Mitä SINÄ puuhaat 5 vuoden kuluttua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Väännän väikkäriä ja työskentelen meidän laitoksella. Reenaan niin itseäni kuin koiriakin yhä aktiivisemmin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huh mikä kysymys. Tällä hetkellä on niin inhottava elämäntilanne, että tulevaisuuden suunnittelu tuntuu turhauttavalta. Joka tapauksessa toivon että...

- olisin löytänyt oman alani (joka siis on? Sen kun tietäsin!)
- saanut kivan työpaikan alaltani
- saisin jopa suht hyvää palkkaa työstä
- mieslapsiomakotitalomaalla2koiraajakissaautostajakesämökistäpuhumattakaan
- onnellinen ja tasapainoinen tilanne

Kun on löytänyt elämän tarkoituksen verotarkastajana, niin mitä tässä sen suurempia 5-vuotis suunnitelmia tekisi :)

No, jos virastolla ei jaksa loppuelämää notkua, niin ehkä sitten verokonsulttina tai tilintarkastajana yksityisellä puolella. Treenin puolella tavoittena on saada yli 35-sarjan maratonmelonnan sm-mitali. Jäljellä enää reilu pari tuhatta treeniä ja sitten viivalle.

Kaivan pakkikselta tämän threadin esiin ja alan kyselemään vastanneilta miten on elämä mennyt :hyper:

No jos sitä vaikka olisi töissä opettajana jossain sellaisessa koulussa missä on mukava työilmapiiri ja oppilaat, ja olisi vielä joku nainenkin löytynyt kainaloon :)

Olen ehkä valmistunut fysioterapeutiksi, olen toivottavasti kiertämässä eri maita rinkka selässä aasiassa, etelä-amerikassa tai polynesian alueella. Töissä haluaisin käydä vain silloin, kun pitää kerätä rahaa uutta reissua varten. Töitä voisin tehdä välissä reissun päällä, nyhtää paskarikkaat länsimaiset turistit kuiviksi jossain lomakohteessa. Jossain vaiheessa sitten tapais jonkun, ja vois asettua aloilleen jonnekin, missä on lämmintä. Rahan keruu, ylityöt ja hirveä stressi, kaks lasta, talovelka ja farmarivolvo ei nyt hirveästi houkuttele. Minä haluan nähdä muutakin kuin kotiseutuni. Eikös sitä sanota, että ku raha ja muu materiapaska jätetään pois, niin mitä ihmiselle jää. Muistot.

Viiden vuoden kuluttua ollaan hieman isompia ja kaksi kolmesta lapsesta on pois kotoa. Työpaikka on luultavasti sama ellei sitten ole omaa vastaavaa myymälää. Voi olla, että muuttokin mahtuu tuohon viiteen vuoteen. Aika menee kuitenkin hemmetin nopeasti.

Toivon, että olen löytänyt itselleni mukavan miehen, jonka kanssa elän tasapainoisessa ja rakkauden täyttämässä suhteessa. Ikää alkaa viiden vuoden päästä olemaan jo sen verran, että toivon myös päätyneeni jonkinlaiseen ratkaisuun lasten suhteen, eli tehdäkö niitä vai ei (jos Luoja suo)?

Toivon, että työpaikkani ja ammattini on sama kuin nyt, koska viihdyn työssäni. Toivon, että olen laajentanut omaa osaamistani "leveyssuunnassa". Ylenemisellä ei ole niinkään väliä, mutta saatan ehkä yrittää edetä hiukan "korkeussuunnassakin". Minulla on tietyt toiveet työssä, eli toivon päässeeni sellaiseen yksikköön, mistä haaveilen.

Toivon myös, että pysyn terveenä ja että ole hyväkuntoisen näköinen ja -oloinen fyysisessä ja psyykkisessä mielessä. Toivon myös, että ystävyyssuhteeni toimivat läheisten kanssa.

Toivon asuvani viiden vuoden kuluttua mahdollisesti omakoti- tai rivitalossa Helsingissä tai jossain lähikunnassa (esim. Kirkonummi, Porvoo, Sipoo tai jopa Hämeenlinna). Asuinpaikkani toivon olevan niin lähellä, että pystyn käymään Helsingissä töissä. Vanhalle kotipaikkakunnalleni en halua palata.

Toivon myös, että olen tullut viisaammaksi elämänkokemuksen myötä. Olisi hienoa päästä keräämään kokemuksia maailmalta esim. lomamatkojen myötä ja päästä harrastamaan niitä asioita, joista pidän.

Rahaa toivon sen verran, että pärjään mukavasti eikä tarvitse miettiä raha-asioita ja pärjäämistä liikaa. Tällä hetkellä rahatilanne on ihan ok, mutta vähän lisää voisin ottaa...

No, yritetään vastata mahdollisimman todenmukaisesti eli tämä näyttää aika todennäköiseltä:

1.Neljänkympin kriisistä selvitään fanaattisen kovalla punttitreenillä ja tulokset saavat olla kaikin mokomin parempia kuin mitä ne olivat 25-vuotiaana.

2.Vielä yksi ammatinvaihdos koska kaksi ensimmäistä eivät johtaneet tuloksiin.

3.Velat maksettu pois, tavalla tai toisella.

4.Koska toista ihmistä ei voi muuttaa niin keskityn omista asioista huolehtimiseen. Terveys aina etusijalla.

5.Pitää löytyä kyky suhtautua rauhallisesti kaikkiin asioihin. Jos joku ihmissuhde ei toimi niin parasta väistyä siitä pois.

Jospa sillon jo olis koulut ohi ja eka taapero suunnittelu tai toukka-asteella... Todennäköisesti yritän vielä tuolloinkin tehdä Fysiikan Työt I -kurssin toista työtä, joka on jo vuoden päivät ollu kesken. Lisäksi taidan edelleen asua samassa luukussa kuin nytkin...

edit. Ja toivottavasti omakotitalokin olisi joskus tiedossa

Joko olen onnellisesti naimisissa, pyöräyttänyt muksun tai pari ja burn-outin partaalla töiden vuoksi ;) tai sitten olen sinkku ja singahtelen ympäri maailmaa hankkimassa "elämänkokemusta".
Oikeasti en osaa yhtään aavistaa minkälainen elämäntilanteeni on viiden vuoden kuluttua, ja hyvä niin! Viisi vuotta sitten veikkaus olisi kyllä mennyt oikein, mutta koskaan en ole elämääni suunnitellut opiskeluja pitemmälle ja niiden nyt lähestyessä loppuaan alkaa hieman pelottaa, että mitäs seuraavaksi...

5 vuoden päästä elämä jatkuu todennäkösesti aika lailla samaa rataa kun nytkin tässä hyväpalkkaisessa insinöörin siistissä sisäduunissä. Ja haaveilen edelleen eläväni omalla isolla maatilalla raskaissa ja paskaisissa ulkoduuneissa, mikä ei toteudu koskaan. :hyper:

Jaa-a. Paha paha paha. Kenties DI- ja KTM tutkinnot kummatkin loppusuoralla, jossain firmassa tekemässä dippatyötä muun työharjoittelun ohella. Tai sitten yhteensä 80ov kasassa hajoilen tenttikirjoihin, käyn salilla purkamassa vitutusta rautoihin jotka osaa jo itestään hypätä tankoon kun ei oo kehitystä tapahtunu vuosiin. Toivottavasti kuitenkin tuo ensimmäinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom