiilareiksi, jos voit. jätä kaikki nopee sokeri pois incl. mehut.

syö siis vähemmän, mutta pureskele ruoka paremmin. varsinkin liha ja vihannekset, niin saat ne paremmin käyttöön. juo vettä ½ litraa ½h ennen ruokailua, että se ehtii poistua vatsalaukusta. älä juo ruokailun aikana, ettet laimenna sulatusnesteitä turhaan.

finelin sivuilta löytyy ravintoainetaulukkoja. sieltä löytyy myös neljä erilaista hernesoppaa :D .

jto sanoi:
ei hiilareita liian vähän tarvi olla tyyliin 100g. ketoilut ja low carbit erikseen. äläkä lorauttele sitä öljyä liikaa. ruokalusikallinen tai pari normaalidieetissä per päivä riittää. pyri vaihtamaan runsaskuituisia vaihtoehtoja hiilareiksi, jos voit. jätä kaikki nopee sokeri pois incl. mehut.

syö siis vähemmän, mutta pureskele ruoka paremmin. varsinkin liha ja vihannekset, niin saat ne paremmin käyttöön. juo vettä ½ litraa ½h ennen ruokailua, että se ehtii poistua vatsalaukusta. älä juo ruokailun aikana, ettet laimenna sulatusnesteitä turhaan.

finelin sivuilta löytyy ravintoainetaulukkoja. sieltä löytyy myös neljä erilaista hernesoppaa :D .

Olet sitä mieltä, että laihtuu ihan hyvin ilman low-carbbejakin? :O
Noh, hiilarit tulee minulle kaurapuurosta, ruisleivästä ja loput sitten perunasta/riisistä. Joita nautin hyvin kohtuudella. Eli riisiä vaikka yhden pienen kauhallisen ja perunoita vaikka kaksi. Koulussa tulee sittenhiilareita runsaammin, ellen käy kohta varastamaan ruokaa laktoosittomilta yms viherhirviöiltä... Siellä saattaa olla joskus jotakin hyvveetäkin. Esimerkiksi riisikakkuja... Nam...

Mutta tuo syöminen ruuan aikana menee ihmeelliseksi. Minä en melkein pysty syömään ilman juomista. Minä tarvitsen maitoa :D Mutta siis näytteleehän maito suurta osaa esim. kouluruokailussa, koska irtoaahan lasillisesta miltein 10gr protukkaa... Eli onko tuossa mitään järkeä?

Minulla safkaus menee nyt dieetillä näin että koulussa mahd. paljon sitä lihaa lautaselle ja 2 lasia maitoa ja kotona 1 suht normaali ateria jossa taas vähän vähemmän hiilaria ja enemmän lihaa. Muuten safkailut on tyyliin raejuustoa/rahkaa+ joku ruispala ja illalla raejuustot öljyt.

-Marchi- sanoi:
Olet sitä mieltä, että laihtuu ihan hyvin ilman low-carbbejakin?

Totta kai laihtuu, ei niissä hiilihydraateissa mitään taikaa ole.

Kaloreita vaan alaspäin. En usko, että olet niin alhaisella rasvaprosentilla vielä, että hormonitasot ovat niin vinksallaan, että tarvitset kahden viikon taukoa dieetistä.

dieetti toimii kyllä korkeehiilarisenakin. pääasia, että kulutus on suurempi ku mitä saadaan sisään. yhen tutun suhteet menee about h 70, p 10, r 20 ja hyvin on tiukassa kunnossa.

syöminen ilman juomista on opettelukysymys. jos pureskelee tarpeeks, se ruoka kyl muuttuu melkein juotavaksi. eikä se lasi maitoo pahaa tee, kunhan ei sitä aina lipittele. kahdessa desissä tosin on vaan ~7g, mutta juo sit kaks kupposta :D

jto sanoi:
dieetti toimii kyllä korkeehiilarisenakin. pääasia, että kulutus on suurempi ku mitä saadaan sisään. yhen tutun suhteet menee about h 70, p 10, r 20 ja hyvin on tiukassa kunnossa.

syöminen ilman juomista on opettelukysymys. jos pureskelee tarpeeks, se ruoka kyl muuttuu melkein juotavaksi. eikä se lasi maitoo pahaa tee, kunhan ei sitä aina lipittele. kahdessa desissä tosin on vaan ~7g, mutta juo sit kaks kupposta :D

Mut siis eikö vähä proteiinisella dieetillä häviä lihat?

Mitenniin ei saa aina maitoa lipitellä? Juo aina paitsi en aina aamiaisella.

Meillä on vaan koulussa senverran isot lasit... :D

Bloo sanoi:
Minulla safkaus menee nyt dieetillä näin että koulussa mahd. paljon sitä lihaa lautaselle ja 2 lasia maitoa ja kotona 1 suht normaali ateria jossa taas vähän vähemmän hiilaria ja enemmän lihaa. Muuten safkailut on tyyliin raejuustoa/rahkaa+ joku ruispala ja illalla raejuustot öljyt.

MUl on vähän samantapanen tyyli. Mutta sitten on hauskaa, kun on koulussa puuropäivä... Tai joku kinkkukiusaus, josta on 2 prosenttia sitä kinkkua.

Mut sit pitää ottaa vaan tuna burkki kehiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä mä ite oon enempi korkeeproteiinisten dieettien kannalla, mutta hiilarien läsnäolo säästää lihasta myös. loppujen lopuksi proteiineja ei älyttömästi tarvita, että patti säilyy. ihan hyvin joku h 40, p 50, r 10 -suhdekin on vallan toimiva. kyse on sisällöstä ja määristä.

maito on ok. se on enempi melki ruoka ku juoma. tarkotin vaan, ettei se siellä kouluruuankaan mukana haitaks ole. joka tapauksessa liika neste laimentaa, joten sen takia niitä juomisia kannattaa hieman säännöstellä ruuan kanssa.

-Marchi- sanoi:
MUl on vähän samantapanen tyyli. Mutta sitten on hauskaa, kun on koulussa puuropäivä... Tai joku kinkkukiusaus, josta on 2 prosenttia sitä kinkkua.

Mut sit pitää ottaa vaan tuna burkki kehiin.
joo tää pistelee itteeki vihaksi :curs:

huumor sanoi:
joo tää pistelee itteeki vihaksi :curs:

Mä käyn kohta valkkaamaan safkani koko valikoimasta. Eli varokaa kasvispiipertäjät, kun marchi tulee pöllimään teiltä välillä kunnon ruokaa. Jos ei muuta, niin riisikakkuja.

Menee muuten aika hifistelyksi, mutta eikö kannattaisi juoda laktoositonta maitoa, niin ei tulisi niin paljon hiilareita maidosta? :P

Jto, mites suhtaudut noihin iltasyömisiin. Vedät varmaan kaiken hiilarin illalla, koska se pitää lihat,vai? ;)

iltasyöminen on ihan ok siinä ku mikä muukin ruokailu. ei se sen enempää lihota. jos on univaikeuksia, hiilarit illalla auttaa. ite en lihoja juuri rakenna, kun paino pitäs pitää lajin takia alhaalla. silti en älyttömästi hiilareita rajoita. joskus kyllä. vaihtelu virkistää.

hiilarit säästää lihaksia, JOS niitä on riittävästi saatavana. sillon ne on primääri energiavarasto. kuten sanoin aiemminkin, I prefer protein...

älä muuten ota ton avatarisi tyypistä mallia leuanvedoissa... :)

noi on nenäänvetoja... eli jos tolla olis herneitä rystysissä, se vetäis herneet nenään. ote on kapee myötäote, mikä ei potareille oo se paras, mutta ite toki käytän tollastakin variaatiota. raskaampi versio tosta on pitää kyynärpäät suunnattuna eteen, eikä levitellä niitä sivulle.

-Marchi- sanoi:
Menee muuten aika hifistelyksi, mutta eikö kannattaisi juoda laktoositonta maitoa, niin ei tulisi niin paljon hiilareita maidosta? :P

Ei kannata. Hyla-tuotteet sisältävät saman verran hiilihydraatteja kuin tavallisetkin tuotteet, sillä laktoosi (maitosokeri) ainoastaan pilkotaan niissä valmiiksi, eikä sitä suinkaan ole poistettu kokonaan. Laktoosihan on disakkaridi (kahdesta sokeriyksiköstä muodostuva) joka koostuu glukoosista (rypälesokerista) ja galaktoosista (limasokerista). Normaalisti ihmisen elimistö kykenee itse hajoittamaan laktoosin näiksi monosakkarideiksi (yhdestä sokeriyksiköstä muodostuva) laktaasi-nimisen entsyymin avulla, mutta laktoosi-intolerantikoilla laktaasia erittyy liian vähän tai ei ollenkaan. Siksi heitä varten on kehitetty hyla-tuotteet, joissa laktoosi on pilkottu valmiiksi.

-Marchi- sanoi:
aamu: kaurapuuro+250gr maitorahkaa+vitamiinia
koulussa: kouluruokaa, (kaivan kaiken lihan itselleni :F )
välipala: 2 tahi 3 palaa ruisleipää ja päälle paljon leikkeleitä tai sitten tunaa
kotona: kebablihaa+kasviksia tai sitten jotain muuta proteiinia
illalla: purkki tunaa tai maitorahkaa, ja loraus rypsiöljyä.
Vaikka tossa nopeesti vilasemalla näyttäis olevan vähän hiilihydraatteja, kuitenkin veikkaan, että menee reippahasti yli 100g. Lautasellisessa kaurapuuroa on hiilareita kohtuu paljon ja niin on 3 palassa ruisleipääkin. Noihin vielä laskee yleensä korkeahiilarisen kouluaterian, niin sitä tulee ihan törkeesti.

Ite syön ainoastaan aamupalalla ja koulussa "hiilari ruokaa", aamupalalla banaanin ja koulussa mitä sattuu. Jos koulussa on puuropäivä, ainakin minä voin käydä ostaa lähikaupasta paketin Pirkan kalkkunaleikkeleitä ja käydä sitten ruokalassa juomassa maitoa.

On vähähiilarisessa dietissä jotain "taikaa". Ainakin nälkä pysyy paremmin poissa munakkaalla med kalkkunaleikkele kuin puurolla. Muusta en osaa sitten sanoa, pääasia on, että huolehtii kokonaisenergiamäärästä. (onko toi yhdyssana?)

Edit: Vastaan vielä kysymykseesi eli, jos jaksat kannattaa tarkistaa syötkö tosiaan alle kulutuksen. Ainakin postistas sain sellasen käsitykset, että syöt ihan perstuntumalla. Hyvä kalorilaskin

suortti sanoi:
Edit: Vastaan vielä kysymykseesi eli, jos jaksat kannattaa tarkistaa syötkö tosiaan alle kulutuksen. Ainakin postistas sain sellasen käsitykset, että syöt ihan perstuntumalla. Hyvä kalorilaskin

Varmaankin pitäisi. En vain tykkää iskeä noita ruokia sinne kaloritauukkoon. Kun en millään ilmeellä pysty punnitsemaan kaikkai ruokiani.

Ajattelin, et jos ottasin eräänlaiset kiintiöt itselleni. Esim että saan syödä koko päivänä tietyn määrän vaikka tonnikalaa ja ruisleipää. Ja jos syön vaikka kaurapuuroa, niin se miinustaa parit ruisleivät pois jne. Eli jos syön koulussa tukevasti hiilareita, en syö sitten kotona hiilareita enää yhtään. Tajusikohan kukaan... Laskee vain, että milloin on tarpeeksi hiilareita jne. Ideaa?

Eli muuttaisin hiilihydraatit ja proteiinit ja rasvat käytännös esimerkeiksi ja kuinka pajon niitä saa syödä... Diettaamista for dummies...

Willie sanoi:
Normaalisti ihmisen elimistö kykenee itse hajoittamaan laktoosin näiksi monosakkarideiksi (yhdestä sokeriyksiköstä muodostuva) laktaasi-nimisen entsyymin avulla, mutta laktoosi-intolerantikoilla laktaasia erittyy liian vähän tai ei ollenkaan.

"Normaalisti" ei aikuisiällä pysty, joillakin pystyy. Eli me maidonjuojat olemme tavallaan poikkeustapauksia.

Willie sanoi:
On vähähiilarisessa dietissä jotain "taikaa". Ainakin nälkä pysyy paremmin poissa munakkaalla med kalkkunaleikkele kuin puurolla.

Luultavasti pysyykin, mutta onko se kiinni niistä puuron hiilihydraateista, vai munakkaan suuresta proteiinimäärästä?

Back
Ylös Bottom