Mitä SINÄ puuhaat 5 vuoden kuluttua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
bodaan kilpaa :D

Toivon viiden vuoden sisällä läpäiseväni ulkoministeriön diplomaattihaun ja olevani joko kurssilla tai jo valmistuneena maailmalla.

Ja olisi kiva, jos kehtaisin jo viiden vuoden kuluttua laittaa kuviani tänne.

- Toivoisin että olen valmistunut ja päässyt töihin!
- Toivoisin että olen saanut edes pientä menestystä moottoriurheilun parissa! (että en oli aina viimeinen)
- Toivoisin että asuisin omassa mukavassa ja lämpöisessä kodissa!
- Toivoisin että olis paljon hyviä kavereita!
- Toivoisin että olisin kaikin puolin terve!!!!!!!

Lääkisopintojen loppuvaiheilla.Ehkä jotain käsitystä siitä, mikä erikoisala olisi sopivin. Kiva asunto Punavuoressa, Kampissa, Töölössä tms. Ja salillakäyntikin pitäisi olla taas harrastuksena.

Toivottavasti olen saanut opiskeluni päätökseen ja itseni vaikka johonkin lukioon opettajaksi. Tosin viisi vuotta on pitkä aika, ehkä olen jo lopullisesti kyllästynyt työpaikkaani ja hakenut (ja päässyt...) eläinlääketieteelliseen opiskelemaan.
Tai sitten olen jumittunut ikiteekkariksi enkä valmistu ikinä. :rolleyes:
Lihasta toivon mukaan löytyy ihan reippaasti enemmän kuin nyt, toivon mukaan olen onnistunut järjestämään työni niin että harrastukselle riittää aikaa.
Luultavasti olen myös muutamaa urheiluvammaa rikkaampi :down:

ei mitään tietoa..siksi juuri lukioonkin menin kun ei ollut mitään hajua mitä sitä alkaisi opiskelemaan.saa mukavasti lisäaikaa..no joo okei olihan siinä tuo yhteiskunnan painostuskin että lukion valitsin :D
toivottavasti viiden vuoden päästä olen isompi,vahvempi,yhtä terve kuin nyt,olisin jossakin työssä tai opiskelemassa,asustelisin kenties yhteisessä asunnossa elämäni naisen kanssa tai jotain sinne päin :hyper:

Toivottavasti oma yritys joka pyörii niin hyvin ettei tarvi tehdä iltoja eikä viikonloppuja töitä. Ja tietysti kaikki haluaa olla oman rakkaan kanssa. Vielä kun olisin terve niin avot.

nayttaapa hyvalta. ainoastaan opiskelijoilla on jotain tulevaisuutta 5 vuoden jalkeen. mulle 5 vuotta on sen verran pitka aika etta en tia. senpa takia en oo mitaan ikina opiskellut ??

Hulkki sanoi:
Kukaan kun ei todellakaan palkkaa esim. jotain johtamista ja managementia 2-3 vuotta opiskellutta napanöyhtää tekemään mitään johtamiseen ja managementiin liittyvääkään hommaa (tai mitään muutakaan hommaa) ilman vastaavaa työkokemusta - vaikka koulussa olisi saatu vitonen jokaikisestä kurssista ei niillä opinnoilla ole työnhaussa lainkaan merkitystä.

Vasta sitten, kun lähes kaikki tutkintoon kuuluvat kurssit on käyty, voidaan ehkä katsoa omattavan jonkinlainen yleiskuva esimerkiksi juuri johtamisesta ja managementista. Ja vasta tällöin alkaa opinnoista olla jotain hyötyäkin työnhaussa.
Eiköhän noita sopivia harjoittelu- / kesäduunipaikkoja ilmesty, kun oot päässy kunnolla vauhtiin kaupallisten aineiden kanssa. Pyri hankkimaan ensimmäiset työkokemukset ns. kovista paikoista, niin jatkossa voit valita duunisi. Eli Lontoon Cityyn kesäduuniin, McKinseylle harjoitteluohjelmaan yms. Noihin paikkoihin pääsee vain kovimmat tyypit, mutta sä taidatkin kuulua siihen porukkaan. ;)

Ettei mene ihan OT, niin viiden vuoden päästä pyöritän omaa firmaa ja opiskelen kauppiksen tohtoriohjelmassa. Niin ja ajan paskarinkia Porschella Eirassa. :)

Jos viiden vuoden päästä olisi nähnyt maailmaa tarpeeksi ja palaisi takaisin Suomeen, pitää varmaan ensin käydä tsekkaamassa Kanada taikka Englanti, tätä eteläistä pallonpuoliskoa olen jo nähnyt, vaikka vielä pitää nähdä vähän aikaa :)

twinlab sanoi:
Kesällä 2006 ollaan valmis ensihoitotyöhön. Siitä sitten Tammikuussa armeejaan (yksi vuosi). Siitä opiskelemaan (fysioterapeutiksi, sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi). Tämän jälkeen jos on jotain mikä sitoo kotimaahan (tyttöystävä/vaimo+perhe), niin sitten opiskelen vielä ehkä opettajaksi tälle alalle. Jos ei ole mitään sitovaa, niin YK-joukot houkuttelee tai työt ulkomailla. Toivottavasti olen viiden vuoden päästä voimakkaampi, viisaampi, ahkerampi, positiivisempi, elämää kokeneempi ja aikuisempi kuin nyt :)

Edit: Täällähän on muitakin lanssimiehiä :)

Toivottavasti aivan joissain muissa hommissa kuin nykyinen sh:n duuni ja lanssissa keikkailu. :arvi:

Aika monilla liittyy tulevaisuudenkuvat työhön. Minullakin, sillä tavalla että kaikenlaisesta työnteosta olisi mukava päästä eroon, vieläpä niin ettei tarvitsis syödä roskiksesta. Hyviä ideoita?

Goatsilla sanoi:
Aika monilla liittyy tulevaisuudenkuvat työhön. Minullakin, sillä tavalla että kaikenlaisesta työnteosta olisi mukava päästä eroon, vieläpä niin ettei tarvitsis syödä roskiksesta. Hyviä ideoita?

Kun ei ole ideoita mutta kovasti olen miettinyt. Niin tuo työ haittaa pirusti harrastuksia ja vapaa-aikaa, eli siitä tosiaan pitäisi päästä eroon. Mutta ainakin tämä elintaso pitäisi samalla saada säilytettyä.

Hulkki sanoi:
... tuotantotalouden opiskelijan on turha haaveillakaan opintoihin liittyvästä työstä ennen kuin suurin osa tutkinnosta alkaa olla kasassa.

...Ensinnäkin täällä joutuu viettämään aivan helvetisti aikaa kaikille DI-tutkintoa suorittaville pakollisilla paskakursseilla (matematiikka, fysiikka, fysiikan laboratoriotyöt, jne) ennen kuin pääsee ns. täyspäiväisesti lukemaan kaupallisia aineita.

Toisekseen tutaopintojen hyödyllisyys työnhaussa ennen kuin suurin osa tutkinnosta on suoritettu, on käytännössä nolla.

OFF-TOPIC jatkuu:
Ja koska minä olen sinua 5 vuotta vanhempi voin kertoa sinulle syyn miksi alkuun ei saa töitä. Koska kaksi ensimmäistä vuotta on mennyt matikan ja muiden aineiden parissa, kolmannen vuoden jälkeen on käytännössä opiskeltu yksi vuosi ammattiin auttavia aineita. Yrityksen on todella vaikea keksiä sinulle käyttöä kesäksikään.

TOPIC:
- Tekniikan tohtorin opinnot lopussa.
- Kiva nainen vieressä.
- Töissä ei-tutkijana.
- 30-kriisi hiipumassa.

Unelma olisi ehkä jotain tämäntapaista: Olisin pikkuhiljaa valmistumassa sähköinsinööriksi tampereen ammattikorkeasta, vierelläni olisi elämäni nainen, kävisin edelleen salilla 3-4 kertaa viikossa, ja pitäisin itseni kovassa kunnossa(~10%, 90-95kg kuulostaa hyvältä) ja tyttöystäväni ymmärtäisi sen/pitäisi siitä/kävisi ahkerasti itsekin salilla. Olisin myöskin täysin terve. Kaveriporukkanikin kävisi salilla, osa ainakin, he osaisivat pitää kuitenkin joskus viikonloppuisin hauskaakin esim. baarissa.

Jotain tällaista... kuulostaisi todella hyvältä :)

Mutta hyvät joulut vaan kaikille!!! :joulu3:

Hulkki sanoi:
Aivan. En tosin tiedä, onko tilanne yhtään sen parempi esimerkiksi kauppakorkeassa, kun opiskeltava asia on melko identtistä tutan pääaineopintojen kanssa.

Kukaan kun ei todellakaan palkkaa esim. jotain johtamista ja managementia 2-3 vuotta opiskellutta napanöyhtää tekemään mitään johtamiseen ja managementiin liittyvääkään hommaa (tai mitään muutakaan hommaa) ilman vastaavaa työkokemusta - vaikka koulussa olisi saatu vitonen jokaikisestä kurssista ei niillä opinnoilla ole työnhaussa lainkaan merkitystä.

Vasta sitten, kun lähes kaikki tutkintoon kuuluvat kurssit on käyty, voidaan ehkä katsoa omattavan jonkinlainen yleiskuva esimerkiksi juuri johtamisesta ja managementista. Ja vasta tällöin alkaa opinnoista olla jotain hyötyäkin työnhaussa.
Johtamista ja organisointia opiskelevana voi allekirjoittaa ton täysin. Koskee aika pitkälti muitakin aineita. Laskentatoimenopiskelijat voivat saada edes kaupalllisen alan kesätöitä jossain vaiheessa, mutta suurin osa niistäkin on aika pilipali hommaa. Ala on sellainen, että vastavalmituneetkaan ei ehkä laskista lukuunottamatta osaa käytännössä juuri mitään, ellei ole paljon kokomeusta esim kesätöistä tai vastaavasta. Mutta eipä esim. johtamista voi oppia muuten kuin käytännössä. Joku tietysti kysyy miksi sitä sitten edes koulussa opetetaan, niin on aivan eri asia aloittaa oppiminen kun on perustiedot hankittu ja edes jotain hajua miten asiat ovat kytköksissä toisiinsa jne jne.

Ainakaan kauppatieteellisellä alalla ei ole juuri väliä onko arvosanat kauhean hyviä. Niitä ei kannata väkisi yrittää saada. Mielstäni parempi koittaa valmistua nopeasti, kun se kerran on aika helppoa, ja pyrkiä opettelemaan asioita joista voisi olla hyötyä enemmän kuin niistä ikuisista 10 kohdan listoista.

lej sanoi:
Ainakaan kauppatieteellisellä alalla ei ole juuri väliä onko arvosanat kauhean hyviä. Niitä ei kannata väkisi yrittää saada. Mielstäni parempi koittaa valmistua nopeasti, kun se kerran on aika helppoa, ja pyrkiä opettelemaan asioita joista voisi olla hyötyä enemmän kuin niistä ikuisista 10 kohdan listoista.
No, lähinnä konsulttifirmojen kerrotaan katsovan ainoastaan niitä lähemmäs täyden vitosen keskiarvon omaavia opiskelijoita. Työkokemuksesta on tosin konsultin hommiinkin pyrkiessä sata kertaa enemmän hyötyä kuin 5.0 keskiarvosta.

Itse olen pyrkinyt panostamaan pääasiassa niihin kursseihin ja asioihin, joita tarvitsen jatkossakin pääaineen ja sivuaineen parissa. Perusmatikat yms. fyssan labrat olen sitten tahkonnut läpi asenteella "lapioidaan paskaa, hätistellään kärpäsiä ja toivotaan ettei haju tartu". :rolleyes:

Arvosanat muodostavat nätin haitarin laidasta laitaan, eli ainakin konsulttihommat voinen unohtaa :D

Hulkki sanoi:
No, lähinnä konsulttifirmojen kerrotaan katsovan ainoastaan niitä lähemmäs täyden vitosen keskiarvon omaavia opiskelijoita. Työkokemuksesta on tosin konsultin hommiinkin pyrkiessä sata kertaa enemmän hyötyä kuin 5.0 keskiarvosta.

Itse olen pyrkinyt panostamaan pääasiassa niihin kursseihin ja asioihin, joita tarvitsen jatkossakin pääaineen ja sivuaineen parissa. Perusmatikat yms. fyssan labrat olen sitten tahkonnut "lapioidaan paskaa" -asenteella läpi. :rolleyes:

Arvosanat muodostavat nätin haitarin laidasta laitaan, eli ainakin konsulttihommat voinen unohtaa :D
Voit sitten olla onnellinen, että susta ei konsulttia tule. Konsultin hommat on sellaisia, että en suosittele kenellekkään muulle kuin sellaiselle jolle tärkeimmät asiat maailmassa ovat raha, raha ja raha. Ja vielä vähän rahaa.

Ne konsultit joita olen meidän koulussa nähnyt, esim. vierailuluennoitsijat, ovat 90%:ti olleet aika persläpiä. Jos konsultiksi itse ikinä alkaisin, tekisin sen, niin, että hankin pitkän ja hyvän kokemuksen, jonka avulla pääsee aloittamaan hieman paremmalta tasolta ja omaa jo enemmän tietoa ja uskottavuutta. Harvaa ottaa tosissaan 24-vuotiasta konsulttia, tosin eipä ne pariin ekaan vuoteen pääse edes suutaan avaamaan. Eräällä kursilla joka konsulttien käyttöä ja konsultointia käsitteli, oli vierailulla koulun muutama entinen oppilas jotka oli suoraan konsulttifirmaan mennyt.

Ei hyvää päivää. Eka puolesta vuodesta vuoteen näperrät tietokantojen kanssa ja olet juoksupoikana. Sitten voit päästä muidenkin kanssa työskentelemään, mutta aikaa menee reilusti jo siihenkin, että pääset mukaan asiakkaiden luosee. sitten teet ylipitkää päivää ja vielä muutama lauantai päälle ja vielä vähän lisää ylitöitä. Sitten kaveri selitti, että ei voi lapsia hankkia ainakaan ennen kuin täyttää 30, kun muuten ura tyssää siihen. Ei sopisi ainakaan mulle.

Tietysti kaikilla on omat arvostuksensa ja mielipiteensä. Kursiin parasta antia oli kirjat ja optus joka käsitteli konsulttien käyttöä, eli miten vältetään Jari Sarasvuot, ja kusettamiset ja saadan konsultit toimimaan oikeasti firman eikä itsensä hyväksi. Ja se, että konsultit ei ole jumalia.

Varsinaiseen aiheeseen voisin vastata, että toivon olevani yliluutnanttina tekemässä työtä jolla on tarkoitus. Voisin sitten toimia väliaikaisena johtamiskonsulttina ja nostaa isoja palkkioita. :D

Oliko nyt kyse siitä mitä toivoo vai siitä mitä todella uskoo tapahtuvan...

Toivottavasti 5 vuoden kuluttua on mukava ja näpsäkän näkönen tyttöystävä jonka kanssa mukava olla pitemmälläkin tähtäimellä, jutuilla kun on ollut paha tapa sammua 1-2 vuoden jälkeen aina...

Lisäksi toivon että oma pikku yritykseni on isommassa mittakaavassa, tunnetumpi ja tuottaa sen verran että voi vakavasti harkita elämistä sillä.

Niin, ja toivottavasti armeija käyty hyvällä lopputuloksella.

EDIT: Meinasi olennainen unohtua, toivon että olen kasvanut ja kehittynyt reilusti punttauksen saralla, ja voin esim. opastaa aloittelijoita hyvällä omalla tunnolla ravintoasioissa jne..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom