Mitä levitettä laitatte leivälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu
siis en nyt tarkoita leikkeleitä, juustoja tms. vaan käytättekä aitoa voita tai vaikkapa beceliä vai korvaatteko sen jollain muula...millä? ja miksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä en mitään, juusto ja/tai kinkku riittää etenkin jos leivän lämmittää mikrossa.
Jos taas laitan niin vaihtoehtoja on tasan yksi; voimariini. Ja ihan puhtaasti maun vuoksi, levitettä laitetaan kuitenkin maun vuoksi ja nielemistä helpottamaan. Margariinista ei ole kuin jälkimmäiseen.

Beceliä yleensä tai oivariinia. Harvoin tulee edes mitään kinkkua/juustoa pistettyä päälle.

Oivariinia tai sit ei mitään (ehkä joskus tuorejuustoa). Margariinit :urjo:

Uusimmassa Kodin kuvalehdessä oli muutes yrttijuuston ohje, johon tuli muistaakseni 2 dl Bulgarian jogurttia, 2-4 rkl öljyä ja sit jotain yrttejä/ruohosipulia jne mauksi. Ei varmaan yhtään hassumpi vaihtoehto tuokaan!

Oisko järkevämpi vaihtoehto korvata voi sinihomejuustolla (338kcal rasva 29.0g proteiini 20.2)? rasvan laaduista en sitten tiedä...

Keiju 30% siinä on terveellisen rasvakoostumus :) ja maistuu musta hyvälle. Leipää tulee kyllä syötyä aika vähän ja se menee kyllä ilman levitettäkin jos päällä leikkelettä ja kasviksia. Tota keijua laitan myös puuroon "voi silmäksi" :)

Eipä tule yleensä levitteitä käytettyä. Oivariinia on jääkaapissa ja sitä laitan jos ruisleipää joskus haluan voidella.

Kevyt Levi 30% :kuola: Ei tuota passaa kovin usein jääkaappiin ostaa, tuplaa mun leivänkulutuksen :lol2: Kaikki margariinit :urjo:

tosin mulle kyllä kelpaisi melkeinpä mikä vaan, kun en mä niissä mitään eroja kumminkaan huomaa :nolo:

En minäkään maussa mutta mielummin käytän semmosta jos on runsaammin omega3 ja 6 kuin jotain extra suolattua mönjää.

Onko mitään syytä laittaa levitettä leivälle? Itse en laita.

Kevyt levi 40% tai kevyitä sulatejuustoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom