Hulkki sanoi:
No, lähinnä konsulttifirmojen kerrotaan katsovan ainoastaan niitä lähemmäs täyden vitosen keskiarvon omaavia opiskelijoita. Työkokemuksesta on tosin konsultin hommiinkin pyrkiessä sata kertaa enemmän hyötyä kuin 5.0 keskiarvosta.
Itse olen pyrkinyt panostamaan pääasiassa niihin kursseihin ja asioihin, joita tarvitsen jatkossakin pääaineen ja sivuaineen parissa. Perusmatikat yms. fyssan labrat olen sitten tahkonnut "lapioidaan paskaa" -asenteella läpi.
Arvosanat muodostavat nätin haitarin laidasta laitaan, eli ainakin konsulttihommat voinen unohtaa :D
Voit sitten olla onnellinen, että susta ei konsulttia tule. Konsultin hommat on sellaisia, että en suosittele kenellekkään muulle kuin sellaiselle jolle tärkeimmät asiat maailmassa ovat raha, raha ja raha. Ja vielä vähän rahaa.
Ne konsultit joita olen meidän koulussa nähnyt, esim. vierailuluennoitsijat, ovat 90%:ti olleet aika persläpiä. Jos konsultiksi itse ikinä alkaisin, tekisin sen, niin, että hankin pitkän ja hyvän kokemuksen, jonka avulla pääsee aloittamaan hieman paremmalta tasolta ja omaa jo enemmän tietoa ja uskottavuutta. Harvaa ottaa tosissaan 24-vuotiasta konsulttia, tosin eipä ne pariin ekaan vuoteen pääse edes suutaan avaamaan. Eräällä kursilla joka konsulttien käyttöä ja konsultointia käsitteli, oli vierailulla koulun muutama entinen oppilas jotka oli suoraan konsulttifirmaan mennyt.
Ei hyvää päivää. Eka puolesta vuodesta vuoteen näperrät tietokantojen kanssa ja olet juoksupoikana. Sitten voit päästä muidenkin kanssa työskentelemään, mutta aikaa menee reilusti jo siihenkin, että pääset mukaan asiakkaiden luosee. sitten teet ylipitkää päivää ja vielä muutama lauantai päälle ja vielä vähän lisää ylitöitä. Sitten kaveri selitti, että ei voi lapsia hankkia ainakaan ennen kuin täyttää 30, kun muuten ura tyssää siihen. Ei sopisi ainakaan mulle.
Tietysti kaikilla on omat arvostuksensa ja mielipiteensä. Kursiin parasta antia oli kirjat ja optus joka käsitteli konsulttien käyttöä, eli miten vältetään Jari Sarasvuot, ja kusettamiset ja saadan konsultit toimimaan oikeasti firman eikä itsensä hyväksi. Ja se, että konsultit ei ole jumalia.
Varsinaiseen aiheeseen voisin vastata, että toivon olevani yliluutnanttina tekemässä työtä jolla on tarkoitus. Voisin sitten toimia väliaikaisena johtamiskonsulttina ja nostaa isoja palkkioita. :D