Mitä lisää ohjelmaani?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dariel
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Elikkä tällä ohjelmalla lähden treenaamaan siihen asti kunnes lumet tulee ainakin:

Ma: HIIT

Ti: Puntti + Joukkueharjoitukset ( salibandyä)

Ke: HIIT + Joukkueharjoitukset

To: Puntti

Pe: HIIT

La: Lepopäivä

Su: Joukkueharjoitukset

Näyttää ehkä siltä että siinä olis vähän reilusti mutta on kovemmallaki vedetty ja hyvin on kehittynyt. Puntti treenit ei ehkä ole ihan niin kovia kuin suurimmalla osalla teillä vaan niissä tehdään joitakin liikkeitä jotka tukevat salibandyä.

Ajattelin lisätä ohjelmaani vielä jotain aeroobista. Talvella luultavasti uimista mutta mikä olisi hyvä nyt? Lisää juoksua vaan vai pyöräilyä ehkä?

3x viikossa treenit, joten tuskin aerobista tarvit sen enempää. enintään jotain tekniikka/kordinaatiojuttuja. itse salibandyä muutaman vuoden pelanneena voin todeta että aerobinen tulee kyllä kuntoon harjoituksissa ja valmentajan treeniohjeilla, eikä ne jalatkaan tykkää jokapäiväisestä rääkistä. salilla kannattaa hieman panostaa siihen yläkroppaan eikä niinkään 'lajia tukeviin liikkeisiin', vaikka kaikki (=monet) pitävät säbää kynisten lajina (jääkiekkohan on tämä tosimiesten laji, eiks ye?) niin kyllä voimasta on paljon hyötyä laitaväännöissä ja hieman leveähartisempana voi siirtää pienemmän kaverin laidan toiselle puolelle parempaa tilaisuutta odottamaan :)

nelkku sanoi:
3x viikossa treenit, joten tuskin aerobista tarvit sen enempää. enintään jotain tekniikka/kordinaatiojuttuja. itse salibandyä muutaman vuoden pelanneena voin todeta että aerobinen tulee kyllä kuntoon harjoituksissa ja valmentajan treeniohjeilla, eikä ne jalatkaan tykkää jokapäiväisestä rääkistä. salilla kannattaa hieman panostaa siihen yläkroppaan eikä niinkään 'lajia tukeviin liikkeisiin', vaikka kaikki (=monet) pitävät säbää kynisten lajina (jääkiekkohan on tämä tosimiesten laji, eiks ye?) niin kyllä voimasta on paljon hyötyä laitaväännöissä ja hieman leveähartisempana voi siirtää pienemmän kaverin laidan toiselle puolelle parempaa tilaisuutta odottamaan :)

Itse salibandya pelaavana voisin hieman kyseenalaistaa näitä näkemyksiä.

1. Aerobinen ei tule kuntoon pelkissä lajiharjoituksissa. Tänä kesänä olen käynyt lenkillä pari kertaa viikossa ja eron huomaa selvästi. Ennen tein vain lähinnä lajitreeniä, enkä ollut missään hirveän hyvässä kunnossa.

2. Salilla ei kannata panostaa yläkroppaan, sillä sitä ei tarvitse salibandyssa oikeastaan lainkaan. Keskity räjähtävyyden harjoitteluun ja vahvista jalkojen ja keskivartalon lihaksia. Juuri jaloista ja keskikropasta se voima siellä kulmaväännöissä kuitenkin tulee.

3. Kyllä jalat kestävät jokapäiväisen rääkin, jos vain muistaa lihashuollon ja oikeanlaisen syömisen. Joka päivä voi minun mielestäni treenata jotakin.

Kyllä mun mielestä viikossa olisi hyvä olla vähintään 1 totaalilepopäivä jolloin ei tee muuta kuin syö, löhöö koneen ääressä ja lukee pakkista :D. Kaikki on tietysti erilaisia, joillekkin toimii eri jutut mutta mä tarviin ainakin ton yhden totaalilepopäivän, yleensä tulee kaksikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom