Mitä mieltä ristikkäistaljasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scud
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Eli kaipaisin mielipiteitänne ristikkäistaljasta. Toiset kun tuntuu olevan sitä mieltä että koko liike joutaisi romukoppaan ja kun olen tässä ajatellut ottaa sen mukaa ohjelmaan, joten kannattaako vai ei?

Kyllä sillä välillä tulee pumppailtua rintareenin lopussa. En kuitenkaan arvosta liikettä kovin korkealla, vaikka sillä ihan hyvän tuntuman saakin.

mä tykkään. ennen oli vähän vaikee saada tuntumaa, mutta nykyään kun ottaa askeleen eteen ja saa kunnon venytyksen ylhäällä niin mukavasti ottaa. yli 10 toiston sarjat antaa tosi hyvän pumpin. ja kuten tossa jo äsken sanottiin, sopii hyvin viimeiseksi liikkeeksi

Originally posted by beginner
mä tykkään. ennen oli vähän vaikee saada tuntumaa, mutta nykyään kun ottaa askeleen eteen ja saa kunnon venytyksen ylhäällä niin mukavasti ottaa. yli 10 toiston sarjat antaa tosi hyvän pumpin. ja kuten tossa jo äsken sanottiin, sopii hyvin viimeiseksi liikkeeksi
samaa mieltä:rock:

Teen vuoroviikoin ristikkäistaljaa ja vipunostoja viimeisenä liikkeenä rinnalle.

Kyllä se minusta on oikeesti hyvä liike. Tekee sillain rauhallisesti sitä että ylä asennossa tuntuu venytys ja ala asenossa supistus rintalihaksessa niin mukavan pumpin saa aikaiseksi. Eli suosittelen!

Arvais vaan,mitä ristikkäistaljaliikettä sie tarkoitat. Vastauksista päätellen kait sitä rintaliikettä, tai sitten pojat ymmärsivät väärin. Miun mielestä tarpeellinen liike, koska ristikkäistaljalla sen voi kohdentaa ala- tai keskirintaan. Ite teen sitä nykyisin harvoin,mutta joskus haluan kohdistaa sen nimenomaan tuonne alemmaksi.

Muutenhan ristikkäistaljalla voi tehdä hyvin monipuolisia liikkeitä: vipareita, selkää, takaolkaa, hauiksia, eituunnymmuutamieleenmutkainiitävielon. Mielikuvitus liikkeelle!!:whip:

Hyvä liike

Harvalla laitteella saa niin hyvin tuntumaa rintalihaksiin, kunhan tekee HI - TAI - TA toistoja pystyasennossa. Itse en juuri arvosta taljan käyttöä, niin että ollaan nenä vasten maata.

Mun mielestä ristikkäistaljalla saa parhaan pumpiin sillä tavalla, että ottaa niistä alemmista kahvoista kiinni ja menee polvilleen lattialle....venytys ainaki on HELVETIN hyvä!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samoilla linjoilla beginnerin ja ZeiZein kanssa.
Yleensä rintatreenin päätteeksi jos paukkuja vielä löytyy vähänkään niin loppuun otan ristikkäistaljaa. Ja on muuten taivahan tosi että hitaat toistot on kaiken a ja o,niillä saa todella hyvän tuntuman. :)

Hyvä liike, vaikkei ainoaksi rintaliikkeekseni jäisi jos yhdellä pitäisi tulla toimeen.

Hyvä tosiaan viimeisenä liikkeenä tai sitten niin kuin itse yleensä teen jos se liike on mukana kuvioissa:
ensin punnerrusliike vapailla painoilla
sitten ristikkäistalja
sitten punnerrusliike smithissä tai koneessa

..menee hyvin perille se viimeinen punnerrusliike.

ja kuten sanottu, ristikkäistaljassa kohtuupainot eikä mitään punnerrusliikettä vaan rintalihaksen oikea primääri liike (käsien tuominen rinnan yli/keskustaa kohti). Ja hirveä puristus alhaalla.

Juuh, sama kuin Sam225. Rintalihaksille aina silloin tällöin tehtynä "helppo" ja päänupille kevyt pumppiliike. Massaliikkeenä ei sovellu ollenkaan mutta juuri tuohon reenin jälkeen istutettuna oikein mainio.

Originally posted by lepex
Juuh, sama kuin Sam225. Rintalihaksille aina silloin tällöin tehtynä "helppo" ja päänupille kevyt pumppiliike. Massaliikkeenä ei sovellu ollenkaan mutta juuri tuohon reenin jälkeen istutettuna oikein mainio.

mikäs näistä toimii parhaiten "massa" liikkeenÄ? viparit, ristikkäistalja vai peck deck?

Viparit.

käytän sitä tai vipareita eristävänä liikkeenä treenin lopussa jos vielä riittää voimia, mut yleensä tulee tehtyä vaan esim. Penkki+kp-punnerrus

Tämän hetken ohjelmassa on rintapäivänä ristikkäistalja kovalla viikolla vikana liikkeenä yks sarja pumppina. Pumppiviikolla eka liike, kaks sarjaa; etukäteisväsytyksenä. Sen jälkeen alaviistopenkki ja muut liikkeet tuntuu todella hyvältä.. Tuntuma on tässäKIN liikkeessä tärkeä ja se pitää jokaisen hakea.. Muutama vuosi sitten en saanut mitään tuntumaa eikä tullu tehtyäkään sitten pahemmin. Nykyään tuntuma on parempi ja kun tekee vielä jalat hieman koukussa, venyttää tarpeeksi yläasennossa, supistaa löylyllä ala-asennossa ja pyrkii pitämään lapoja yhdessä ja tekee liikkeen tarpeeksi hitaasti niin käy oikein hyvin rintalihoihin..

Kun tekniikka on kunnossa ja jos liike vain henkilölle sopii on mielestäni r-talja parempi rintaliike kuin vipunostot penkiltä. Tein niitä yleensä vinolla penkillä mutta nyt en reiluun puoleen vuoteen oo tehny ollenkaan =/.

Ihan OK liike rintatreenin loppuun. Minusta paljon parempi kuin pec deck, vipunostoja en rinnalle ole hirveästi harrastanu.

Mä teen yleensä kolme liikettä rinnalle. Ja valitsen ne näistä:
-ristikkäistalja (tuntuma loistava)
-pena (vakiovaruste) :rock:
-viparit (toimii myös hyvin)
-vinopena tanko/kp

Noista teen yleensä kolme yhessä rintatreenissä vaihdellen... :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom