Mitä mieltä somaleista?

Status
Viestiketju on suljettu.
No onhan noi somalit ihmisiä siinä missä mekin mutta valitettavasti tuo media vaan tekee niistä niin pahoja ihmisiä koska jos muu kuin suomailainen ja varsinkin jos on vielä tummaihoinen tekee rikoksen niin pääsee kyllä huomattavasti helpommin esim. iltalehden lööppiin verrattuna suomalaiseen. Ja veikkaanpa että esim. nuo somalit ei tee sen enempää rikoksia verratuna suomalaisiin, ehkä jopa vähemmän. Joku jolla on nämä tilastot hallussa voisi valaista asiaa.
Tosin olen itse kyllä ehdottomasti sitä mieltä että jos tänne muualta tullut tekee jonkin törkeän rikoksen niin joutaa kyllä lähtemään samantien sinne takaisin mistä on tullut. Myös se että kun noita ulkomaalaisia tulee tänne pakolaisiksi niin samalla kun heille annetaan rahaa käteen niin annetaan myös esim. harja sillä noita kaupungin katuja voi aina mennä puhdistelemaan. Ja jos katujen lakaisu kiinnosta niin sitten ei tipu rahaa tai voitaisiin jopa evätä maassa oleskelulupa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo o

no mua ei paljon puristele onko somali ,sininen tai vaikka vihree . mun puolesta saa tulla tänne ,kyllä mäki mielellään menisin varmaan rauhallisempaan paikkaan jos alkas päitä lentelee,mutta em mäkään vois suomalaisella kulttuurilla somaliassa heilua...panis ekaan koneeseen takas....eli jos suomeen tullaan ni ollaan maan tavalla ja tyydytään myös sen maan perus tukiin ja samaan elintasoon ku muutki eikä "kaikkihetimulle"........
olis mielenkiintosta kokeilla miten suhtauduttaisiin "pakolais"suomipoikaan esim. somaliassa ku alkais vaatia taloa ,autoaym. ja tempasis kulttuurin mukaan saunan päälle,pottu kossua ja koppa kaljaa...ja eiku kylälle painimaan......vois suut olla ammollaan.

"mitä eiks rapussa saa teurastaa eläimiä"

Kun somali vetää "vitun siistit" hoppari kuteet niskaan niin siitä tietää heti, että se on pelle! Just varsinkin nuoret näkkärit joilla roikkuu housut silleen, että perse näkyy niin ne on sitä kusipää porukkaa jotka haastaa riita hirveellä jengillä! Mutta onhan niitäkin jotka käy duunissa ja ei auo päätään ikinä, niin niitä vastaan mulla ei oo mitään...

somalit on suoraan sanottuna pe******ä!!
ei ne muuta osaa kun pahoinpidellä ja raiskata!!

Originally posted by miuli
somalit on suoraan sanottuna pe******ä!!
ei ne muuta osaa kun pahoinpidellä ja raiskata!!

Just tällasten perustelemattomien ja asiattomien kommenttien takia jo toivoisin, että tästä asiasta ei jaksettais keskustella kun eivät kaikki kuitenkaan osaa... :(

Ei kaikkien todellakaan tarvi olla samaa mieltä, mutta mielipiteensä vois esittää asiallisesti ja perustella...

... joten mielestäni valtion pitäisikin ÄRÄHTÄÄ työnantajille, etteivät saatana nyt aiheuta enempiä ongelmia syrjimällä erivärisiä! Jos muut veronmaksajat antavat panoksensa pakolaisten aiheuttamiin kuluihin, pitää työnantajienkin kantaa kortensa kekoon! En tarkoita pakottamista, mutta joku konstihan siihen pitää löytyä että pakolaiset saadaan pois sossuntuelta ja veroamaksaviksi kansalaisiksi! Eli tiukempi asenne ja enemmän munaa siihen touhuun!

Työnantajana on pakko sanoa että meille ei ikinä tule mitään valtion määräämää kiintiöneekeriä. Jos tähän ikinä joudutaan meikäläinen lyö hanskat tiskiin ja joku muu saa hoitaa hommat.

Serkkuni muutti Australiaan ja hän kertoi, mikäli nyt muistan oikein. Ettei hän saa kahteen vuoteen minkäänlaista sosiaaliturvaa vaan hänen on itse elätettävä itsensä. Hänhän tietenkin oli siirtolaisen statuksella. Australiahan ei juurikaan ota pakolaisia kun siellä on niin ahdasta!! Siirtolaisia sitäkin enemmän, mutta kaikkien on siis oltava jollakin tavalla hyödyksi. Haiskahtaa rasismilta, miettii Sosialidemokraatti ja ottaa pari laivalastillista kiintiöpakolaisia, että pystyy nukkumaan yönsä levollisemmin.

Suomeen tuli joskus Kekkosen aikaan muutama Vietnamilainen joita silloin kutsuttiin venepakolaisiksi. Urputus oli hirveä. "Tänne ne tulee elämään meidän verovaroilla....". Jutut loppu kun pakolaiset alkoi vääntää duunia pää punaisena. Sopeutuminen oli tosi nopeaa. Eli yhteiskuntaan on helppo sulautua kun hoitaa hommansa eikä pummi ja riko lakia. Jos ei osaa kieltä löytyy duunia kyllä jossa sitä ei tarvita. Esim siivoojan hommia on kaikille jotka vain sitä viitsii tehdä jne jne. Palkka on tosin pieni ja duuni kurjaa mutta on se nyt ainakin rehellistä.

Näitä työvoimapulajuttuja ei kannata uskoa. Ei meidän aikana. Suomessa on muistaakseni n 250 000 työtöntä ja samanverran työllisyysjipoilla työllistettyä. Eli reserviä löytyy jos vain jengillä on työhaluja. MUTTA jokainen työhaluinen SIIRTOLAINEN on kyllä tervetullut. Sillä TYÖHALUISISTA tässä on puute eikä työvoimasta.

No onhan noi somalit ihmisiä siinä missä mekin mutta valitettavasti tuo media vaan tekee niistä niin pahoja ihmisiä koska jos muu kuin suomailainen ja varsinkin jos on vielä tummaihoinen tekee rikoksen niin pääsee kyllä huomattavasti helpommin esim. iltalehden lööppiin verrattuna suomalaiseen. Ja veikkaanpa että esim. nuo somalit ei tee sen enempää rikoksia verratuna suomalaisiin, ehkä jopa vähemmän. Joku jolla on nämä tilastot hallussa voisi valaista asiaa.

Tämä ei kyllä valitettavasti pidä paikkansa. Asiasta on kyllä muistaakseni taitettu peistä tälläkin saitilla jo aiemmin. Eli jos joku muistaa linkin tilastoihin niin voisihan sitä jälleen vähän kauhistella.

Jottei jäisi väärä käsitys on meillä töissä yksi Porttugalilainen. Hän on siis siirtolainen ja kova ammattireiska. Ja vielä suht tummakin - melkein naapuri!!

Originally posted by wbb
Oma mielipiteeni on, että kaikki jotka aiheuttaa ongelmia samantien takasin sinne mistä on tullutkin.

Juuri näin.

Laki

Lakihan on periaatteessa kaikille sama. Siina suhteessahan joku rikollinen somali ei pitaisi olla sen arsyttavampi kuin rikollinen suomalainenkaan. Ja toisaalta, jos rikollisia ei saada kuriin, on siina kylla lainsaadannon katsottava myos peiliin, jos niita jatkia ei saada kuriin.

Onko lainsadanto sitten suomessa niin munatonta, etta jotkut tietyt somalit saa meuhata ihan niinkun huvittaa? Monessa muussa maassa maahanmuuttajat eivat elaisi kuin siat pellossa, kuten jotkut yksilot suomessa. Liian liberaali rikollispolitiikka kostautuu aina, eika heti kannata alkaa osoittelemaan sormella pelkastaan maahanmuuttajia jos ne meuhaa eika niita saada kuriin; jos laki olisi kovempi, hilluminen kylla vahenisi aika lailla. Suomessa on jo EU:n vahiten ulkomaalaisia ja muutenkin melko sisaankaantynyt maa, mutta kaikkien etujen mukaista olisi jos rehdeille yksiloille loytyisi tyota ja lusmuille tulisi siihen maliin piiskaa etta mouhoaminen loppuisi siihen, kuten monessa muussa maassa.

Jos mun pitäisi lähtä nosteleen Suomesta pakolaiseksi syystä tai toisesta, koettaisin kyllä käyttäytyä maassa maan tavalla. Ei ois pokkaa mennä vinkumaan autoja sun muita viihdykkeitä. Jos asunnon ja ruuan antaisivat niin oisin tyytyväinen. Puhumattakaan siitä et notkuisin sitten jossan "Kenian Kesoililla" mora taskussa ja vonkailisin 14 vuotiaita naapuri tyttöjä.

Ihmisiä ne kumminkin Somalitkin on, eli jos osaa käyttäytyä niin tänne vaan :)

Originally posted by Phat
suurin ongelma esimerkiksi pakolaispolitiikasta puhuttaessa on sen sekoittaminen jotenkin kummallisesti rasismiin. Ja se herättää turhia tunteita ja mielikuvia jolloin asiasta muuten erittäin mahdollinen asiallinen keskustelu muodostuu hvyin vaikeaksi.

Ikivanha, raukkamainen, keskustelutaktiikka tuo rasismiin/tms. vetoaminen.

Otetaan esimerkki: Olen naapuri tai nainen, tai parhaimmassa tapauksessa neekerinainen, ja haen työpaikkaa. Työnantaja perustelee aukottoman, objektiivisen, loogisesti, että miksi joku toinen on pätevmpi siihen hommaan, ja mä en saa sitä duunia. Ei muuta, kuin itkemään iltalehteen (ja Tuula Haataiselle), että taas joku sovinistirasisti ei ottanu mua duuniin mun ihonvärin tai sukupuolen takia.

Itse en ole täysin saanut purettua auki motiiveja tähän toimintaan. Luulisin, että siinä on kuitenkin tärkeänä komponenttina seuraava:

Kukaan ei halua kokea olevansa huonompi, kuin joku muu. Ehei, mehän olemme kaikki fiksumpia/parempia, kuin useimmat muut. En siis voi myöntää itselleni, että joku ohitti minut vaikka duunipaikan haussa sen takia, että on yksinkertaisesti pätevämpi. On itselle mukavampaa kääntää asia johonkin trivialiteettiin, kuten sukupuoli tai ihonväri.

P.S. Eikö se koko OJ Simpsonin puolustus (murhasyytteissä), perustunut siihen, että puolustus yritti kääntää asian rotukeskusteluksi. Eli yritti maalata, miten OJ:ta vihattiin hänen ihonvärinsä takia, ja poliisi vainosi häntä ihonvärinsä takia, ja siis lavasti OJ:n.

Miuli, mitä järkeä näitä samoja paskoja on käydä läpi kerta toisensa jälkeen? Tämänkin threadin nostit jostain syystä joulukuulta ylös. :confused:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom