Mitä mieltä somaleista?

Status
Viestiketju on suljettu.
Ikä
59
... noista baariemme joutilaista nuorukaisista?

(Muuten, oletko koskaan nähnyt vammaista pakolaista, minne ne on unohdettu, kun perhe on näitä voimansa tunnossa olevia prinssieverstejä vauraisiin maihin lähetellyt???):confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by jarre55
... noista baariemme joutilaista nuorukaisista?

(Muuten, oletko koskaan nähnyt vammaista pakolaista, minne ne on unohdettu, kun perhe on näitä voimansa tunnossa olevia prinssieverstejä vauraisiin maihin lähetellyt???):confused:

Työkavereinani on kaksi somaliveljestä, kumpikaan heistä ei a) käytä alkoholia b) käy baareissa. Perheen kolmas poika on halvaantunut (n.9-10-vuotiaana Somaliassa) ja pyörätuolissa ja olen nähnyt hänet.

Somaliassa syntyneet vaikeammin vammaiset lapset eivät varmastikaan ole säilyneet elossa kovin montaa viikkoa/kuukautta/päivää, siinä varmasti suurin syy siihen miksi heitä ei täällä näy.

Itse olen sitä mieltä että aivan liian kauas on somalit joutuneet kotikonnuiltaan, eikö siellä Afrikan sarvessa olisi ollut lähenpänäkin maita jotka voisivat ottaa pakolaisia vastaan ?Kulttuuri erot ,tavat ja tottumukset ovat niin erillaiset meidän ja heidän välillä. Se tässä on ihmeellisintä että jos arvostelet julkisesti tätä pakolaispolitiikkaa sinut leimataan heti rasistiksi :mad2: tosi outoa...

Originally posted by TommyGun
Itse olen sitä mieltä että aivan liian kauas on somalit joutuneet kotikonnuiltaan, eikö siellä Afrikan sarvessa olisi ollut lähenpänäkin maita jotka voisivat ottaa pakolaisia vastaan ?Kulttuuri erot ,tavat ja tottumukset ovat niin erillaiset meidän ja heidän välillä. Se tässä on ihmeellisintä että jos arvostelet julkisesti tätä pakolaispolitiikkaa sinut leimataan heti rasistiksi :mad2: tosi outoa...

Puhut asiaa:kippis1:

Vähän offtopikkia mutta tosi "tärkeetä" tietoa:

Tiedättekö miksi somalit on niin erinäköisiä kaikkiin muihin afrikkalaisiin verrattuna? Niitten geenit on aikojen saatossa sekoittunu arabien kanssa (Maan sijainnista ja ties mistä muusta historiasta johtuen). Siksi ne on sellaisia terävä(arabi)nenäisiä rimpuloita.

Topikkiin viitaten en osaa ottaa kantaa koska en oo ollut somalien kanssa tekemisissä. Kuulopuheet on kyllä aika epämairittelevia. Aina puukot mukana (siis ihan kirjaimellisesti ja jokaisella) ja todella matala väkivaltakynnys. Esmes tampereen tansanialais- ja kenialaisyhteisö puhuu somaleista todella rasistisesti eikä tykkää niistä yhtään. Tosin olen reissuillani huomannut, että mikään ei ole niin rasisti kuin musta mies/nainen. Toisen ei tarvitse olla kuin eri heimosta niin silllä on jo kymmenen viidakkoveistä selässä.

Tosin kyllä niin petyin suomalaisiinkin eräs lauantai-ilta tampereen hämeenpuistossa: Suomalainen mies vei turkkilaiselta lompakon snagarilla. Ne juoksi puoli minuuttia peräkanaa siinä ja ählämi ruikutti lompsaansa takasin. Samassa ählämin ympärillä olikin jo puolet seurahuoneen miesasiakkaista kenkimässä ählämiä päähän (joka ei käyttäytynyt mitenkään väkivaltaisesti). Siinä vaiheessa kun ählämi kaatui maahan niin me muutamat ei-elämään kyllästyneet huudeltiin äijät siitä helvettiin. Surkeuden huippu oli keski-ikäinen känniläinen joka talloi ählämiltä irronnutta kaulakorua kantapäällä asfalttiin ihan hirveässä adrenaliinissa melkein itkua vääntäen ja kiroten ja pärräten. Vaimo ruikutti vieressä että mennään jo kotiin. Sen jälkeen Jorma varmaan jaksaa taas monta viikkoa turhaa elämäänsä kun sai dumpata ahdistuksensa ählämin talismaaniin.

-K

TommyGun tuossa hieman jo aloittikin eli jos nyt palataan hieman tähän rotuoppiin (rauhallisesti, älkää vielä imekö hernekeittoamenyytä nenuun vaikka torstai onkin) niin mun mielestä suurin ongelma esimerkiksi pakolaispolitiikasta puhuttaessa on sen sekoittaminen jotenkin kummallisesti rasismiin. Ja se herättää turhia tunteita ja mielikuvia jolloin asiasta muuten erittäin mahdollinen asiallinen keskustelu muodostuu hvyin vaikeaksi. Keskusteluun ja jopa muodustuneisiin mielipiteisiin vaikuttaa tällöin hyvin paljon tunne- ja mielikuviin liittyvät seikat joka vääristää puolin ja toisin itse asiaa.
Eli: pakolais- (ja siirtolais)politiikalla on hyvin vähän tekemistä rasismin kanssa..

Noh, rasismihan on aikoja sitten jo menettänyt alkuperäisen merkityksensä, joka oli rodun tai rodullisen ominaisuuden perusteella tapahtuva syrjintä. Nykyään rasismia käytetään muiden samantyyppisten käsitteiden (sovinisti, neuvostovastainen, huumehörhö..) leimakirveenä niitä vastaan, joiden ajatuksista ei pidetä.

Homma toimii lähinnä yhmisten yksinkertaisuuden ja lyhytnäköisyyden varassa. Jos vastustaa nykyistä pakolaispolitiikkaa kustannustehottomana ideologisena hölmöilynä niin.. RASISTI! Sellainen eläin ihminen vain on :)

Kenen idea oli alunperin alkaa kuskata porukkaa afrikasta tänne?

Näin kerran tummaihoisen down lapsen. Ja on noihin ulkomaalaisiin kehitysvammaisiin lapsiin tullut muutenkin törmättyä yhdessä vaiheessa työelämää. Kyllä niitä on. Joku tuossa sanoikin, ettei kehitysmaissa vammainen lapsi kauan elä. Downin syndroomaankin kuolee yleensä aika varhain, koska monilla heistä on vaikea sydänvika, joka tulisi leikata vauvaiässä.

Topikkiin viitaten en osaa ottaa kantaa koska en oo ollut somalien kanssa tekemisissä. Kuulopuheet on kyllä aika epämairittelevia. Aina puukot mukana (siis ihan kirjaimellisesti ja jokaisella) ja todella matala väkivaltakynnys.

Et ole koskaan ollut tekemisissä, mutta kuitenkin voit sanoa, että aina puukot mukana.

En ole tällaistakaan huomannut.

Pakolais/ulkomaalaispolitiikasta sen verran, että kyllä tänne pitää ehdottomasti saada lisää maahanmuuttajia. Tänään just tuli telkkarista ohjelmaa, kun Suomessa lähtee kohta suuret ikäluokat eläkkeelle eikä täältä löydy tarpeeksi väkeä vapautuviin työpaikkoihin.

Se taas miten maahanmuuttajiin pitäisi yhteiskunnallisesti suhtautua on taas juttu erikseen. Tuntuu mustakin joskus, että heidän asenne on suorastaan vittumainen, mutta toisaalta en kyllä ihmettele kaiken sen jälkeen, mitä ovat joutuneet kokemaan.

Mutta kyllä homman nimen pitäisi olla se, että kun maahanmuuttaja tulee Suomeen niin ihan eka pitäisi aloittaa kielen opettaminen tehokkaammin kuin nyt. Suomessa on paljon maahanmuuttajia, jotka eivät osaa kieltä eikä kukaan sano siihen mitään. Ja sitä myöten kun kielitaito karttuu kouluttamaan muihin ammatteihin tai jos on jo ammatti niin sitten sopeuttamaan työelämään ja kouluttamaan tarvittavat lisäkoulutukset.

Rahaahan tuo vie, mutta en usko sen olevan turhaa, Suomessahan on tiedossa valtava työvoimapula.

Tätä olen muuten minäkin joskus pohtinut...

Olen kyllä nähnyt pari kertaa vammaisen ulkomaalaisen, mutta luulen että ei heitä montaa varmasti Suomessa ole...

useasti monet pakolaiset (tai ei nyt useasti mutta kumminkin :rolleyes: ) on erittäin korkasti kouluttettuja lääkäreitä etc..
katoin just vähän aikaa sitte tv:stä ohjelman pakolaisista jotka yritti tosissaan ettiä töitä, mutta usein ne käännytettiin heti kättelyssä sanoin: "just nyt ei tarvita, kysy jostain muualta"..
kun "valkolainen" meni kysyyn samasta paikasta 15min myöhemmin hänelle luvattiin sentään soittaa jos töitä löytyy ja osaan paikoista ois päässykkin...

semmosta..
ei ne kaikki niin pahoja oo..
MUTTA! manneja kyllä vihaan..ne on täysiä vetelehtijöitä ja rosmoja koko porukka!!(melkein)

Re: Re: Mitä mieltä somaleista?

Originally posted by Hippa

Pakolais/ulkomaalaispolitiikasta sen verran, että kyllä tänne pitää ehdottomasti saada lisää maahanmuuttajia. Tänään just tuli telkkarista ohjelmaa, kun Suomessa lähtee kohta suuret ikäluokat eläkkeelle eikä täältä löydy tarpeeksi väkeä vapautuviin työpaikkoihin.

Se taas miten maahanmuuttajiin pitäisi yhteiskunnallisesti suhtautua on taas juttu erikseen. Tuntuu mustakin joskus, että heidän asenne on suorastaan vittumainen, mutta toisaalta en kyllä ihmettele kaiken sen jälkeen, mitä ovat joutuneet kokemaan.

Mutta kyllä homman nimen pitäisi olla se, että kun maahanmuuttaja tulee Suomeen niin ihan eka pitäisi aloittaa kielen opettaminen tehokkaammin kuin nyt. Suomessa on paljon maahanmuuttajia, jotka eivät osaa kieltä eikä kukaan sano siihen mitään. Ja sitä myöten kun kielitaito karttuu kouluttamaan muihin ammatteihin tai jos on jo ammatti niin sitten sopeuttamaan työelämään ja kouluttamaan tarvittavat lisäkoulutukset.

Rahaahan tuo vie, mutta en usko sen olevan turhaa, Suomessahan on tiedossa valtava työvoimapula.

Tänne saa toki tulla töitä tekemään, mutta pakolaisia tänne ei pitäisi kyllä työvoimaksi alkaa raahata. Minä käyttäisin kyllä ennemmin houkuttelua kuin raahaamista työvoiman saamiskeinona. Kun tuota melkein Siperian kaltaista ilmastoakaan ei saada muuksi muutettua, niin pitäisi ainakin yrittää muilla tavoin pysyä muun Euroopan perässä. Veroja alemmas ja palveluja yksityisemmäksi. Lisäksi maahanmuuttajilta voisi evätä täysin sosiaaliturvan, työttömyysturvan, yms. Hankkikoon vakuutukset ja yksityisen lääkärin ja tehköön töitä täällä. Tähän suuntaan tulisi myös (vielä syntymättömienkin) suomalaisten elämää ohjata. Kielestä sen verran, että maassa maan tavalla. Yritykset voisivat järjestää koulutusta työntekijöilleen, jos haluavat. Jokaisen ihmisen palkkapussista koulutuskustannuksia ei välttämättä otettaisi. Ja jos täältä uhkaa loppua työvoima, niin ainahan on sekin mahdollisuus, että täällä jo asuvat suomalaiset alkavat tehdä lapsia. Tätähän helpottaisi ehdottomasti se, että helpotettaisiin tuota verotusta, ettei tarvitsisi tehdä uraa ja perheuraa samaan aikaan. Tuohan on tunnetusti melkein mahdoton yhtälö.

Naula sen tietysti äärimmäisesti esitti, kun sanoi että maksettais kaikki itte. :)

Originally posted by TommyGun
puhut asiaa:evil:

Somalit

kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus muuttaa tällä pallolla mihin haluaa, jopa tauloudellisista syistä. Sitähän ovat suomalaisetkin tehneet satoja vuosia. Ulkosuomalaisia taisi olla noin 2M.

Nämä surkuteltavat väärin rasisteiksi leimatut henkilöt varmaan voisivat hetken miettiä kuinka valmiita ovat muiden oikeuksia rajoittamaan "demokraattisesti".

Ei liene teiltä pois muuttavat somalit mihin tahansa?

Enpä kyllä minäkään puukkoa keuhkoon neekeriltä kaipaa mutta ihan yhtä vähän suomalaiselta hormoni/viinamieheltä tai keneltä muultakaan. Ongelmat somalien kanssa tuskin lienevät rodusta tai edes heidän kulttuurista johtuvista seikoista.

:lol2: :lol1: Mielipiteeni koko aiheesta: Ei lisää pakolaisia Suomeen.

Re: Somalit

Originally posted by AG+
paskaa

Ota nyt v**** se pää pois perseestä ja ajattele vähän mitä kirjoitat. Yritätkö todistaa mustaa valkoiseksi?

Ei voi vähempää kiinnostaa, mitä somalit tai muut vastaavat neekerit tai mustalaiset tekevät kunhan eivät ole rikollisia tai muuten v...n pipopää häiriköitä steissillä notkumassa. Jos Suomessa häiriköivät tms. karkotus samantien ihan minne vaan.

hyih hyih .... poish poish... ei niitä täällä tarvita kun kerta eivät osaa tehdä töitä(ei viitti), saatika sitten käyttäytyä! tosin mun luokalla on semmonen 24v somali joka ihan asia sälli.

Ohhoooh oon rasisiti sanoin niin pahasti neekereistä. eikö näin ole?

Nykysuomen sanakirja, uusi painos:

Rasisti - Ihminen, joka kirjoittaa yleisönosastoon, kun naapurin somalit teurastavat rappukäytävässä lammasta

Sivistynyt ihminen - Ihminen, joka ymmärtää somaleita ja Sibeliusta, vaikka ei ole lukenut maahanmuuttoviranomaisten raportteja eikä säveltäjämestarin partituureja

Koska se kertarysäys niiden työpaikkojen kanssa tulee?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom