Mitä laitteita kannattaa hommata?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaksu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Terve,

Tarvitsisin apu kuntosalilaite-hankinnoissa. Täällä teitä asiasta tietäviä taitaa aika paljon olla. Mun vastuulle jäi hommata työpaikan tiloihin sopivat kuntosali-laitteet. Itse en laitteista kovinkaan paljoa tiedä, pari vuotta takaperin salilla ensi kertaa vasta kävin.

Nyt tarvitsisin infoa, mistä kannattaa etelä-suomessa näitä laitteita tilailla. Kohtuuhintaisia laitteiden tulisi olla, sekä nyt pitäis vielä selvittää mitä laitteita kannattaisi meille ottaa.
Tilojen puolesta tällä hetkellä saataisiin mahtumaan noin 5 eri laitetta, ja lisäksi pari kuntopyörää sekä käsipainotelineet.
Nyt siis ehdotelmia näistä 5 laitteesta?
Salilla tulee käymään naisia sekä miehiä ikäluokasta 20-50. Tärkeää olisi se, että saadaan treenattua oikeastaan niin montaa lihasryhmää kuin mahdollista. Jos olis mahdollista sitten oikein käydä toteuttamassa kolmijakosta ohjelmaa. :)
Ajatuksia?

Puristin mielipide:

- Kyykkyhäkki
- Penkki
- Ristikkäistalja (rinta, hauis, ojentaja, vatsat jne)
- Smith + vinopenkki (reidet, rinta, pohkeet, olkapäät)
- Leuanvetotanko

Itse pärjään täysin noilla. Huomaa, että kunnon levytankoja á 20 kg tarvitaan ainakin 3 kpl, koska kyykyn ja penkin ollessa varattuja silloin pystyy joku kuitenkin tekemään kulmasoutua, mavea tai jotain muuta järkevää.

Bonuksena joitain mutkatankoja, hyviä lukkoja, lisäpainovyö ym ym. Kässäreitä ainakin 40 kg asti, eikä lisäkään olisi pahitteeksi.

Muutama voimanostolevytanko, pari power rackia, penkki, muutama satanen painoja.

Käsipainojen eteen kannattaa ainakin hankkia tämänlainen penkki. Penkin voi säätää joko vaakatasoon tai aivan pystyyn. Tässä voi tehdä hauiskääntöjä istuvalteen, kp penkkiä, kp vinopenkkiä, pystypunnerrusta, flyesejä, ojentajapunnerrusta istuen yms. Itse ainakin tykkään tehdä käsipainoilla liikkeitä ja istun tällasella penkillä suuren osan ajasta salilla :D

Ite pärjäisin kyykky/mavetelineellä, käsipainoilla ja tolla mun näyttämällä penkillä. Varmaan joku ihan tasapenkki+tanko on järkevää hankkia, koska sitä porukka tulee käyttään :D Ristikkäistalja ois kanssa kova sana, niinku joku tossa jo mainitsikin. Vatsapenkin vois vielä lisätä tohon.

Puristin mielipide:

- Kyykkyhäkki
- Penkki
- Ristikkäistalja (rinta, hauis, ojentaja, vatsat jne)
- Smith + vinopenkki (reidet, rinta, pohkeet, olkapäät)
- Leuanvetotanko

Itse pärjään täysin noilla. Huomaa, että kunnon levytankoja á 20 kg tarvitaan ainakin 3 kpl, koska kyykyn ja penkin ollessa varattuja silloin pystyy joku kuitenkin tekemään kulmasoutua, mavea tai jotain muuta järkevää.

Bonuksena joitain mutkatankoja, hyviä lukkoja, lisäpainovyö ym ym. Kässäreitä ainakin 40 kg asti, eikä lisäkään olisi pahitteeksi.

Näiden lisäksi jotain mattoja (vatsalihaksia varten) sekä ylä- ja alatalja ja se on siinä.

nuo yllämainituthan riittävät varsin mainiosti, mutta kun kyse kuitenkin työpaikan salista.
Siellä tuskin joku on kokoajan neuvomassa liikkeiden suoritustekniikoita?

Kai siellä pitäisi olla tyyliin jokaiselle jotakin..
ylä/alatalja, prässi yms.

Loistavaa kun olette noin hyviä ehdotelmia minulle tehneet! Luin nyt vasta kommenttinne, ja kerkesin aikasemmin jo omin avuin jotain suunnitelemaan.

Oisko tässä mun listassa mitään positiivista..

Tästä linkistä kaikki nuo kolme tarjoustuotetta:
http://www.gymproductions.com/tuotelista.php?pryhma=Tarjoukset

Mä ajattelin että näillä sais jo keskikroppaa, jalkoja ja yläkroppaa treenattua, mitä mieltä?

http://www.gymproductions.com/tuotekortti.php?kortti=38

Jos tuo toimisi tasa/vinopenkkinä?

Lisäksi aattelin jos jostain hommais käsipainosarjan ja sille telineen, jossa pieniä painoja pienille ja isoja isoille.
Näiden lisäks tuolle ylä/alataljalle pitäis hommaa pitkä ylätaljatanko ja lyhyt suora tanko. Ja enkö mä tarvii tolle penkille jonkun levytankosarjan vai mikä se on nimeltään..

Tässä linkki mistä kattelin soutua ja pyöriä. Jos joku näistä jotain osaa sanoa, niin antaa palaa. Ajattelin että pari linkin takana olevaa pyörää vois hommata, en ymmärrä muita eroja kuin hinnan ja näytön.

Pyörät:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=index&cPath=54

soutu:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=58&products_id=1307

niin että tuota... :rolleyes:

Nuo ylä- ja alataljayhdistelmälaitteet ovat ainakin aika berberistä, sen alataljan osalta siis. Ei siis kannata maksaa ekstraa alataljaominaisuudesta, sen sijaan perusmallin selkäliikkeeksi voisi ostaa esim. T-bar-laitteen joka näytti tuolla Normann Basic -osastolla olevan.

Lähtisin siis ehkä jostain setistä mallia ylätalja, T-bar, punnerruspenkki, powerrack, säädettävä käsipainopenkki tai pari, joku vatsapenkki ja leuanvetotanko. Niin ja sitten kunnollinen alusta missä voi tehdä tangolla erilaisia nostoja.

Hyvältähän nuo näyttivät. Mutta sinun täytyy ehdottomasti vielä varmistaa, että nuo kestävät riittävän suuria rojuja, koska markkinoilla on kaikenlaisia penkkihäkkyröitä, joissa on joku onneton 60kg maksimi. Eikä tuossa taljassakaan lue kuinka painava pakka siitä löytyy.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jep kiitoksia vastanneille. Pitää tsekata kestääkö nuo rojut, ja sitten vaan hankkimaan. Jos teille jollekin tulee mieleen jotain tähän aiheeseen liittyvää, niin kirjotelkaa kun kerkeen vielä sitten sen mukaan tekemään muutoksia. Kiitoksia kaikille :hyvä:

1. Kyykkyhäkki (ehdoton), johon leuanvetotanko kiinni
2. Säädettävä vinopenkki johon saa hauislaudan (penkkiä voi käyttää kyykkyhäkin kanssa)
3. Jalan koukistus-ojennuspenkki
4. Ylä- ja alatalja
5. Jalkaprässi
6. Vatsa-selänojennuspenkki

Kyykky-pohjenousukoroke
Treenimattoja pari

Pari-kolme levytankoa, mutkatanko ja 4 käsipainokierretankoa ja paljon eri painoisia levypainoja sekä taljarautoja tarpeen mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom