Mitä syötte aamulla kun heräätte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eduman
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen juurikin "aamupäiväsyöjä", aamupala+lounas noin puolet päivän kaloreista. Aamupala n.500kcal:

300g maitorahkaa
2-3dl appelsiinimehua
kaurahiutaleita
pähkinöitä/manteleita
kahvi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kahvin mustana töissä. En ole enää muutamaan vuoteen syönyt aamupalaa ollenkaan. Mielestäni päivän turhin ateria tällaiselle toimistotyötä tekevälle.
Jokainen tavallaan. :giggle:
Itse teen myös toimistotyötä, en silti pystyis aloittamaan päivää ilman aamiaista. Ja kahvia.

Kaurapuuroa päälle marjoja ja loraus rypsiöljyä.

Joskus ihan vaan pelkkä kahvi mustana tai jos jotain niin banaani ja pari ruisleipää.

Neljän kananmunan munakas, pari reilua ruokalusikallista raejuustoa ja yksi omena. Kolme möllerin kalamaksaölykapselia ja satanen d-vitsku.

Ei uppoo eväs 4.30 joten tää menee joka aamu blenderiin naapurien kiusaksi:

Kaurahiutale 100g
Maitorahka 250g
Banaani 150g
Pensasmustikka 150g
Whey 80 mustikka-juustokakku 25g
Maapähkinävoi 30g

1000kcal / 25g rasva / 120g hh / 65g prot

Kaikki ainekset sointuvat täydellisesti keskenään ja makuorgiat suussa on taattu. Tavallinen mustikka ei kelpaa vaan pensasmallinen on ehdoton. Heran kanssa sama juttu.

Tämä on päivän paras ateria.

Pelkällä mustalla kahvilla lähtee päivä käyntiin jos oon kotitoimistolla. Ravintoikkunaksi on viime vuosina muodostunut noin klo 12-22 joka tuntuu sopivan iltapainotteiseen reenailuun ja muuhun aktiivisuuteen hyvin.

Kaurapuuroa (määrä vaihtelee, tällä hetkellä sellanen reilu desi)
Oliiviöljyä / pellavansiemeniä
Rahkaa / raejuustoa / hätätapauksessa heraa
Joku hedelmä

En tykkää tosta että sanotaan ettei pysty.

Mäkin junnuna luulin että se on niin helppoa että kun opettelee vaan. Ja niinhän se oli. Myös 1h ennen treeniä syömiseen tottui.
Sitten tuli närästys, refluksi, stressi. Nyt ei syödä aamupalaa ja treeneihin ei oo moneen tuntiin mitään asiaa ruoan jälkeen. Muutenkin koko syöminen muuttui vähän haastavaksi
ajasta ja olosta riippumatta. Leivät, banaanit, kananmunat kaikki aiheuttaa kuvotusta vielä 3-4 aikaakin päivällä vaikka 7-8 herätys.

Erittäin harvoin mulla on aamulla nälkä. Mitään suolaista ei haluta. Kahvin juon aina ja jos jotain kahvileipää sattuu oleen. Sen jälkeen rahka tai herajuoma ja banaani. Sitten 8 aikaan kunnon ruoka. Viikonloppuna menee kahvilla ja jollain protskupitoisella juomalla pidemmälle päivää.

Itsellä käytössä Sensei Tikan "massajuoma"

Plussakaudella

1x banaani
140g kaurahiutaleita
10g oliiviöljyä
30g pieruheraa
2dl kevytmaitoa

Dieetillä

1x banaani
80g kaurahiutaleita
5g oliiviöljyä
40g pieruheraa
2dl kevytmaitoa

Näiden sekaan 2-3dl vettä, jotta tästä tulee helposti juotava sörsseli, joka on nopea kipata aamulla lärviin.

Päälle vielä 1dl kevytmaitoa kahvin seassa ja dieetillä muutama omega.

Plussakaudella: 960kcal. P:51,5g. H:127g. R:25,5g.
Dieetillä: 750kcal. P:50,5g. H:91g. R:20g.

Näillä on menty viimeiset 5v ja hyvin uppoaa vieläkin. Kiitokset vaan ohjeesta @Markku Tikka

View: https://youtu.be/RqGuWukexc4

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom