Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Voiko esim. jotakin ravintolisää käyttää vaikka nyt ei ole menossa/tulossa treeneistä?
Mä pitäisin tätä ihan ok vaihtoehtona, jos tarkoitus on nimenomaisesti kalorimäärän kasvattaminen. Tähän myydään ihan varta vasten tehtyjä valmisteitakin. Tottakai ravintoarvot lähinnä mikroravinteiden suhteen ei ole maailman huikeinta luokaa, mutta jos muuten syö hyvin ja monipuolisesti ts. ei korvaa pulvereilla oikeaa ruokaa, niin ei niistä mun ymmärtääkseni haittaakaan ole (kuulen tosin mielelläni myös muiden mielipiteitä asian suhteen). Etuna on tietysti nauttimisen helppous, ei ole sen vaikeampaa tai aikaavievempää kuin hörppiä vettä pullosta, mitä varmastikin voit tehdä myös töissä ollessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruuan määrää pitäs lisätä vielä entisestään mutta alkaa jo tulla rajat vastaan paljo jaksaa syyä.

Syön kolme ateriaa päivässä kotona, jotka pystyn ite päättämään. Töissä on kaksi kahvitaukoa, joilla ei ehi kummosia syyä, sekä ruokatunti jolloin syön tavallista kotiruokaa jonka määrään en pysty vaikuttamaan.
Nämä kolme ateriaa alkaa olla jo aika isoja, ja en niihin enää mielellään lisäis mitää. Mutta paino vaan lopetti taas nousemasta. Eli kahvitauolle/ruokatunnille jotakin lisäksi. Voiko esim. jotakin ravintolisää käyttää vaikka nyt ei ole menossa/tulossa treeneistä? Nimenomaan hiilihydraatteja pitäis saaha lisää, ja vielä niin että budjetti kestäis sen. Alkaa mennä jo aika paljo rahaa toho ruokaan.

Kaikki ois muute suht kohillaa, makrojako, ruuan laatu ja kasvikset ym.

Eli ratkasuksi saa ehottaa jotakin helppoa ja edullista tapaa lisätä ruokavalioon hiilihydraatteja.

Samaa tarjoaisin kuin @Minihiiri. Kai siinä kahvitauolla ehtii pari palaa leipää vetäisemään? Täysjyvä/ruisleipää, päälliset maun/makrojen mukaan. Luultavasti kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin xxMassGainerProxx. Sama pätee hedelmiin.

Millähän saisin rasvansyöntiä hillittyä? Mulle tuo leipä on ollut aina "se kompastuskivi" eli jos en syö ollenkaan niin se on tietty yksinkertaista mutta nyt kun olen opetellut hiilareita syömään niin leipä on siihen ihan ok. Mulla on joku Ingmariini-addiktio kuitenkin, tänäänkin äsken lounaalla sitä meni aika hurjat määrät (en edes laskenut mutta arviolta n. 10-12 g/leipäviipale eli neljälle jälkiuunipalalle...ööh 45 g). Aamulla jo lisäsin ruokalusikallisen öljyä puuroon ja siinä se päivän suositusannos sitten olikin. Voin heittää hyväsit päivällisen salaatinkastikkeelle, avocadolle ja pähkinöille jos mielin 1g/painokilo -linjalla pysyä.

En ole keksinyt yhtä hyvää leivänpäällystettä, toisinaan pystyn laittamaan vain esim. kinkkuviipaleen ja kurkkua, mutta jos on sellainen voin himo niin siinä ei muut auta. Cuaqamolea olen tehnyt kun siitä tykkään mutta jos sitä ei ole valmiina tai ei ole avocadoa ollenkaan niin rasvapurkki on se juttu. Mitä haittaa on jos rasvat menee reilusti yli 1g/painokilo kuitenkin kokonaiskaloreiden ollessa tavoitteiden mukaan. Nyt tänään näyttä just 60 g (painan n. 63 kg) mutta loppupäivä menee sitten broilerikeitolla ja rasvattomalla rahkalla+ omenoilla jos en halua saldoa nostaa.

Millähän saisin rasvansyöntiä hillittyä? Mulle tuo leipä on ollut aina "se kompastuskivi" eli jos en syö ollenkaan niin se on tietty yksinkertaista mutta nyt kun olen opetellut hiilareita syömään niin leipä on siihen ihan ok. Mulla on joku Ingmariini-addiktio kuitenkin, tänäänkin äsken lounaalla sitä meni aika hurjat määrät (en edes laskenut mutta arviolta n. 10-12 g/leipäviipale eli neljälle jälkiuunipalalle...ööh 45 g). Aamulla jo lisäsin ruokalusikallisen öljyä puuroon ja siinä se päivän suositusannos sitten olikin. Voin heittää hyväsit päivällisen salaatinkastikkeelle, avocadolle ja pähkinöille jos mielin 1g/painokilo -linjalla pysyä.

En ole keksinyt yhtä hyvää leivänpäällystettä, toisinaan pystyn laittamaan vain esim. kinkkuviipaleen ja kurkkua, mutta jos on sellainen voin himo niin siinä ei muut auta. Cuaqamolea olen tehnyt kun siitä tykkään mutta jos sitä ei ole valmiina tai ei ole avocadoa ollenkaan niin rasvapurkki on se juttu. Mitä haittaa on jos rasvat menee reilusti yli 1g/painokilo kuitenkin kokonaiskaloreiden ollessa tavoitteiden mukaan. Nyt tänään näyttä just 60 g (painan n. 63 kg) mutta loppupäivä menee sitten broilerikeitolla ja rasvattomalla rahkalla+ omenoilla jos en halua saldoa nostaa.
Jos liika kokonaisenergiansaanti ei ole ongelma eli kalorit pysyy rasvasta huolimatta tavoitetasolla, niin ei siitä suurta haittaakaan ole. Usein erilaiset himot kertoo esim. liian vähäisestä energiansaannista. Periaatteessa paljon liikkuvalle ihmiselle olisi edullisempaa ottaa mahdollisimman suuri osa energiasta hiilihydraateista, ja proteiinista ja rasvasta vain sen verran kuin niitä tarvitaan rakennusaineiksi (eli se proteiinia 2g/kg ja rasvaa 1g/kg). Kuitenkin jos rasvan lisäämisestä huolimatta myös hiilarien saanti pysyy riittävällä tasolla treeneissä jaksamisen kannalta, niin antaa mennä vaan. :)

Jos liika kokonaisenergiansaanti ei ole ongelma eli kalorit pysyy rasvasta huolimatta tavoitetasolla, niin ei siitä suurta haittaakaan ole. Usein erilaiset himot kertoo esim. liian vähäisestä energiansaannista. Periaatteessa paljon liikkuvalle ihmiselle olisi edullisempaa ottaa mahdollisimman suuri osa energiasta hiilihydraateista, ja proteiinista ja rasvasta vain sen verran kuin niitä tarvitaan rakennusaineiksi (eli se proteiinia 2g/kg ja rasvaa 1g/kg). Kuitenkin jos rasvan lisäämisestä huolimatta myös hiilarien saanti pysyy riittävällä tasolla treeneissä jaksamisen kannalta, niin antaa mennä vaan. :)

Joo, mulle jotenkin tuo reilu Oivariinin käyttö on näköjään edellytys että muutenkin pysyy sellainen rentous ja hyvä fiilis. Heti jos yritän siitä vierottautua niin ne suorastaan hyökkäävät kaapista silmille. Enkä halua mihinkään kevytlevitteisiin koskea. Minkähänlainen se uusi Rahkariini on sisällöltään...? Ehkä mä tosiaan jatkan näin, budjetoin nuo himoni kokonaissaldoon rehellisesti vaikka tuleekin helposti yli 1g/painokilo. Ei nyt puoltatoista kuitenkaan mutta sellainen 1.2g/painokilo useana päivänä viikossa.

Joo, mulle jotenkin tuo reilu Oivariinin käyttö on näköjään edellytys että muutenkin pysyy sellainen rentous ja hyvä fiilis. Heti jos yritän siitä vierottautua niin ne suorastaan hyökkäävät kaapista silmille. Enkä halua mihinkään kevytlevitteisiin koskea. Minkähänlainen se uusi Rahkariini on sisällöltään...? Ehkä mä tosiaan jatkan näin, budjetoin nuo himoni kokonaissaldoon rehellisesti vaikka tuleekin helposti yli 1g/painokilo. Ei nyt puoltatoista kuitenkaan mutta sellainen 1.2g/painokilo useana päivänä viikossa.
Kyllähän tuolta kaupasta löytyy paljon parempia vaihtoehtoja, kuin voi. Esim maapähkinävoi (ei mitkään Nutella-suklaalevitteet) on hyvä; vähemmän epäterveellistä rasvaa ja vähä jopa protskuakin, vähemmän kaloreita + todella hyvän makuista. Ja sitten noi tuorejuustolevitteet on suhteessa jees myös, jos kerta jotain on pakko saada leivän päälle. Ite vedän mielellään leivät ilman levitettä ni saa syödä enemmän itse leipää (+leikkeet/salaatit) :kuola:

Aamupala: puuro ja raejuusto
Ruoka 1: Kanafile ja makaroni
Välipala: maustamaton rahka
Ruoka 2: kanafile ja makaroni
Ruoka 3: kanafile ja makaroni

Näillä on menty kaks kuukautta. Reenipäiviin lisään yhden kanafile ja makaroni annoksen tai gainomaxin :)

Pitäsköhän syödä jotain vihreetäkin välillä? :o

8:00 Aamupala: Rahkaa joku 150g, omena ja puuro voisilmällä + maitoa se pari lasillista.
11:00 Ruoka 1: Kouluruoka, niin paljon kun lautaselle vaan mahtuu,ruisleipä, 2 lasillista maitoa ja salaattia.
15:00 Ruoka 2: Kanaa 150g(jotain marinoitua broilerin suikaletta) ja jasmiini riisiä joku 1.5dl kuivana. Tai jauhelihaa 200g ja makaroonia tai riisiä. Maitoa lasillinen.
16:00 Ennen salia kreatiinit ja banaani
salille
18:00 Protsku jauheet ja banaani
19:00 Pari ruisleipä palasta metukat päälle, omena, rahkaa 150-250g ja maitoa se lasillinen.

Tuommoset setit menee 172cm 67kg, paino ollu nyt kokoajan pienessä nousussa.
Mitä lisäisitte/muuttaisitte tuohon, ainakin hyviä rasvoja varmaan pitäisi saada lisää?
Ja noi kellonajat oli vähän sinnepäin suunnilleen tunnin tarkuudella tommoset.

Viimeksi muokattu:
8:00 Aamupala: Rahkaa joku 150g, omena ja puuro voisilmällä + maitoa se pari lasillista.
11:00 Ruoka 1: Kouluruoka, niin paljon kun lautaselle vaan mahtuu,ruisleipä, 2 lasillista maitoa ja salaattia.
15:00 Ruoka 2: Kanaa 150g(jotain marinoitua broilerin suikaletta) ja jasmiini riisiä joku 1.5dl kuivana. Tai jauhelihaa 200g ja makaroonia tai riisiä. Maitoa lasillinen.
16:00 Ennen salia kreatiinit ja banaani
salille
18:00 Protsku jauheet ja banaani
19:00 Pari ruisleipä palasta metukat päälle, omena, rahkaa 150-250g ja maitoa se lasillinen.

Tuommoset setit menee 172cm 67kg, paino ollu nyt kokoajan pienessä nousussa.
Mitä lisäisitte/muuttaisitte tuohon, ainakin hyviä rasvoja varmaan pitäisi saada lisää?
Ja noi kellonajat oli vähän sinnepäin suunnilleen tunnin tarkuudella tommoset.

mä söisin treenin jälkee kunnon ruuan tai lisäisin iltpalalle viel satsin puuroa.

1.2g/painokilo useana päivänä viikossa.
Oookei, kerrataanpa vähän. 1g/kg on suositus joka pitäisi suunnilleen ja vähintään saada (varsinkin naisilla ylittäminen on pienempi paha kuin alittaminen), mutta jos se ylittyy moninkertaisesti, ongelmia saattaa tulla em. kokonaisenergian ja muiden ravintoaineiden "mahtuvuuden" kanssa. Jollain parillakymmenellä grammalla ei ihan oikeesti ole yhtään mitään merkitystä, jollet ole tyyliin kisadieetillä.

Kyllähän tuolta kaupasta löytyy paljon parempia vaihtoehtoja, kuin voi. Esim maapähkinävoi (ei mitkään Nutella-suklaalevitteet) on hyvä; vähemmän epäterveellistä rasvaa ja vähä jopa protskuakin, vähemmän kaloreita + todella hyvän makuista. Ja sitten noi tuorejuustolevitteet on suhteessa jees myös, jos kerta jotain on pakko saada leivän päälle. Ite vedän mielellään leivät ilman levitettä ni saa syödä enemmän itse leipää (+leikkeet/salaatit) :kuola:

Tuo maapähkinävoi se vasta koukuttavaa kampetta onkin, ei voi suositella. :D Ihan liian helppo vedellä suoraan purkista kun tulee käytyä jääkaapilla.

Tuo maapähkinävoi se vasta koukuttavaa kampetta onkin, ei voi suositella. :D Ihan liian helppo vedellä suoraan purkista kun tulee käytyä jääkaapilla.
Niin, mutta onhan se paljon parempi eli terveellisempi vaihtoehto, kuin joku 100% voi. Siihen mä en voi mitää,enkä sen enempää kommentoi,jos ei jollakulla ei riitä itsekuri kyseisen ruuan suhteen :D

Pikku kysymys: Mitäs sitä kannattais illalla salin jälkeen syödä ettei kuitenkaan noutaja tulis? Tulee treeni yleensä vedettyä tuossa 7-8 aikaan illalla ja ysiltä vielä kunnon lihapotut niinku treenin jälkeen kuuluukin ja nukkuun klo 23. Meinaa vaan tuo eturessu tykätä tästä kaikista eniten ja ajattelin ekaks lähtä tästä iltasyömisestä liikkeelle. Treenien aikaakaan ei oikein oo mahdollista muuttaa

Pikku kysymys: Mitäs sitä kannattais illalla salin jälkeen syödä ettei kuitenkaan noutaja tulis? Tulee treeni yleensä vedettyä tuossa 7-8 aikaan illalla ja ysiltä vielä kunnon lihapotut niinku treenin jälkeen kuuluukin ja nukkuun klo 23. Meinaa vaan tuo eturessu tykätä tästä kaikista eniten ja ajattelin ekaks lähtä tästä iltasyömisestä liikkeelle. Treenien aikaakaan ei oikein oo mahdollista muuttaa

No kyllä se perinteinen riisi/liha/vihannekset sopis tohon hyvin sillä kalorijakaumalla mikä itselle on tarpeen. Esim ~100g riisiä, 150 liha/kana yms ja salaattia niin maan perkeleesti :)

Pitkästä aikaa vois päivitellä, tämmösellä ny hetki menny.. Iltapala välillä vaihtelee mut muuten näillä mennään.

0530: Kahvi, elovena 70g, 1/2 banaani, kaloriton mehukeitto, 1tl kanelia, raejuustoa 100g, omegat vitskut..
0800: Cashew 35g, heraa 50g
1030: Jasminriisi 80g, Kalkkunafilee 150g, raejuusto 100g, 1tl oliiviöljy, omena
1300: Tonnikalapalat vedessä 140g, supermass promeal 50g
1530: 2 palaa real ruisleipää kinkulla ja juustolla, banaani, promeal 50g
1700-1900: Bcaa eaa glutamine 20g, osmopure 30g, suola 5g (treenit) palkkariks 60g afterzone, 50g osmopure
1930: Jasminriisi 80g, Kalkkunafilee 150g, raejuusto 100g, 1tl oliiviöljy
2100: Maitorahka 250g, finax nötterfrukt mysli 50g, mehukeitto kaloriton, 2 palaa real ruisleipää kinkulla ja juustolla, banaani, solgar sinkkimagnesiumkalsium valmiste

Kcal 4350
H 580
P 330
R 80

Ikää 22v, 103kg/190cm

Niin, mutta onhan se paljon parempi eli terveellisempi vaihtoehto, kuin joku 100% voi. Siihen mä en voi mitää,enkä sen enempää kommentoi,jos ei jollakulla ei riitä itsekuri kyseisen ruuan suhteen :D

Heh, mulla itsekuri riittää muuten mutta itselle uutta tuotetta piti päästä testailemaan banaanin, paahdetun ruisleivän, puuron ja ties minkä kanssa jonka oli kuullut superhyväksi yhdistelmäksi. Kun nuo kaikki halusi kokeilla suurinpiirtein pari päivän aikana niin...Nyt päätin olla tällä viikolla ostamatta uutta purkkia, eka purkki kesti kokonaista 4 päivää :hyper:

Heh, mulla itsekuri riittää muuten mutta itselle uutta tuotetta piti päästä testailemaan banaanin, paahdetun ruisleivän, puuron ja ties minkä kanssa jonka oli kuullut superhyväksi yhdistelmäksi. Kun nuo kaikki halusi kokeilla suurinpiirtein pari päivän aikana niin...Nyt päätin olla tällä viikolla ostamatta uutta purkkia, eka purkki kesti kokonaista 4 päivää :hyper:

Joo, itellä oli sama juttu. Puuroon, pirtelöihin, leivän päälle ja kaikkea muutaki tuli kokeiltua. Nykyään riittää onneks veitsellinen eväsleivässä :)

Mikä määrä kaurahiutaleita laittaa jengillä pakin tukkoon? Itsellä 200g kaurahiutaleita + musta kahvi ja vatsa on seuraavat 3 tuntia aivan tukossa ja turvoksissa. Voi tosin olla tuo kahvi mikä edes auttaa sitä koska kärsin ärtyvästä suolistosta muutenkin. Mutta kaloreita on saatava kunnolla siksi noin "korkea" määrä. Pitää varmaan vaihtaa johonkin toiseen aamupalaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom