Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by jarre55
... noista baariemme joutilaista nuorukaisista?
(Muuten, oletko koskaan nähnyt vammaista pakolaista, minne ne on unohdettu, kun perhe on näitä voimansa tunnossa olevia prinssieverstejä vauraisiin maihin lähetellyt???)
Originally posted by TommyGun
Itse olen sitä mieltä että aivan liian kauas on somalit joutuneet kotikonnuiltaan, eikö siellä Afrikan sarvessa olisi ollut lähenpänäkin maita jotka voisivat ottaa pakolaisia vastaan ?Kulttuuri erot ,tavat ja tottumukset ovat niin erillaiset meidän ja heidän välillä. Se tässä on ihmeellisintä että jos arvostelet julkisesti tätä pakolaispolitiikkaa sinut leimataan heti rasistiksi :mad2: tosi outoa...
(Muuten, oletko koskaan nähnyt vammaista pakolaista, minne ne on unohdettu, kun perhe on näitä voimansa tunnossa olevia prinssieverstejä vauraisiin maihin lähetellyt???)
Topikkiin viitaten en osaa ottaa kantaa koska en oo ollut somalien kanssa tekemisissä. Kuulopuheet on kyllä aika epämairittelevia. Aina puukot mukana (siis ihan kirjaimellisesti ja jokaisella) ja todella matala väkivaltakynnys.
Originally posted by Hippa
Pakolais/ulkomaalaispolitiikasta sen verran, että kyllä tänne pitää ehdottomasti saada lisää maahanmuuttajia. Tänään just tuli telkkarista ohjelmaa, kun Suomessa lähtee kohta suuret ikäluokat eläkkeelle eikä täältä löydy tarpeeksi väkeä vapautuviin työpaikkoihin.
Se taas miten maahanmuuttajiin pitäisi yhteiskunnallisesti suhtautua on taas juttu erikseen. Tuntuu mustakin joskus, että heidän asenne on suorastaan vittumainen, mutta toisaalta en kyllä ihmettele kaiken sen jälkeen, mitä ovat joutuneet kokemaan.
Mutta kyllä homman nimen pitäisi olla se, että kun maahanmuuttaja tulee Suomeen niin ihan eka pitäisi aloittaa kielen opettaminen tehokkaammin kuin nyt. Suomessa on paljon maahanmuuttajia, jotka eivät osaa kieltä eikä kukaan sano siihen mitään. Ja sitä myöten kun kielitaito karttuu kouluttamaan muihin ammatteihin tai jos on jo ammatti niin sitten sopeuttamaan työelämään ja kouluttamaan tarvittavat lisäkoulutukset.
Rahaahan tuo vie, mutta en usko sen olevan turhaa, Suomessahan on tiedossa valtava työvoimapula.
puhut asiaa:evil:Originally posted by TommyGun
Itse olen sitä mieltä että aivan liian kauas on somalit joutuneet kotikonnuiltaan, eikö siellä Afrikan sarvessa olisi ollut lähenpänäkin maita jotka voisivat ottaa pakolaisia vastaan ?Kulttuuri erot ,tavat ja tottumukset ovat niin erillaiset meidän ja heidän välillä. Se tässä on ihmeellisintä että jos arvostelet julkisesti tätä pakolaispolitiikkaa sinut leimataan heti rasistiksi :mad2: tosi outoa...
Originally posted by AG+
paskaa