Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

mun ruokavalio, saa kommentoida ja jeesata

hei, eka postaus palstalle, olen mies 34v 189cm/83,5kg, useampi vuosi treenailtu aktiivisesti mut ei liian vakavasti kuitenkaan, kävin just InBody-mittaukses ja mun rasvaprosentti oli 7,2 (ilman mitään dieettiä siis!), geenit on hoikanpuoleiset, mut jos haluaisin edes hieman lisää lihasmassaa niin mitä pitäis tehdä? (rahkaa en pysty syömään, enkä raejuustoa) kalorilaskurilla pikaisesti laskin että syön noin 3000 kaloria päivässä ja että se olisi oikea määrä mulle.

aamupala: pari ruisleivänpuolikasta (becel+kinkku+juusto) + puolikas viili myslillä
lounas: normaali vähärasvainen Amica työpaikkalounas (esim. lihapullat muusilla, ruokajuoma vesi)
päivällinen: vähärasvainen perus kotiruoka-annos (esim. tonnikalapasta, ruokajuoma vesi)

(tässä välissä salitreeni, ja muscle+ palautusjuoma)

iltapala: jotain edellisen päivän päivällisen jäänteitä, tai leipää, tai banaania + puolikas viili myslillä + lisäproteiinia noin 30g

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elikkäs jos joku sanois mielipiteensä tän päiväsestä tai siis viikon ajan elän aina samalla ruokavaliolla, ja sitten viikon päästä vaihdan esim makaroonit riisiks jne,
Aamupala 2 paistettua munaa,2rkl öljyy,1dl kaurahiutaleita,2dl jogurttii,2dl maitoo,omega 3
Prodejuoma ennen ruokailua
Kouluruoka (syödään mitä on tarjolla ja lautasellinen+salaatit ja 4dl maitoa)
Prodejuoma
Välipala sama kun aamulla ilman omegoita
Palautusjuoma (UFS whey,UFS malto,UFS Kreatiini)
Ruoka: 100g makaroonia ja tällä viikolla joka päivä 200g HK Viljapossun marinoituja suikaleita+2rkl öljyä+6dl maitoa+salaatti
Pähkinöitä joita napostellaan pitkin iltaa
Iltapala: 2 kananmunaa raakana,hieman mehua sekaan ja alas kurkusta.
Kaloreita on nyt joka päivä tullut sen 3300-3500 kaloritarveon 2900kcal

Eilen meni;

Aamupalaks; purkki rahkaa, ananas tötsä, 1½ desii kaurahiutaleita, pari bananaania, jugurttia ja vähän mehukeittoa.

Sit treeneihin ja salille ja sit palkkariks normi heraa ja dekstroa, jonka jälkee huiviin purkki rae juustoa.

Illalla meni kanan rintafilettä ja nuudeleita.

Viikonloppuna ei tule syötyä niin säännöllisesti kuin arkena ;E

klo 4:15 elovena-puuroa, heradrinkki

klo 6:30 ruispalat-kerrosleipä(kalkkunaleikkeet,kurkku.keijuu), omena

klo 9:15 ehrmanni, nektariini

klo 12:30lounasta (naudan jauhis(rasv.5%)n.150g+puutarhurin sekoitus n.100g+tomaattimurska),kasviksia, maitoo, ruisleipää+höysteet

klo 14:30 rainbow viili( offtopiccina, mitä mieltä porukat rainppari-viilistä eism rahkan korvaajana?must ok ravintoarvot)

klo 16:45 palkkari vaniljaheraa+maltoa

klo 17:15 lohipastaa, kasviksia, maitoo, ruisleipää+höysteet

klo ? iltapalaa:?

mitä mieltä mun ruoista tänään?

klo 10:00a
aamulla yks kanakolmioleipä, danio rahka,ja energiajuoma 0,15l

treeni puoltoist tuntia(jalkatreeni)
sit jotai protskujuomaa 3dl 5dl vettä..

klo 13:00
4 kananmunaa, 5 palaa suklaata

sit jossai 4 nukahdin..
heräsin puol kasi:
tonnikalaa salaatin kans, 1 prk tonnikalaa salaattii sellanen kourallinen

klo 20:00
kaupan valmis makaronilaatikko(söin kaks kolmasosaa), tonnikalaa puol prk ja raejuustoo joku puol desii

sit kymmenelt syön yhen leivän mis pääl juustoo ja kinkkuu , sit loput makaronilaatikosta eli yks kolmasosa ja puol prk tonnikalaa ja puol desii raejuustoo.(jotai karpalotiivistemehuu myös)

en tiedä mis pitäs laskee kalorit ja proteiinit et paljonko tossa on :o

mut mitä mieltä?
ihan liian vähän ?

(koitan kasvattaa habaa )

RautaPerse

olet oikeessa.
niin ja olen 17v tyttö, en ihan 4 :p
Mitä mun pitäs viel lisätä ja miten voisin syödä kunnol joka pv muttei mihkää oksennuskuntoon?

Aamupalan missasin, mutta sitten:

12:00 päivälliseksi itse tehty kreikkalainen salaatti sekä itsetehdyt kreikkalaiset lihapullat ja riiisiä ( lihapullani ovat noin nyrkin kokoisia ). Kaikkia iso lautasellinen.

14:00 välipalana Ehrmannin rahkaa ja hedelmää

16:00 proteiinilisä Star Nutrition Whey-80

20:00 proteiinilisä Star Nutrition Whey-80

Tsemppiä vain. :)

RautaPerse

olet oikeessa.
niin ja olen 17v tyttö, en ihan 4 :p
Mitä mun pitäs viel lisätä ja miten voisin syödä kunnol joka pv muttei mihkää oksennuskuntoon?

Laita syömäsi ruuat tuonne kalorilaskuriin. Sitä voi käyttää rajoitetusti ilmaiseksi. En osaa sanoa paljonko tuon ikäinen tyttö kuluttaa, enkä edes tiedä painoasi. Proteiinia sinulla näyttää jonkun verran jo tulevan.
Laita laskurin tulos tänne, niin varmasti saat vinkkejä syömiseen.

Tonnikala, maitorahka, kana, kala, raejuusto, liha, kananmunat, ovat hyviä proteiinin lähteitä. Lisää myös kasviksia/hedelmiä. Vaikka niillä ei pelkästään paino nouse, niin hyvä niitäkin on syödä.

Edit. Kokeile syödä jotain noin kolmen tunnin välein. Miehille usein sanotaan, että jokaisella aterialla 30 grammaa proteiinia. Sinun tuskin kannattaa syödä niin paljon. Kokeile myös syödä reenin jälkeen muutakin kuin tuo proteiinijuoma. Lisää juomaan hiilaria (esim. maltoa) ja noin tunti reenin jälkeen syö kunnollinen ja monipuolinen ateria...

Aamulla:

-4 Munaa
-1 dl puuroa

Lounas jäi välistä minusta riippumattomista syistä, niin hyvällä omallatunnolla pystyin käymään kebabilla neljän aikaan :kuola:

Illalla:

-Lihapullia 6-7 kpl
-xtra rahkaa puoli purkkia

Tulossa: lisää rahkaa :D

Edit. Ei kyllä kuvaa mun normi päivää milläänlailla, syön normisti useammin ja kunnon ruokaa niinku pitääki. Tällä hetkellä vaan annan itelleni anteeksi ton kebabin ku oon vielä tän viikon poissa salilta.

tää päivä:
aamupala:(07:00)
-kaurahiutaleet 75g+ funlightmehu 5dl= puuro
-banaani 150g
-ehrmann
-ruisnäkkäri, ruispaahtoleipä, jälkiuunipala(2kpl)+kalkkuna,levite,5%sulatejuusto,tomaatti,kurkku
-kahvia maidolla

palkkari:(11:00)
50ghera, 15gmalto, 7g kreatiini

lounas:(13:00)
-700g kirjolohikiusaus
-3dl rasvaton maito
-REILUSTI SALAATTIA
-hapankorppu ja ruisvuokaleipä levitteellä

välipala:(16:00)
-ruispaahtoleivät(2kpl) levitteellä sekä broilerinleikkeellä(50g)
-ehrmann

iltapala:(21:00)
-täysjyvätortilla(3kpl)+tonnikala 280g+kevyt metukka 20g+ kalkkunaleike50g+ ananas140g+polar15% raaste 70g= minipitsat
-100g keso raejuusto

iltapala 2:(22:30)
- ehrmann+ 30-50g pähkinät

massaa ja voimaa haetaan, miltäs vaikuttaa

katsokaas

klo 10:00a
aamulla yks kanakolmioleipä, danio rahka,ja energiajuoma 0,15l

treeni puoltoist tuntia(jalkatreeni)
sit jotai protskujuomaa 3dl 5dl vettä..

klo 13:00
4 kananmunaa, 5 palaa suklaata

sit jossai 4 nukahdin..
heräsin puol kasi:
tonnikalaa salaatin kans, 1 prk tonnikalaa salaattii sellanen kourallinen

klo 20:00
kaupan valmis makaronilaatikko(söin kaks kolmasosaa), tonnikalaa puol prk ja raejuustoo joku puol desii

sit kymmenelt syön yhen leivän mis pääl juustoo ja kinkkuu , sit loput makaronilaatikosta eli yks kolmasosa ja puol prk tonnikalaa ja puol desii raejuustoo.(jotai karpalotiivistemehuu myös)

en tiedä mis pitäs laskee kalorit ja proteiinit et paljonko tossa on :o

mut mitä mieltä?
ihan liian vähän ?

(koitan kasvattaa habaa )

ookoo laskin ravintoarvot..

3153.14 kcal, proteiinii 121.05, rasva 191.12
hiilarit 236.209

nooh mitä mieltä..

Tänään

09.30 Ehrmann rahka ja 2dl mehukeittoa (mansikka) + 3,5dl kaakaota (kevytmaitoon tehtynä)
13.00 5 kananmunan munakas, jossa 1dl maitoa ja 10 siivua saunapalvikinkkua + 3,5 dl kaakaota
15.30 1 litra kevytmaitoa
18.30 100-150g kanaa, 150-200g raejuustoa ja 2 perunaa + 6dl kevytmaitoa
22.00 Ehrmann rahka ja 2dl mehukeittoa (mansikka) + 3,5dl kaakaota
24.00 3,5 dl kevytmaitoa (Kohta siis)

niin mä kyllä laskin että ois 3153 kcal, joku muu voi sit laskee mun puolesta jos kerta on väärä tulos.:jahas:

Laske ite :jahas:

google.com ravintolaskuri

Laskit sit päin mäntyä kun sen näkee heti laskemattakin että ei ole 3000+kcal..

Tänään ei ole ollut kovin paljoa syömisiä... :D

06.30 kaurapuuro/raejuusto/mehukeitto sekoitus + 2 ruisleipää joissa kevyt margariini levite ja meetwursti siivut + vitamiinit ja omega 3
11.20 Kouluruoka Jauhelihakeittoa, 1 leipä jossa päällä 2 juustosiivua, paljon kurkkua ja tomaattia ja jälkiruuaksi mansikkariisisörsseli
14.00 banaani, heradrinkki unohtu ottaa mukaan
17.00 palautusjuoma
hmmm cola lightia juonut nyt pari tuntia aika paljon
iltapalaks iso annos kananmunia ja tietenkin magnesium

Unohtunu tuo syöminen tänään, ei paljoa protskua yhtään, huomenna ryhdistäytyminen.

0700 kaurapuuro + hera + vitamiinit
0900 Reissaria + päälliset ja purkki tunaa
1100 koulusafka joku 500kcal.. näistä ny ikinä tiä..
1430 kaurapuuro ja purkki tunaa
1700 Munanvalkuaisia + purkki tunaa + rypsäriä
2030 Rahka + rypsärit

Diietillä mennään ja kalorit pomppii siinä 2500

Aamulla: Ruisleipä, juustoa, meetvurstia, 30g whey80, 2dl maitoa, ehrman, multitabi, sinkki
Välipala:Banaani, 100g kalkkunamakkara
Lounas: Sienipiirasta,Puolikas lautanen tomaattia ja kurkkua, loput uunilohta (250-300g)
Välipala:Protskupatukka 60g
Treenipalkkari 30g whey80,malto 1/2dl, kreaa
Työtapaamisessa saatiiin jotain mössöleipää juustolla,kinkulla,kananmunilla,anjovista 4kpl
(Tähän kohtaan tulisi muuten joku lämmin ruoka esim. riisiä 2dl märkä, kanaa(200g) tai prot.pastaa 2dl märkä ja jauharia(230g) )
IltapalaI: Whey80 25g, tonnikalapurkki
IltapalaII:ehrmanni

Voisin samalla kysyä miltä näyttää? Pistääkö joku kohta silmään? Saa kommentoida.
Pituutta 180 ja painoa n. 87 atm ja sitä massaa tavoitellaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom