Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Perkules viete - tuo on ns. röyheä peli. 👍 Laitahan ihmeessä käytännön kokemuksia tulemaan foorumille.
Varmasti laitan.

Ensituntuma:

Hiljainen, pehmeä ja vakaa. Upeat penkit.

Hidas lataamaan, kova kuluttamaan. Latauskäyrä kuitenkin tasainen, 80% kohdalla vielä +85kW teho.
 
Zone-sarja -42%
Varmasti laitan.

Ensituntuma:

Hiljainen, pehmeä ja vakaa. Upeat penkit.

Hidas lataamaan, kova kuluttamaan. Latauskäyrä kuitenkin tasainen, 80% kohdalla vielä +85kW teho.
Paljon sait teslassa ladattua nopeimmillaan? Superilla imas 215kw mulla, mut mikä se maksimi on?
 
Paljon sait teslassa ladattua nopeimmillaan? Superilla imas 215kw mulla, mut mikä se maksimi on?
258 mulla oli Plaidin maksimit. Sillä latas 30% asti. 70% kohdalla tippu alle satkun.

Hongqi lataa 120-130kW teholla 50% asti, 98-99kW teholla n. 65% asti ja 85-90kW teholla ainakin 80% asti.
 
258 mulla oli Plaidin maksimit. Sillä latas 30% asti. 70% kohdalla tippu alle satkun.

Hongqi lataa 120-130kW teholla 50% asti, 98-99kW teholla n. 65% asti ja 85-90kW teholla ainakin 80% asti.
Joo, siellä on alussa tilaa akussa niin maksimit saa alussa. 80 päälle on melko etana vauhtia jos sinne lataa. Oli 2 muuta Teslaa parkissa, niin olis saattanut ottaa vielä kovempaa alussa.

Onko kellään muuten tietoa miksei Nesteen latauspisteet näy Teslassa, vaan pitää kikkailla akun lämmityksen kanssa. Sitten vähän könöä noissa sovelluksissa kun kaikki ei ilmoita onko maksimiteho ilmoitettu / latauspaikka vai koko paska kerralla. 22kw laturi lataa 11, niin eihän se ole mikään 22kw laturi jos se puolittaa sen kahteen paikkaan.

Mun mielestä tossa on iso epäkohta, jos sulla esim on kiire, niin pitää arpoa aina onko se nyt sitten 80kw vai jaettu kaikkien paikkojen kesken. ABC taitaa ilmoittaa onko jaettu latausteho. Noissa pitäis ilmoittaa maksimi ja minimi. 300kw laturissa 6 paikkaa, niin 50kw pitäis jotenkin antaa ilmi. Plugit ei ilmoita, vaan kartassa on 22kw, eikä tosiaan anna kun 11kw vaikka oot yksin.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, siellä on alussa tilaa akussa niin maksimit saa alussa. 80 päälle on melko etana vauhtia jos sinne lataa. Oli 2 muuta Teslaa parkissa, niin olis saattanut ottaa vielä kovempaa alussa.

Onko kellään muuten tietoa miksei Nesteen latauspisteet näy Teslassa, vaan pitää kikkailla akun lämmityksen kanssa. Sitten vähän könöä noissa sovelluksissa kun kaikki ei ilmoita onko maksimiteho ilmoitettu / latauspaikka vai koko paska kerralla. 22kw laturi lataa 11, niin eihän se ole mikään 22kw laturi jos se puolittaa sen kahteen paikkaan.

Mun mielestä tossa on iso epäkohta, jos sulla esim on kiire, niin pitää arpoa aina onko se nyt sitten 80kw vai jaettu kaikkien paikkojen kesken. ABC taitaa ilmoittaa onko jaettu latausteho. Noissa pitäis ilmoittaa maksimi ja minimi. 300kw laturissa 6 paikkaa, niin 50kw pitäis jotenkin antaa ilmi. Plugit ei ilmoita, vaan kartassa on 22kw, eikä tosiaan anna kun 11kw vaikka oot yksin.
22kW laturi lataa 22kW jos auton sisäinen laturi tukee sitä. Teslan sisäinen AC-laturi on 11kW (vanhoissa 16,5kW). Esimerkiksi Renault Zoessa on 22kW.
 
Varmasti laitan.

Ensituntuma:

Hiljainen, pehmeä ja vakaa. Upeat penkit.

Hidas lataamaan, kova kuluttamaan. Latauskäyrä kuitenkin tasainen, 80% kohdalla vielä +85kW teho.
Olikos se tämä Hongqi joka vie sen +40kwh/sataselle pakkasilla? Toki jos tuolla on massaa 2,7tonnia, niin ymmärtäähän sen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olikos se tämä Hongqi joka vie sen +40kwh/sataselle pakkasilla? Toki jos tuolla on massaa 2,7tonnia, niin ymmärtäähän sen.
No eilen Vantaa-Tahko -välillä kulutus oli reilu 30 kWh/100km kun oli muutama aste pakkasta, eli uskon että kovilla pakkasilla menee se likemmäs 40 kWh/100km. Painoa tosiaan isoakkuisessa melkein 2800kg ja aerodynamiikka kuin tiiliskivellä.
 
Ei sinänsä pelkästään sähköautojen ongelma, mutta.

Ai että, kun harmittaa tää valoautomatiikalla varustettujen autojen erilainen tapa ilmaista kohetaulussa, mitkä valot palaa.

On ollut jokunen Audi (A4, Q5, e-tron) ennen tätä Macania. A4 en ole varma, muistaakseni lähivalon merkkivalo oli, Q5 ei ollut, e-tron oli, Macan ei ole. Eli palaa aina vaan se parkkivalojen (eli päiväajovalot) merkkivalo.

Sinänsä luotan kyllä automatiikkaan, mutta välillä olisi kiva tietää, ovatko lähivalot päällä. Silloin myös takavalot palavat, mikä on tietyissä epämääräisissä sääolosuhteissa aika tärkeää.

Macanin osalta selvitin, että kaukovaloautomaatin ja lähivalojen merkkivalot ovat ns. päällekkäin. Eli jos on automatiikka päällä, ei lähivalojen merkkivalo voi palaa.

1st world problems.
 
Ei varsinaisesti ole suoraan tuohon ylläkuvattuun valoautomatiikkaan liittyvä asia, mutta liippaa likeltä. Omassa BMW 530e on kyllä nappi ja toiminto automaattisesti pitkät lyhyelle vaihtaville valoille, mutta kun sitä painaa niin auto ilmoittaa että voin tilata tämän ominaisuuden bemarin nettikaupasta. En kyllä ihan periaatteesta ala maksaa extraa ominaisuudesta joka on jo autossa, mutta kytketty vain toimimattomaksi mikäli en kaiva kuvetta erikseen sitä varten. Sen verran vähän tulisi käyttöä muutenkin ko ominaisuudelle että enköhän voi viikseä vähän hiplutella silloin tällöin maksamisen sijaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom