Netistä selvittämällä varmaankin saisin tähän vastauksen, mutta josko täällä osattaisiin kertoa suoraan... Saako kelloja jenkeistä edullisemmin? Esim. mitä merkkejä ja mistä liikkeistä kannattaisi katsella? Mitä laatukelloja valmistetaan USAssa, vai onko mitään?
Käytetytkin tulevat kyseeseen. Ja olisi tarkoitus vähän parempaa kelloa hankkia, eli hintarajana pari tonnia, ehdottomasti alle kolmen. Tohon rahaan toki saa jo hienoja kelloja kotimaastakin, mutta toisaalta fiksulla hankinnalla säästää äkkiä satasia. Reissu kohdentuu San Antonioon/texas, eli ihan mihinkään New Yorkin shoppailuparatiisiin en pääse, joka osaltaan tietty hommaa rajoittaa.
Saa huomattavasti halvemmalla kuin kotimaasta. Itse olen lähinnä perehtynyt käytettyjen tarjontaan ja hintatasoon. Käytetyt kellot kuuluvat monien kultasepänliikkeiden perustarjontaan, ja liikkeitä on isommissa ostoskeskuksissa yleensä useita. Kannattaa ihan ajan kanssa kierrellä liikkeiden tarjontaa läpi. Myös mm. Tourneaun sivuilta pystyy selaamaan käytettyjä, siitä ainakin pääsee etukäteen vähän perille hintatasosta. Meille onkin vuosien mittaan kotiutunut Jenkkien reissuilta useampikin laatukello, itse ostin nyt vuodenvaihteessa sieltä käytetyn Rolex Lady Datejustin 1500 dollarin hintaan.