Mitä ranteessa?

Siinä on hyvin palkattu kelloseppä luuppi silmässään laittanut pienenpieniä osasia yhteen ihan vain minua varten jatkaen satojen vuosien käsityöläistraditiota ja kelloseppäosaamista. Olen onnellinen siitä, että olen sellaisessa taloudellisessa asemassa, että voin tähän pitkään perinteen ketjuun ottaa osaa. Vielä jos ranteessa on kello, joita on tehty hyvin rajattu määrä, omistamisen ilo sitäkin suurempi. Ei siinä mielessä, että "ähäkutti, muilla ei ole tällaista", vaan siten, että voinut saada haltuunsa hyvin pidettäväksi jotain lähes ainutlaatuista maailmassa, jossa massatuotanto jyllää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Demos tiivistikin tuolla postauksella asian hyvin. Tuommoinen periaatteellinen/kyökkifilosofinen tausta ja perustelu siinä on mullakin ja varmaan suurimmalla osalla, miksi mekaaninen automaattikello on Se Juttu.

Yleensäkin pidän asioista, jotka ovat mekaanisesti kestäviä, luotettavia ja korjattavissa. Yksikään kännykkä- tai mp3 soitinmalli ei sellainen ole, eikä kovin moni muukaan nykyaikainen vempele. Mekaaniset automaattirannekellot sen sijaan ovat. Lisäksi niissä on hirveästi valinnanvaraa. Hintahaarukka on noin 250-250000€, materiaaleissa ja väreissä löytyy laidasta laitaan, on isompaa, pienempää (tosin ei ihan pikkuruisia), röyhkeän näyttäviä, hillityn linjakkaita, melkein mitä vain. Jotenkin tuo kokonaisuus vain mulle edustaa inhimillistä toimintaa parhaimmillaan. Tarjotaan pitkäkestoinen, tyylikäs ja yksilöllinen esine. Olen valmis moisesta maksamaan ihan kohtalaisia summia, haluan ihan asenteenkin pohjalta kannattaa tuommoista, koska se on katoavaa perinnettä. Jos joku firma tekisi kännyköitä samalla periaatteella (lähinnä mekaniikka, sitten taas softa, piirit, muisti, rf jne. voisivat olla samaa kamaa, kuin nykyluureissakin), ostaisin välittömästi.

Jos haluaa vain ajannäyttimen, saa ihan hyvän arkisen aikaraudan tai aikamuovin noin 20-200€. Ei siihen tarvita mekaanisen automaattikellon euromääriä missään nimessä. Joku Citizenin tai vastaavan peruskvartsikello näyttää tarkasti aikaa ja pelaa tod.näk. kovassakin käytössä ainakin muutaman vuoden. Jos haluaa hienostella, ottaa vaikka valosta sähköä varastoivan mallin, niin ei tarvitse paristojenkaan kanssa lerata. Ja monihan täyttää ajannäyttimen tarpeensa kännykällä nykyään.

Kaikki fudiksen mm-kisoja seuraavat ovat varmaankin huomanneet, että arvon valmentaja Diego Maradona on kovin ihastunut Hublot'n kelloihin. Itse asiassa ihastus on sitä luokkaa, että Diego pitää Big Bang limited editionia molemmissa ranteissaan!

Hublot-Maradona-Watch-Big-Bang.jpg

Demos tiivistikin tuolla postauksella asian hyvin. Tuommoinen periaatteellinen/kyökkifilosofinen tausta ja perustelu siinä on mullakin ja varmaan suurimmalla osalla, miksi mekaaninen automaattikello on Se Juttu.

Yleensäkin pidän asioista, jotka ovat mekaanisesti kestäviä, luotettavia ja korjattavissa.

Tämä. Oma kello ilmeisesti lensi yhden kerran liikaa lattialle, toimi pari päivää kunnes automaattikoneiston "akku" tyhjeni. Kello huoltoon, osat kiinni ja taas mennään.

Siitä nyt kaikki uutta kelloa hankkimaan. Suomen tulli sai kiinni useammankin aikanauriin.

Eikös tuo nyt ole melko valheellista uutisointia, että arvo muka olisi 12 miljoonaa jos ne olisivat aitoja...
Kyse kuitenkin siitä että siellä on saatu kasa romrautaa jonka arvo on mitätön.

41KKxDkWnEL._SL500_AA300_.jpg

Olin pitkään hakenut kohtuuhintaista Bell&Ross tyyppistä designia ja nyt ranteessa on English Laundry Arrogant 006. Hintaa värkille keertyi 230€ kun tuttava toi jenkeistä.

Ensimmäistä rannekelloa olen ajatellut ostaa. Olen katsellut Amazonista noita Casion digitaalisia n. 20 euron rannekelloja. On niissä jotakin, mikä miellyttää ainakin omaa silmääni, mutta osaako joku, jolla olisi kokemusta noista kertoa, miten laadukkaita kyseiset kellot ovat. Edullisia ovat, mutta ovatko laadukkaita? Parin vuoden takuuta ainakin lupailevat, jos tommonen sen verran kestäisikin, niin ei voisi sanoa että olisi rahaa mennyt ainakaan hukkaan.

Mikko, kyllä melkein mikä tahansa digitaalinen kello ihan hyvin kestää. Casiossa ei ole mitään vikaa, jos sellaisen haluat... Kyllä sillä ihan hyvin voi aloittaa!

Ensimmäistä rannekelloa olen ajatellut ostaa. Olen katsellut Amazonista noita Casion digitaalisia n. 20 euron rannekelloja. On niissä jotakin, mikä miellyttää ainakin omaa silmääni, mutta osaako joku, jolla olisi kokemusta noista kertoa, miten laadukkaita kyseiset kellot ovat. Edullisia ovat, mutta ovatko laadukkaita? Parin vuoden takuuta ainakin lupailevat, jos tommonen sen verran kestäisikin, niin ei voisi sanoa että olisi rahaa mennyt ainakaan hukkaan.

Minulla oli Casion viidenkympin digitaalinen teräskello vissiin neljä vuotta. Kesti uimiset, rymyämiset ja kaikki ja patteriakaan ei tarvinnut vaihtaa koko aikana.

Onko kukaan perehtynyt Kiinalaisiin Tourbillon kelloihin?
Himottaisi tuommosen hankkiminen, mutta se ei ole niin helppoa ja yksinkertaista, eikä noi nyt niin ilmaisia ole (ainakaan kaikki) että viittis rahat heittää ihan hukkaan.

Aitoon sveitsiläiseen ei ole varaa ja kiinostaa tuo Tourbillon koneisto, niin tuollainen kiinalainen on oikeastaan ainoa vaihtoehto.

Miltä seuraavat kellot vaikuttavat pakkiksen kelloexperttien mielestä:
http://cgi.ebay.co.uk/Real-Flying-T...es_Watches_MensWatches_GL&hash=item2308843d3e

http://cgi.ebay.co.uk/TOURBILLON-WA...es_Watches_MensWatches_GL&hash=item41507f5ba2

http://cgi.ebay.co.uk/Gev-Kuraz-Rea...=ViewItem&pt=Wristwatches&hash=item3a5af7ee0e

Tuosta ekasta löytyy ihan video, missä näkyy koneiston toiminta ja näyttää ihan aidolta Tourbillonnilta, tosin ei automaattinen.

Tsekkasin hieman Wikiä, kun en tiedä oikein sanoa. Osa noista ei välttämättä edes ole "oikea" tourbillon, vaikka siltä näyttäisikin. Sitten taas toisaalta kiinalaiset kuitenkin tekevät jopa sveitsiläiset standardit läpäiseviä tourbillon-kelloja, joten ota tuosta nyt sitten selvää.

Löysin eilen aikamoisen määrän nettisivuja, jotka myyvät kopiokelloja, siis kaikista kivoista merkeistä, kuten Breguet, Hublot, Omega, Patek Philippe ja Jaeger leCoultre...
...tässä muutama esimerkki:
http://www.watch-replica.net/replic...ger_leCoultre_Power_Reserve_Watch_JLC_23.html
http://www.hot-replica.com/replica_watches/breguet_tourbillion_chronograph_9159.html

Itse en kopiotuotteista oikein diggaa ja eihän noiden ostaminen taida edes laillista olla, tullikin saattaisi varmaan sanoa jotain?
Kuvathan voi olla vaikka aidoista kelloista, mutta kaivelin vähän infoa noista replicoista ja osa noista on ilmeisesti ihan laatukamaa. Mutta onko tuohon hintaan muka ihan oikeita Tourbillon kopiokellojakin olemassa?

Mitenhän noihin pitäisi suhtautua? Tekisi mieli hankkia moinen joku n.200$ Tourbillon kello ja katsoa tuleeko sitä koskaan ja jos tulee niin mikä patterikvartsi se oikeasti on.

Minä en osaa vastata muuta, kuin että kopioita en suostuisi ranteeseeni laittamaan. Parempi nimetön halpakello tyyliin ehdottamasi halpatourbillon kuin aidon sveitsiläisen nimikopio. Ainakaan oma itsetuntoni ei anna vajota sille tasolle.

En varmaan pitäisi tommosta kopiokelloa ikinä kädessä, mutta noi kopio Tourbillonit on halvempia kuin ne halpatourbillonit. Koneisto kiinostaa ja jos replicassa se on halvempi, niin sitten semmonen vois tulla kysymykseen. En vaan voi millään uskoa, että noissa vois oikeasti olla oikeasti sitä koneistoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom