mitä suomalaisuus teille merkitsee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
(näin aluksi voin jo sanoa että tulee paljon tilitystä mutta ken haluaa niin voi lukea tai jopa pistää omia mielipiteitään (puolesta tai vastaan) tähän "elämääkin suurempaan" threadiin)

Mitä suomalaisuus teille merkitsee? tämä on kysymys johon en ainakaan henkilökohtaisesti pysty ainoastaan parilla sanalla vastaamaan.

En voisi kuvitella elämää ilman saunaa, ruisleipää, kaunista luontoa, makkaraa, kaljaa (sallittakoon kaksi viimeistä silloin tällöin) jne...

Minulle suomalaisuus on sitä että jokainen suomalainen saa elää omaa elämäänsä täällä pohjoisessa ilman että on pelkoa siitä että kohta jysähtää talo alta. harmi, että kaikki ihmiset (lähinnä nuoret) eivät tajua että tähän asemaan ei ole päästy ilmaiseksi...heille itsenäisyys on itsestäänselvyys mitä se valitettavasti ei ole. Se, jos mikä minua ärsyttää että sotaveteraaneja ei kunnioiteta koska heille kuuluu kiitos tämän hetkisestä asemastamme ja itsenäisyydestämme. (pikkuveljeni kaveri joka on skeittaripunkkarihomohippi sanoi että toivottavasti kuokkavieraat ampuisivat sotaveteraanit koska ne on jo niin vanhoja kalkkiksia ja sotahulluja....tällöin itsellä HIEMAN kiehahti ja hieman nuttuutin kaveria...eipä olen näkynyt täällä itsenäisuuspäivän jälkeen!)

Mikään ei ole parempaa kuin rentouttavat löylyt puusaunassa (savusaunasta puhumattakaan) jonka jälkeen voi mennä takkahuoneeseen takan lämpöön tai terassille vilvoittelemaan ja ottaa siinä samassa ehkä vähän ölppöstä. tunnelma on vielä parempi kun sauna ja takka ovat lämminneet omalla työllä hankkimilla puilla.

Myös suomalainen mentaliteetti on sellainen asia joka on minun mieleen...vaikka itse olen melko puhelias niin en ymmärrä amerikkalaista" I love you"-meininkiä jota hoetaan lähes jokaiselle vastaantulijalle. kuitenkin toivon että seurassa osataan keskustella ja ei olla aivan totaalisia tuppisuita (näitäkin on nähty). Suomalainen rehellisyys ja suoraselkäisyys on sitä mitä minä arvostan. Kun joku minulle jotain sanoo niin minä edellytän että minun ei tarvitse heti alkaa epäilemään hänen sanaansa (riippuu tietysti hieman henkilöstä kuka minulle puhuu).

minua ärsyttää ihan saatanasti nämä tämän päivän pullamössönuoret ja kaiken maailman hinttipunkkarit (vrt. kuokkavieraat). Koulussa kun tulee aina yhteiskunnallisia keskusteluja niin minut leimataan natsiksi/rasistiksi vain sen takia koska mielestäni ei kannata ottaa lisää pakolaisia. esimerkit joita olen nähnyt elävästä elämästä osoittavat että muun kulttuurin edustajat harvoin sopeutuvat Suomen oloihin (vrt. romaanit,lähes 500 vuotta oleskelleet Suomessa eivätkä vieläkään osaa elää "talon tavoilla".).en arvostele ihmistä hänen ihonvärinsä perusteella vaan tässä tapauksessa sen perusteella miten hän sopeutuu yhteiskuntaan.lähinnä minä inhoan narkkareita ja sossupummeja. täällä kotikunnalla on paljon nuoria jotka menevät heti kortistoon ilman pienintäkään halua hankkia työpaikka.

mielestäni skinheadit ja muut suomi-intoilijat on naurettavaa porukkaa...puhuvat uudesta ylpeästä ja puhtaasta Suomesta ilman että omaavat itse työpaikaa. Lähinnä heitä tapaa paikallisissa räkälöissä tilittämässä patoutuneita tunteitaan. Tälläkin palstalla pyörii eräs nuori ylpeä nationalisti jonka viisaat ajatukset kaikki tietävät.

Joku voi ajatella että mitäs tää jätkä saarnaa työstä vaikka on vasta 17-vuotta. Vaikka minulla ei ole ollut tässä iässä pitkäaikaista työsuhdetta (nykypäivänä lähes mahdottomuus) niin silti töitä olen tehnyt. Isältä olen oppinut minulle työmoraalin ja lähinnä puuhommia on tullut tehtyä paljon. Talomme on puulämmitteinen jossa on 4 tulipesää joten siihen saa jokusen halon halkoa. Pitkän pennin (nykyisin sentin) olemme säästäneet kun puut saamme ilmaiseksi kotipaikkamme läheltä (saamme ottaa kaikki puut jotka ovat kaatuneet/kaatumaisillaan).

vaikka minua ei voi pitää mallikansalaisena niin olen 100% varma että minun kaltaiset ihmiset aiheuttavat vähemmän päänvaivaa yhteiskunnalle kuin edellämainitut hinttipunkkarit ja kuokkavieraat joilla tuntuu olevan pakkomielle aina jonkun asian vastustamiseen...siksi puhun näin suoraan koska tunnen että pakkiksella on paljon ihmisiä joilla on jokseenkin samanlainen näkemys asioista kuin itselläni.

Vaikka asia lähti lopussa hieman sivuraiteille niin toivottavasti saitte jonkunlaisen käsityksen tekstistäni. Teidän vuoronne laittaa omia kommentteja alkuperäiseen kysymykseen vastaten...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä:

http://www.cnuh.co.kr/ns/sound/sibelius_finlandia .mp3

Ja Tätä:

suomen_lippu.gif

kekexx:lle kiitos lipusta

Suomi :thumbs:

Originally posted by IJK
Elintason lisäksi ei mitään, voisin asua aivan yhtä hyvin Ruotsissa tai missä tahansa muussa maassa samalla elintasolla.

No hyi saatana!

Suomessa olo on ainakin turvallisuutta. Täällä ei tarvi pelätä ampumavälikohtauksia joka nurkalla ja aika vähissä on nekin alueet, joihin ei uskalla ollenkaan mennä minään vuorokauden aikana.

Lapset voi leikkiä pihalla keskenänsä ja voivat mennä kouluun ilman vanhempia.

Terrorismikin on pysynyt täältä poissa ja todella toivon, ettei se tänne tulekaan.

Täällä on suht puhdas luonto ja vesistö.

Onhan tää ihan hyvä paikka olla ja elää. Ei oikein muualle uskalla mennä, ku saa pelätä koko ajan.

Homma toimii edes jotenkuten. Muualla ei toimi välttämättä senkään vertaa.

Mitä ulkomaalaisiin tulee niin tervetuloa vaan, mutta jos rikoksen tielle rupeaa niin se on sitten heti pois.

Originally posted by IJK
Elintason lisäksi ei mitään, voisin asua aivan yhtä hyvin Ruotsissa tai missä tahansa muussa maassa samalla elintasolla.

Pitkälti samaa mieltä. Jos nyt otetaan ne sinivalkoiset lasit pois päästä, niin ei Suomi ole paljon sen kummoisempi kuin muutkaan länsimaat. Tottakai jokainen valtio on hiukka erilainen, mutta aivan hyvin voisin kuvitella asuvani jossain muussakin länsimaassa. Samaa oman maan ylistystä ja paremmuutta sitä jauhetaan joka valtiossa. Kiihkoilu on pahasta.

Muuallakin asuneena sitä tulee tervettä perspektiiviä tähän suomalaisuuteen. Suomi on syntymäpaikka ja sellaisena eräänlainen itseisarvo, mutta joka paikassa on omat plussansa ja miinuksensa.

Ne asiat, mistä täällä luuli pitävänsä, muuttuvat nopeasti omituisuuksiksi kun jonkun verran saa tähän maahan etäisyyttä. Suomessa eniten ärsyttää työhaluttoman ja kouluttamattoman enimmäkseen suomalaisperäisen massan hyysäys verovaroin, veropolitiikalla mahdottomaksi tehty palvelujen tuottaminen järkevään hintaan ja yhteiskuntarauhan nimissä mielettömästi jälkeenjäänyt paremmin koulutettujen palkkataso. On tää niitä ainoita paikkoja maailmassa, missä ei mun työstatuksella saa vielä edes kunnon kämppää (= järkevän kokoista eikä mistään horonkorvesta) hankittua.

Hyviä puolia on yleinen lupausten pitäminen, sellainen joustava tekemisen meininki työelämässä, lämpimät kesäyöt ja toimiva joukkoliikenne.

Jos vähääkään elintasoa arvostaa, niin koulutetun ihmisen on järjetöntä jäädä tänne. Noi puhdas luonto, turvallisuus, jne. sloganit on suomalaisten ihan omaa keksintöä - sitä puhdasta luontoa on maailma vielä täynnä ja ihan samalla lailla suomessa on mestoja, jossa ei kannata kävellä kännissä perjantai-iltana.

Vaikka hatuttaakin välillä aika raskaasti muutamien poliitikkojen itsetuhoiset ideat ja toimet niin kyllä tämä maa on mulle ainoa oikea koti.
Tykkään suomalaisesta luonnosta ja ympäristöstä,en niinkään poliitikoista tai vaikuttajista.
Suomalaisia on päälle viisi miljoonaa ja maailman väkiluku taitaa olla reilut kuusi miljardia.Tuo suhde tarkoittaa sitä että kun tästä vielä lisää yhdennytään ja sulaudutaan muiden joukkoon ja vielä siihen päälle kiroillaan korulauseita monikulttuurisuudesta,on nykyinen turvallinen yhteiskunta mennyttä.:itku:
Kenraali talvi on kieltämättä tälläkin kertaa "meirän pualella".Mitä enemmän pakkasta,sitä vähemmän vierasta kulttuuria.

Ei tosta kulttuurista kannata kenenkään herneitä ottaa.Kyllä mä tuun ihan hyvin toimeen ulkolaisten kanssa.Mulle vaan on tärkeetä se että maailma käsittäisi paljon erilaisia kuulttuureja eikä pelkkää sekoittunutta harmaata soosia.

Originally posted by Hippa
Suomessa olo on ainakin turvallisuutta. Täällä ei tarvi pelätä ampumavälikohtauksia joka nurkalla ja aika vähissä on nekin alueet, joihin ei uskalla ollenkaan mennä minään vuorokauden aikana.

Tätä turvallisuus väitettä saa kyllä kuulla aina kun suomesta hyviä puolia haetaan, mutta kannattaa kuitenkin muistaa että suomi on eu:n väkivaltaisin maa noin tilastojen valossa. Totta kai kaikki on suhteellista, on täällä varmaan aika turvallista verrattuna johku tsetseniaan..

Suomalaisuus merkitsee minulle tulppaa suonissa ja helvetillisiä ilmavaivoja makkaran ja ruisleivän syönnin seurauksena. Terveellisen maidon aiheuttamaa laktoosi-intoleranssia. Sitä, että saan huuhtoa paskahuusin juomavedellä ja syödä neekerikylän edestä ruokaa valtion kustannuksella..
Sitä, että rahaliikenteestäni 70% tai yli on veroja. Sitä, että puhtaissa vesistöissä uituani olen vihreämpi kuin Roosa
Meriläinen tai kotipihan nurmikko. Sitä, kuinka murtomiehen tullessa kotiini, saan tämän lyömisestä pahoinpitelysyytteen.

Tulevana metsänomistajana yritän kasvaa vastuuseen euroopan viimeisten virkistyspuistojen kunnossapidosta.:david:
Montaa muutakin asiaa. Mutta ennenkaikkea sitä, että saan kuuluvalla äänellä valittaa kaikesta..

Ei mutta leikit sikseen. Suomi on minulle ainoa oikea paikka asua ja elää.

Originally posted by Calle
Tätä turvallisuus väitettä saa kyllä kuulla aina kun suomesta hyviä puolia haetaan, mutta kannattaa kuitenkin muistaa että suomi on eu:n väkivaltaisin maa noin tilastojen valossa. Totta kai kaikki on suhteellista, on täällä varmaan aika turvallista verrattuna johku tsetseniaan..

Mutta suomalaiset joutuvat harvemmin rikoksen uhriksi kuin muut eurooppalaiset.

Tilastot on vähän niin ja näin. Esimerkiksi perheväkivaltaan kuolleiden ihmisten määrä on täällä niin iso, että sekin vaikuttaa jo noihin tilastoihin.

No joo, elintaso ja luonto ovat Pohjoismaissa suunnilleen samanlaiset. (Paitsi että Norjassa ei kouluissa tarjota ilmaista kouluruokaa, huom! tämä) Verojakin Pohjoismaissa keräillään suunnilleen samanarvoisesti eli huisin paljon, ja osalla niistä varoista sitten hyysätään niitä työtä vieroksuvia pummeja.

Mutta osa niistä varoista menee ihan oikeisiin kohteisiin. Kyllä mie arvostan suomalaista sosiaaliturvaa, kun ei koskaan tiedä, milloin ite joutuisi sen varassa elelemään. Ja Suomen luonto on miulle vaarojen ja järvien kasvatille erityisen lähellä sydäntä, vaikka toki muualtakin löytyy kauneutta ja puhtautta. Sitä paitsi tiesivätkö pakkislaiset, että Suomi ja Pohjoismaat ovat maailman ainoat valtiot, joissa tunnetaan käsite "jokamiehenoikeus"? Vuodenaikojen ja säiden vaihtuvuus on myös rikkaus.

Suomi on tosiaan monien oikeuksien maa. Toki ne tuovat mukanaan myös vastuun ja velvollisuuden. Suurin osa suomalaisista ottaa ne vakavasti. Työmoraali noin yleensä ottaen on meillä hyvä (verrattuna vaikkapa Venäjään tai Etelä-Euroopan maihin). Maanpuolustustahto on niinikään korkea, ja nykyisin sotaveteraaneja arvostetaan. (Oma äitini ei isäänsä ole koskaan nähnyt, koska hän kaatui aivan talvisodan alussa, tiettävästi petturin juonen tuloksena.) Suomalaisilla on rehellinen ja työteliäs maine ulkomailla, mistä sopii olla ylpeä.

Voisin kyllä ajatella asuvani esim. Ruotsissa, jossa moni asia on samalla tolalla kuin meilläkin, mutta enpä voisi siellä käyttää tätä ihanaa suomen kieltäni samassa määrin kuin kotimaassa. Suomi on tosiaan pieni kansa ja pieni kieli, mutta miusta se kannattaa säilyttää tässä maailmankaikkeuden kulttuurien mosaiikissa. Suomi ja suomalaisuus kunniaan ja reilusti esille.

Originally posted by arni
Tälläkin palstalla pyörii eräs nuori ylpeä nationalisti jonka viisaat ajatukset kaikki tietävät.
:jahas:
Noniinno

(näin aluksi voin jo sanoa että tulee paljon tilitystä mutta ken haluaa niin voi lukea tai jopa pistää omia mielipiteitään (puolesta tai vastaan) tähän "elämääkin suurempaan" threadiin)

Mitä suomalaisuus teille merkitsee? tämä on kysymys johon en ainakaan henkilökohtaisesti pysty ainoastaan parilla sanalla vastaamaan.

En voisi kuvitella elämää ilman saunaa, ruisleipää, kaunista luontoa, makkaraa, kaljaa (sallittakoon kaksi viimeistä silloin tällöin) jne...

Minulle suomalaisuus on sitä että jokainen suomalainen saa elää omaa elämäänsä täällä pohjoisessa ilman että on pelkoa siitä että kohta jysähtää talo alta. harmi, että kaikki ihmiset (lähinnä nuoret) eivät tajua että tähän asemaan ei ole päästy ilmaiseksi...heille itsenäisyys on itsestäänselvyys mitä se valitettavasti ei ole. Se, jos mikä minua ärsyttää että sotaveteraaneja ei kunnioiteta koska heille kuuluu kiitos tämän hetkisestä asemastamme ja itsenäisyydestämme. (pikkuveljeni kaveri joka on skeittaripunkkarihomohippi sanoi että toivottavasti kuokkavieraat ampuisivat sotaveteraanit koska ne on jo niin vanhoja kalkkiksia ja sotahulluja....tällöin itsellä HIEMAN kiehahti ja hieman nuttuutin kaveria...eipä olen näkynyt täällä itsenäisuuspäivän jälkeen!)

Mikään ei ole parempaa kuin rentouttavat löylyt puusaunassa (savusaunasta puhumattakaan) jonka jälkeen voi mennä takkahuoneeseen takan lämpöön tai terassille vilvoittelemaan ja ottaa siinä samassa ehkä vähän ölppöstä. tunnelma on vielä parempi kun sauna ja takka ovat lämminneet omalla työllä hankkimilla puilla.

Myös suomalainen mentaliteetti on sellainen asia joka on minun mieleen...vaikka itse olen melko puhelias niin en ymmärrä amerikkalaista" I love you"-meininkiä jota hoetaan lähes jokaiselle vastaantulijalle. kuitenkin toivon että seurassa osataan keskustella ja ei olla aivan totaalisia tuppisuita (näitäkin on nähty). Suomalainen rehellisyys ja suoraselkäisyys on sitä mitä minä arvostan. Kun joku minulle jotain sanoo niin minä edellytän että minun ei tarvitse heti alkaa epäilemään hänen sanaansa (riippuu tietysti hieman henkilöstä kuka minulle puhuu).

minua ärsyttää ihan saatanasti nämä tämän päivän pullamössönuoret ja kaiken maailman hinttipunkkarit (vrt. kuokkavieraat). Koulussa kun tulee aina yhteiskunnallisia keskusteluja niin minut leimataan natsiksi/rasistiksi vain sen takia koska mielestäni ei kannata ottaa lisää pakolaisia. esimerkit joita olen nähnyt elävästä elämästä osoittavat että muun kulttuurin edustajat harvoin sopeutuvat Suomen oloihin (vrt. romaanit,lähes 500 vuotta oleskelleet Suomessa eivätkä vieläkään osaa elää "talon tavoilla".).en arvostele ihmistä hänen ihonvärinsä perusteella vaan tässä tapauksessa sen perusteella miten hän sopeutuu yhteiskuntaan.lähinnä minä inhoan narkkareita ja sossupummeja. täällä kotikunnalla on paljon nuoria jotka menevät heti kortistoon ilman pienintäkään halua hankkia työpaikka.

mielestäni skinheadit ja muut suomi-intoilijat on naurettavaa porukkaa...puhuvat uudesta ylpeästä ja puhtaasta Suomesta ilman että omaavat itse työpaikaa. Lähinnä heitä tapaa paikallisissa räkälöissä tilittämässä patoutuneita tunteitaan. Tälläkin palstalla pyörii eräs nuori ylpeä nationalisti jonka viisaat ajatukset kaikki tietävät.

Joku voi ajatella että mitäs tää jätkä saarnaa työstä vaikka on vasta 17-vuotta. Vaikka minulla ei ole ollut tässä iässä pitkäaikaista työsuhdetta (nykypäivänä lähes mahdottomuus) niin silti töitä olen tehnyt. Isältä olen oppinut minulle työmoraalin ja lähinnä puuhommia on tullut tehtyä paljon. Talomme on puulämmitteinen jossa on 4 tulipesää joten siihen saa jokusen halon halkoa. Pitkän pennin (nykyisin sentin) olemme säästäneet kun puut saamme ilmaiseksi kotipaikkamme läheltä (saamme ottaa kaikki puut jotka ovat kaatuneet/kaatumaisillaan).

vaikka minua ei voi pitää mallikansalaisena niin olen 100% varma että minun kaltaiset ihmiset aiheuttavat vähemmän päänvaivaa yhteiskunnalle kuin edellämainitut hinttipunkkarit ja kuokkavieraat joilla tuntuu olevan pakkomielle aina jonkun asian vastustamiseen...siksi puhun näin suoraan koska tunnen että pakkiksella on paljon ihmisiä joilla on jokseenkin samanlainen näkemys asioista kuin itselläni.

Vaikka asia lähti lopussa hieman sivuraiteille niin toivottavasti saitte jonkunlaisen käsityksen tekstistäni. Teidän vuoronne laittaa omia kommentteja alkuperäiseen kysymykseen vastaten...

Arnille :thumbs:

Hyvä ja kiihkoton kannanotto. Mitä tulee mainitsemaasi lauseeseen...

"Se, jos mikä minua ärsyttää että sotaveteraaneja ei kunnioiteta koska heille kuuluu kiitos tämän hetkisestä asemastamme ja itsenäisyydestämme. (pikkuveljeni kaveri joka on skeittaripunkkarihomohippi sanoi että toivottavasti kuokkavieraat ampuisivat sotaveteraanit koska ne on jo niin vanhoja kalkkiksia ja sotahulluja....tällöin itsellä HIEMAN kiehahti ja hieman nuttuutin kaveria...eipä olen näkynyt täällä itsenäisuuspäivän jälkeen!)

niin voi saatana jos tommonen nulkki tulee juttuineen vastaan.Poikahan on ihan :kakka: arvoinen .

Tälläkin palstalla pyörii eräs nuori ylpeä nationalisti jonka viisaat ajatukset kaikki tietävät.

Yhdyn pitkälti tuohon pakolaispolitiikkaan. Mielestäni Suomeen ei todellakaan kannattaisi ottaa ihmisiä, jotka eivät tänne sopeudu. Mua ei todellakaan haittaa vaikka ihminen olisi vihreä, mutta jos elelee (minunkin) verorahoilla ja vielä rötöstelee Suomessa kiitokseksi turvapaikasta, niin saa mielestäni palata kotimaahansa. Ulkomaalaisista positiivisena esimerkkinä voisi sanoa Aasialaisväestön, joka on sopeutunut todella hyvin Suomeen, tekevät töitä ja tuovat Suomeen verorahoja. :thumbs:

Näistä 14v nationalisteista en olisi huolissani, se on kai se vaihe nuoruudessa, että pitää shokeerata.

Originally posted by Dopey
Muuallakin asuneena sitä tulee tervettä perspektiiviä tähän suomalaisuuteen. Suomi on syntymäpaikka ja sellaisena eräänlainen itseisarvo, mutta joka paikassa on omat plussansa ja miinuksensa...

Nimen omaan näin.
kumma kyllä ulkomailla ollessa on paljon isänmaallisempi ja Suomalasempi kun täällä ollessa.

Noi meillä on paras ja ihanin luonto, vähänen rikollisuus ja hyvä turvallisuus on kyllä mielestäni vääristynyt joukkomielipide, joka tuputuksella omaksutaan.
Luonto on keskieuroopassa monin kerroin kauniimpi. Niissä euroopan kaupungeissa jossa minä olen asunut ja ollut antoivat paljon turvallisemman olon kun esim. Helsinki. Rikollisuudesta en osaa sanoa.

toisaalta Suomi on Suomi ja sellasena se pidetään myös tulevaisuudessa.:thumbs:

Olen asunut ulkomailla muutamia pitempiä jaksoja joitain vuosia sitten ja täytyy sanoa, että Suomessa on asiat todella hyvin. Täällä voi mennä arvauskeskukseen jos on kipeä (OK, ei toimi täydellisesti, mutta kuitenkin loistavasti verrattuna ainakin muutamiin Euroopan maihin). Suomessa on mukava olla ja jos muutan ulkomaille (Voi tulla eteen parin vuoden sisällä), hankin aivan varmasti asunnon tai kesämökin Suomesta. Jos joskus saan lapsia, tulevat lapseni tuntemaan juurensa ja toivottavasti arvostavat juuriaan.

Silloin kun vielä urheilin, oli mahtavaa edustaa Suomea ulkomailla ja joskus liian pitkälle menevät kilpakumppanit kokivat mitä tapahtuu kun Suomalainen hermostuu;) Toisaalta niiltä vuosilta jäi jäljelle monia ystäviä, jotka ovat käyneet Suomessa ja he ovat tykänneet ainakin Suomen kesästä. Jos ranskalainen sanoo Suomen olevan mahtava maa, sitä on suomalaisena pakko uskoa.

EDIT: Älkää leimatko punkkareita. Punkkareita on moneen lähtöön, kuten muitakin ihmisiä.

Originally posted by Ren

EDIT: Älkää leimatko punkkareita. Punkkareita on moneen lähtöön, kuten muitakin ihmisiä.
nimenomaan.
Varsinkin punkissa kaikki ovat yksilöitä.

Empä nyt tiedä, onko se suomalaisena olo loppujen lopuksi niin hieno asia, jos verrataan muihin länsimaihin. Uskon, että Ruotsissa, Norjassa, Islannissa tai Kanadassa olisi melko samanlaista asua. Tottakai on perempi asua täällä kuin esim. Venäjällä. Arvostan todella paljon veteraaneja ja mikä minua oikeastaan eniten Suomessa ärsyttää on nykynuorison veltot perseet ja rapakon takaa tuleva turmeleva kulttuuri. Toinen asia mikä potuttaa on pakolaispolitiikka.. Onko Suomi enää Suomi, jos täällä kymmenen vuoden päästä on 20% väestöstä mulatteja?

Armeijaan aion mennä ja olen valmis hengelläni puolustamaan tätä maata niin kauan kun yksikin perheeni jäsen täällä asuu tai minulla on työ täällä. Mitä enemmän maasta tulee "multikulttuurinen", sitä vähemmän tätä paikkaa arvostan.

Suomalaisesta rehellisyydestä ja suoraselkäisyydestä en osaa paljoa sanoa. Ovatko ihmiset täällä paljon rehellisempiä kuin ulkomailla? Jos ovat, niin paljon voisi vielä parantaa.

Nimim. Usein kusetetuksi tullut

Originally posted by gnut
Onko Suomi enää Suomi, jos täällä kymmenen vuoden päästä on 20% väestöstä mulatteja?
Ööö, joo? En panisi pahakseni, kaunis ihonväri mulateilla. :)

Suomalaisuudesta voi olla ylpeä seuraavien seikkojen vuoksi:
-lähinaapureita lukuunottamatta ulkomaalaisilla neutraali kuva meistä
-turvallisuus ulkomailla edellä mainitun asian vuoksi
-turvallisuus kotimaassa
-pitkät päivät kesällä
-järvet, meri, mökki ja luonto
-halpa koulutus
-teknologian kärkimaita, Nokia, internet jne.
-tasa-arvo nyt
-itsenäisyys joka vaivalla pidetty

Negatiivista sen sijaan on:
-ne suuri osa suomalaisista, jotka ovat juntteja, idiootteja, rasisteja, tekopyhiä, uskovaisia ja verkostomarkkinoijia
-valtionkirkko
-verotus
-älyttömäksi paisunut julkinen sektori ja byrokratia
-liiallinen sosialismi ja konservatiivinen oikeisto
-liiallinen tasa-arvoon pyrkiminen kääntyy itseään vastaan
-tylsä ja turha presidentti
-pimeä vetinen talvi
-hyttyset kesällä

Suurimmat syyt miksi olen täällä lienevät ihan käytännön jutut, läheiset ja oma kieli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom