Mitä SINÄ muuttaisit itsessäsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Jokainen ihminen on laulun arvoinen. Kukaan ei ole täydellinen. Onko sinussa jotain sellaista fyysisellä tai henkisellä puolella, jota haluaisit muuttaa..parantaa? Kaipaisiko liikavarpaasi lyhennystä? Kestätkö henkistä painetta? Sotketko liikaa? Tai jotain ihan muuta..?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ryti-vainaa sanoi jotain tyyliin "Tosiasioiden tiedostaminen on viisauden alku". Eli itsetutkiskelu mitä tässäkin kaivataan on hyvä asia. Mutta perfektionismi ei ole tervettä, järkevä itsekehitys on.

Jos sinulla on vika, jonka voi korjata, korjaa se, edes osittain. Aloita jo tänään. Pistä pysytyyn projekti.

Jos on sinulla on vika, jota ei voi korjata, opi elämään sen kanssa, ja hyväksymään se, jopa pitämään siitä. Toisen "vika" on toisen eksentrisen persoonallinen piirre.

Monesti "viat" korjaantuvat myös muuttamalla muiden asennetta niihin. Häpeily tai aggressio ei tosiaankaan ole oikea tapa tehdä sitä, vaan luonteva suhtautuminen tyyliin "olen tyytyväinen itseeni ja 'vikaan X', jos sinulla on ongelma sen kanssa, sinulla tässä on ongelma". Jos ei onnistu, kannattaa vaihtaa vertailuryhmää paremmin ymmärtäviin ihmisiin. Plus ei niitä muita ihmisiä loppujen lopuksi niin kauheasti kiinnosta sinun puutteesi tai erinomaisuutesikaan. Ei sinulle mikään raati anna tyylipisteitä. Muille on turha elää elämäänsä.

Esquire sanoi:
Ryti-vainaa sanoi jotain tyyliin "Tosiasioiden tiedostaminen on viisauden alku". Eli itsetutkiskelu mitä tässäkin kaivataan on hyvä asia. Mutta perfektionismi ei ole tervettä, järkevä itsekehitys on.

Jos sinulla on vika, jonka voi korjata, korjaa se, edes osittain. Aloita jo tänään. Pistä pysytyyn projekti.

Jos on sinulla on vika, jota ei voi korjata, opi elämään sen kanssa, ja hyväksymään se, jopa pitämään siitä. Toisen "vika" on toisen eksentrisen persoonallinen piirre.

Monesti "viat" korjaantuvat myös muuttamalla muiden asennetta niihin. Häpeily tai aggressio ei tosiaankaan ole oikea tapa tehdä sitä, vaan luonteva suhtautuminen tyyliin "olen tyytyväinen itseeni ja 'vikaan X', jos sinulla on ongelma sen kanssa, sinulla tässä on ongelma". Jos ei onnistu, kannattaa vaihtaa vertailuryhmää paremmin ymmärtäviin ihmisiin. Plus ei niitä muita ihmisiä loppujen lopuksi niin kauheasti kiinnosta sinun puutteesi tai erinomaisuutesikaan. Ei sinulle mikään raati anna tyylipisteitä. Muille on turha elää elämäänsä.

Hienosti sanottu. Siinä oli tiivistettynä elämänohje meille kaikille. Hyvä hyvä!
:love:

No sellanen henkisellä puolella ainakin, että ois mukava olla puhelias isossakin porukassa ja heittää läppää, mutta ku eihän sitä kehtaa prkl. :wall:
Ja fyysisistä ominaisuuksista ei sitten puhutakkaan.

Esquire, hyvin kirjoitettu :thumbs:

-- Wikke

Fabien ja Wikke, kiitti kehaisusta.

T: n.m. Päivän mietelausepalvelu Esquire

Se mitä elämä on opettanut ja kolhinut minua niin näihin pitää olla tyytyväinen. Muuttaa kai sitä itseään ei juuri voi tai mielestäni sen tilalle olisi parempi määritelmä että mitä haluaisit itsestäsi kehittää..
Kaikilla on varmaan itsessään kehittämisen varaa ja itse ainakin tunnustan että minulla on niin henkisellä puolella kuin fyysiselläkin puolella kehittämisen varaa viellä vaikka kuinka. Ensimmäisenä tulee mieleen että pinna voisi olla hieman pitempi..

Mitään muuta en halua muuttaa, mutta jos saisin olla edes 10cm pitempi, antaisin melkein mitä vaan. Nykyään tähän alkaa jo tottua, mutta kouluiässä oli aika rankkaa välillä...

Minä olen minä vaikka itsessäni kaiken muuttaisin.Pitäisi vaan hyväksyä itsensä sellaisena kun on.Aina on hyvä muistaa, että olenhan kuitenkin ainutkertainen, paras minä minun paikalle, mitä maailmasta löytyy.

Powerhousu sanoi:
Mitään muuta en halua muuttaa, mutta jos saisin olla edes 10cm pitempi, antaisin melkein mitä vaan. Nykyään tähän alkaa jo tottua, mutta kouluiässä oli aika rankkaa välillä...
No mutta oothan sä sentään hyvännäköinen. :nolo: Ja onhan sun helpompi kerätä lihaa tuohon varteen. :)

Haluaisin olla sosiaalisempi. Nykyään on niin vaikeaa puhua hiemankin vieraamman kanssa ja tutustua uusiin ihmisiin, joidenkin kavereidenkin kanssa olen välillä aika hiljaa. Muuten olen suht tyytyväinen siihen mitä olen (lihasta voisi olla enemmän ja läskiä vähemmän mutta täytyy sitä jotain tavoitteita olla, lisää treeniä vaan :whip: )

Tässä lista mitä haluaisin parantaa:

Fyysisesti:
-paremman näköinen naama
-tukka ei lähtis vielä tän ikäsenä :D
-vähemmän läskiä
-enemmän lihasta
-kapeampi lantio

Henkisesti:
-sosiaalisempi
-ahkerampi
-järjestelmällisempi
-parempi flaksi :david:

Fyysisiin "vikoihin" osaan kyllä suhtautua ja hyväksyn ne (mitä nyt tietty yritän lisätä sitä lihasta ja vähentää läskiä), mutta henkiset ovat ehkä vähän hankalampia, tuntuu että olen perusluonteeltani yksin viihtyvä ja patalaiska :wall: Mutta enpä kyllä haluaisi olla kukaan muu kuin minä itseni joten eiköhän tässä ole kaikki aika hyvin.

En muuttaisi itsessäni mitään,
olenhan täydellinen.
Ainoastaan vaatimattomuuteni joskus häiritsee.. :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom