Mitä ranteessa?

Paljonko porukalla heittää automaattikello vuorokaudessa? Esim. TAG ilmoittaa toleranssiksi normaaleissa automaateissa (esim. Carrera ja Link) tietääkseni -20 - +10 sekuntia, mikä on äärirajoilla todella paljon. Kronometrin (vaikkapa Tagin Grand Carrera) rajat taitavat olla -6 - +4 sekuntia, mikä ei sekään äärirajoilla ole ihan vähän.

Mun kello (Tagin Grand Carrera) edistää pikkuhiljaa, aina silloin tällöin (ehkä kerran/1-2kk) veivaan kelloa muutaman minuutin taaksepäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun kello (Tagin Grand Carrera) edistää pikkuhiljaa, aina silloin tällöin (ehkä kerran/1-2kk) veivaan kelloa muutaman minuutin taaksepäin.

Mulla Tagin Carrera edistää about 7 sekuntia päivässä, eli sitä saa kanssa välillä aina säätää taaksepäin. Saisi olla tarkempikin, voisi joskus harkita, jos veisi huoltoon säädettäväksi.

Aikamoinen, Devon Works Tread 1

2431710-6590196-thumbnail.jpg

2431710-6590290-thumbnail.jpg

2431710-6590283-thumbnail.jpg

PS. Ei ole ranteessa, julkaistaan loppuvuodesta hintaan $15,000

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joku tollanen erikoisempi kello olis pirun makee. Hintaa vaan on aina niin paljon ettei tollasta ikinä tuu hankkimaan. Ellei sitten voita lotossa.

Mä oon parin kuukauden perusteella digannut tästä Suunnon Elementum Terrasta, en vaan keksi mitä se ylhäällä oleva nuoli ja kellotaulun syrjässä oleva pieni merkki tarkoittavat. Oikea Veikka Vuorikiipeilijä.

Tässäpä meikäläisen kellot ja "kellot"
Ei ehkä omaperäisin valinta, mutta ainakin kirjaimellisesti aikarauta. Ja samalla ensimmäinen "kunnon" kelloni.
img787.jpg

Tissot PRC 200 taitaa olla yksi myydyimmistä kelloista. Hieno kello vaiikka voisi olla mielestäni hieman isompi kellotaulu ja massiivisempi ranneke.

Nyt tulee varmaan tyhmä kysymys... mutta kun porukka täällä vauhkoaa tuosta automaattikoneistosta niin onkos siinä oikeasti jotain hyvää, vai onko se vain sellainen siisti "juttu"? Meinaan, että maksavat kyllä mutta eivät edes pysy ajassa. Ymmärrän kyllä tuon "juttu" hommankin mutta onko niissä jotain muuta hyvää?

Polarin FT60 ;) en oo vuosiin käyttäny rannekelloa, mut sykemittarin myötä tähän kelloon on taas tottunut. Välillä se unohtuu ranteeseen, eikä tää nyt pöllömpi kapistus ranteessa ole. Eli voisin harkita investointia rannekelloon, näyttävä sen pitää olla eli odotan sen oikean osuvan kohdalle, jonka voisin ranteeseeni kelpuuttaa. Jotenkin en oo aatellu tarvitsevani kelloa kun kännykkä kulkee mukana, josta sitä kelloa aina tarkistelee. Komeita kelloja ootte näytille lätkiny, pitää varoa heräteostoksia.

Nyt tulee varmaan tyhmä kysymys... mutta kun porukka täällä vauhkoaa tuosta automaattikoneistosta niin onkos siinä oikeasti jotain hyvää, vai onko se vain sellainen siisti "juttu"? Meinaan, että maksavat kyllä mutta eivät edes pysy ajassa. Ymmärrän kyllä tuon "juttu" hommankin mutta onko niissä jotain muuta hyvää?

Ei siinä ole mitään muuta hyvää, kuin että se o hienoin juttu ikinä, monimutkainen hienomekaaninen laitos köytettynä ranteeseen tikittämään kellonaikaa. Eikä tarvi vaihtaa pattereita! Mutta jos oikeasti parasta hinta-laatusuhdetta hakee, niin n. muutaman huntin kvartsikellot ovat parhaasta päästä, niissä on viimeisen päälle materiaalit ja viimeistely, muttei automaattikoneiston hintalisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom