Mitä ranteessa?

Netistä selvittämällä varmaankin saisin tähän vastauksen, mutta josko täällä osattaisiin kertoa suoraan... Saako kelloja jenkeistä edullisemmin? Esim. mitä merkkejä ja mistä liikkeistä kannattaisi katsella? Mitä laatukelloja valmistetaan USAssa, vai onko mitään?

Käytetytkin tulevat kyseeseen. Ja olisi tarkoitus vähän parempaa kelloa hankkia, eli hintarajana pari tonnia, ehdottomasti alle kolmen. Tohon rahaan toki saa jo hienoja kelloja kotimaastakin, mutta toisaalta fiksulla hankinnalla säästää äkkiä satasia. Reissu kohdentuu San Antonioon/texas, eli ihan mihinkään New Yorkin shoppailuparatiisiin en pääse, joka osaltaan tietty hommaa rajoittaa.

Saa huomattavasti halvemmalla kuin kotimaasta. Itse olen lähinnä perehtynyt käytettyjen tarjontaan ja hintatasoon. Käytetyt kellot kuuluvat monien kultasepänliikkeiden perustarjontaan, ja liikkeitä on isommissa ostoskeskuksissa yleensä useita. Kannattaa ihan ajan kanssa kierrellä liikkeiden tarjontaa läpi. Myös mm. Tourneaun sivuilta pystyy selaamaan käytettyjä, siitä ainakin pääsee etukäteen vähän perille hintatasosta. Meille onkin vuosien mittaan kotiutunut Jenkkien reissuilta useampikin laatukello, itse ostin nyt vuodenvaihteessa sieltä käytetyn Rolex Lady Datejustin 1500 dollarin hintaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olis YO- juhlat lähenemässä ja porukka kyselee lahjatoiveita, mulla ei oo tullut mieleen mitään muuta kuin että pyytäis rahana tai lahjakortteina kello/koruliikkeeseen ja ostais sit niillä kaikilla jonkun vähän arvokkaamman (tai pakkiksen asteella vähemmän arvokkaan), n.500-700e kellon. Ei vaan tuu itselle muita merkkejä mieleen kuin tissot, kun tällä kertaa sen pitäis sit jo olla ihan oikee kellomerkki eikä mikään muotikello.

Edullisemmista automaateista tuossa hintaluokassa o esim. Oris ja Seiko. 300-400e hintaluokassa kannattaa katsella Seikon kvartsimalleja.

Olis YO- juhlat lähenemässä ja porukka kyselee lahjatoiveita, mulla ei oo tullut mieleen mitään muuta kuin että pyytäis rahana tai lahjakortteina kello/koruliikkeeseen ja ostais sit niillä kaikilla jonkun vähän arvokkaamman (tai pakkiksen asteella vähemmän arvokkaan), n.500-700e kellon. Ei vaan tuu itselle muita merkkejä mieleen kuin tissot, kun tällä kertaa sen pitäis sit jo olla ihan oikee kellomerkki eikä mikään muotikello.
Tosiaan Oris ja Seiko varmasti hyviä, kuten yllä mainittiin. Lisänä Certina tai jos saat rahan tilille lahjakortin sijaan, niin Hamiltonia katselisin nettikaupoista, Suomen edustusta ei taida olla. Saksasta tilaamalla Steinhart (myös Wanhat Warikset Suomessa myy) on kanssa varsin pätevä edullisempi merkki, joka käyttää pääasiassa sveitsiläisiä koneistoja. Mallistoa löytyy fliegereistä divereihin.

Pistetään korvan taakse. Joku sveitsiläinen laadukas (automaatti)kello olis tosiaan mielessä, epäilisin lahjoja kertyvän 500e edestä johon voin itse lisätä pari satkua että saa mieleisen.

Pistetään korvan taakse. Joku sveitsiläinen laadukas (automaatti)kello olis tosiaan mielessä, epäilisin lahjoja kertyvän 500e edestä johon voin itse lisätä pari satkua että saa mieleisen.

Ei kannata liikaa tuijottaa siihen sveitsiläisyyteenkään, varsinkaan edullisemmissa kelloissa. Sveitsissä o joka kylässä oma kellotehdas ja "Swiss Made"-leimattuja kelloja hinnat alkaen 99e :D

Mutta tosiaan jos pitkäikäisen käyttökellon haluaapi, vaikkapa siitä syystä että haluaa vähän ostaa karkkiakin YO-rahoilla, niin n. 300e on aika hyvä hintaluokka katsella kvartsikelloa. Siinä hintaluokassa alkaa työn jälki olla hyvää ja eikä matskuista ole tingitty, näin ainakin jos kellotaulussa ei seiso mikään trendivaatemerkin logo.

En mä karkkia haluu YO-rahoista ostaa, ideana on just lyödä kaikki mahdollinen siihen kelloon kiinni niin kerrankin jää jotain kirjaimellisesti käteen :D Mahdollisimman pitkäikäinen kello, 500-700e, mieluiten ehkä teräsrannekkeella mut nahka kävis myös. Näitä oon nyt alkuun katsellu, saa ainakin kultajousi elegancesta ilman tilaamista.
Tissot automaatti kellot - Tissot T-Tempo Automatic chronometer T060.408.11.031.00 - Kulta- ja Kelloliike Merja Oy
Tissot automaatti kellot - Tissot PRC 200 Automatic T055.427.11.057.00 - Kulta- ja Kelloliike Merja Oy
Tissot automaatti kellot - Tissot Le Locle Gent COSC T006.408.36.057.00 - Kulta- ja Kelloliike Merja Oy

Tosiaan Oris ja Seiko varmasti hyviä, kuten yllä mainittiin. Lisänä Certina tai jos saat rahan tilille lahjakortin sijaan, niin Hamiltonia katselisin nettikaupoista, Suomen edustusta ei taida olla. Saksasta tilaamalla Steinhart (myös Wanhat Warikset Suomessa myy) on kanssa varsin pätevä edullisempi merkki, joka käyttää pääasiassa sveitsiläisiä koneistoja. Mallistoa löytyy fliegereistä divereihin.

Täältä myös ääni kyseisille merkeille. Steinharttia suosittelen (vaikka joku voisi valittaa hommage-imagosta), myös Longinesilta saattaa löytyä jokunen tyylikäs kello tuohon hintaluokkaan.

Olen ostamassa ensimmäistä "oikeaa" kelloa, Longinesin Hydroconquest ja Certinan DS Action vaikuttavat varsin varteenotettavilta vaihtoehdoilta. Molemmat samaa hintaluokkaa ja istuvat omaan silmään, vaikea valinta. Certinan ISO 6425 -sertifikaatti tuo hieman lisää luottoa automaattikellon kestävyyteen.

post-697-1234961843.jpg

19971_c0134071105100_ULP-199855%20%2811%29_2.jpg

Muijalle ostin joululahjaks tälläsen Bulovan Mekaanisen automaattikellon pitkän ettimisen ja tutkiskelun jälkeen:

96P114_FXA.jpg

98A105_backcaseI.jpg

[video=youtube_share;kCno24TenfI]http://youtu.be/kCno24TenfI[/video]

Muija oli halunnu Michael Korssin kelloa jo vähän aikaa ja sellasia ekaks kattelin. Tuntu olevan vaan sellasta rihkamaa kaikinpuolin, ettei pää kestänyt maksaa ~300e pelkästä MK:n logosta.
Ihan mukavan olonen kello ja on ollu erittäin tyytyväinen. Hinnat noissa on tippunu aika rajusti kun jo vanha malli(2011). Viime vuonna tais olla lähemmäs 1000e ja nyt saa -50% lähes joka paikasta.

Materiaalit & Mitat
Malli: 96P114
Tyyppi: Naisten kello, Dress
Halkaisija: Ø 33.00 mm
Paksuus: 10.00 mm
Runko: Harjattu/kiiltävä teräs
Takakansi: Yhtenäinen
Ranneke: Harjattu ja kiiltävä teräs
Kellotaulu: Valkoinen helmiäinen , timanteilla
Kiinnitys: Linkkuranneke , teräs
Lasi: Mineraalilasi, sirpaloitumaton
Kehä (bezel): Teräs, harjattu/kiiltävä
Timantteja: 1 kappaletta
Koneisto & Ominaisuudet
Koneistotyyppi: Automaattinen
Sekuntiosoitin: Liukuva
Koneisto: Bulova 3 Hand Japan
Vesitiiviys: 30 metriä
Muuta: Ruuvikruunu

Olen ostamassa ensimmäistä "oikeaa" kelloa, Longinesin Hydroconquest ja Certinan DS Action vaikuttavat varsin varteenotettavilta vaihtoehdoilta. Molemmat samaa hintaluokkaa ja istuvat omaan silmään, vaikea valinta. Certinan ISO 6425 -sertifikaatti tuo hieman lisää luottoa automaattikellon kestävyyteen.

post-697-1234961843.jpg

Ota Longines automaattina. Siitä on tullut juuri uusi malli, itse pidän tuosta kuvan mallista enemmän.

- - - Updated - - -

post-697-1234961843.jpg

Ota Longines automaattina. Siitä on tullut juuri uusi malli, itse pidän tuosta kuvan mallista enemmän.

Muijalle ostin joululahjaks tälläsen Bulovan Mekaanisen automaattikellon pitkän ettimisen ja tutkiskelun jälkeen:

Muija oli halunnu Michael Korssin kelloa jo vähän aikaa ja sellasia ekaks kattelin. Tuntu olevan vaan sellasta rihkamaa kaikinpuolin, ettei pää kestänyt maksaa ~300e pelkästä MK:n logosta.
Ihan mukavan olonen kello ja on ollu erittäin tyytyväinen. Hinnat noissa on tippunu aika rajusti kun jo vanha malli(2011). Viime vuonna tais olla lähemmäs 1000e ja nyt saa -50% lähes joka paikasta.

Materiaalit & Mitat
Malli: 96P114
Tyyppi: Naisten kello, Dress
Halkaisija: Ø 33.00 mm
Paksuus: 10.00 mm
Runko: Harjattu/kiiltävä teräs
Takakansi: Yhtenäinen
Ranneke: Harjattu ja kiiltävä teräs
Kellotaulu: Valkoinen helmiäinen , timanteilla
Kiinnitys: Linkkuranneke , teräs
Lasi: Mineraalilasi, sirpaloitumaton
Kehä (bezel): Teräs, harjattu/kiiltävä
Timantteja: 1 kappaletta
Koneisto & Ominaisuudet
Koneistotyyppi: Automaattinen
Sekuntiosoitin: Liukuva
Koneisto: Bulova 3 Hand Japan
Vesitiiviys: 30 metriä
Muuta: Ruuvikruunu

MK:n kelloissa pitäis roikkua sellainen kultainen MK logo, samalla tavalla kuin laukuissakin.

ts. Onneksi skippasit MK:n

- - - Updated - - -

Itse olisin sanonut Certina, mutta varmasti molemmista saisit hyvän kellon käyttöön.

Uusin hankinta omalla kellorintamalla tuli eilen postissa:

yAMM.jpg
[/URL][/IMG]

Kyseessä on LÜM-TECin M17. Kellossa on hieman järeämpään käyttöön suunniteltu venäläinen automaattikoneisto, joka on vedettävissä myös käsin. Näitä valmistettiin ilmeisesti 2009 150 kappaletta ja tämä yksilö on nro 132. Pakollinen lumekuva:

yAMd.png
[/URL][/IMG]

Kellon mukana tuli kolme eri mustaa ranneketta (nahka, kumi ja teräs), mutta tuohon olisi tarkoitus hommata ruskea nahkaranneke, joten kysynkin teidän mielipidettä:

Simppeli ranneke:
P1420558.JPG

vai krokoranneke?:
panerai_image.1543401.jpg

Vähän kehuja suomen kivijalkaliikkeille..

Nähtävästi Tagini kolahti johonki salilla laukun taskussa ollessaan. Automaattikello alko edistämään ~6min/tunti. Kävin Oulun Korussa (mistä en ole edes kelloa ostanut), kelloseppä vilkas "joo, tuo heiluri on vähän jumissa", 10 min myöhemmin kello käytetty auki, taikoja tehty, testattu ja kello käy taas normaalisti. Hinta 0€.

edit: Pientä toisen kellon kuumetta oli tuossa joku aika sitten havaittavissa, mutta jotenkin mikään ei vaan napannu, enkä kyllä edes kekinyt mihin toista kelloa tarttisin. No enhän minä tarvi edes yhtä, mutta toisen jos ottais niin jompikumpi olis aina ilman "virtaa" laatikossa ja tuntuu pöljältä. Joten tyytyväisenjä jatkan kohta 6 vuotiaan Grand Carreran kanssa.

Täältä myös ääni kyseisille merkeille. Steinharttia suosittelen (vaikka joku voisi valittaa hommage-imagosta), myös Longinesilta saattaa löytyä jokunen tyylikäs kello tuohon hintaluokkaan.

Puheenollen noista edullisimmista automaateista, vilkaisin Seikon valikoimia ja näyttäisi että n. 500 euron tienoilla olevat keskisarjan Seikon automaatit ovat hävinneet johonkin. Halvempia Seiko5-automaatteja toki löytyy, mutta niihin en lie rahojani iskisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom