mitä syödä raksatyössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumolov
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maitoo ja grillikylkee vedin yhden kesän 10v sitte. En käyny ollenkaan salilla ja kunto oli kohillaan kesän lopussa vaikka tuli kaljoteltua ihan huolella.

Tosiaan kulutus on melko suuri, varsinkin jos pohjatöitä tms. Turha mitää ehrmannia vetää :D

Rypsärillä saat kyllä helposti kaloreita, mutta eipä hiilareitakaan kannata noissa hommissa pelätä, päinvastoin....

No tuota aika vähän näkee hoikkia raksatyöläisiä, joten kaipa ne ovat keinot keksineet... :)
Suurempi haaste taitaa olla syödä terveellisesti kuin tarpeeksi.

1,5L pulloon roheiini juomaa, safkiksella iso grillimättö. :kuola:
200 grillimättöä vuodessa ei kuullosta kauhean järkevältä.. Varsinkin jos ei meinaa kuolla 35 veenä kun pumppu pettää.

punasta maitoo, ruoat tekee oikeaan kermaan ja välttelee light - tuotteita.

sillä pääsee jo hyvin alkuun. Helpointahan on aina lisätä rasvaa ruokavalioon tiettyyn pisteeseen asti ja jos lompakko kestää niin seisovasta pöydästä kotiruokaa niin paljon kuin napa vetää.

Raksamiehenä itse vedän yhdeksän aikaan pari purkkia ehrmannia ja reilusti jugurttia sekaisin, puolisen litraa jotain juotavaa joko vettä tai mehua ja sitten vielä yhden banskun.

Ruokana on mitä milloinkin kotiruokaa, useinmiten 6-7kpl perunoita ja kastiketta, sekä pari siivua leipää ja litran verran juotavaa.

Puolkahden kahvitauolla otan banskun ja puolenlitran protskudrinkin. Kyllä pärjää töiden ajan erittäin hyvin...

Helppo, halpa ja hyvä työlounas jota itse käytän raksalla on makaroonilaatikko. Teen yleensä kerralla noin 2kg makaroonilaatikkoa joka riittää 4päivälle. Kyseiseen lootaan tulee pussi(500g) torinon proteiinipastaa, 400g vähärasvasta jauhelihaa, 500g porkkanaa, 400g sipulia, valkosipulia, 0.5L maitoa, 4 kananmunaa+ mausteet mitä haluaa laitaa. Porkkanat keitetään pastan mukana ja sipulit kuulotetaan jaukkarin kanssa.
Ruuan jaa vuoasta 4 osaan ja pakkaan sen sitten jokaiselle päivälle kahteen rasiaan, toiseen 200g ja toiseen 300g, pienempi vedetään klo.9 kahvella ja isompi klo.11 lounaalla. proteiiniä 500g on on 53g muistaakseni eli 20g kahvella ja 30g lounaalla. 14.30 kahvelle sitten kotona tehty maitorahka/banaani/kaurahiutale/vaniliaesanssia on hyvä. Lisäksi kerrottakoon että aamupalan vitamiinit, kalsium, ruisleipää, kalkkunfilettä, salaattia, tomaattia, kurkkua ja maitorahkaa/ banaania. Töissä mukana paljon hedelmiä myös lisänä antamaan nopeaa hiilaria ja auttamaan jaksamista terveellisesti. Toivottavasti jotain ideaa saat selityksestäni. :)

Helppo, halpa ja hyvä työlounas jota itse käytän raksalla on makaroonilaatikko. Teen yleensä kerralla noin 2kg makaroonilaatikkoa joka riittää 4päivälle. Kyseiseen lootaan tulee pussi(500g) torinon proteiinipastaa, 400g vähärasvasta jauhelihaa, 500g porkkanaa, 400g sipulia, valkosipulia, 0.5L maitoa, 4 kananmunaa+ mausteet mitä haluaa laitaa. Porkkanat keitetään pastan mukana ja sipulit kuulotetaan jaukkarin kanssa.
Ruuan jaa vuoasta 4 osaan ja pakkaan sen sitten jokaiselle päivälle kahteen rasiaan, toiseen 200g ja toiseen 300g, pienempi vedetään klo.9 kahvella ja isompi klo.11 lounaalla. proteiiniä 500g on on 53g muistaakseni eli 20g kahvella ja 30g lounaalla. 14.30 kahvelle sitten kotona tehty maitorahka/banaani/kaurahiutale/vaniliaesanssia on hyvä. Lisäksi kerrottakoon että aamupalan vitamiinit, kalsium, ruisleipää, kalkkunfilettä, salaattia, tomaattia, kurkkua ja maitorahkaa/ banaania. Töissä mukana paljon hedelmiä myös lisänä antamaan nopeaa hiilaria ja auttamaan jaksamista terveellisesti. Toivottavasti jotain ideaa saat selityksestäni. :)
Kiitos! tämä kuulostaa hyvältä:rock:

Kiitos! tämä kuulostaa hyvältä:rock:

Vielä kun teet nuo makaroonit kalkkunan tai kananpojan jauhelihaan niin avot. Make edelleen erinomainen kun käyttää samoja mausteita!

E: Niin ja Tumolovilta jäi kiireessä ne elintärkeät korppujahot mainitsematta :)

Viimeksi muokattu:
Mulla oli raksalla ollessani 2x15min kahvitauko sekä 30min ruokatauko. Ekalla kahvitauolla huitaisin lärviin banaanin sekä 1dl pähkinöitä. Ruokatauolla meni 6xruisleipä sekä 1prk tuna. Jälkimmäisellä sumppitauolla sitten yleensä protskudrinkki kera 2xruisleivän. Oli kyllä loppuviimein aika niukat eväät kun meinas nälkä olla koko ajan. Potausmielessä silti ihan hyvät pöperöt? Tuota settiä vedin koko kesän...onneksi ei alkanut tökkiin, ois muuten voinut olla vittumaista ängetä väkisellä turpaan nuita :jahas: Mutta halpaa oli. Pähkinöissä on kosolti kaloreita kun on rasvaa mutta siitä en tiedä miten terveellisiä he ovat kun on tuota suolanpaskaa ainakin suolapähkinöissä paljon.

Kotona sitten tietysti kovasti ruokaa 2-3 h välein. Paino sanalla kovasti...saa komia nuorimies syödä oikeesti ihan vitusti jos meinaa massaa hankkia raksatöiden ohessa. Riippuu toki siitäkin, että missä hommissa on.

Jääkaapithan nuissa työmaakonteissa taitaa yleensä olla(kö?) joten eiköhän sinne loppuviimein voi valmistaa suurinpiirtein mitä itse haluaa evääksi. Joo.

edit. Nopea, näppärä ja hyvänmakuinen kahvitaukoeväshän ois joku itse väsätty hera-, maito-, rahka-, öljy-, lese-, jne.-drinkki

et voi tehdä tuommoista työtä. joudut erota jos tahdot jatkaa bodybuildingia. sori se on totuus. tuo työnteko haittaa palautumista ja parasta on elää sossun ja kelan rahoilla

tuo raha riittää ruokaan ja vuokraan ja saliin. muuta et tarvitse.

et voi tehdä tuommoista työtä. joudut erota jos tahdot jatkaa bodybuildingia. sori se on totuus. tuo työnteko haittaa palautumista ja parasta on elää sossun ja kelan rahoilla

tuo raha riittää ruokaan ja vuokraan ja saliin. muuta et tarvitse.
:david:

Raksalla en oo hommaillut mutta jos esim voileivät, rahka, tonnikala ja raejuusto maistuvat niin niistä varmaan saa loihdittua parit "ateriat" ainakin. Josnyt koittaa terveellisellä ja täyttävällä safkalla selvitä...

Mulla oli raksalla ollessani 2x15min kahvitauko sekä 30min ruokatauko. Ekalla kahvitauolla huitaisin lärviin banaanin sekä 1dl pähkinöitä. Ruokatauolla meni 6xruisleipä sekä 1prk tuna. Jälkimmäisellä sumppitauolla sitten yleensä protskudrinkki kera 2xruisleivän. Oli kyllä loppuviimein aika niukat eväät kun meinas nälkä olla koko ajan. Potausmielessä silti ihan hyvät pöperöt? Tuota settiä vedin koko kesän...onneksi ei alkanut tökkiin, ois muuten voinut olla vittumaista ängetä väkisellä turpaan nuita :jahas: Mutta halpaa oli. Pähkinöissä on kosolti kaloreita kun on rasvaa mutta siitä en tiedä miten terveellisiä he ovat kun on tuota suolanpaskaa ainakin suolapähkinöissä paljon.

Kotona sitten tietysti kovasti ruokaa 2-3 h välein. Paino sanalla kovasti...saa komia nuorimies syödä oikeesti ihan vitusti jos meinaa massaa hankkia raksatöiden ohessa. Riippuu toki siitäkin, että missä hommissa on.

Jääkaapithan nuissa työmaakonteissa taitaa yleensä olla(kö?) joten eiköhän sinne loppuviimein voi valmistaa suurinpiirtein mitä itse haluaa evääksi. Joo.

edit. Nopea, näppärä ja hyvänmakuinen kahvitaukoeväshän ois joku itse väsätty hera-, maito-, rahka-, öljy-, lese-, jne.-drinkki

kyllä noista työmaakopeista nykypäivänä jääkaapit löytyy=)

Sillä raksalla missä itse olin ei kaikille duunareille ainakaan koppeja ollut. Siellä joutui sitten pärjäämään niillä eväillä mitkä lämmintä säilytystä edes jotenkuten kesti. Itse menin ruispala-kinkku-banaani-linjalla, vaan kyllä oli neidillä nälkä työpäivän jälkeen. Ja aika äkkiä alkoi ruispalat tökkimään.
Pitää ensi kuussa muistaa tuo proteeini-drinksu, juomaa siellä heinäkuussa kyllä menee ja tarvitaan. Jos kellään on mitään muita hyviä, terveellisiä, ideoita jääkaapittomaan raksaruokailuun niin laittakaa ihmeessä vinkkiä tänne.

kun itse olin laastinkantajana pari viikkoa vedettiin kyllä ihan mitä sattui, niin usein kuin kerittiin. Riippuu tietenkin siitä kuinka hyvin sietää hiilareita, mutta itse painelin kyllä aika paljon leipää ja banskua naamaan. Eikä se mitään ruisleipää ollut, tuli helposti ähky olo. Perus resepti oli juustosämpylät joiden väliin lyötiin vaarin kädestä reilusti voita, täysfätti juustoa ja jotain leikkelettä, kun esim. metukkaa. Mehun avulla torveen.

Tärkeintä on kyllä mielestäni syödä kunnon aamupala, jotain tyyliin "Full english breakfast". Pekonia, munaa, leipää ja papuja. siinä hyvä kombo jolla todennäköisesti paino pysyy. päivän aikana hikoilee kuitenkin sen verran ettei suolasta ole syytä liika itkeä.

Kylmälaukusta vois olla apua...

Joo, heitänpä kylmärin tuohon pyörän taakse täynnä sapuskaa - kaikki vain ei ajele duuniin autolla... No oishan siinä aamutreeni :whip: Eikä oman kokemukseni perusteella noista kevyemmistä /pienemmistä kangaskylmäreistä pitkäaikaista apua ole.
Ylityöpäivinä (joita on usein kun on kiire-extrana) olisi kiva saada myöhempäänkin kellon aikaan syötäväkuntoista kunnon ruokaa. Ja just noina useina ylityöpäivinä se aamiainen, oli sitten miten tuhti tahansa, ei vaan kanna enää 16sta jälkeen.
Ja samaan jo valmiiksi jatkoksi että ei, siinä paikkeillakaan ei ole mitään mistä voisi ostaa valmista ruokaa tai tarpeita.
No mutta joo, hengissä on selvitty, kroppa on ihan ok kunnossa ja työt saatu tehtyä. Täytyy onnitella luuta&läskiä jos vatsasi sulattaa juustovoisämpylää pidempinä jaksoina. Ne on täysin pois laskuista, ei ole mun ruoansulatus koskaan ymmärtänyt miten tuollaiset köhnät sulatetaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom