Mitä lcd-telkkaria?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ojuni
  • Aloitettu Aloitettu
Hajosi tuossa hyvin toiminut vanha nokian putkitelkkari, ja mieli tekisi taulumallista.

Ois varmaan joku dvdplaza ollu parempi paikka postata kun tänne, mutta täällä on kotoisampi meininki (ei uskalla vieraille foorumeille mennä).

Onko teillä minkälaisia suosituksia lcd-telkkarin hommaamiseen..
kun:

Köyhä opiskelija, hinta saa olla korkeintaan 1000e, mielummin vähemmän
Pitäis olla hdtv - täytyy varautua ettei ärsytä tulevaisuudessa jos ei tuota ole..
Tuumia 26-32
Resot sais olla hyvät, että ei semmosia 640x480 reson telkkareita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Philipsejä katellu joskus milloin missäkin aina 115 tuumaseen asti ja kuva ei ole omaa silmää oikein miellyttänyt. Jotenkin suttuinen ja epätarkka.

Replay sanoi:
Philipsejä katellu joskus milloin missäkin aina 115 tuumaseen asti ja kuva ei ole omaa silmää oikein miellyttänyt. Jotenkin suttuinen ja epätarkka.
mitä ite oon katellu niin philipseissä on kyllä omaan silmään ollut todella tarkka kuva. ainakin kun gigantissa vertailin hieman kalliimpiin, mm pioneeriin ja panasoniciin. isoin plasma on tällä hetkellä käsittääkseni 102"

ojuni sanoi:
Köyhä opiskelija, hinta saa olla korkeintaan 1000e, mielummin vähemmän
Pitäis olla hdtv - täytyy varautua ettei ärsytä tulevaisuudessa jos ei tuota ole..
Tuumia 26-32
Resot sais olla hyvät, että ei semmosia 640x480 reson telkkareita.

Itse en tuolla budjetilla lähtisi ostamaan LCD:tä. Tuossa hintaluokassa niissä on järkyttävän huono kuva.

Jos vaan tilaa riittää niin osta vielä kuvaputkitelkku muutamaksi vuodeksi ja odota että kehitys menee eteenpäin ja saat säästettyä rahaa.

1000€:lla saat jo ihan kohtuuhyvän 32" kuvaputken. Tulet paljo enemmän nauttimaan telkun tuijottamisesta kun on hyvä kuva. Sisustukseen kyllä ne taulutelkut sopii paremmin se on selvä.

Merkeistä Pioneer ja Panasonic taitaa olla aika vahvoilla ainakin plasmoissa.

Kyllä tuo putkitelkkarinkin osto on käynyt mielessä, mutta mitä olen katsonut kaupassa niin ihan hyvältä näyttää se kuva noissa. Ei kyllä yllä kuvaputkitelkkarin tasolle, mutta toisaalta ei tee mieli semmosta kantaa kotiinsa.

Tommonen kiinnostais ehkä pikkusen.. tosin ei tarviis olla noinkaan iso jos hintaa sais vähän alaspäin. -->ViewSonic N3200w

Mutta on tuo putkitelkkari vaihtoehtokin vielä mielessä.. kyllä nuo taulutelkut tuosta vielä varmaan esim. viidessä vuodessa halpenee aika paljonkin.

ojuni sanoi:
ViewSonic N3200w

Minä jaksoin mennä DVD-plazaan vähän vakoilemaan ja itsekin mietin tuota Viewsoniccia, koska se on niin halpa.

Mutta DVD plazazza aika moni valitti, että kyseisessä mallissa (kuten moniss halvemmissa 32" ja muissakin LCD-näytöissä) on valovuotoja. eli kuva on selkeästi kirkkaampi nurkissa ja tämä häiritsee paljon varsinkin, jos kattoo tummansävyisiä elokuvia.

Itse ostan kyllä jonkun Samsungin tai Sonyn tms. "merkkikoneen", vaikka 32" telkulle tuleekin hintaa sit 1500-1900 euroa.

Mixu sanoi:
Minä jaksoin mennä DVD-plazaan vähän vakoilemaan ja itsekin mietin tuota Viewsoniccia, koska se on niin halpa.

Mutta DVD plazazza aika moni valitti, että kyseisessä mallissa (kuten moniss halvemmissa 32" ja muissakin LCD-näytöissä) on valovuotoja. eli kuva on selkeästi kirkkaampi nurkissa ja tämä häiritsee paljon varsinkin, jos kattoo tummansävyisiä elokuvia.

Itse ostan kyllä jonkun Samsungin tai Sonyn tms. "merkkikoneen", vaikka 32" telkulle tuleekin hintaa sit 1500-1900 euroa.
Hyvä pointti Mixu!
Ei ole tullut tuota edes ajateltua. Tulee monesti katottua vaan sokeasti specsejä.

Mitä ite oon ymmärtäny niin osa noista LCD-telkkareista on speksien perusteel ihan täysiä mysteereitä. Eli itse käytännössä vasta selviää, onko laatua vai ei.

Ajankohtainen aihe kuitenkin itselle myös, kun muutto tuli ulkomaille ja vanhaa isoa kuvaputkitelkkaria ei viitsiny raahata. Kriteerisi on muuten aivan samat, mitkä itellänikin on. Testejä ja artikkeleita kannattaa lukea, joista ensimmäiseksi tulee mieleen tomshardwaren tekemät parit testit. Linkit:

http://graphics.tomshardware.com/display/20050523/index.html

Artikkeli on toukokuulta ja vertaa 32" LCD-telkkareita

http://graphics.tomshardware.com/display/20050329/index.html

Artikkeli on maaliskuulta, joten en tiedä kuinka hyödyllinen nykyään. Kyse siis tässä 26" LCD

http://graphics.tomshardware.com/display/20050928/index.html

Nähtävästi siellä on uusikin tullut. En ole lukenut, mutta luulisin, että tästä on eniten hyötyä. Kyse on ilmeisesti 26-27" LCD.

00145735.jpg

Ostinpa sitten tuon Thomson 27LB130S5 telkkarin.

Analogisen telkkarin kuva ei ole kovin hyvä, dvd-ja digiboksin kautta tulevan on kyllä laadukasta. Pientä häntimistä on havaittavissa aina ajoittain, vaikka 8ms telkkari onkin. Ei tosin häiritse suuremmin.

Plussaa voisin sanoa monipuolisista liitännöistä sekä äänistä ja selkeistä valikoista. Tekstiteeveen ja televisiokuvan splittaus on kiva ominaisuus kanssa. Hintalaatu -suhteelta aivan mainio peli. HDMI:n kautta en ole valitettavasti päässyt vielä mitään testaamaan.

Hinta taisi olla 899€ (vaiko 999€) netanttilassa joku aika sitten. Enpä muista.

ojuni, huomaatko oikeasti jotain eroa kuvan laadussa digi boksilla vs analoginen? ite en ainakaan huomaa mitään eroa kuvassa. kaapelitaloudessa asun, antenni verkoissa tietysti tilanne voi olla aivan eri.

Kaapeliverkossa tuo on kanssa kiinni.
Ja ero on kyllä huomattava. En tiedä johtuuko sitten säädöistä vai kaapelista vai mistä. On kyllä kummallista minunkin mielestäni.

Tuolla edesmenneellä kymmenenvuotta vanhalla nokian putkitelkkarilla analoginen kaapelikuva näytti kyllä aivan yhtä hyvältä kuin digikuvakin.

Ite suosittelen MIRAI:n 32" LCD telkkaria.. Katso tietoasema.fi

Hyvin on mulla futannu ja DVI:llä PC kiinni.. Hinta on noin 1000€

Kirkkaus: 550cd
Kontrasti : 1000:1
vasteaika: 8ms
HD-Ready

Testasin tänään ekaa kertaa HDTV reson videota vga piuhan kautta ja sehän oli aivan unelma näköistä!!:love:
En kadu kyllä yhtään tätä telkun ostoa.

Tulis vielä se pleisteissön 3 niin kaikki olisi juuri hyvin.

Suositut

Back
Ylös Bottom