Mitä ranteessa?

Breitlingillä on tosiaankin vain muutama siisti malli. Chornometrillä eli ajanottomahdollisuudella ei oikeastaan teekkään mitään muuta kuin ehkä ulkonäollisesti. Cronograph ominaisuudella sen sijaan tekeekin jotain.

Nyt on kyllä puurot ja vellit sekaisin. Kello, jota kronometriksi tituleerataan, on yksinkertaisesti poikkeuksellisen tarkka, eli läpäissyt kronometrilta vaadittavan tarkkuustestin. Kronografi taas yleisesti ottaen tarkoittaa juurikin sellaista kelloa, jossa on ajanotto taviskellon lisäksi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chronometer

http://en.wikipedia.org/wiki/Chronograph

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niitä special edition kellon osia on aina välillä ollut ebayssa myynnissä. Siitä vaan omasta kellosta tekemään bond special-malli jos tykkää :D

Tulin tässä vaan ihmettelemään tänne, kun faija lainas mulle kirjotuksiin tollasta Seikon kelloa... Ei mikään hirveen halpa, ei tosin ihan älyttömän kalliskaan. Kuitenki ollu faijalla vuosia.

Äsken sitte, ku mä annoin sen sille takas, se alko vähän hämmästyneenä huutamaan, että mitä helvettiä, kun viisarit oli vääntyny molemmat mihin sattuu, kellotaulu pyöri ympäri ja Seiko teksti oli irronnut?? Mä oon ite ihan yhtä hämmästyny. En oo suunnilleen muuta tehny ku himassa maannu ja kello on sen näkönen, ku oisin kierin kilometrin jotain jyrkännettä alas. Sisältäpäin vaan tosin, koska kellossa ei o mitään ulkosia kolhuja. Kello on voinu pysähtyä sen takia, että se saa virtaa liikkeestä ja se oli ollu koko päivän pöydällä, mutta mitä ihmettä noi muut jutut on...?

Ihan oikeesti en oo mitään sille tehny. Korkeintaan kerran oon nyrkillä vähän kovempaa iskeny siihen ylhäältäpäin, mutta... Se ei ollu tänään ja mielestäni se vielä eilen toimi, ja se EI TODELLAKAAN OLLU kova isku. Mä en oikeen osaa, ku nauraa tolle käsittämättömälle jutulle, vaikka ymmärrän, että faijaa potuttaa ihan sairaasti.

Edit: http://www.pmwf.com/Watches/Seiko/Kinetic-Titanium-Bicolor.jpg

niin se oli tämmönen kello. Tietääks joku jotain tästä/näistä/tällasesta/x?

Eläpä huoli tosta kellojutusta. Sieltä on saattanut vain koneiston osa mennä rikki.Ja yllätys niitä voi kyllä uusia ;) ... Mutta toi kello on aikas karvalakki malli että ei tuo hirveän kallis ole. Aika perus kello .

Itsellä killuu ranteessa (juhlapäivinä, ei arkena) Saksasta ostettu useamman sadan euron (kummitädin ostama, ei omasta pussista :piis: ) Festinan komea kello. Rippilahja.

Netistä en nyt pikaisella haulla löytänyt kuvaa, mutta taulussa lukee:

Festina
Chrono 100m
Sapphire

Ja takapuolella kaiverretut seftifikaatit aitoudesta ja muuta räppellystä. Komea kello ja on sitä pidettykin kuin kukkaa kämmenellä. Normaalin kellon lisäksi siitä löytyy herätyskello (mekaaninen (?), ei mitään digitaalipaskaa) sekä ajanottomahdollisuus (kellotaulussa kolme pienempää taulua osoittamassa sekunnin kymmenykset, minuutit ja tunnit). Niin ja päivämäärä myös tietenkin. Suunnattoman ylpeä olen tästä kellosta. :haart:

Minulla on ranteessa rannekoru, jos sen verran huumoria tähän ketjuun täräytän. Kelloa en ole koskaan tykännyt pitää.

Sama, toisena rippilahjana oikeata rannetta koristaa. Normaalisti en siis käytä kelloa, kännykkä riittää hyvin. :thumbs:

foto2.jpg

Tuollainen tuli tänään hommattua.

Jahas. Tuo ei sitten pysy ajassa. Aamulla laitoin oikeaan aikaan ja nyt on edistänyt viisi minuuttia. Eipä muuta kuin huomenna liikkeeseen vaatimaan oikeutta... :rolleyes:
Nyt on pysynyt 16h sekunnilleen oikeassa ajassa joten katsellaanpa nyt vielä. Alan jo epäilemään että olin sekaisin eilen illalla :rolleyes: Mutta lopetanpa tämän :offtopic:-jauhamisen tähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom